Letos sem bil na kolesu manj kot lani, a sem se kakšna dva tedna dejansko počutil zmagovalno – in to ne da bi sploh zmagal. Dovolj je bilo, da sem v nekaj trenutkih pokazal hudiča. Sicer ne vozim s tem namenom, ampak moški včasih rad zarobanti in cesta je za to imeniten poligon.
Po Facebooku, Twitterju in Instagramu sem se na začetku pomladi priključil še Stravi, ki je morda celo najbolj simpatično družabno omrežje – čeprav ne brez očitnih nevarnosti. O tem bi moral nekoč napisati obsežnejši prispevek. Po dolgem času sem spet poskusil kako je voziti na trenažerju. Ne bom še enkrat rekel, da nikoli več, ampak z dobrim starim kolesarjenjem nima Zwift skoraj nobene zveze.
Najdaljša: Aprila čez vršič
Poskus kombiniranja prevoza z vlakom in kolesarjenja se je začel klavrno, a ko sem bil enkrat odvisen samo še od samega sebe, je steklo. Tako zgodaj v sezoni ne brez težav. 210 kilometrov je veliko, sploh če je vmes Vršič. Za tako spektakularen snežni žleb pa se seveda splača potruditi.
Najdaljša z Lisico: V Kamniško Bistrico
Vsak zdrav človek lahko prevozi sto kilometrov, res pa je, da se večini ne ljubi. Mislil sem, da se ne bo ljubilo niti Lisici, da so meje njene trme nekje pri 60 kilometrih. Ampak poleti se je zgodil preboj: »Pripeljala se je na Rakitno. Začela je oblikovati svoj oblačilni slog. Na Instagramu razkazuje bojne rane. Ponosna je na bojne barve. Prejšnji petek je spoznala, da so vozniki avtomobilov kreteni. Danes se ji je utrnila solza, ko je začelo deževati, še preden se je odpeljala iz kafeterije. To je pravi duh! Olimpijski faking duh!« In nekega poletnega dne je prevozila 101 kilometer. In v cilju je bila videti bolje kot na startu.
Najhitrejša: Runda
Edina prava runda je Dolska runda. Že štirideset let. Ali še več, kaj vem. Bili so boljši in slabši časi. Bilo je obdobje, ko je na glavni cesti od Ljubljane do Hrastnika dobesedno čez celo cesto dobesedno dirkalo več kot petdeset kolesarjev. Treba je razumeti voznike avtomobilov, ki so zaradi tega noreli, in navsezadnje je policija z nekaj akcijami naredila red, Runda pa se je morala spremeniti. Ne vem kako je bilo. Na Rundi se namreč nisem pojavil vsaj dvanajst let. Letos sem se vrnil. Povprečna hitrost od doma do doma? 120 kilometrov skoraj 37 km/h.
Tekma leta: Maraton Alpe
Dirkal sem tudi leta 2015 na Merckxovi klasiki in lani na Granfondu Stelvio Santini, a tokrat sem se dejansko počutil olimpijsko in vzel zadevo kolikor toliko zares. Uvrstitev je bila boljša od mojih in tudi Lisičinih pričakovanj. Ženska je mislila, da sem jaz kar en pezde, ki se veliko vozi s kolesom.
Najvišja točka: Edelweissspitze (2571 m)
Pod Grossglocknerjem se je nabralo tudi največ višinske razlike in brez dvoma je bila to najtežja letošnja vožnja. Tudi zato, ker sem prišel tja prekurjen po treh dneh kolesarjenja v Innsbrucku in okolici.
Najstrmejša: Prevozil sem Pekel
Ko sem delal intervju z Izidorjem Penkom, naj mu bo zgodnji kolesarski pokoj v veselje, me je pa fant presenetil s podatkom, da je ta klanec naskočil kar s specialko za kronometer … in to na veliki šajbi! Ampak vsaj ni prišel do vrha, malo mu je zmanjkalo.
Najbolj defektna: Napol polna zračnica ne obstaja
Defektov je bilo lani kar precej. Prvega sem dobil že na prvem spomladanskem izletu. sredi poletja sem ga imel sredi Suhe krajine, ko se je ravno ulilo. Konec poletja, ko sem šel po več kot petnajstih letih spet kolesarit z očetom, sem povozil deset centimetrov dolg žebelj, ki je poskrbel za šolski primer defekta. Še enkrat ga je imela pod Turjakom Lisica, in to točno takrat, ko sem bil edinkrat lani odločen narediti na tisti klanec tri ali štiri ponovitve. Na poti v Kranjsko Goro pa sem defektiral dvakrat in zaključil že na Jesenicah.
Najbolj slastna: Na janjca
Vabila na belokranjskega jagenjčka se ne zavrne, sploh če gre ob večerji pričakovati kakovostno debato o zakulisju sveta kolesarstva. Nastop je napovedal marsikateri junak, a sem navsezadnje čast edinega slovenskega kolesarskega magazina na koncu spet reševal sam. Tako sem dobro izkoristil možnost vrnitve z avtom za enosmerni izlet v Belo krajino. Ostali so spet samo jedli in pili.
Najbolj deževna: Karwendelrunde
Če bom spet začel kolesariti, sem si mislil, ko sem zaključil z resnim kolesarstvom, ne bom nikoli več gonil v dežju. Potem sem po dolgih letih neaktivnosti spet začel kolesariti. Dobil me je prvi dež. Pa drugi. In tretji. Potem sem šel nekoč na kolo, čeprav sem vedel, da bo deževalo. Tudi na krogu okoli gora Karwendel sem se zapeljal naravnost v nevihto. V kratkih rokavih. Pri 14 stopinjah.
Najhladnejša: Open vikend s Katarino, Jakobom in Urhom
Če bom spet začel kolesariti, sem si mislil, ko sem zaključil z resnim kolesarstvom, ne bom nikoli več gonil, če bo manj kot 10 stopinj Celzija. Zdaj kolesarim, četudi je temperatura okoli ledišča.
Najbolj vetrovna: Ekspedicija na veter
Vse bi bilo v redu, če ne bi par dni prej dvesto kilometrov pihalo nasproti tudi tja grede. »V Kozini je pihalo. V Divači je pihalo. Na Razdrtem je pihalo. V Postojni je pihalo. Tik pod vrhom Postojnskih vrat pa je potegnilo tako silovito, da sem skoraj stopil dol. Grozljivo. V veter sem vpil vse kletvice tega sveta. To naredi kolesarjenje iz človeka. Grešnika.«
11 komentarjev
In vse potopise smo z veseljem spremljali na blogu. Upam, da jih bo še veliko in da kilometri na pogostost objav ne bodo preveč vplivali
Tvoji kolesarski zapisi leno tolsto rit pomagajo spravit na bicikel. Hvala ti za to. Tud tvoja tipkovnica ima nekaj pri tem, da je moja rit vse manj tolsta.
No, to me veseli! To znam in želim delati tudi v prihodnje. Kolesarjenje je šport za kontemplacijo. Šport za vse. Za debeluhe in za suhe. Za popotnike in športnike. In navsezadnje za radničko klaso in za elito. Radnička klasa potem od kolesa živi, lahko tudi dobro, elita pa pogosto živi za kolo. Jaz sem pa tam nekje, vmes 🙂
O, hudo! Krasen pregled kolesarske sezone, razdeljen po sklopih! In tako sem zaradi tega pregleda še sama navdušena nad svojimi rezultati. Tako se mi zdi prebrcanih 4.546 km predvsem po mestu (Ljubljana), s skoraj sobnim kolesom, kot sodelavka imenuje moje kolo s košar’co, v lanskem koledarskem letu prav fantastičnih. :))))))
Ja, takšni zapisi so tudi motivacija za druge :), da si postavimo kakšne izzive – npr. spet zlesti s kolesom na Rakitno 🙂
Pa seveda Lisici čestitke za vse kolesarske podvige!
4.645 kilometrov commutinga? To je dobrih 12 kilometrov na dan, kar je izvrstno! To cenim. Mi se vozimo tja nekam ve en dan, ti pa zato, ker se ne voziš z avtom/busom ipd.
Jap, v zadnjih petih letih med 4.000 in 5.300 na leto. V bistvu jih delam dobrih 22 na dan 🙂 V službo in domov. Tu pa tam tudi tja nekam v en dan. Presneto, od kod se je vzelo zdaj to hvalisanje? S kolesom pa zato, ker se izogibam LPP-ja, če se le da (me motijo podobne zadeve kot tebe). Šele pri takih km se pa vidi na kolesu iztrošenost materiala in katastrofalne kolesarske steze. Pa moje kolo je za 300 EUR. A boš testiral tudi kakšna bolj navadna kolesa? 😀 Taka za po mestu?
Skratka, še naprej prosim za takšne bloge o kolesarstvu in tudi drugih vsebinah, ki se jih lotevaš. Znaš predstaviti različne zorne kote in opozoriš na zadeve, na katere marsikdo niti ne pomisli. 🙂
Odlično! Statistika, ki je za navadno rajo praktično nedosegljiva. 🙂 Jaz sem lani imel rekordno leto, pa vseeno ni bilo niti 2000km (1846, če sem natančen, plus še mogoče slabih 1000 nezabeleženih v službo). Problem je, da se vozim večinoma samo na vikend in nazaj, to je pa skupaj komaj 20km, če grem direkt, mogoče 40, če grem in tja in nazaj malo bolj naokoli. Je pa ta vikend vsaj na hribu, tako da mi je Strava na teh 1846km razdalje naračunala 29.000 višincev! 😮 Sem pa vseeno še vedno debeluh. Oziroma celo vsako leto bolj. 🙁
Hja … V povprečju je to okroglih 5 kilometrov na dan, kar znese recimo 15 minut gibanja dnevno, kar je za hujšanje dejansko premalo 🙂 Jaz sem v povprečju delal 25 kilometrov na dan, kar je ena ura gibanja dnevno, to je pa recimo ravno prav. Zoprno je samo to, da je bila praktično vsa aktivnost skoncentrirana na obdobje od aprila do oktobra, pa še to so bila vmes precej dolga obdobja lenarjenja.
Mislim, da lahko z nekaj discipline – in ne da bi bistveno posegel v prosti čas, namenjen družini – vsak cestni kolesar na leto prevozi 5000 kilometrov. Gorski pa seveda precej manj.
No, jaz seveda pišem s stališča nekoga, ki mu kolo ni primarni hobi, ampak sproti kombiniram z ostalimi, kolikor se pač da. Pa za kile same mi je bolj ali manj vseeno, razen toliko, da s petnajstimi ali dvajsetimi preveč ni ravno užitek gonit v hrib in bi jih raje imel 70 kot 85 (kdo ne bi?). Lani sem pač večkrat popoldne skočil na vikend kaj malega postorit, pa sem se raje kot z avtom peljal z biciklom, če že ni bilo treba česa velikega in težkega peljat. Do gor imam točno 10km in dobrih 300m višinske razlike, in to na koncu leta potem pride teh ubogih 5km na dan. Če bi pa hotel več, bi pa res moral kolo postavit na prvo mesto, namesto na tretje ali četrto, in marsikatero drugo aktivnost bi bilo treba žrtvovat. Mi je pa vsaj lani prvič v življenju en dan uspelo prebit magično mejo 100km. Tudi to je nekaj. 🙂
No, saj … pravim samo, d abo treba več migat 🙂