Pri lovljenju standardov, ki mesta ustoličijo med zelena, trajnostna, ekološka, lahko mestne oblasti uberejo linijo najmanjšega odpora in se lotijo površinskih ukrepov, ali pa se potrudijo s celostno ureditvijo, ki dejansko koristi ljudem. Vsaj kar se tiče delnega zaprtja Slovenske ceste za motorni promet, je Mestna občina Ljubljana seveda ubrala lažjo pot. Tudi s pomočjo tega ukrepa si je mesto priborilo naziv Zelena prestolnica Evropa. To je izvrsten marketinški trik za privabljanje turistov, s praktično kakovostjo življenja meščanov pa ima seveda bolj malo skupnega vse dotlej, ko bo Ljubljanski potniški promet daleč najbolj neprijazna, najpočasnejša, najmanj udobna in najbolj odbijajoča oblika prevažanja po mestu.
Morda bo kdo repliciral, da ni neprijazna. Kako naj si potem razlagam, da šoferji v evropskih mestih potnike pozdravljajo, v Ljubljani pa odzdravi kvečjemu vsak deseti, čeprav po drugi strani tudi pri nas obstajajo podjetja, kjer so zaposleni brez izjeme vljudni. Morda mi bo kdo oponesel, da avtobusi niso najpočasnejši. Samo, če ste zelo počasni na kolesu. Morda se z menoj kdo ne bo strinjal v zvezi z udobjem, češ da so avtobusi moderni. Ampak udobje je odvisno od šoferjev, zanje pa imam pogosto občutek, da sunkovito pospešujejo in zavirajo iz čiste zlobe.
Na LPP se že več let pritožujem zaradi šoferjev, ki med vožnjo redno uporabljajo telefon. Počasi bom nehal. Po bizarni izkušnji, ko sem moral lani plačati kazen zaradi kršitve javnega reda in miru zaradi šoferja, ki je med vožnjo telefoniral, ko sem ga nadrl, pa je poklical policijo1, sem lani na sestanku z vodstvom LPP spoznal, da pritoževanje tudi v resnici nima smisla. Vodstvo namreč ni sposobno ukrotiti šoferjev, za izgovor pa jim služita delovno pravno zakonodaja in kolektivna pogodba, ki v tej državi vedno ščitita lenuhe in lumpe. Pričakoval bi, da bo šofer službo izgubil že ob drugi tovrstni pritožbi, ampak ne, odpoved delovnega razmerja dobi šele po peti pritožbi. Potem, ko se mi je že dozdevalo, da se je stanje izboljšalo, sem v zadnjih nekaj tednih spet opazil vsaj tri šoferje s telefonom v roki.
Glede na to se mi ob novici, da je na Slovenski cesti mestni avtobus zbil 75-letno peško, poraja vprašanje, ali je mogoče, da je gospa pred avtobus skočila tako nesrečno, da šofer res ni mogel preprečiti nesreče kljub temu, da je hitrost na odseku med Gosposvetsko in Šubičevo omejena na, mislim, da 30 km/h. Seveda ne namigujem, da je prav ta šofer prav takrat tudi v resnici telefoniral. Pravim samo, da ob takšni praksi LPP niti malo ne zaupam in če bo kdaj prišlo do nesreče zaradi telefoniranja, bom razumel, da so zanjo objektivno odgovorni tudi tisti, ki bi morali, ampak niso, poskrbeti za to, da uporaba telefonov med vožnjo ne bi bila stalna praksa.
Glede na slovensko družbeno klimo je povsme normalno, da bo morala peška zaradi prekrška plačati denarno kazen. Seveda je jasno, da pešci ne smejo kar tako skakati po cestah niti na območjih skupnega prometnega prostora, ki je sicer res moderna oblika ureditve v razvitih evropskih mestih. Dvomim pa, da je takšna ureditev primerna na vozlišču večine prog mestnega avtobusa, kjer je promet dejansko relativno gost.
Glede na ta primer je očitno, da imajo na mestni aveniji prednost še vedno motorna vozila, da so torej pešci (in seveda kolesarji) tisti, ki se morajo v zeleni Ljubljani prilagajati zelencem in ne obratno. Ne trdim, da mestni avtobusi ne bi smeli imeti prednosti na svojem voznem pasu, niti ne trdim, da avtobusi ne bi smeli voziti po Slovenski cesti. Pravim, da tak način omejevanja prometa ni ustrezen, ker je po eni strani nevaren, po drugi strani pa promet samo prerazporedi na okoliške ulice. Ob tem še vedno nimam pojma, zakaj so sploh ukinili promet po Slovenski cesti.
Prometa bo manj šele takrat, ko bo servis javnega prevoza postal uporabnikom tako prijazen, da se bodo z avtobusi vozili tudi tisti, ki sicer vozijo avtomobile. Za zdaj to skoraj nikomur ne pade niti na kraj pameti, ampak vožnjo z avtomobilom raje podaljšajo po Bleiweissovi, Resljevi ali Beethovnovi–Štefanovi–Župančičevi – ta mi je sploh všeč. Piarovski oddelki MOL nas lahko sicer obkladajo z različnimi statističnimi podatki, ampak bolj primerno vprašanje je: Koliko ljudi poznate, ki od preureditve Slovenske ceste in uvedbe rumenih pasov raje uporabljajo javni prevoz ali kolo?
Jaz žal ne poznam niti enega.
- Šofer seveda ni plačal globe za prometni prekršek. [↩]
20 komentarjev
Pa saj ne potrebujejo Ljubljančanov v centru, mestne storitve in oštarije odlično služijo s turisti.
Ljubljana (in Slovenija) imata problem samodiagnosticiranja. Med Londonom, Torontom in Berlinom sem samo v Ljubljani zasledil konstantno uporabo besede “urbano”: urbana promenada, urbana kartica, urbano središče, urbana populacija itd., in samo v Ljubljani sem lahko iz praktično vsake stavbe v mestu skozi okno videl njive, gore, ali gozdove.
In ker se dvesto tisoč ljudi (v državi s populacijo Münchna) rado pretvarja da imajo mesto so izpeljane rešitve namenjene mestom po enostavni logiki stvari nesmiselne in neuporabne–kot da bi na konjsko dirko prišel z oslom. Država z dvema registriranima avtomobiloma na prebivalca ter prestolnico, ki stoji, obstaja, in pade z dnevnimi migranti skoraj istega velikostnega razreda kot mesto samo si pač ne more privoščiti zapiranja ključne osi mesta in prepolavljanja voznih pasov brez nadomestnih podpornih cest.
So pa vse to samo simptomi bolezni, ki jo je pred časom zapisal komentator na Financah: mi smo reveži, ki na sposojenem času živimo in se delamo da smo bogataši. Trinajst porodnišnic, deset urgenc, zelena prestolnica, ustavna voda, zastonj vrtci,…
LPP je katastrofa. Očitno tudi klime ne znajo uporabljati.
Poleti se kuham, jeseni zmrzujem.
V treh vožnjah sem dvakrat zmrzoval, ker so imeli klimo na maksimum.
Poleti se pa po polovici poti včasih spomnijo, da bi mogoče vklopili klimo.
Glede vožnje je tudi katastrofa, kot da bi bili na dirkališču. Starejše osebe se včasih komaj držijo za držala.
Aja še to.
Verjetno je možno narediti povezavo da sigurno tile vozniki gledajo “Slovenija ima talent”.
Ker pri čisto prvem delu te sezone v prvih 10 minutah sem mislil, da bom izgubil vse živce.
(BTW gledal sem samo zato, da bi videl ali je še večja debilnost ali ne v primerjavi z ostalimi “reality show-i”)
Koliko je tukaj debilnosti in norčevanja iz pravih talentov, večina ki se predstavi kot pevec (v resnici zna peti slabše kot vrana na drevesu) jih pa častijo in hvalijo kot da so največji pevci.
Skratka želel sem povedati, da očitno vozniki tako debilnost pobirajo pri teh show-ih.
LPP kljub razmeroma ugodni progi uporabljam le v močnem deževju, in sicer iz naslednjih razlogov:
– postanem togoten, ker zaradi reklam na oknih ne vidim ven
– s kolesom sem hitrejši če štartava z avtubusom istočasno
– ubija me čakanje 10 minut
– živcirajo me tisti monitorji, ki prikazujejo neke informacije, v resnici pa prikrito oglašujejo. Prav zavestno se moram trudit, da ne buljim v njih.
Da pa potem fašem še voznika, ki speljuje in zavira kot na dirki, se pa skoraj ne morem več nadzorovati…
@Mojca: Težava je v tem, da moramo vseeno priti z enega konca mesta na drugega.
@Danilo: Izvrsten komentar!
Bomo kdaj doživeli, da boste briljantni in vsevedni spletni kritiki zapustili svoje otroške sobice in kandidirali recimo za župane? Vam nihče ne brani, da kandidirate, prepričate z idejami, ki vam jih ne manjka, zmagate na volitvah in naredite iz zanemarjenih občin zlate, ne samo zelene cone. Kako lahko dovolite, da nesposobneži vladajo vam in ne vi njim? Kako si pri vsej vaši bistroumnosti, razgledanosti in kompetencah ne znate vplivno omrežiti in si zlobirati poslovodskih položajev v javnih podjetjih, recimo v LPP, in s svojimi rešitvami narediti potniški promet v prestolnici za čudež, ki bi ga hodili občudovat župani iz vse Evrope in širše? Če niste toliko ambiciozni, se pa vsaj zaposlite za šoferje mestnih avtobusov in dvignite kriterije potovanja. A ni škoda, da zapravljate svoje talente z jamranjem prek spleta?
Komentar na mestu!
Skratka lahko je samo govoriti, tudi če se poteguješ za tako mesto v “LPP”, če nisi pravi ti ne bo nikoli uspelo. Skratka, če nisi pravi in če ne lezeš v eno od večih lukenj, lahko se samo reče “You can feel sLOVEnia from behind”.
Pa olika in bonton voznikov ni v nikakršni povezavi s kakršnimi koli vodstvi itd. vse je v glavi posameznika.
Tudi če svoj del opraviš kot ga je Nergač, pa če so nekateri trši ko hlodi je bolj težko karkoli premakniti.
V Nemciji in Luksemburgu sem ze veckrat dozivela na – udobnih, cistih, varnih in novih – vlakih, da ti usluzbenci same presvitle Deutsche Bahn in luksemburske Chemin de fer rinejo ankete pod roke in prosijo za ideje in mnenje. Res, sami amaterji, kaj gredo sprasevat za mnenje ljudi, ki niso ne soferji, ne sprevodniki in niti politiki! To bi se morala takoj zdaj delegacija LPPja in zupana najlepsega mesta na svetu odpravit v Nemcijo in Luksemburg, da te firme nauci, kako se kroti sitne stranke. Res, kam pa pridemo, ce nam lahko kar vsak uporabnik nasih storitev soli pamet, kako moramo delati! Pa se to – kartico s popusti za vlak se lahko uveljavlja tudi za popuste na avtobusih.
Zoran, prosim, da me pokličeš in se usedeva, ker to pa ni nobeni stvari več podobno. Po celem svetu se širi terorizem iz strani katarsko financiranih vahabitskih mošej, ti pa jo greš postavljati v samem centru mesta. Vem, denar je denar, so pa tudi stvari, ki so pomembnejše od denarja. Ena od teh je varnost.
Iz zelenega dizel busa med vahabite v mosejo…. ocitno tudi Nergac ni imun…. sicer je pa res, aneda, kaj si le mislijo teli arabci, da takle javni umazan javni prevoz dovoljujejo.
A nisi ti na dopustu chef, imaš na zalogo poste? Ko berem tvoje članke se počutim tako kot uni ki je napisal da ko uporablja stravo ima slab občutek ker vse dobi zastonj. no sem pa ženo naročil na letno naročnino Tekača evo 🙂
Chef, kaj misliš o Katarsko financirani džamiji in gradnjo 500 stanovanjske soseske zraven nje?
*gradnji 500 stanovanjske soseske zraven nje
Mislim, da bi bilo precej bolje, če bi si verski objekt sezidala slovenska skupnost muslimanov sama in ne avtokratski režim. Sem pa vesel, da je tuji kapital dobrodošel vsaj v tem primeru. No, po drugi strani je pa res, da je v Ljubljani po novem dobrodošla tudi balkanska mafija.
Sistemska situacija in obča miselnost žal ni veliko drugačna tudi pri primestnem in železniškem primestnem prometu. Glede prvega ima vsak prevoznik svoje cene, bonuse, popuste in mesečne karte (slednje so nedavno sicer menda nekako standardizirali), pri vlaku je pa tako, da tista smrdeča kripa po 80 let starih tirih denimo iz Kamnika do Ljubljane vozi neverjetne tričetrt ure; četudi gre za razdaljo, ki jo v tujini katerikoli povprečni vlak opravi v največ 20 minutah. In potem se veljaki čudijo, zakaj se ljudje v prestolnico raje drenjajo po natlačenih cestah v avtomobilih (po eden v enem vozilu, seveda, med žretjem sendviča, telefoniranjem ali pošiljanjem SMSov).
@Nastja: Tudi LPP dela nekakšne ankete o zadovoljstvu s storitvami. Mislim, da so večinoma ljudje blazno zadovoljni. Navsezadnje lahko izpade, da smo Ljubljančani z mestnim prometom bolj zadovoljni kot na primer v Berlinu ali Londonu. In točno tako bo vodstvo to tudi brezsramno tolmačilo. Ker Slovencu lahko serješ na glavo, pa bo zadovoljen. Samo da ni treba preveč delati.
@Filmoljub: Mislim, da vozi 40 minut. Pa pet minut imaš do postaje in tri minute prej si tam. Dodaj še vožnjo z LPP do končne destinacije in poldruga ura ti ne uide. Sem nekoč testiral. Mislim, poldruga ura v eno smer. Res je sicer, da se tako dolgo ljudje vozijo tudi od doma v London, ampak verjetno prevozijo bistveno več, obenem pa se vsi hvalimo, da je kakovost življenja v Ljubljani boljša. Kar je seveda bulšit. Kakovost življenja bo dobra, Ljubljana pa zeleno mesto takrat, ko bo funkcioniral javni transport, in to ne tako, da bodo na 500-metrskem odseku v manj kot letu dni šoferji zbili tri pešce, kolikor pravijo uradni podatki. Vsi vemo, kako vozijo ti kreteni (z izjemami, seveda), krivi so pa pešci.
In potem se ti direktor tega servisa smehlja v glavo in nabija take nesmisle, kot so organizacija nekih seminarjev za zaposleni, vzpostavitev intraneta in podoben bulšit, ob katerem te resno prime, da bi tistega kretena tudi v resnici usekal po nosu in vsaj vedel, zakaj sem plačal JRM.
A sedaj se bosta pa šla za 5 minut…
Vlak bi moral biti tam maksimalno v 20 minutah. In s prestopom bi moral biti čez 10 minut že v Vižmarjih. Vse ostalo je brez veze. Seveda brez elektrike tega ne bo. Elektrike pa tudi ne bo, torej nima smisla.