{"id":156480,"date":"2022-08-04T14:34:15","date_gmt":"2022-08-04T12:34:15","guid":{"rendered":"http:\/\/www.matejzalar.si\/?p=156480"},"modified":"2022-08-04T15:17:40","modified_gmt":"2022-08-04T13:17:40","slug":"tour-de-france-femmes-2022-pretezka-dirka-pretezka-za-punce","status":"publish","type":"post","link":"http:\/\/www.matejzalar.si\/tour-de-france-femmes-2022-pretezka-dirka-pretezka-za-punce\/","title":{"rendered":"Tour de France Femmes 2022: Prete\u017eka dirka. Prete\u017eka za punce?"},"content":{"rendered":"

\u00bb<\/span>N<\/span>api\u0161i nekaj na temo \u017eenskega Toura,\u00ab mi je rekel prijatelj, ne <\/span>ravno aktivist za pravice \u017eensk<\/span>, <\/span>a<\/span> ne eden tistih, ki <\/span>se ne bi \u010dutil nelagodno, ko na Facebooku prebere<\/span>: <\/span>\u00bbNisem \u0161e (vedno) prepri\u010dan, \u010de je to \u0161port za \u017eenske. Rekreacija Da, \u0161port ?\u00ab<\/span> Avtor je prilo\u017eil fotografij<\/span>e<\/span> z \u017eenskega Toura<\/span>, ki ve\u010dinoma \u2013 in ne samo \u2013 prikazujejo objokane kolesarke, ki se v cilju ali ob cesti <\/span>skrem\u017eenih obrazov <\/span>valjajo po tleh. <\/span><\/p>\n

\u017denski Tour je star skoraj \u0161tirideset let<\/h3>\n

\u017densko kolesarstvo se soo\u010da s celo vrsto izzivov, a krovna zagata je \u0161e vedno precej slaba medijska izpostavljenost. Vzrok za to je manj\u0161e zanimanje javnosti za \u017eensko kolesarstvo, seveda pa zanimanja javnosti ne more biti, \u010de je medijska izpostavljenost slaba. Nekdo mora prvi pla\u010dat. Kdo drug, \u010de ne <\/span>organizator Toura <\/span>ASO. Dobili so sponzorja, zato se dirka uradno imenuje Tour de France avec Zwift. <\/span>P<\/span>odjetje za zviftanje si je s tem kupilo <\/span>neuradni<\/span> naziv nekak\u0161nega odre\u0161itelja \u017eenskega kolesarstva.<\/span><\/p>\n

\"\"<\/a>

A.S.O.\/Thomas Maheux<\/p><\/div>\n

\u017denske razli\u010dice Toura so potekala \u017ee zdavnaj, a se ASO in Zwift trudita to \u010dim bolj temeljito zamol\u010dati in izpasti kot firmi, ki sta si to spomnili <\/span>prvi.<\/span><\/p>\n

\u017de <\/span>l<\/span>eta 1955 je bila petetapna dirka, potem dolgo ni\u010d. Med letoma 1984 in 1989 je Soci\u00e9t\u00e9 du Tour de France, tedaj organizator Dirke po Franciji, ob mo\u0161k<\/span>em<\/span> so\u010dasno organiziral \u0161e Tour de France Feminin, prvo leto v 18 etapah (skupaj 1059 kilometrov), <\/span>naslednja leta<\/span> v 12 do 15 <\/span>s<\/span> prologom (skupna dol\u017eina od dobrih 800 do slabih 1000 kilometrov), v zadnji izvedbi pa v 11 etapah in prologom. Najbolj\u0161a vseh \u010dasov je Jeannie Longo s tremi zmagami od 1987 do 1989.<\/span><\/p>\n

Zdaj pa \u2026 kot da je ni. Kot da \u017eenski Tour ni nikoli obstajal. Kot da ni bil pravzaprav \u0161e te\u017eja dirka, vsaj po \u0161tevilkah. Kot da je \u017eensko kolesastvo nekaj novega.<\/span><\/p>\n

Pozneje je bilo v Franciji \u0161e ve\u010d \u017eenskih etapnih dirk, a brez povezave z mo\u0161k<\/span>im Tourom<\/span>, vse pa so propadle iz istega razloga kot Tour de France Feminin: ni se spla\u010dalo. V drugem poskusu si je ASO vzel ve\u010d \u010dasa z enodnevnimi preizku\u0161njami La Course by Le Tour de France, medtem ko se je v ve\u010d etapah dirkalo na \u017eenskem Giru in tudi na Vuelti. Kakorkoli, La Course v resnici ni nikogar zanimal, neglede na to, da je \u0161lo za dirke svetovne serije. Ljudje ho\u010dejo solze in kri.<\/span><\/p>\n

\"\"<\/a>

A.S.O.\/Thomas Maheux<\/p><\/div>\n

Veliko dirkanja, malo \u010dasa<\/h3>\n

M<\/span>edijsk<\/span>a<\/span> izpostavljenost <\/span>je<\/span> sicer ve\u010dj<\/span>i<\/span> izziv<\/span>, kot si <\/span>kolesarstvo <\/span>prizna<\/span>va<\/span>. <\/span>Osnovna zagata je po mojem, da cestno kolesarstvo traja svinjsko dolgo.<\/span> Tour de France smo gledali tri tedne po pet ur na dan. In potem fa\u0161emo takoj \u0161e osemdnevno \u017eensko dirko in \u0161e vse ostale, ki so jih <\/span>so\u010dasno <\/span>prena\u0161ali v domu kolesarstva, kot si pravita GCN in Eurosport. Zmanjkuje \u010dasa. Zmanjkuje novinarjev.<\/span><\/p>\n

Te te\u017eave ni v ciklokrosu, gorskem kolesarstvu, velodromu, BMX-u, kjer se vse zgodi hitreje, na istem prizori\u0161\u010du in <\/span>z<\/span> manj logisti\u010dnimi preprekami. \u017denske so vseeno pla\u010dane slab\u0161e in tudi gledanost je slab\u0161a, vendar se vplivne\u017ei ne spra\u0161ujejo ali so to \u0161porti za \u017eenske, \u010deprav te\u010dejo solze, pokajo kosti in je anoreksija pa hormonska neravnovesja, s \u010dimer se <\/span>seveda<\/span> soo\u010dajo tudi mo\u0161ki.<\/span><\/p>\n

Skratka, te\u017eko na<\/span>jde\u0161<\/span> energijo in \u010das za mo\u0161ke in \u017eenske dirke. Ve\u010dino, tudi ve\u010dino mojih znank, bolj zanima mo\u0161ko dirkanje, nekateri sladokusci pa si vzamejo ve\u010d ali manj \u010dasa tudi za \u017eenske dirke, ki so po svoje celo zanimivej\u0161e, \u010de se seveda na kolesarstvo vsaj malo spozna\u0161.<\/span><\/p>\n

\"\"<\/a>

A.S.O.\/Thomas Maheux<\/p><\/div>\n

Je profesionalno kolesarstvo za \u017eenske?<\/h3>\n

Bizarno je, da si to vpra\u0161anje zastavljamo leta 2022.<\/span><\/p>\n

Spra\u0161ujem se, ali je <\/span>ta \u0161port <\/span>sploh za koga.<\/span><\/p>\n

Pred desetimi leti se mi je kolesarstvo zdelo precej bolj \u010dlove\u0161ko, a po mojem ne toliko zaradi tega, ker je bilo manj gladiatorsko, ampak ker sem bil mlaj\u0161i. Zdaj si te\u017ee predstavljam stalno odsotnost od doma, <\/span>intervalne treninge v rde\u010de-vijoli\u010dnem polju, mno\u017ei\u010dne padce in odrgnine po telesu v povr\u0161ini, kakr\u0161na v Ljubljani stane od tri tiso\u010d evrov naprej.<\/span><\/p>\n

To<\/span> je ne\u010dlove\u0161ko in nisem si na jasnem, ali se zdi bolj ne\u010dlove\u0161ko tistim, ki so to vsaj malo izkusili, ali analfabetom, ki po novem gledajo kolesarsvo, so pa prepri\u010dani, da niso sposobni zlesti na Vr\u0161i\u010d.<\/span><\/p>\n

Upam, da avtor na za\u010detku zapisanega vpra\u0161anja ne namiguje na to, da je profesionalno kolesarstvo neprimerno za \u017eenske, ampak da <\/span>gre za<\/span> nepotrebn<\/span>o, nespretno<\/span> provo<\/span>kacijo<\/span>\u00a0in<\/span>\u00a0banalizacijo dejansk<\/span>ih<\/span> izzivov<\/span> profesionalnega \u017eenskega kolesarstva v letu 2022<\/span>.<\/span> O teh izzivih se po mojem res govori premalo, kot da bi se tega bali in kot da se bo vse re\u0161ilo z vzhi\u010denimi floskulami, ki so jih bili mediji prej\u0161nji teden prepolni.<\/span><\/p>\n

Ja, r<\/span>azlike med najbolj\u0161imi in slab\u0161imi na Touru so bile prevelike, <\/span>zato<\/span> je deloma trpelo dirkanje kot spektakel. A vzroki za to so \u0161ir\u0161i. <\/span>R<\/span>e\u0161il<\/span>i jih ne bodo ciniki, ampak <\/span>\u010das ter \u2013 grozni, grozni \u2013 kapital.<\/span><\/p>\n

\"\"<\/a>

A.S.O.\/Fabien-Boukla<\/p><\/div>\n

Amaterke na profesionalni dirki<\/h3>\n

Razvoj<\/span> \u017eenskega cestnega dirkanja<\/span> je bil <\/span>desetletja<\/span> na mrtvi to\u010dki, potem pa se je zgodil na hitro in sistem se ni mogel prilagoditi. Preden razumemo, da je bil \u017eenski Tour po svoje prete\u017eek, moramo razumeti, zakaj je tako.<\/span><\/p>\n

Licenco WorldTeam je imelo lani devet ekip, ki so skupaj zaposlovale 119 kolesark. Potem ko so lani napovedali Tour de France Femmes, je naraslo zanimanje sponzorjev in letos ima licenco svetovne serije 14 ekip, ki skupaj zaposlujejo 193 kolesark. <\/span>Skoraj \u010d<\/span>ez no\u010d je 70 kolesark dobilo profesionalne pogodbe. Seveda si jih zaslu\u017eijo, <\/span>vendar<\/span> je vpra\u0161anje, koliko so te kolesarke res kakovostne. \u0160e lani so morda dopoldne trenirale, sredi dne \u0161tudirale, zve\u010der pa kelnarile. <\/span>Samo<\/span> z<\/span>ato, ker imajo <\/span>odslej<\/span> za slovenske razmere dostojno pla\u010do, \u0161e niso \u010dez no\u010d tako napredovale, da bi lahko dr\u017eale prvo grupo.<\/span><\/p>\n

\"\"<\/a>

A.S.O.\/Thomas Maheux<\/p><\/div>\n

Na mo\u0161kem Touru je dirkalo 22 ekip, najni\u017eje rangirane so serije Pro, torej prav tako profesionalne ekipe, ki kolesarjem zagotavljajo dostojno pla\u010dilo. Na \u017eenskem Touru je dirkalo 24 ekip, kar je zaradi manj\u0161ega pelotona po svoje smiselno \u2013 v ekipah je samo po \u0161est kolesark. Vendar to pomeni, da je dirkal<\/span>o<\/span> tudi nekaj<\/span> ekip, za katere \u0161e niste sli\u0161ali <\/span>in<\/span> kolesark, ki so morale, kaj vem, vzet<\/span>i<\/span> dopust, da so lahko pri\u0161le na Dirko po Franciji.<\/span><\/p>\n

To, da sta na \u017eenskem Touru dirkali kontinentalni ekipi St Michel-Auber93 WE in Stade Rochelais-Charente-Maritime, je pribli\u017eno tako, kot \u010de bi pri\u0161li na mo\u0161ki Tour zasedbi Ljubljana-Gusto-Santic in Adria Mobil. Z vsem dol\u017enim spo\u0161tovanjem <\/span>do <\/span>na\u0161ih<\/span> fantov<\/span>, ampak <\/span>letos je bilo bole\u010de o\u010ditno<\/span> kaj se zgodi, ko kontinentalne ekipe naletijo na dve motivirani mo\u0161tvi svetovne serije v formi za Tour<\/span>.<\/span><\/p>\n

\"\"<\/a>

A.S.O.\/Thomas Maheux<\/p><\/div>\n

Jokajo tudi fantje<\/h3>\n

Na Twitterju sem uspe\u0161no <\/span>s svoje \u010dasovnice <\/span>zradiral trole, ki jih skrbi za slovenski narod <\/span>ali dobrobit otrok, na\u0161ega najve\u010djega bogastva<\/span>, tako da sledim samo \u0161e <\/span>tvitera\u0161e, povezanim s kolesarstvom<\/span>, <\/span>in \u0161e to z anonimnega in prakti\u010dno nevidnega ra\u010duna.<\/span> Kakorkoli, v kolesarskem tvitera\u0161kem mehur\u010dku<\/span> imamo <\/span>opravka s podobnimi idioti.<\/span><\/p>\n

\u017denski peloton se mno\u017ei\u010dno razbije, vse le\u017ei po tleh, krvava telesa, polomljeni bicikli, jok, kriki, panika \u2026 v mno\u017eici zmenetov s Twitterja pa se najde tudi tisti, ki to komentira kot \u00bbkolesarstvo ni za \u017eenske, ker se ne znajo vozit\u00ab.<\/p>\n

\"\"<\/a>

A.S.O.\/Fabien Boukla<\/p><\/div>\n

Takisto, ko se Annemiek van Vleuten odpelje \u017ee na prvem klancu in zmaga po 62 kilometrih samostojnega bega z ve\u010dminutno prednostjo. \u00bbVse so zani\u010d, naj raje rojevajo otroke,\u00ab bo zapisal trol\u010dek, kot da je kak anonimni komentator s portala MMC RTV Slovenija.<\/span><\/p>\n

Pri tem se pozabi na mno\u017ei\u010dne padce v mo\u0161kem pelotonu. Na objokane ksihte mo\u0161kih, ki se v cilju valjajo od sre\u010de. Na sme\u0161no dolge pobege, v katerih mo\u0161ki deklasirajo svetovno konkurenco, kot Poga\u010dar lani na Touru, <\/span>ko je neposrednim tekmecem nametal tri minute in ve\u010d. Ali na napad Remca Evenepoela na sobotni Klasiki San Sebastian, ki je sol<\/span>iral<\/span> 44 kilometrov in zmagal z dvema minutama prednosti.<\/span><\/p>\n

Skrbi vas za \u017eenske?<\/h3>\n

Opremiti zgoraj zapisani tekst s Facebooka s fotografijami Cecilie Uttrup Ludwig, ki se v cilju valja po tleh od iz\u010drpanosti in sre\u010de ob zmagi, iz\u010drpane kolesarke Stade Rochelais-Charente-Maritime, ki jo v cilju oskrbuje zdravnik, objokane Demi Vollering in vrste kolesark, ki se po padcih valjajo po tleh, med njimi Ur\u0161e Pintar, je v tem kontekstu precej \u2026 [vpi\u0161i po lastnih \u017eeljah].<\/span><\/p>\n

Seveda se to zapakira v skrb za \u017eensko telo, ki nam daje potomstvo in prej ali slej se javi strokovnjak <\/span>z neko licenco,<\/span> ki strokovno razlo\u017ei, da \u017eensko telo ni primerno za tako skrajne napore.<\/span><\/p>\n

\"\"<\/a>

A.S.O.\/Thomas Maheux<\/p><\/div>\n

Se vam objokane in okrvavljene \u017eenske smilijo, ker vas spominjajo na va\u0161e prekrasne h\u010dere? Zakaj ste jih sploh delali, \u010de so njihove matere v porodni sobi trpele stra\u0161ne muke: klistirali so jih a<\/span>l<\/span>i pa\u010d brisali drek, rezali so jim spolovila, jih omamljali, <\/span>nekaterim so re\u0161evali \u017eivljenja<\/span>. Zdaj pa cel cirkus, ker se dekleta soo\u010dajo na Touru z enakimi izzivi kot mo\u0161ki?<\/span><\/p>\n

Prvi Tour Femmes je \u0161ele za\u010detek<\/h3>\n

Zato, da slu\u010dajno ne pride do abotnih komentarjev, kot so opisani zgoraj, moramo biti pri kritiki leto\u0161njega \u017eenskega Toura in \u017eenskega kolesarstva previdni, no, konstruktivni.<\/span><\/p>\n

\u017densko kolesarstvo se mora \u0161e razvit<\/span>i<\/span> in to terja \u010das. Morda se bo morala zamenjat generacija, zato da ne bodo tako stra\u0161ansko izstopale redke kolesarke, kot sta van Vleuten in Marianne Vos, ki sta zmagali polovico vseh etap. Prva je stara 39 let in druga 35 let. Kaj je z njima, da sta toliko bolj\u0161i, se spra\u0161ujejo pametnej\u0161i od mene, dejstvo pa je, da so prakti\u010dno vse pobrale Nizozemke: tudi vse \u0161tiri majice.<\/span><\/p>\n

\"\"<\/a>

A.S.O.\/Thomas Maheux<\/p><\/div>\n

Prvi novodobni \u017eenski Tour po mojem ni bil prete\u017eak za \u017eenske, \u010de pogledamo traso: osem dni, vsega dve gorski etapi. Lahko bi na\u0161tel vrsto znank, ki bi to <\/span>v osmih dneh <\/span>lepo zvozile <\/span>tudi<\/span> v posko\u010dnem rekreativnem tempu. Zaplete se, ko za\u010dne letet: takrat se poka\u017eejo prevelike razlike. Van Vleuten je <\/span>bila v sedmi etapi <\/span>videti kot princesa, Demi Vollering tri minute za njo napol mrtva, \u0161e kak\u0161nih petnajst jih <\/span>je<\/span> resno dirka<\/span>lo<\/span>, ostale <\/span>so<\/span> se bori<\/span>le<\/span> za pre\u017eivetje.<\/span><\/p>\n

\u017delel bi si dveh tednov dirkanja, a razlike bi bile samo \u0161e ve\u010dje. <\/span>Z osemdnevnim formatom so na\u0161li primerno srednjo pot in po mojem je manjkal samo kak kronometer, ko bi si lahko marsikatera zlizala rane.<\/span><\/p>\n

Kudos za Ur\u0161ko!<\/h3>\n

\u017de zdaj pa se veselimo, da je med tistimi, ki <\/span>zmorejo<\/span> resno dirkat na etapni dirki z gorskimi etapami, tudi Ur\u0161ka \u017digart. Mislim, da se ve\u010dina ne zaveda kak\u0161en uspeh je njeno osmo mesto v sedmi etapi (v generalni razvrstitvi je pridobila 43 mest), toliko bolj zato, ker je bila sposobna resno dirkat tudi naslednji dan (pridobila je \u0161e 17 mest). Njena edina, a tudi velika te\u017eava je, da se dirka tudi navzdol in v veliki skupini. <\/span>\u010ce bo usvojila prvine osnovne \u0161ole kolesarstva, bo lahko na takih dirkah generalno precej vi\u0161e od 29. mesta.<\/span><\/p>\n

\"\"<\/a>

A.S.O.\/Thomas Maheux<\/p><\/div>\n

Njeno dirkanje je toliko bolj impresivno, ker <\/span>je <\/span>Ur\u0161ka <\/span>na Tour pri\u0161la <\/span>tik pred zdajci <\/span>kot rezerva, res pa z dobrimi vo\u017enjami na Dirki po \u0160vici <\/span>za pasom<\/span>. Tako je vsaj videti po rezultatih <\/span>iz \u0160vice <\/span>\u2026 \u017eal te dirke nismo videli po televiziji.<\/span><\/p>\n

Z<\/span>ato je dobro, da \u017eenski Tour prehiteva razvoj \u017eenskega kolesarstva. Vztrajanje pri amaterizmu ne prinese rezultatov, <\/span>ampak ljudstvo samo utrjuje v nazadnja\u0161kem prepri\u010danju, da to ni za \u017eenske. N<\/span>ekje <\/span>je <\/span>treba za\u010det in ustvarjat denar, ki bo financiral dirke, ekipe, kolesarke, zato da bomo <\/span>morda <\/span>\u010dez deset let gledali nekaj <\/span>bolj <\/span>mo\u0161kemu kolesarstvu podobnega.<\/span><\/p>\n

Ne<\/span> ne nujno bolj zanimivega, a vsaj bolj izena\u010denega.<\/span><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

\u00bbNapi\u0161i nekaj na temo \u017eenskega Toura,\u00ab mi je rekel prijatelj, ne ravno aktivist za pravice \u017eensk, a ne eden tistih, ki se ne bi \u010dutil nelagodno, ko na Facebooku prebere: \u00bbNisem \u0161e (vedno) prepri\u010dan, \u010de je to \u0161port za \u017eenske. Rekreacija Da, \u0161port ?\u00ab Avtor je prilo\u017eil fotografije z \u017eenskega Toura, ki ve\u010dinoma \u2013 in ne samo \u2013 prikazujejo objokane kolesarke, ki se v cilju ali ob cesti skrem\u017eenih obrazov valjajo po tleh. \u017denski Tour je star skoraj \u0161tirideset let \u017densko kolesarstvo se soo\u010da s celo vrsto izzivov, a krovna zagata je \u0161e vedno precej slaba medijska izpostavljenost. Vzrok za to je manj\u0161e zanimanje javnosti za \u017eensko kolesarstvo, seveda pa zanimanja javnosti ne more biti, \u010de je medijska izpostavljenost slaba. Nekdo mora prvi pla\u010dat. Kdo drug, \u010de ne organizator Toura ASO. Dobili so sponzorja, zato se dirka uradno imenuje Tour de France avec Zwift. Podjetje za zviftanje si je s tem kupilo neuradni naziv nekak\u0161nega odre\u0161itelja \u017eenskega kolesarstva. \u017denske razli\u010dice Toura so potekala \u017ee zdavnaj, a se ASO in Zwift trudita to \u010dim bolj temeljito zamol\u010dati in izpasti kot firmi, ki sta si to spomnili prvi. \u017de leta 1955 je bila petetapna dirka, potem dolgo ni\u010d. Med letoma 1984 in […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":156481,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[9],"tags":[1550,290,3516],"_links":{"self":[{"href":"http:\/\/www.matejzalar.si\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/156480"}],"collection":[{"href":"http:\/\/www.matejzalar.si\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"http:\/\/www.matejzalar.si\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"http:\/\/www.matejzalar.si\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"http:\/\/www.matejzalar.si\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=156480"}],"version-history":[{"count":5,"href":"http:\/\/www.matejzalar.si\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/156480\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":156496,"href":"http:\/\/www.matejzalar.si\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/156480\/revisions\/156496"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"http:\/\/www.matejzalar.si\/wp-json\/wp\/v2\/media\/156481"}],"wp:attachment":[{"href":"http:\/\/www.matejzalar.si\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=156480"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"http:\/\/www.matejzalar.si\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=156480"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"http:\/\/www.matejzalar.si\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=156480"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}