Windows za telebane

Averzija do prenosnikov se je končala v trenutku, ko zaradi narave novega dela brez njega ne bi mogel več shajati. Začetno navdušenje nad pinki Dellovim Inspironom 1520 je le premagala bolj uglajena modra barva. Problem se je pojavil ko sem zatežil za operacijski sistem Windows XP, prenosniki pa so na voljo le z Visto. Ko sem željo omenil tipu z ogromnimi očmi in rumeno majico, je kar težko zahropel, vprašujoč, zakaj le bi rad imel tako zastarel sistem. “Ker bom imel računalnik za delo in ne za igranje,” sem mu oponesel brez dlake na jeziku. “In ker ne maram računalniških novosti in zajebancije z Microsoftovimi programi.”

Dell

Fant je užaljeno prebledel in šele tedaj sem na njegovi majici opazil ogromen logotip Oken. “Ampak Vista je najbolj stabilen operacijski sistem vseh časov,” je užaljeno zahlipal mulec. “To vem, ker sem sodeloval pri razvoju aplikacij.” Da bodo tudi v podjetjih začeli uporabljati Visto z novim letom, mi je gladko naložil. Da bi pametnjakovič končno utihnil, sem storil elementarno napako laičnega uporabnika in obupano nasedel strokovnjaku na področju IT, češ da bom po tednu dni ugotovil, da to je pa zdaj to. Ko sem doma prižgal računalnik, sem popenil. Vista Premium zna polovico stvari sama, za drugo polovico pa uporabnika sprašuje: “Are you sure?” Nelogična je in prirejena kao tako, da jo razume vsak bedak. Ampak jaz nisem bedak, čeprav se na računalništvo ne spoznam. Hočem, da zadeva deluje, ne pa da se kljub stabilnosti resolucija pokvari po vsakem zagonu računalnika. Tiste preklete 3D ikone me ne navdušujejo, ampak jezijo! Vmesnik Aero, ki bojda nudi elegantno izkušnjo namizja in tridimenzionalno premikanje med okni Flip 3D je prav gotovo neuporabna neumnost za otroke, ki uporabljajo Facebook in podobno sranje. Poglejte to:

Windows Vista

Seveda sem se potem odločil za Windows XP, ker sem jih navajen in predvsem zato, ker so isti računalničarji, ki so zdaj sodelovali pri aplikacijah za Visto, še pred pol leta trdili, da so XPji oh in sploh operacijski sistem. In čez pet let, ko se bo Bill Gates spet odločil nategnit ves svet, bomo poslušali, da je bila Vista v bistvu za en drek in da tole novo, ja, to je pa res tapravo, računalnik vam ne bo nikdar več zamrznil! Programerji imajo med ustvarjanjem softvera v mislih najbolj zabitega možnega uporabnika, toda ko je treba programsko opremo za telebane namestiti, celo izkušeni mački za ekranom obsedijo tri ure.

Nameščanje in XP

Za potrpljenje, ki ga je imel ta teden z menoj, se seamusu najlepše zahvaljujem še na tem mestu. Ne samo, da mi je spedenal računalnik v nulo, ampak mi je tudi nudil psihično podporo v preklinjanju informatikov. On je namreč avtomatik, kot se rad pohvali, in za razliko od programerjev razume, da so sistemi postavljeni z namenom, da bodo delovali in ne zato, da bo nek pametnjakovič cele dneve za seboj popravljal napake, ki jih ne bi smelo biti.

Trenutno imam naložen Office 2007. Kolega mi je rekel, da se sicer nekoliko razlikuje od različice 2003, da pa se bom kaj hitro navadil. Ampak: mar Bill Gates misli, da sem otrok? To je vendar žalitev za moj intelekt! Orodne vrstice, ali kako se tistemu na vrhu reče, sploh ni več, nadomešča jo nekakšna nepregledna slikanica, katere bodo veseli izključno tisti, ki ne poznajo niti ukaza za krepko pisavo Ctrl+B in zato za vsako figo drsajo ubogo miško. Ali lahko delodajalec pričakuje, da bo zaposleni obvladali programsko okolje Excel, če dobijo v roke takšno sranje?

Da sme danes voziti avto že vsak nesposobnež, je jasno kot beli dan. Toda pri uporabi računalniških programov je človeštvo stopilo še korak naprej.1 Da lahko normalno inteligenten človek uporablja, denimo MS Outlook, se mora najprej spustit na raven opice ali vsaj triletnega otroka. Programi imajo še največ skupnega z japonskimi igračami-računalniki, katerih tipke so, namesto s črkami, označene s simboli sadja, rožic in živali. Ste brali Štoparski vodnik po galaksiji? Če ne, ga brž vzemite v roke. Genialnost Douglasa Adamsa je v tem, da je že pred tridesetimi leti vedel, kam bo vodila računalniška revolucija.

Postajamo debili.

P.S.: Med pisanjem bloga sem uporabljal tudi Word, a je vmes zamrznil, očitno zato, ker se ne razume z antivirusnim programom. Toliko o tej prekleti stabilnosti!

  1. Ali nazaj, odvisno od stopnje sarkazma. []
Prejšnja objava Naslednja objava

70 komentarjev

  • Odgovori buba švabe 9. 12. 2007 at 9:13

    Hehe, če bi hotel tipa v rumeni majici res zajebat, bi rekel, da hočeš met na svojem računalniku Linux. 😀

  • Odgovori rox 9. 12. 2007 at 10:17

    Oj Chef, kakšna je pa moda barva? Če si se cel vikend kuril na kako seksi kelnarco in nisi imel priložnosti spraznit, je verjetno celo taka, kot si mislil 😛

  • Odgovori rox 9. 12. 2007 at 10:21

    Aja, mimogrede, veseli me, da tudi kritični uporabniki mikrosoftovega sranja spoznavajo, da je zadeva zanič. Izbira je, samo odločiti se je treba za alternativo. Eno od alternativ je zgoraj omenil Bubašvabe.

  • Odgovori chef 9. 12. 2007 at 10:33

    Linux, ja… ampak potem bi imel spet zajebancijo z ostalimi 99 %, ki Linuxa nimajo.

    Sicer pa sem jaz že zdavnaj spoznal, da je zadeva zanič! OK, ko se dva tedna zezaš, da šprograme končno nastaviš, sicer kar v redu deluje. Da mi pa hoče nek psiček non stop pomagat iskat fileje, je pa norčevanje iz uporabnikove pameti!

  • Odgovori saily 9. 12. 2007 at 10:36

    jest viste sicer nimam, mam pa office 2007 in sem zadovoljna…

    btw kaj je z welcome screenom narobe? 🙂

    glede xpjev zna bit problem… ker opažam, da če hočeš kupt novega prenosnika je v glavnem na vsakem po novem vista gor (razen če nima bolj švoh rama in procesorja in če ne kupuješ appla)… tako da, jest sm zaenkat na xpjih in bom verjetno tud ostala, ker imam samo 1gb rama, kar pravijo da je premal.. tud grafična in procesor sta stara po 3 leta in nista dovolj up-to-date, da bi podpirala visto… pa nekak mi je tud vseeno, če te na vsakem koraku sprašuje ali ste prepričani, da želite to… na-a tega res ne bi rada… mam raj tko kt je zdj, ko včas ne vpraša pa nardim pol kako bedarijo in imam potem cel mesec veselje popravlat stvar 😀

    sicer pa čestitke za novi prenosnik.. 🙂 sama ga še nimam, mi je zaenkrat še dovolj namiznik 🙂 ampak, nekoč… nekoč bo

  • Odgovori Alex van der Volk 9. 12. 2007 at 10:39

    Po Visti nimam niti najmanjše želje, še vedno pa poskušam zaman ugotoviti ali obstaja slovenski črkovalnik za word 2007

  • Odgovori Grampy 9. 12. 2007 at 10:39

    Ne štekam. Kakšna Vista? Od ponedeljka imam nov laptop in na njem so windowsi xp. si to hotel?

  • Odgovori matejP 9. 12. 2007 at 12:23

    HoHo

    No tudi jaz sem kupil novega prenosnika, kak mesec nazaj. Gor seveda Vista. Ni panike ni mislim, bom doma naložil XPje,…

    Ma kaki ni drajverjov oz. gonilnikov za zvok in mrežno kartico. Trenutno delam na Visti, in prblem je ker dela počasi. Mogoče če bi dal za računalnik 1500+€ bi blo drugače, vendar s 700€ ni veliko muzike, vsaj v Visti ne.

    @Grampy, kupil si star računalnik, pametna odločitev

  • Odgovori roko 9. 12. 2007 at 12:27

    Model, kok ti jokaš…Ke si pa kupil DELL-a?
    Nisi prvi, ki hoče nazaj na XP, ampak to je v štartu tvoja napaka, ker se pred nakupom nisi pozanimal, kako je s tem…Zdej pa jokaš, pa se spravljaš nad informatike.

  • Odgovori roko 9. 12. 2007 at 12:28

    MatejP, ker komp maš, dej da pogledam za driverje?
    Točen model mi povej.

  • Odgovori roko 9. 12. 2007 at 12:30

    Aja, pa tolk ti je Office 2007 “slikanica”, pa v Visti se kr okna premikajo, pa start se prikazuje….Ko so pa XP-ji izšli je bilo pa isto ane, se spomniš, kako si jih klel…NE, XP pa že ne bo na mojmu kompu, al 98 al pa 2000ka.

  • Odgovori ms x 9. 12. 2007 at 12:36

    tudi jaz imam office 2007 in sem čisto zadovoljna… saj ko se enkrat navadiš nanje, postane tudi excel razumljiv in v bistvu veliko bolj enostaven od prejšnjega 🙂
    @ alex van der volk: obstaja. poglej na partis. 😉

  • Odgovori matejP 9. 12. 2007 at 12:36

    roko–> računalnik je HP pavilion dv6319ea

  • Odgovori rox 9. 12. 2007 at 12:47

    @chef: Heh, očitno se microsoft ne uči niti iz lastnih napak. Psiček se je pri microsoftu prvič pojavil v operacijskem sistemu microsoft bob, ki je izgledal kot dnevna soba / pisarna, po kateri se je sprehajal pes bob in uporabniku “pomagal” (v praksi je nekaterim pomagal pri odločitvi za samomor). Bob je bil seveda popoln polom, a so iz psa naredili vsem nam ljubo sponko clippy ki je bila vsa ta leta obraz helpa v MS office programih. Dejstvo, da so sponko spet spremenili v psa in ga prilepili celemu OSu, ne posameznemu programskemu paketu, pa iz mene izvablja sarkastičen smeh :-))

  • Odgovori Tina 9. 12. 2007 at 13:39

    Haha, pol se pa nad starimi mamami pritozujete, ko nocejo uporabljati mobitelov, mikrovalovnih pecit itd…

  • Odgovori seamus 9. 12. 2007 at 13:45

    @chef – Upam, da v tiste tri ure ne šteješ še zadnjo uro, ki sem jo porabil za neištaliranje une brezvezne robe za SonyEricsson telefon 😆
    Drgač pa zame glavni problem glede Viste ni, da je čudna temveč prenova 😉
    .Na XP-jih sedaj itak uporabljaš videz win2000 in imaš VSE! une anaimacije in pomoči izklopljene. OK mrbit (se ne spomnem najbolje 😉 ) sem ti pozabil zagnati še en registry za prikaz starega search pogleda (zopet iz win2000).

    Jest bi se sicer bolj zasekiral glede tistega wireless routeja, ki sem ti ga tud všitmal – ker če uporabljaš siol dostop (OK vem, da čez siol ne smeš govort 😉 ) morš bit skor tak mačk kot za inštalacijo windowsev, da zadeva dela za celo družino tako kot mora 😡
    Na T2 samo priklopiš in dela!

  • Odgovori chef 9. 12. 2007 at 13:59

    @saily: Z wellcome screenom je narobe to, da je tako preklemansko osladen, na daleč izgleda lepo, za seboj pa skriva katastrofo.

    @Alex: Kaj je to črkovalnik?

    @matejP: Zakaj pa misliš, da je seamus tri ure drmal? Iskal je preklemanske driverje! Kar je najlepše, je pa to, da so tanovi računalniki optimizirani za Visto.

    @roko: XPje imam oguljene koliko je bilo le mogoče, uporabljam pa starinski videz, ki je bil še edini vzdržen.

    @seamus: Ja, imam izklopljene animacije, samo še kuža me pride vprašat: “What do you want to search for?”
    O routerju in lenuhih na Siolu bom imel pa tudi še precej za povedat!

  • Odgovori Grampy 9. 12. 2007 at 14:02

    Ljudje, ljudje, poanta ni v problemu Vista vs. XP. Poanta je v tem, da nam hoče CHEF povedati, da ima novega notebooka. Pohvaliti se hoče, razumete?

    Zdaj je šel med poslovneže. En strašen mobitel tudi že ima (je o tem pisal kakšnih 27 objav nazaj), v kratkem lahko pričakujemo, da bo napisal, da ima probleme z novim avtom, ki ga je kupil za 4000 EUR (nemška znamka, starejši letnik). Predvidevam,da bo problem v tisti lučki/indikatorju za (pre)nizek nivo olja v motorju. Spraševal pa bo kako jo lahko ugasne.

  • Odgovori Grampy 9. 12. 2007 at 14:03

    PS: Siol boš šimfal? A to smeš glede na lastništvo strani, na katerih si hišni bloger?

  • Odgovori AA 9. 12. 2007 at 14:13

    Joj, Vista… Nedolgo nazaj sem kupil prenosnik in na njem je bila seveda nameščena Vista. Ta stvar je izgleda narejena z namenom, da uporabnika zafrustrira. Začelo se je že pri zagonu – 4 minute, da se je sistem postavil na noge in sem lahko zagnal prvi program. Are you fucking serious? V tem času sem na prejšnjem, manj zmogljivem prenosniku z XPji že preveril prispelo pošto. Disk je non-stop nekaj bral/pisal, čeprav sem izklopil vse indeksiranje in druge nepotrebne servise v ozadju. In na prenosniku, ki je namenjen delu na terenu, pri čemer je izpostavljen tresljajem, bo Vista ves čas šrotala po disku… koliko časa bi zdržal takšen disk, preden bi se glava srečala s ploščami? Programi so za zagon rabili več časa kot na prastarem P3 1GHz 256MB rama z XPji, čeprav sem izklopil ves fucking eye-candy. No, ogabne ikone, očitno oblikovane za slabovidne, so še vedno ostale. Hočem računalnik povezati v mrežo… Kam zaboga so skrili nastavitve? Ne me jebat z nekimi faking risankami, kako se računalnik povezuje v mrežo, dajte mi okence za vpis IPja, Subnet maska in Gatewaya!!! Ok, najdem želeno okence po tem ko skoraj fašem živčnega zaradi posiljevanja z risankami in nato hočem usposobiti še wireless. Izgleda, da sem bil še vedno prevelik optimist. Konzola v Linuxu je bolj user friendly kot ta jeben uporabniški vmesnik od polizdelka imenovanega Vista! Pravzaprav je to že žalitev za vse polizdelke… Nato se pozanimam in izvem, da uvoznik za to znamko prenosnikov ponuja CD za downgrade na XP. Hallelujah! Še obstaja upanje za svet. Čez par dni vendarle dobim omenjeni downgrade CD. In ko ga vstavim v računalnik, z avstrijskim naglasom in občutkom zmage nad sovražnikom izrečem le še – Hasta la vista, Vista!

  • Odgovori Marija 9. 12. 2007 at 14:25

    Tudi jaz uporabljam Visto. Kar me najbolj moti, je to, da je blazno space consuming. Izgled mi je bolj všeč kot XP-ji.

    OS so taki kot hrana. Lahko uporabljaš proizvode, s katerimi je trg zasičen (ala Microsoft) in se zavedaš, da so polni e-jev in niti ne preveč zdravi in okusni. Lahko se greš skuliranega aktivista bioprehrane (ala Mac). Ampak na koncu vseeno trobiš v isti rog. Če bi imel Apple takšen tržni delež kot Microsoft, bi bil popolnoma enak, pa naj Steve Jobs nalaga karkoli. Še vedno ni prebolel izgubljene bitke izpred davnih let. Lahko si pa res car in se zapreš nekam v ene hribe, kjer je zrak čist in voda čista in zemlja rodovitna in prideluješ svojo res bio bio hrano in si nanjo ponosen (ne moreš biti ponosen na nič drugega, ker ne delaš nič drugega). Ala Linux. You only play with yourself.

    Ampak jest je treba.. v vsakem primeru.

  • Odgovori buba švabe 9. 12. 2007 at 14:32

    Juhu! Js žvim v hribih in pridelujem svojo hrano! Vse bio! :mrgreen:

  • Odgovori katarina 9. 12. 2007 at 14:40

    sem jst tut dobila Visto na laptopu, erm… tud pogledala je nisem, ampak se je račnalo ob prvem prižiganju bootalo iz XP CDja in seveda moj priljubljeni ukaz format c: 😉

    office 2007 je pa fini, super je da so vse ikonce zunaj, smiselno pogrupirane, da mi ni treba 2 dni sedet zraven in prestavljat ikonc iz menijev na desktop 😉

    chef: črkovalnik je spellchecker 😉 in ja, dobi se na partisu 😀

  • Odgovori seamus 9. 12. 2007 at 15:09

    Glede offica – mogočće se bom kdaj spravil kaj napisati glede bližnjic preko tipkovnice. Ali večina med vami sploh ve, da je večino ukazov dosegljivih preko tipkovnice in da si neštetokrat hitrejši če označiš bersedilo s pomočjo smernih tipk in zravn držiš shift + cntrl ???
    Tisto glede ikonc je samo potuha, ki sledi iz tega da noben ne uporablja tipkovnice 😉 – tako ste želeli sedaj pa imejte.
    Njavečji hec pri teh officih pa je (OK mogoče sem bil kakšno minuto premalo pr Chefu za laptopom) da se ne da postaviti ikonc na levo in na desno!
    ZAkaj hudiča so wide zasloni, če tega ne morš nardit pri vseh fenci šmenci animacijah. Pismo papir je A4 formata in širina je fiksna. Zakaj ne bi imel več prostora, če enostavno položim ikonce levo in desno in je celotna višina rezervirana za papir?

  • Odgovori seamus 9. 12. 2007 at 15:11

    @katarina: da ti ni potrebno vsakič in povsd razvrščati ikonc ima M$ en gudi – Save My Settings Wizard, edini uporabni čarovnik ki ga poznam! Enopstavno shraniš nastavitve in jih po potrebi pomovno uvoziš. Preizkušeno dela za celoten paket Office professional.

  • Odgovori kruhinmleko 9. 12. 2007 at 16:10

    sam si bedak.. namest da bi za karkol pršu do mene in bi ti več ko z veseljem vse povedu, se tako nateguješ z visto in podobnim sranjem..

    itak jo pa lahko downgrejdaš na XPje če ti mori..

    pa še neki.. zakaj lih Dell?!?!?!?
    jz ti še popust zrihtam.. sam ok, zgleda da si pozabu.. srečno a ne 😉

  • Odgovori 1tastar 9. 12. 2007 at 16:18

    No, jaz sem imel pa ravno nasproten problem. Iz Windowsov 98 sem preskočil naravnost na Visto. Na XP nisem nikoli hotel upgradati, ker so se mi zdeli en neposrečen torzo.

    Potem je pa pol leta trajalo, da so začeli ponujati z Visto kompatibilne progrme.

  • Odgovori katarina 9. 12. 2007 at 16:28

    seamus: ja, vem da se nastavitve spravljajo, sam ko 1. instaliras novo verzijo worda je pa treba nastavitve na novo narest, ali se motim?
    ikonce se dajo postavljat levo in desno od papirja, brez problema, klick&drag
    in ja, uporabljam shortkeye na tipkovnici v 90% primerov, se posebej kadar se mi ne da miša priklopit na laptop, ampak vseen imam rada ikonce na svojem mestu, that’s just me

  • Odgovori matejP 9. 12. 2007 at 17:02

    no sicer pa človeku, ki se navdušuje za roza Della ne preostane drugega kot Vista.

    ps: Sj XPji niso dobri, sam Vista je tok slabša,..

  • Odgovori chef 9. 12. 2007 at 17:31

    No, zdaj sem popravil registry in se kužata znebil!

    (beri: seamus mi je povedal, kaj moram naredit)

    Počasi bo vse skupaj res tako kot leta 1998 🙂

  • Odgovori Matej 9. 12. 2007 at 17:38

    Jaz uporabljam XP-je samo še v službi, doma pa zelo zelo redko (enkrat na mesec). Uporabljam Linux (distribucija Ubuntu) in stvar deluje mnogo bolje in varjene kot windowsi. Za vse windows programe se najdejo ekvivalenti, le malo potruditi se je treba pa je. Ubuntu tudi ne zahteva neke bajno hitre mašine, moj pc je star že 5 let pa zadeva super špila. No ja, priznam, tudi sam nabavljam novo mašino, ampak gor mi ne bojo dajal viste. Škoda tudi da je Mac tok drag, upam da bo kdaj bolj dostopen.

    Tkole bom reku. Če Microsoft že mora bit, potem absolutno XP.

  • Odgovori keda 9. 12. 2007 at 17:47

    Ja, microsoft, tako pač je. Sam mislim da sem pred letom naredil veliko napako imel sem maca in ga prodal. Zdaj pa mam spet te xp, ki so vedno bolj počasni. Sja ko jih nan novo naložiš nič ne rečem, ampak…

  • Odgovori mlchk 9. 12. 2007 at 18:00

    Se strinjam. Vkolikor MS, naj bodo Windowsi absolutno XP.

    keda: potem računalnik tudi oskrbuj tako, da jih ne bo treba na novo nalagati 🙂

  • Odgovori demi 9. 12. 2007 at 22:30

    Kaj pa vem, meni Vista kar ustreza…za brskanje je ok, delujejo tudi starejši špili (igram itak samo enega, iz leta 2005, drugače načeloma nič več), pa tudi za pisanje je čist ok. Do zdaj brez problemov.

  • Odgovori tomo 9. 12. 2007 at 22:47

    Čifo, zakaj ne namestiš Ubuntu-ja, če so Okna tako žaljiva za tvoj intelekt? Pa še celo plačal si zanje 🙂 Ubuntu ima v dipozitoriju vse kar potrebuješ, zastonj. Je pa res, da je malenkost manj (!) user friendly.

  • Odgovori chef 9. 12. 2007 at 22:52

    Ker do zdaj še nikoli nisem slišal za Ubuntu!

    Sicer pa zdaj vse deluje kot je treba, bedaste pomoči so odstranjene in zadeva izgleda kot da bi imel Windowse 98.

    Kaj narediti z Office 2007 pa še razmišljam.

  • Odgovori tomo 9. 12. 2007 at 23:05

    🙂 Kakorkoli.

    http://www.youtube.com/watch?v=bYsxaMyFV2Y
    http://www.ubuntu.com/

    Tisti fancy šmensi vmesnik ne pokuri toliko rama, kot vista. Ja, celo uporaben je, ne samo lep. 🙂

  • Odgovori doknir 10. 12. 2007 at 1:58

    Kaj narediti z Office 2007

    http://www.addintools.com/english/menuoffice/

  • Odgovori Jerno 10. 12. 2007 at 9:28

    😆 Tudi sam sem se včeraj zajebaval s kolegičinim rdeče-srebrno seksapilnim Dellom, katerega edina pomanjkljivost je bila Vista. 😀

    Zdi se mi, da ta operacijski sistem prav ubija, tako odličen računalnik.

  • Odgovori sekundek 10. 12. 2007 at 11:28

    Hehehe, zanimivo je branje takšnih zapisov, ki samo dajo vedeti kakšen falitek so windows Vista. Če rečem, da so VSI 10 let pred njimi se nisem zlagal niti za procent. Aero je itak nek bedn poizkus narediti privlačen izgled. A kaj več kot tisti 3D pogled na vse odprte programe niso uspeli spacati skupaj.

    V službi sem po 30 dnevni uporabi prešel nazaj na XP, doma pa na drugo blagovno znamko. Zakaj bi računalnik upravljal z mano, če lahko jaz z njim.

  • Odgovori chef 10. 12. 2007 at 18:17

    @doknir: haha, ta je dobra, najprej kupiš Office 2007, potem pa še doplačaš za program, ki ti office downgrejda, hehe.

    Pravzaprav moram priznati, da novi Office dejansko ima potencial uporabnosti. Če ne bi bil tako preklemansko moder in kičast, bi ga morebiti celo obdržal!

  • Odgovori Jerno 10. 12. 2007 at 21:00

    @chef: če ti plava na ustreza, si lahko še izbereš srebrno ali sivo. Word options -> color scheme 😉

  • Odgovori Jerno 10. 12. 2007 at 21:06

    popravek srebrno ali črno

    En vzorec

  • Odgovori Mr. Mojo 10. 12. 2007 at 21:09

    Okraske v XPjih se da oklestiti tako, da se jih na videz komaj da še loči od 2000. Upam, da bo tudi z Visto tako. Pa upam, da bo gor laufal Office 2000 – najboljša različica do zdaj, kjer mi življenja nikoli niso grenili featurji, katerih delovanje ne moreš spremeniti. Dovolj je bilo, da sem enkrat poskusil uporabiti funkcijo Track Changes v Wordu 2003, da sem takoj presedlal nazaj na 2000. Sicer bi najraje laufal linux, sam klinc, če sem pa pri delu odvisen od orodij, ki delajo samo v kombinaciji z MS Officeom.

    Ni pa res, da se ne da kupiti laptopa brez operacijskega sistema. Ravno sem sredi shoppinga, in me sicer matra en HP z Visto, do katere imam malo zadržkov, dokler ne pretestiram ABSOLUTNO vseh orodij, ki jh nujno rabim za delo. Zato bo najbrž zmagal Compal FL 90, ki mi za 900 EUR nudi vsaj enako solidno mašino, z boljšo grafično, pa še z operacijskim sistemom se mi ne bo treba zajebavat.

  • Odgovori chef 10. 12. 2007 at 21:28

    @Jerno: Prekleti knof “Options” sem iskal približno pet minut!!! A se tebi zdi logično, da je lociran kr nekje ?!? Čisto po Gatesovo!
    Sem par postavkam izbrisal kljukice in ja, spremenil sem barvo v srebrno, da se sklada z leptopom.

    Še eno vprašanje: lump mi datoteke shranjuje v formatu .docx WTF je to? Lahko bi namreč spremenil, da bi mi jih shranjeval tako, da bi bile kompatibilne z Office 2003. A to pomeni, da .docx ni kompatibilen s .doc?

    Ker v tem primeru moram hudiča tako deinštalirat, sicer se bom pa še poizkusil malo privadit.

  • Odgovori Jerno 10. 12. 2007 at 21:52

    obstajata dve možnosti.
    pri prvi si v oknu za shranjevanje zmeraj izbereš “word document 97-2003 (*.doc)

    druga pa je sledeča. 😀 zdaj, ko si našel gumb za word options -> zavihek save -> save files in this format (izbereš zgoraj omenjen format)

    😉

    Ja, se je malo potrebno na razporeditev knofov v novi pisarni navadit, potem pa nekako gre.

  • Odgovori seamus 11. 12. 2007 at 14:33

    un x na koncu pomen XML. Kaj je to poglev v Wiki.
    Ja ta nou office ma nov tip zapisa. Prilagojen je za uporabo v Sharepointu. Zadeva niti ne zgleda, čeprav ima lastnosti ki jih razni podobni open source programi majo že leeetaaa.

    Za kompatibilnost je potrebno zinštalirat popravek v 2003 pol pa tud tam dela. Definitivno je pa bolš, da je xml, kot to kar je blo do sedaj.

    @mojo – ja sj to je ta največji hec M$, ker ma ta klinčev Visual Basic in pol makroji in podobna jajca delajo samo na M$ sistemu, da o Exchangu ne zgubljam besed 🙁

  • Odgovori Mr. Mojo 11. 12. 2007 at 16:47

    @seasmus: igzekli. Moje osnovno orodje, Trados, ni nič drugega kot serija makrojev za Word. Ima pa dodatke tudi za nativne urejevalnike, ki jih uporabljam redno in sem v no-win situaciji. Če uporabim open source orodja, nimam nujnih tag-checkerjev, če pa uporabljam Trados, sem vezan na Word. Da ne govorim o tem, da stranke izrecno zahtevajo delov v Tradosu. Eh, sej ni tako grozno. Dokler bodo najnovejše verzije Tradosa še vedno delale z Officeom 2000. Potem se mi bo pa življenje precej zakompliciralo 🙁
    Najbolj hecno pa je, da baza, ki laufa v ozadju sploh ni M$, ampak spet neka njihova nativna baza (po moje, nikjer je še nisem videl), ki še najbolj spominja na Clipper.

  • Odgovori chef 11. 12. 2007 at 19:46

    Hm, jaz se na te kratice nič ne razumem, tudi če preberem Wikipedio. Sem pa opazil zanimivo reč: blog lahko napišem kar v Wordu, ampak moram še preverit, če s tem sploh kaj pridobim.

    Zdaj pa pojdimo po domače: ker bom svoje Word packarije pošiljal ljudem širom po celem svetu, moram fileje shranjevat v formatu .doc, sicer Helga ali Maria Penas ne bosta znali prebrat umotvora ? Ker seveda nimata zinštaliranega popravka… Obup.

    @doknir: Service pack! Kakšen izjemen dokaz, da je vse zanič, če morajo ganz nove programe servisirat. Najprej človek drago plača najbolj moderen program na svetu, čez en mesec mu pa težijo s popravki. In to naj bi bilo user friendly!

  • Odgovori buba švabe 11. 12. 2007 at 20:29

    Za pošiljat dokumente okrog je najboljše, če jih shraniš v PDF formatu. Saj menda ja ima Word to opcijo, a ne?

  • Odgovori bumbleb 11. 12. 2007 at 22:18

    Osebno imam dobro leto dni MacBook Pro-ja (www.apple.com/macbookpro) in sem tako zadovoljen z njim, da ne kupim več PC računalnika. Res je, da je zadeva precej draga, ampak ni stvari, ki ne bi delovala kot je treba, ali mi povzročala kakršnekoli težave. Prihrani veliko stresnih trenutkov. Priporočam!

  • Odgovori doknir 12. 12. 2007 at 1:35

    || jih shraniš v PDF formatu. Saj menda ja ima Word to opcijo, a ne?

    MS je želel vgraditi to možnost v Office 2007, pa se je Adobe pritožil
    varuhu konkurence (ker bi ta funkcija zmanjšala prodajo novega
    Adobe Acrobat 8.1)

    http://www.techweb.com/wire/software/188701275

    Zato je izvoz v PDF (in tudi XPS) na voljo posebej v skritem kotičku
    interneta:

    http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=4D951911-3E7E-4AE6-B059-A2E79ED87041&displaylang=en

    BTW, če želi prejemnik popravljati dokument, je PDF skoraj najslabša
    možnost (najslabša je pripenjanje prilog v formatu BMP ali
    nestisnjenem TIF – ja, nekateri natisnejo dokument in nato po
    mailu pošljejo skeniran dokument 😀 )

  • Odgovori chef 12. 12. 2007 at 6:55

    Brez težav pretvorim v .pdf, ampak potem mi tega nihče ne bo znal popraviti!

  • Odgovori seamus 12. 12. 2007 at 7:44

    To ni res, za te stvari obstajajo komentarji. Vsekakor se originalnega dokumenta ne pošilja naokrog, razen kakšnih izjem, ko drugače ne gre!
    Samo načeloma se za popravke vpišejo komentarji 😉

  • Odgovori barbiblond 12. 12. 2007 at 8:06

    Kako zelo res! Zelo se trudim menjat komp na čimdlje samo zato, da se lahko držim programa, ki se je lepo udomačil in DELA. Do in na inštalacije in apdejti, to me travmira. Imam ga za net, skype in pisanje, za filme imam tv, za igrice pa dvorišče. Smer je jasna, ultravista bo oprala žehto in skuhala kavico, na f1 bo pa 42.

  • Odgovori doknir 12. 12. 2007 at 10:16

    || Vsekakor se originalnega dokumenta ne pošilja naokrog,

    O RLY? No ja, za račune in razne obrazce je res bolje, da se posljejo
    kot PDF. Če pa na dokumentu dela več ljudi, je pa samoumevno,
    da se poslje DOC ali XLS ali TeX (le kaj mi bo DVI) – lahko se
    greš version control 😉 …. Kaj pa recimo pravis na:

    http://blogs.zdnet.com/Berlind/?p=932

    http://thenewpaperclip.com/2007/01/10/track-changes-and-comments-in-word-2007/

    Kot pa že piše v gornjem linku, je treba paz’t:

    http://www.theregister.co.uk/2007/12/03/wendyalexanderfundingedithistory/

    Spodnji link ima detajle o “Document Inspector”-ju:

    http://esqinc.com/Content/WhitePapers/Document-Inspector.php

    Lp, ROman

  • Odgovori doknir 12. 12. 2007 at 10:37

    BTW, zakaj blogos v komentarjih pokvari linke, ki
    vsebujejo underscore (%5F):
    Upam, da bo sedaj OK:

    http://www.theregister.co.uk/2007/12/03/wendy%5falexander%5ffunding%5fedit%5fhistory/

  • Odgovori ToniT 12. 12. 2007 at 19:26

    Office 2007 je kičasta zadeva in z neumnim grafičnim vmesnikom. Vista je groza od operacijskega sistema za navadnega uporabnika, kaj šele za nas, ki moramo skrbeti za nekaj 100 računalnikov – tace proč za nekaj časa (na koncu bomo tako ali tako vsi na Visti).
    Za 99% domačih uporabnikov je najboljši pisarniški program OpenOffice, ki ima v najnovejši različici vključen tudi slovenski črkovalnik. Ima tudi izvoz v PDF in seveda shranjevanje v XML in Open Document Format, ki je standard v EU. Pozna pa tudi Wordov format. Škoda denarja za M$ Office.

  • Odgovori simm 14. 12. 2007 at 2:48

    Odkar imam Maca, se samo še smejim …
    Aja, pa še to … mac book pro, 2,4 hertzov je v končni fazi CENEJŠI kot recimo najboljši HP-ji, Sony, Dell …
    Odkar ima Mac Intelovo plato, si za preventivo in nejeverne Tomaže, lahko naložite tudi Gatesova okna … po 14. dneh, jih boste pa zbrisali, ha, ha !

  • Odgovori Coki 14. 12. 2007 at 23:30

    lep pozdrav vsem ljubiteljem viste :), par dni nazaj sem vzel dell 1520, kateri je te dneve v akciji. Normalno z visto. Po dveh dneh sem hotel, nazaj na xp kot večina zgoraj podpisanih. Po parih dneh privajanja in ne uporabljanja viste kot da je xp ampak kot da je nov program, kateri ima svoja navodila…..in pravila mi je začela postajati vse bolj všeč. Enako mi se je zgodilo z office 2007.
    Preden sem vzel della je v igri bil tudi notebook 2.16 z leopardom kateri me je navdušil. Odločil sem se za dell, visto, ….. bil v globoki depresiji….sedaj po vporabi viste kot viste in ne kot hp, ter offica 2007( na katerem delam po navodilih za 2007 a ne kot sem bil navajen do sedaj ) z visto vse lepo klapa in sem zelo zadovoljen…..Tako da mogoče zadeva ni tako črna kot deluje na prvi pogled. ko pa pride kakšen sp2 za visto bo vse še bolje….

  • Odgovori chef 15. 12. 2007 at 15:52

    Bolj nerazumljivo ne bi mogel napisat, jaz sploh ne vem, kaj si hotel povedat.

  • Odgovori Coki 15. 12. 2007 at 19:14

    🙂 pardon, to ni bil namen kar koli zakomplicirat. Želel sem samo povedati, da vista z IE7, office 2007, mp11 ter ostalimi legalnimi programi dela zelo lepo in stabilno. Rekel bi dosti bolj hitro in stabilno kot xp. Velike probleme imam pa z torrenti in p2p programi, tu pa je shit…

  • Odgovori doknir 17. 12. 2007 at 13:15

    @Coki:

    Instaliraj vse popravke ter, če uporabljaš “router”, izklopi “AutoTuning”,
    ki ne dela z nekaterimi usmerjevalniki …

    http://vistanoob.com/content/view/10/9/

    Test za kvaliteto routerja se nahaja na:

    http://www.microsoft.com/windows/using/tools/igd/

    Lp, Roman

  • Odgovori chef 17. 12. 2007 at 14:48

    Neverjetno! Ko sem inštaliral SP1 za Office 2007, mi je začel crkovati Outlook in že cel dan se zafrkavam, ker ne morem brat prekletih mailov!

    Res super.

  • Odgovori doknir 17. 12. 2007 at 16:29

    Hmmm ….

    Jst uporabljam Pegasus Mail, tako da težko kaj povem. Je bil pa ravno OL2007
    glavni razlog za zgoden SP1:

    http://www.roundtripsolutions.com/blog/2007/02/19/208/problem-with-outlook-2007-email-receive-is-broken/
    http://www.roundtripsolutions.com/blog/2007/12/12/303/office-2007-service-pack-1-released/

    Tale blog je tudi poučen:

    http://www.itwriting.com/blog/?p=123

    ||I uninstalled Dell MediaDirect (allows playing of audio/video without
    || booting up the PC) as was suggested by Dirk in comment #10.
    || Result: Now emails display instantly when opened.

  • Odgovori primorec 29. 12. 2007 at 9:42

    Najprej sem imel namen napisati na dolgo in siroko razloge zakaj bi naj Chef poiskusil UBUNTU. Sem se premislil. Raje bom navedel link kjer:
    a) lahko downloadas UBUNTU in si ga zapeces na CD
    b) zastonj narocis CD

    Ko bos prejel CD (v primeru, da ga narocis) oziroma ko si bos ga zapekel na CD (v primeru, da ga downloadas) moras naredit samo eno potezo.
    Vtakni v CD pogon UBUNTU disk in re-bootaj laptop. Po priblizno 2-3 minutah bo Linux zagnan in pricakalo te bo namizje z mnozico programov dostopnih preko GUI-a. Ja ja res je… tudi Office programi so tam, tako, da bos brez tezav odpiral tvoje MS WORD .doc umotvore in ponovno shranjeval v .doc obliki. Ja… tudi na internet bos sel brez tezav.

    Poleg vsega tega pa vedi, da tvoj Hard drive NI bil dotaknjen. Tvoja Vista (ali pa XP) je ostala nedotaknjena. In, ko se navelicas dela z linuxom enostavno racunalnik ugasnes z pritiskom na POWER gumb. Nobeni fajli ne bodo koruptirani. Don;t worry.

    Ce zelis dodatna navodila, sem pripravljen pomagati preko emajla. Moj naslov imas v headerju tega komentarja.

    aja… pa se link(i);
    zastonj narocilo: http://www.ubuntu.com/getubuntu/shipit-faq
    download: http://www.ubuntu.com/getubuntu/download
    narocilo proti placilu: http://www.ubuntu.com/getubuntu/purchase

    pa se to:
    Sam ne uporabljam nikakrsnega MS izdelka ze zadnjih deset, enajst let. Vse kar uporabljam je Linux ( v razlicnih razlicicah) tako doma kot v sluzbi. Do sedaj se še ni zgodilo, da bi ne mogel opraviti dela in izmenjati podatke z komerkoli.
    Seveda zaradi tega tudi nimam nikakrsnih izkusenj z W2K,XP ali Vista. Ravno tako nimam nikakrsnih izkusenj z virusi, crvi, BSOD in spywarejem. In, ce sem posten, me nic ne moti to pomanjkanje izkusenj.

  • Odgovori Nergač » Družbeni škodljivci 7. 1. 2008 at 7:30

    […] OK, sem nekaj posebnega, ker sem očitno edini čudak, ki ima na 520 namesto Viste, naložene Windows XP. Problem, ki ga še nisem opisal, je bil v tem, da se je računalnik restartal in ugašal dlje, kot […]

  • Odgovori luka 29. 8. 2008 at 21:57

    Se popolnoma strinjam! Sam sem si pred mesecem kupil isti računalnik (dell 1520), pa hočem it nazaj na xp, pa ne morem, ker bi mi šla garancija!!! tO Z RESOLUCIJO JE ČISTO RES, spreminja se po mili volji. Računalnik se zaganja in ugaša pol ure. Vista ni za prenosnike, razen če si zanj dal 3000 evrov. Čas bi bil za sp2.

  • Odgovori Nergač » Nov najboljši prjatuček 17. 12. 2011 at 18:02

    […] chef 17.12.2011 ob 18:00 ob 18:00 pod Travelling Without Moving, miks Dell Inspiron 1520 mi je dobro služil skoraj štiri leta, dovolj dolgo, da delodajalcu ni bilo treba kupit novega, […]

  • Komentiraj