Na poti v Belo krajino sem si rekel: »Glej, glej, tu desno se gre na Bazo 20. Kako je mogoče, da sem nazadnje na kraljevski dolenjski klanec pedala gonil še kot adolescent?« Ker je preveč od rok. Kdo bi gonil več kot 60 kilometrov daleč do klanca druge kategorije, kjer lahko na vrhu samo obrne in gre nazaj? Da bi šel pol poti z avtom, se mi pa tudi ne zdi smiselno, a o teh pridržkih morda kdaj drugič.
Z vetrom
Vedel sem, da mi ne bo lahko. Nazadnje sem bil resno na kolesu pred štirinajstimi dnevi in obetal se je zahodnik. Tja grede je bil dobrodošel spremljevalec, a človek ga ima raje nazaj grede, poleg tega sem vedel in o tem celo pot razmišljal, da se bo veter krepil in pozno popoldne dosegel vrhunec s hitrostjo okoli 15 kilometrov na uro v smeri približno 180 stopinj glede na moj nos.
Po že oguljeni poti skozi Luče, Krko in Žužemberk sem ga ves čas netil na veliki šajbi. To je vzbujalo varljiv občutek, da mi leti, sploh ko sem padel mimo dveh ali treh kolesarjev, ki so se že oblekli v zimske cunje, kot da smo že novembra.
Neudobno – novembra
No, ko sem se v Soteski preselil na desno stran Krke in zavil naravnost proti jugu in je zahodnik pod strmimi pobočji Kočevskega Roga izgubil svojo moč, sem se začel soočati z realnostjo. Kot takrat, ko s premalo kilometri v nogah prvič pridem na rundo s fantiči, ki celo zimo gledajo Zwift ali z lučkami v nedogled naskakujejo ljubljanski grajski grič. Da to res počnejo, sem letos izvedel po nekaj pivih. Vseeno se nisem počutil tako slabo. Čas vzpona na Bazo 20 je sicer podpovprečen in v primerjavi z Brajkovičem naravnost smešen – preden bi prišel gor, bi bil Jani v boljših časih že dol.
Forme ni, a sem pedale tlačil v prenosu 36-24 s kar zgledno kadenco, ravno toliko prehitro, da mi je bilo nekoliko neprijetno. Izven cone udobja, se reče danes, ko se živi samo še izven ali globoko v coni udobja, nikoli pa ne v sozvočju z zdravo pametjo.
Zanikrn klanec
Vso pot sem pa razmišljal, da je to gotovo eden najbolj zanikrnih klancev v Sloveniji, kamor kolesar rine samo, če nima nobene boljše možnosti. Ne nagradi niti z razgledi niti z dobro podlago niti z gostilno na vrhu niti s spustom. Ena sama žalost na razpokanem asfaltu med zdaj že golim drevjem, na vrhu pa prazno parkirišče. Ta klanec je dober samo za merjenje časa. Za testiranje. Za določanje FTP. No, tudi za to je prekratek. Če ne bi šlo ravno za partizanski spomenik, bi lahko ob cesti uredili križev pot. Na Bazo 20 človek res ne gre iz Ljubljane. Celo Rakitna mi je ljubša.
In potem spust, moj bog, kakšen spust! Dovolj je stisniti zavore dvakrat, a takrat pošteno, kot da gre za življenje. Je pa podlaga dobra za test materiala – tako karbonskega kolesa, kot jeklenih jajc, če po vzoru profesionalcev sedate na štango. Če smo že pri tem na Colnagu C64 je, kolikor je simpatičen, neprijetno sedeti na štangi, ki je sicer lepa, a tudi ozka. Colnago V2R je s tega vidika prijaznejši, a tudi zahtevnejši, bolj neposreden in bliže mojemu slogu. Doma sem videl, da sem brez pretiranega truda prišel do hitrosti 80 kilometrov na uro. Kar udobno. Človek mora imeti rad kolesa tega desetletja!
Proti vetru
Spodaj se je začelo. Na Bazi 20 sem izpraznil šaržer, a težava je bila v tem, da se mi je hrana zagabila. To se mi zgodi redko. Ob misli na sadno-čokoladno ploščico slovenskega, no, srbskega proizvajalca, je želodec možganom sporočal, da to pa ne, da naj se sistem kar sam izvleče iz te godlje, kajti maščob je povsod dovolj. Pa sem jo vseeno stisnil, na prvi bencinski črpalki ožel še kokakolo in prišel k sebi, a za ceno strašnega pritiska na želodčne stene.
Moral sem priganjati, ker me je lovil mrak, v glavo je pa po dolini tako pihalo, da mi je privzdigovalo čelado. Poleg tega je precej nadležno, da se cesta ves čas po malem vzpenja in je morala na hudi preizkušnji, normalen človek se pa tudi začne prevpraševati o smiselnosti takšne torture ob koncu sezone.
Zakaj tortura?
Ker je za raziskovalne eskapade jesen ravno pravi čas, če se seveda komu sploh še ljubi goniti tako daleč. Kdor da kaj nase, se v tem letnem času prevaža po makadamu. In če gre proti Bazi 20, je specialka za makadamkanje smiselna izbira, ker se na koncu asfaltirane ceste veselica šele začne. Če obrneš na koncu asfalta, je tako, kot če bi šel domov še preden bi zaigrali Golico.
Trasa: Ljubljana–Grosuplje–Luče–Krka–Žužemberk–Soteska–Podturn–Baza 20–Podturn–Soteska–Žužemberk–Ivančna Gorica–Višnja Gora–Peščenik–Grosuplje–Ljubljana
Razdalja: 146,5 km
Višinska razlika: 1300 m
Čas vožnje: 4 ure in 46 minut
Skupni čas: 5 ur in 11 minut
Povprečna hitrost: 30,7 km/h
Maksimalna hitrost: 84,2 km/h
STRAVA
10 komentarjev
https://blog.3t.bike/2018/11/4534/the-road-bike-of-the-future-1-2/
Lepo kolo voziš, je pa na žalost čist passe…
Zaznavam pa drobce empatije za Gravel tudi pri tebi.. 🙂 Všeč
Lepa tura oz., kot praviš ti, tortura. Kapo dol vsem ki delate ture po 100km in več.
Jani, nedvomno ima gravel veliko simpatizerjev, sploh za vožnjo po relativno luknjastih slovenskih cestah. Ampak, če bi imel Nergač gravel kolo s plašči npr. 700×38, kar malo dvomim da bi brez posebnega truda (kot pravi on) lahko letel 80km/h. OK, lahko bi letelo toliko, vendar bi verjetno porabil veliko več moči kot recimo na 700×25.
Dobro jutro,
lep izlet na Dolenjsko. Do Baze 20 pa še nisem šel, ampak bo že prišla na vrsto.
O času in prestavah pa jaz ne razmišljam. Glavno mi je izlet in videti nekaj novega. Še na vsakdanji poti v službo je vedno nekaj drugačnega….
Pozdrav Stane.
@Jani: No … verjeti, da je 3T najboljši (za vse!) bicikel na svetu, ker tako piše na blogu proizvajalca koles 3T … hm. Kako se je končevalo partnerstvo med Aqua Blue Sports in 3T pa tudi vemo 🙂 Sistema 1 × 11 jaz pač na cesti imel ne bi, ker je to verjetno neuporabno že za tekmovalce, kaj šele za rekreativca, ki se v soboto še vzpenja na Zoncolan, v torek se pa vozi s prijatelji 50 km/h. 1x sistem dejansko ne bo uporaben, niti še z 12 zobniki zadaj … več jih pa za zdaj še nisem preizkusil 🙂
To pa še ne pomeni, da mi filozofija enega kolesa za vse ni všeč. Nisem eden tistih, ki bi navdušeno razlagal, da ima pravi kolesar n+1 koles. Za večino je kolo z gravel geometrijo in možnostjo širokih plaščev, tudi 650b, prav to, kar potrebujejo. Ne boste me pa prepričali, da se to kolo pelje enako dobro kot V2R, ker to preprosto ni res. Tudi, če bi imel konvencionalne prenose s sprednjim menjalnikom. Pa sploh ni težava v 38-milimetrskih plaščih.
—
@Matej: No, prav na tem spustu bi šlo verjetno z 38-milimetrskimi plašči celo hitreje. Pa četudi ne: lahko bi užival, tako pa nisem.
—
@Stane: Saj je prav, da ne razmišljaš. Jaz sem poškodovan. Vedno, ko grem na kolo, grem tudi malo službeno. Če bi hotel dobro izpasti v 21. stoletju, bi rekel, da moje delo zahteva celega človeka in da delam 24 ur na dan 🙂
Lej …en je 3T, drug pa Open. In vse skupaj je bivši Cervelo. Od kolesa sta top in če se vprašaš zakaj mojajo rekreativci dirkat( ne ni jim treba), je to to. Rabiš pa nekaj časa, da začneš postavljati kramo v svoji glavi v prave predale. 🙂
Točno o tem govorim: za 99 odstotkov cestnih kolesarjev je dovolj, da imajo samo eno kolo. Ampak 99,9 odstotkov cestnih kolesarjev ima že zdaj samo eno kolo. Če mene vprašaš, potrebujejo kvečjemu dva: enega za gušt in enega cenejšega za zimo, ko je prvega škoda.
Če sem se pa kaj naučil v zadnjih letih, je to, da nima smisla ljudem razlagati kaj potrebujejo. OK, lahko jim to razložimo, ampak ni jim treba pridigati, da so aero kolesa brezveze, dokler jih sploh niso sposobni izkoristiti. Če so jim všeč, naj jih imajo in naj trpijo kot svinje … navsezadnje so tudi top kolesa zdaj že čisto prebavljiva, s 3 centimetre dvignjeno balanco tudi za širšo populacijo. Zadnjič sem slišal za upokojenca, ki si je mirno kupil Gianta TCR Advanced – če prav poznam to robo, verjetno na 25-mm plaščih … škoda, da me niso prej vprašali, potem sem bil pa raje tiho. Hočem reči, popolna neumnost, ker je zanj Defy, še bolj pa verjetno Revolt … no, ampak Revolta očitno na Slovenskem sploh ni na zalogi, kar se mi zdi noro, ampak to je realnost na tržišču, kjer se reče “to itak ne bo šlo”, po drugi strani pa tarnajo vsi v božjo mater.
In, kar je neajpomembneje, ampak to tudi že veš – velii proizvajalci, ki z lahkoto štancajo tudi po pet, šest različnih modelov specialk, se s tem paberkovanjem seveda ne bodo strinjali in bodo težili, da celo neki čiča potrebuje tri različne bicikle (plus enega). Ampak, tudi to se spreminja, ker verjetno cleo potrošnik ni tako nor. Najprej so nekateri že nehali delati posebne geometrije ženskih koles, čeprav je bila to še pred tremi leti blazno vroča tema.
Vse doživel in se strinjam s tabo! Da še malo bolj zasmetim temo prilagam tole kar je bistven keč rekreacije..
https://granfondo-cycling.com/who-are-you-trying-to-impress-the-misguided-dream-of-recognition-fame-and-approval-within-cycling/?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter
Vse to spoznaš šele ko imaš na voljo cervela s5 in nekje v drugi sobi Marin gestalt… In vedno pograbiš drugega! Itak, ker vem da je moj brzivlak odpeljal ko sem bil star 22 let.. :))
Leta ’95 ali ’96 je bilo na bazo 20 gorsko cestno državno prvenstvo (ne vem kako se danes temu reče, če sploh še obstaja, skratka spodaj štart in na vrhu cilj).
Heh…cestna kolesa z eno sajbo spredaj bi bilo treba prepovedat, magar ustavno. To je grdota od grdote. Po drugi strani pa menim, da diski izgledajo super. Eno kolo za sezono, drugega za zimo, tudi o tem imam pomisleke. Moja boljsa polovica ne more razumet, zakaj moram tovorit svoje eno in edino novo specialko na kanarske otoke, ko lahko enostavno tam kolo rentam ali v Slovenijo, ko bi lahko tam imel svoje staro cestno kolo. To je ljudem, ki drugega kot mestno kolo niso vozili, tezko razlozit. Tezko jim je tudi razlozit, da tega ne morem primerjat z avtom…zakaj mi ni problem na dopustu rentat avta, ce imam pa doma svojega. Zato, ker v svoj avto nisem zaljubljen, v svojo novo specialko pa malce sem, v staro pa nisem bil nikoli ali vsaj na koncu pred menjavo ne vec. Tako. Konec debate. Mogoce bi razmisljal drugace, ce bi moral za specialko za 10 jurjev sparat 5 let in se odrekat temu in onemu. Tako drage specialke pac nimam in novo sem brez problema sfinanciral…mogoce v tem lezi moja ignoranca do voznje po slanih cestah z manj kot 2 meseca starim beciklom.
@Jani: Razumem. Vozim se s kolesi, ki stanejo od 1.000 do 12.000 evrov in zanimivo je, da s prvimi skoraj vedno bolj uživam, medtem ko druge včasih tiščim povsem brez pravega razloga. Ampak, še enkrat: morda sem enostavno prestar, ampak nikomur več ne mislim pametovati kako naj se vozi.
—
@Boki: Dobro, ti imaš normalno kolo pa še voziš se bolj malo pozimi 🙂 Se mi pa zdi recimo čisto simpatična kombinacija poceni gravel kolesa in dražjega za cesto. Tako dejansko razširiš funkcionalnost koles.
Na Kanarske otoke jaz ne bi vlačil svojega kolesa, enostavno zato, ker je s tem več problemov, poleg tega pa ni nič ceneje. Ampak, dobro, jaz nimam nobenih težav voziti se s kolesi, ki niso moja 🙂