Prejšnji teden smo dva dni kolesarili po hrvaški Istri. Kar se tiče kolesarskega turizma so tam že dva do tri korake pred Slovenijo, ki se hvali kot kolesarjem prijazna dežela, a je daleč od tega tako glede zakonodaje, kot glede infrastrukture in predvsem mentalitete. Pred petnajstimi leti, ko sem bil prvič na pripravah v Poreču, je bil ta segment turizma precej beden oziroma ni obstajal, danes pa v Istri realno razmišljajo o tem, da bi lahko srednjeročno konkurirali destinaciji, kot je Majorka. To jim lahko uspeva tudi zato, ker kolesarski turizem razvijajo skupaj s kolesarji in ne le na konferencah, kjer se v nedogled fantazira o povezovanju, zmanjka pa energije za akcijo.
Oni dan smo tri ure kolesarili skupaj z Robertom Radojkovićem, nekdanjim tekmovalcem v cestnem kolesarstvu, ki je zdaj tudi uspešen (ultra)maratonski tekač – med drugim je zmagal na prvi ljubljanski izvedbi Wings for Life in dvakrat na Istrskem maratonu –, v hotelu Aminess Maestral pa vodi športne programe. Zaveda se, da je za dobro počutje kolesarjev bistvenega pomena spoštljiva vozniška kultura, ki se po njegovih besedah – in mojih skromnih izkušnjah – počasi res izboljšuje.
Večino časa sva po družabni in varni kolesarski navadi vozila vštric, kot to znajo sposobni in izkušeni kolesarji, s katerimi je kolesarjenje res užitek – desni kolesar tik ob robu ceste in levi tik ob krmilu desnega. Na ta način dva kolesarja zavzameta komaj kaj več prostora kot en neizkušen, obenem pa ju je lažje prehiteti kot kolesarja, ki vozita drug za drugim – če seveda predpostavljamo, da se kolesarje prehiteva samo, ko je to varno in ko je tudi edino sprejemljivo, torej ne takrat, ko nasproti prihaja drug avto.
Tako smo v miru kolesarili kakšnih štirideset ali petdeset kilometrov, potem pa je nekdo na praktično prazni cesti zatrobil. Malo smo bentili, a smo mu prijazno pomahali v opravičilo.
Ko je prehitel, se je izkazalo, da je …
… Slovenec.
12 komentarjev
Morda je želel le opozoriti, da bo prehitel…te stranske ceste brez bankin so včasih precej “ozke”, kolesar pa zatopljen v pogovor/glasbo…
Široka in prazna cesta. Red je delal.
Po mojem bi moral avto imet dve hupi – eno prijazno za opozorilo in standardno za izživljanje
Haha, odlična ideja!
Obstaja tudi ogromno hrvatov s slovenskimi tablicami
Ogromno.
Pa vsi trobijo.
Dvojno hupo so nekoč že imeli luksuzni angleški avtomobili. Eno za po mestu, drugo pa za po odprtih cestah. Preklop je bil ročen s pomočjo stikala v kabini.
Sem zadnje malo spremljal dogajanje na cesti in ….. res je vseeno (celo bolje) če se kolesarja peljeta vštric. Potem vsaj (upam) nikomur ne pride na misel, da bi prehiteval na nemogočih mestih.
Prejšnji vikend nam v dveh dneh in sedmih urah na cesti na pregovorno zagovednem avstrijskem koroškem ni potrobil nihče. Pa smo večino časa vozili po glavni cesti, tudi ko je bila vzporedno kolesarska steza (pač polna električarjev). Korošci (in avstrijci nasploh) so sicer znani po tem da na cesti radi delajo red (kampirajo na prehitevalnem 130 km/h).
Iz radovednosti: Je na Hrvaškem tudi prepovedana vožnja vštric?
@Anonimno: Genauso. Prehitevajo sicer ne, zato pa obolevajo za volanom, tako da ima človek včasih resno občutek, da se bodo kar razpočili.
@Kekec: Seveda. Če ljudje niso popolni egoisti, se skušajo tudi vživeti v nekoga na 25-milimetrskih plaščih in 143-milimetrskem zicu, ki se giblje po svetu s hitrostjo 30 ali 35 km/h in se pač tako ne more voziti po kolesarski stezi, ker ni udobno in ker poleg tega še ogroža tiste, ki jim je kolesarska steza namenjena. Steza od Jesenic v Kranjsko Goro in naprej je sicer krasna in tam se vozim, ampak je polna vijugajoče mularije, tako da se človek praktično ne more normalno vozit.
@Uroš: Skoraj ziher. Par mesecev nazaj so nama s kolegom policaji nekaj žugali. Seveda ne pravim, da so Hrvati biseri, je pa stanje mnogo boljše. Še posebej, če ga primerjam z okolico Ljubljane, predvsem v gorenjsko smer.