Težava ni LPP. Težava smo mi!

Bralec me je pred časom opozoril na novico iz Primorskega dnevnika:

»Prevozno podjetje Trieste Trasporti je začasno prepovedalo voziti avtobuse svojemu uslužbencu, ki je med vožnjo avtobusa na progi št. 20 med Miljami in Trstom uporabljal pametni telefon.«

Suspendiranemu zaposlenemu podjetja Trieste Trasporti grozi izguba delovnega mesta, lahko pa tudi preklic dovoljenja za vožnjo avtobusov. Bistveno pa se mi zdi, da prekršek pristojni obravnavajo resno.

Kako drugače od sankcij pri Ljubljanskem potniškem prometu, kjer jim za izgovor služita delovno pravno zakonodaja in kolektivna pogodba, po kateri šofer izgubi zaposlitev šele po peti obravnavani pritožbi. Pri tem očitno enako obravnavajo tako pritožbe zaradi nesramnih šoferjev, ki nalašč speljejo potnikom pred nosom ali jih nadirajo brez razloga, kot tiste, ki dokazano kršijo prometne predpise z uporabo telefona med vožnjo. Minižvižgači, ki s fotografiranjem kršiteljev prometnih predpisov in posredovanjem materiala vodstvu podjetja – ki si z njim tako ali tako ne more pomagati – so večja težava, ker kršijo te in one zakone, ki so namenjeni ščitenju lumpov in lenuhov, ki dejansko ogrožajo varnost na cesti.

Zaradi šoferjev LPP – in, jasno, mojega gobca –, ki telefonirajo med vožnjo, sem imel v zadnjih letih dva incidenta.

Prvič, ko se je šofer na opozorilo, naj neha telefonirati med vožnjo, odzval z žalitvami in celo zamahnil proti meni, ko sem roko odrinil, pa je ustavil in panično klical policijo, češ da ga je napadel potnik, in potem avtobus zaklenil, češ da morajo priče napada ostati na avtobusu. Po desetih minutah, ko nobeden od ponižnih potnikov ni protestiral drugače kot z negodovanjem v brado, edini, ki je vztrajal, naj Gospodar avtobusa spusti vsaj ostale potnike, pa sem bil jaz, je prišla zavidljivo velika enota policistov. Na panično vpitje šoferja, da imam psa, si niso upali stopiti na avtobus, kjer sem že deset minut s psom – z nagobčnikom – ogrožal šoferja in vsaj deset potnikov, ko sem jim dopovedal, da s psom nisva nevarna, pa sem z rokami na avtobusu in psom na povodcu čakal kakšnih deset minut, dokler niso ugotovili, da sem relativno miren možakar. Dobil sem kazen zaradi kršenja javnega reda in miru in nadaljeval pot z naslednjim avtobusom.

Šofer ni bil sankcioniran (dobil je opomin delodajalca). Zaradi travmatične izkušnje je odšel domov.

Še pred sestankom z vodstvom LPP zaradi zgoraj opisanega incidenta sem naletel na avtobusnega telefonista, ki se mi je na željo, naj neha telefonirati, najprej posmehoval, potem pa začel groziti. Ko sem izstopil, je ta bizoviški primitivec stopil za menoj in mi grozil globoko v mojem osebnem prostoru. Menda me bodo poiskali, če pa pridem na Bizovik, me bodo prefukali. Čeprav ima mojo vizitko, me doslej še ni našel. Po besedah vodstva LPP je v zagovor povedal, da je – prešerne volje in zelo očitno brezskrbno – telefoniral noseči ženi, ki da je imela nekakšne težave. Grožnje pa niso bile nekaj, kar bi obravnavali še posebej resno. Svetovali so mi, naj se naslednjič ne zapletam s šoferji.

Tako je to – vaša beseda proti njihovi. Na LPP vas bodo v piarovsko osladnem slogu mirili, da cenijo mnenja potnikov in se trudijo zagotavljati visoko kakovost svojih storitev, da pritožbe obravnavajo resno, da šoferje redno izobražujejo in tako naprej. Če boste sitni, kot sem jaz, in če slučajno s kritiko dosežete tisoč ali nekaj tisoč bralcev, vam bodo brezsramno predlagali, da raje ne kritizirajte javno, saj menijo, da to ne bo pripomoglo k boljšim storitvam. Mimogrede bodo tudi omenili, da vsebine pogovora, ki ga boste imeli z vodstvom podjetja, ne objavite javno, saj da se niste dogovorili za take vrste sestanek, ampak da so njihove nebuloze nekakšna neformalna izguba časa za vas in njih dokaz, da jim ni vseeno. Morda v svoji javno službeni korporacijski ne-logiki  in ob očitnem nerazumevanju vaših ciničnih in sarkastičnih pripomb o njihovem delu domnevajo, da se jim smehljate iz naivnosti, ne pa zgolj iz vljudnosti, ker si v resnici mislite, da so le malo manj primitivna vrsta enakih fakinov kot njihovi najslabši zaposleni na terenu.

Če šoferjev ne morejo ukrotiti drugače, bi lahko na njihovo delovno mesto – kot na marsikatero drugo delovno mesto v marsikateri branži – namestili kamero in spremljali njihovo delo. A tega koraka ne naredijo. Na pritožbe potnikov o nemirni vožnji bi se lahko odzvali z namestitvijo merilnika pospeškov in pojemkov ter finančno nagradili ali kaznovali boljše in slabše šoferje. A tega ne naredijo. Izgovarjali se bodo na omejena finančna sredstva.

A marsikaj bi lahko naredili tudi brezplačno. Lahko bi, kot pri marsikaterem podjetju, uvedli kulturo pozdravljanja ali vsaj odzdravljanja in s tem dosegli, da šoferjev ne ni dojemali kot bebave butce, ampak kot vljudne in spoštovanja vredne osebe. A tudi tega malega in celo za normalno družbo logičnega koraka ne naredijo.

Ob podatkih, da število potovanj z LPP skozi leta upada, bodo raje skupaj z MOL statistiko izigravali v svoj prid tako, da bodo kot znak zadovoljstva potnikov izpostavljali, ne čedalje manjšega števila potovanj, ampak čedalje večje število uporabnikov. Ne glede na to, ali so uporabniki z LPP potovali vsak dan zato, ker nimajo druge možnosti, ali samo enkrat in nikoli več, ker so ugotovili, kako zelo beden servis je javni potniški promet v najlepšem mestu na svetu.

Seveda pa težava ni v javnem servisu.

Težava je v potnikih, ki zahtevajo minimalne standarde normalnosti.

Prejšnja objava Naslednja objava

23 komentarjev

  • Odgovori siggi 14. 3. 2017 at 19:49

    Če že vodstvo ne naredi potrebnega, je vsaj policija dosledna. Večkrat sem že videl, nazadnje včeraj, kako ustavljajo šoferje, ki telefonirajo med vožnjo. Včeraj je bilo še posebej smešno, ker je imel poln avtobus nič krivih potnikov, ki so verjetno vriskali od navdušenja ob dejstvu, da bodo še malo podaljšali že tako dolga potovanja 🙂

  • Odgovori filmoljub 14. 3. 2017 at 20:03

    In potem se ljudje zgražajo, ko komu prekipi ali zavestno vzame pravico v svoje roke. Ker morda bi zaleglo, da takemu osebku bliskovito izpuliš telefon, ga z vso silo treščiš ob tla, potem se greš pa usest in požvižavajoč si v brk se delat Francoza, kot da ni nič. Če osebek pride fizično do tebe, je to že napad in se lahko odzoveš s samoobrambo — ali pa kar lepo kličeš policijo, da te je napadel pobesneli voznik. Očitno se v Butalah samo s surovo silo lahko rešujejo podobne zagate.

  • Odgovori Spam 14. 3. 2017 at 20:27

    Najboljša je ta, da so na LPP-ju navedli razlog za upad potnikov kar globalno segrevanje.

  • Odgovori Matej Zalar 14. 3. 2017 at 20:32

    @Filmoljub: Ne govori. Glede prvega šoferja sem na LPP lepo povedal, da ga ne želim več srečati na avtobusu linije 6, ker bom šel z njim, zelo mirno sicer, do končne postaje. Pezde mi je še vedno dolžan slabih 100 evrov, ki sem jih dal državi samo zato, ker sem mu lepo rekel, naj neha telefonirati, ker sem ga, ko ni nehal, fotografiral, in ker sem ga, ko me je užalil, nadrl nazaj in dvignil roko, ko je sunil proti meni.

    @Siggi: Skratka, za zamudo je bil odgovoren in kriv šofer, ki pa so ga oglobili za 120 evrov in stvar je rešena.

  • Odgovori kekec 15. 3. 2017 at 13:54

    Njihov odgovor si lahko kar tule prebereš, ker ni drugega kot PR klobasanje:

    http://siol.net/siol-plus/lpp-odgovarja-mihi-mazziniju-437525

  • Odgovori zmago1 15. 3. 2017 at 16:28

    Če se ne bi toliko vtikal v vsako stvar in iskal , v tem priemrnu, telefona v šoferjevi roki,…če tega ne bi imel pa kaj drugega,… bi bila tudi vožnja z avtobusom lahko prijetno doživetje, ampak hey, zakaj bi užival če lahko nergaš 🙂

  • Odgovori Seamus 15. 3. 2017 at 18:20

    @Kekec – Tale Mazzini je tud en nergač, k mu nikoli ni nič prav 😉 .

  • Odgovori Matej Zalar 15. 3. 2017 at 19:16

    @Kekec: Noro, noro. In gospa je to pisala skrajno resno. Shema avtobusov – in to sem hotel na blogu omeniti le nekaj dni preden je napisal Mazzini – je torej neuporabno majhna zaradi ekologije. Hahaha. Če je že tako, bi bilo bolje natisniti nič kot pa nekaj neuporabnega. Ampak – nič hudega: lahko jo dobiš na dveh lokacijah v Ljubljani, bržkone med 7.00 in 15.00.

    @Dežurni pizdun: Vožnja z LPP ne more biti prijetno doživetje tudi zato, ker:
    – šofer ne odzdravi, tudi, ko sem edini, ki vstopim,
    – šofer se niti ne nasmehne, ko vstopim,
    – šofer sunkovito speljuje in sunkovito zavira, … … …

    Seveda je pa res, da vožnja z javnim prometom – ali z zasebnimi letalskimi družbami – nikjer ni blazno prijetno doživetje, ker je dolgotrajno, naporno zaradi varnostnih standardov, gneče in zaradi ostalih potnikov. Ampak ponekod se trudijo za prijetno vožnjo bolj, kot drugod.

  • Odgovori zmago1 16. 3. 2017 at 8:14

    Čedno ,… mene šofer vedno pozdravi, kdaj se tudi nasmehne, je pa vedno zrihtan v piko s kravato profesionalnega izgleda (nekaj za pohvalit ampak tega zgleda še nisi vzel….) … Sunkovito speljevanje je subjektivna ocena, jaz menim da se trudijo po najboljših močeh, je pa avtobus velik in težek in vsaka sprtememba gibalne količine terja davek….shema avtobusov (ko jo enkrat osvojiš seveda, kar lahko traja) je popolnoma pregledna in kot sem ugotovil točna (še en plus!), tudi elektronske table (še en+) pohvalno. (verjetno se boš obregnil ob to da jih na malih postajah ni in da je nekdo napolnil svoj žep ane 🙂 ) Če bi hotel najdet minus bi ga iskal pri potovalnem času, ponavadi s hitrim korakom hitreje pridem na cilj po širšem centru kot pa s trolo,…za kak Podutik ali Bizovik pa prav pride,…aja tudi cene karte nisi omenil 1,2 eura, (no to pa je minus) v večini mest v primerljivih državah po BDP je karta cenejša, okoli 1/2 do 1/3 cenejša,….
    Predlagam ti da ne iščeš samo minusov ampak tudi pluse!
    lp

  • Odgovori simon 16. 3. 2017 at 9:11

    @ZMAGO1
    Stvar hitrega speljevanja in zaviranja ni subjektivna, ker … če vidiš 100m naprej da bo vsak čas rdeča luč se ne speljuje kot da si na tekmovanju in 5m pred semaforjem se zavira kot da je maček stopil pred avtobus. TO se se DOGAJA skoraj vsakodnevno pri LPP-ju.

    Tako, da ne mi tukaj neke buče prodajat. Starejše osebe se komaj držijo za držala zaradi tega tvojega “subjektivnega” pogleda.

  • Odgovori simon 16. 3. 2017 at 9:12

    Tebi Matej potrdim, da je to vse res, ker tudi jaz redno uporabljam LPP prevoz.

  • Odgovori filmoljub 16. 3. 2017 at 9:13

    Itak. Ne bo šlo drugače, kot da blog preimenuješ v ‘Optimist’ ali ‘Srečni pepček’ ali ‘Lepo je v Butalah’ ali kaj podobno spodbudnega. :mrgreen:

  • Odgovori Matej Zalar 16. 3. 2017 at 10:55

    Seveda, tudi najbolj zatrt tlačan je lahko optimist.

  • Odgovori Anonimno 16. 3. 2017 at 15:21

    Jaz bi prav rad videl Nergača kot voznika avtobusa. Stalno ves tečen, 90% (ali nekaj takega) ljudi je zanj bebcev, ves ljudomrzen … Me prav zanima, kako bi se tak nasmihal in pozdravljal tiste, ki jih tako prezira. Po navadi je tako, da ravno najbolj zatežene griže od vseh okoli sebe pričakujejo nadčloveško prijaznost.

    • Odgovori Aleš Š. 17. 3. 2017 at 15:30

      Anonimno: Ha, ha, ta je dobra, Nergač kot voznik avtobusa, ki se nasmiha, si ga kar predstavljam, ali pa Nergač kot operni pevec. Že pol ure se smejim. lp

  • Odgovori Seamus 16. 3. 2017 at 17:05

    @anonimno – pa zakaj bi bila to sploh primerjava??? Če avtobusar ni sposoben naj ne bo avtobusar in naj se ga odpusti. Avtobus naj pa vozi nekdo, ki mu je to všeč. Na žalost v državni firmi to ne gre in zato je kot je – v Italiji ga odpustijo, pri nas pa bereš debilne PR floskule. Pa sploh ne mislim, da v Italiji zadeve špilajo, samo pri nas absolutno ne.

  • Odgovori Anonimno 16. 3. 2017 at 17:50

    Še dobro, da mi, po Zalarjevo debili, živimo izven Ljubljane, v novozgrajenih hišah, tudi z betonskimi ograjami, vozimo se z avtomobili, tudi s kolesi, precej pa tudi hodimo peš po naših uglednih soseskah in nam ni potrebno prenašati teh LPP nevljudnežev. Je pa smešno prebirati to neskončno jamranje nadutih zgub :).

  • Odgovori Seamus 16. 3. 2017 at 18:42

    Mora bit to res en zajeban fetiš.

  • Odgovori Simon 16. 3. 2017 at 19:11

    To je itak obravnavanjepritožb po slovensko. Ali ti sploh ne bodo odgovorili ali pa te bodo še napizdili.

    Dosti potujem po Evropi in ja tam imajo vsaj malo bolj prijazen način komuniciranja in (to je predvsem avstrijski način tudi doživet pri nas na OMV-ju) da ti bodo dali kako darilce, kak bon za 5 EUR, te povabili na rogljiček in kavo,… in seveda obveznih pol strani bla blaja za pomirittev jezne stranke. Informacije zakaj se je nekaj zgodilo pa tudi tam v glavnem ne dobim. Kar pomeni pravzaprav, da so eni in isti le malo bolj PR-ovsko znajo čvekati. Kar pa pravzaprav vsaj mene skoraj še bolj pogreje…

  • Odgovori Matej Zalar 17. 3. 2017 at 8:45

    Saj so prijazni. Ampak ničesar ne razumejo. Pa ne rečem, da bi se pritoževal zaradi nekih malenkosti, kaj vem, ker nek točno določen šofer ni bil vljuden, ker je nalašč speljal s postaje, ker je telefoniralmed vožnjo. Pritožujem se, ko se te malenkosti ponavljajo dan za dnem, uro za uro, iz vožnje v vožnjo, ker potem niso več malenkost, ampak velik problem. Ne, v glavo mi bodo vrgli neke letne seminarje za šoferje, ki se verjetno šoferjem zdijo popolna izguba časa, ampak pridejo, ker pač morajo.

  • Odgovori facko 17. 3. 2017 at 12:29

    Ni samo v LJ to težava . Isto je v Mb. Lp

  • Odgovori Matej Zalar 18. 3. 2017 at 8:52

    Seveda, saj gre za isto jugo-vzhodno-slovansko-postsocialistično kulturo.

  • Odgovori Simon 18. 3. 2017 at 10:31

    @Matej: no saj potem so evropski 😉 Točno ta izobraževanja so namreč navedli pri Shell Austria, ko sem se pritožil zaradi (konstantne) nesramnosti postreščkov na njihovih pumpah. Poleg seveda povabila na café ob katerem bi se lahko o problemu pogovorili (mislim, imajo za ukrepati ne pa da se jaz še pogovarjam o tem) in seveda obveznega PR-ovskega čveka, so rekli, da bodo poslali svoje postreščke na ‘zusätzliche shullung’ o tem kako ravnati s strankami. To da pride kar k tvojemu avtu ko se ustaviš na točilnem mestu, niti ne pozdravi, niti ne vpraša ali sploh sme natankati, da se moraš dobesedno boriti z njim za točilno ročko, da ne omenjam da ti skoraj vedno še natanka malo več kot želiš… no, to mislim da ne more učiti noben tečaj ampak so osnove vljudnosti in kulture in se sprašujem kakšne neotesance sploh zaposlujejo.

  • Komentiraj