Sliši se kul in še bolj kul je videti, a Nemci ne bi bili Nemci, če se ime tvrdke s polnim nazivom ne bi bralo kot Vidal und Sohn Tempo-Werke GmbH. Oscar Vidal je podjetje ustanovil leta 1924, transportna in v obdobju nacizma tudi vojaška vozila pa je izdeloval do leta 1977. Zadnjih ducat let sicer za druge proizvajalce, na primer Hanomag, Rheinstahl-Hanomag, Hanomag-Henschel, ki jih verjetno ne pozna nihče, in za Mercedes-Benz. V Autostadtu sem se na prvi pogled zaljubil v kombi, ki je celo lepši od Volkswagnovega T1! Česa tako simpatičnega si ne bi izmislil niti Walt Disney.
V petdesetih letih so Nemci mislili, da so trikolesniki dobra rešitev in iz tistega obdobja je tudi Tempo Hanseat (1949–1956). Tudi začelo se je s trikolesnikom. T1 (1928–1930) je imel keson spredaj in je še najbolj spominjal na vozičke, s katerimi ljubljanske solatarice tovorijo zelnjavi na tržnico – eno kolo je imel zadaj, par pa spredaj. Dobil je še nekaj naslednikov, T2, T6 in T10. Omeniti velja še Wikinga (1955–1963), ne samo zato, ker je blazno simpatičen, ampak ker je imel Heinklov motor – Heinkel je s svojimi letali igral pomembno vlogo tudi v drugi svetovni vojni.
V Wolfsburgu je razstavljen eden od manj kot desetih še obstoječih Matadorjev. Tu si lahko ogledate kako so ga restavrirali. Begajo pa me podatki, saj restavrator govori o drugačnih številkah kot sem jih zasledil v muzeju, na Wikipedii in drugih virih. Takšne, kot je razstavljen v Autostadtu, so delali samo med letoma 1949 in 1951, zato sem prepričan, da ima prav restavrator, ki piše, da jih je šlo iz tovarne okoli 1300, medtem ko drugi podatki pravijo, da jih je bilo kar 13.521.
Matador je prvo štirikolesno tovorno vozilo s pogonom na prednji par koles. Motor je bil spredaj. Da so takšne, kakršen je na sliki, izdelovali le dve leti, je pravzaprav kriv Volkswagen. Vidal namreč ni znal izdelovati motornih agregatov, zato jih je kupoval. Matador je bil najprej opremljen s 25-konjskim Volkswagnovim bokserjem in štiristopenjskim menjalnikom. Ko so pri Volkswagnu ugotovili, da bo Transporter T1 postal uspešnica, so sodelovanje prekinili, Matador pa je imel odtlej Austinove vodno hlajene motorje.
Na voljo je bil kot kombi ali tovornjak, v manj in bolj spremenjenih izvedenkah pa so jih proizvajali do leta 1967. A najbolj kul je prvi Matador. Vrata se odpirajo nazaj in menda ni bilo nič nenavadnega, če so se med vožnjo odprla. Da je eksponat še bolj kul, je v kesonu deset gajb pira – 250 flaš Weissbiera iz pivovarne Reisbach, kjer ni več nič tako, kot je bilo, kot je tudi Tempo izgubil vojno s Volkswagnom.
3 komentarji
[…] T1 (1950-1967), ki je do danes dobil še štiri naslednike.1 Ampak še bolj simpatična sta bila Tempo Matador in simpatična zadevica na spodnji […]
[…] znamki avtomobilov, ki sta v šestdesetih letih svoji tovarni zaprli. Verjetno je glavni krivec, da Tempo Matador in Llody LT600 nista dobila kakovostnih naslednikov, konkurent Volkswagen, ki je leta 1950 […]
[…] children scooter wholesale . at kids bikeVespa Piaggio scooter $2500 – Vespa ScootersGewinn SpielNerga?/* The Recent Posts Container. / div.srp-widget-container { display : table; clear : both; } / The […]