O zaračunavanju storitve Monete se je govorilo že dalj časa, zato sem o tem po zadnji spremembi naročniškega paketa konec januarja povprašal tudi referentko v trgovini v Ajdovščini. Namreč, če še niste vedeli – za nekaj tako banalneg, kot je sprememba paketa naročnine, se morate postaviti v vrsto in kazat vsa mogoča potrdila, podpisovat kupe papirjev, na koncu pa, čeprav po preteku 24-mesečne vezave, za spremembo še zaračunajo 16,39 evrov. Referentka je o uvedbi plačila sicer nekaj slišala, a ni imela pojma, me je pa pomirila, naj bom brez skrbi.
Monete do lanskega leta sploh nisem uporabljal. Le zakaj bi jo? Še enkrat: zakaj bi uporabljal Moneto? Seveda, zaradi naprednega sistema plačevanja ljubljanskega mestnega avtobusa, ki predpostavlja, da bo slučajni potnik, ki se z avtobusom vozi dvakrat letno, s predplačniško kartico Urbano brezplačno kreditiral JH Ljubljana ali kdorkoli že ta denar pobere. No, vožnjo z mestnim avtobusom lahko – izključno naročniki Mobitelovih, pardon, po novem Telekomovih storitev – plačate tudi z Moneto.
In edina storitev, ki sem jo kadarkoli plačal s telefonom, je bila voznina za avtobus, nazadnje v nedeljo, 4. maja. V torek, 6. maja, pa sem dobil SMS: »Pozdravljeni, storitev Moneta Osnovna clanarina je aktivirana[…]«
Ugotovil sem, da to stane 49 centov in seveda sem znorel in naslednjih deset minut izgubil s poslušanjem odzivnika in pomirjujoče muzike, ki me je tako razjezila, da ob pogovoru z referentko enostavno nisem mogel ostat prijazen, ampak sem jo nadiral, kako je mogoče, da mi nekdo zaračuna storitev, ki je nisem naročil. Odgovor? Storitev se samodejno vključi, če jo koristim, češ, saj je niti naročit ni treba.
Človek ob takih pojasnilih preprosto znori, seveda vedoč, da je nekoč podpisal pogodbo, v kateri v drobnem tisku piše: »Podjetje xxxxxx si pridržuje pravico do kakršnihkoli sprememb, ki so določene s to pogodbo, če želi, pa lahko stranko tudi nategne na suho.« Referentka mi sicer ni znala razložiti, ali bom to storitev zdaj plačeval vsak mesec ali samo v primeru, če bom en mesec pač plačal 1,20 evra za avtobus, dodatno pa še 0,49 evra telekomunikacijsko-medijsko-državnemu gigantu z licenco za lupljenje do obisti. Mi je pa poslala vlogo za vklop/izklop zunanjih storitev, ki jo bom, kot so me obvestili danes, lahko vrnil ne da bi moral še po kuverto, znamko in na pošto ali pa kar v center na Ajdovščino.
Taki nategi so žalitev in žali me poslovni subjekt, ki sem mu lani za različne storitve plačal natančno 835,47 evrov (ob tej številki mi gre malo na bruhanje), in bi mi rad vzel še dodatnih 0,49 evra na mesec. Telekom Slovenija me preko sporočil sms posiljuje z debilnimi novoletnimi čestitkami in različnimi ponudbami, niso me pa sposobni obvestit, da me kanijo s 1. majem nategnit s plačilom članarine za storitev, ki je bila doslej brezplačna. No, oseba, ki tvita za Telekom, me je prijazno podučila, da so uvedbo članarine sporočali dva meseca prek vseh kanalov, objavili pa so jo tudi na, pozor, zadnji strani februarskega računa. Ja, z blaznim veseljem spremljam »vse kanale«, še raje pa berem zadnje strani računov.
Jasno mi je, da sem za neobveščenost čisto sam kriv, ker pač nimam časa spremljat Telekomovih socialnih omrežij ali prebirat hrbtne strani računov, ampak resno me raztogoti zaračunavanje nečesa, kar je bilo doslej pač dodana vrednost za naročnike, za tvrdko pa konkurenčna prednost pred drugimi ponudniki mobilne telefonije. Seveda se pojavi vprašanje, zakaj so nekoč storitev lahko ponujali brezplačno, zdaj pa je ne več. Odgovor je seveda na dlani.
Zaradi pohlepa. To pa je smrtni greh in načelen naročnik, ki ni debil, tega ne bo kar tako požrl. Z velikim veseljem bom odjavil članarino, s čimer bom na letni ravni prihranil 5,88 evrov. Še vedno pa mislim, da taka sprememba v škodo potrošnika ne bi smela biti dovoljena, ker jo imam še vedno za nateg. Obveščenost gor ali dol. Moneta, adijo, niti malo te ne bom pogrešal.
25 komentarjev
Great! Pizduliram zaradi Telekoma in ADpartner mi zraven naserje oglase za Telekom in Itak 😆
Zgoraj desno:
“Nakup na obroke? Program zvestobe Telekoma Slovenije vas nagradi.”
Sej lahko zamenjaš operaterja, ali ne.
tuš ima za okol 15 e tak velik paket da ne morem pokurit vsega, zate ki si pa še več na tel pa je un za cca 35 e in ima vse neomejeno, torej okol 420 na leto (brez tujine ki pa ni več draga )
lp
@Laščan: Seveda ne, ker me to spet košta! Poleg tega so drugi operaterji še hujša golazen. V Simobilovih pisarnah pa menda že visi moja slika 😉
@Zmago1: Čakam, da bom lahko gladko plačeval naročnino nemškemu ali zaradi mene švedksemu telekomu, praviloma so namreč povsod cenejši kot pri nas. To, kako take firme lupijo Slovence, je že skoraj neverjetno.Jaz samo debelo gledam. Že par let nazaj sem v Berlinu kupil telefon, ki je bil v prosti prodaji cenejši kot pri nas ob 24- ali celo 36-mesečni vezavi. Ko sem prodajalcu t povedal, je samo debelo gledal. Skratka, Slovenca lahko nateguješ v rit, pa tega sploh ne bo opazil. Ker, saj je samo 49 centov. Ja, krat 12 mesecev krat nekaj tisoč idiotov brez hrbtenice.
Jaz sem sedaj na Tušmobilu. Neomejenih X. Vse izklopljeno, kar lahko dela račun, razen tujina seveda. Telefone že dolgo ne kupujem na vezavo. No, predvsem mi dobro delajo maili in internet, telefonija malo manj, ampak račun je vsak mesec brez presenečenj. Aja, na Simobilu so mi predlagali, da si omislim stacionarni fiksni telefon, kjer bom vedno dosegljiv. Sicer pa frajerji na Telekomu delajo zadnje čase vse narobe, jih imam na sumu, da vse to delajo načrtno, kako razbremeniti svoje omrežje.
Ne govori! Prva Telekomova napaka je bila, da so ukinili blagovno znamko Mobitel. Nekaj takega si je lahko spomnil samo popoln debil ali pa nekdo z jasno agendo. Dejansko tudi kot naročnik opažam, da gr ev zadnjem letu samo še na slabše.
Ve se, da gre Telekom v prodajo in ga je bilo treba razbremeniti nepotrebne blagovne znamke 🙂
****
Nikoli ne veš, kdaj in kje se bo spet pojavila.
Matej… ne gre vse na slabše. Telekom je imel kar nekaj zanimivih akcij. Preseneča pa me to, da pizdiš pred koncem. Poglej na cenik “odjave” Monete. Najvišja cena je dobrih 15 EUR… in seveda ne pri Telekomu. 😛
sanja se mi ne, kaj bo, ko mi bo telefon crknil. Nokio so menda ukinili 🙁
Tukaj ti piše kako je urejeno glede naročnine.
http://www.moneta.si/aktualno/novica/816/uvedba-clanarine-za-storitev-moneta/
Moneto lahko uporabljajo tudi drugi uporabniki in ne samo Telekomovi, zato spodnji zapis ne drži.
“No, vožnjo z mestnim avtobusom lahko – izključno naročniki Mobitelovih, pardon, po novem Telekomovih storitev – plačate tudi z Moneto.”
Važno, da imaš demokratično možnost na ubogo uslužbenko kričat, kot da je ona tak sistem vzpostavila. Če bi članek pisal o tem, kako si nekaj ur direktorja Telekoma čakal pred vrati, da ga iz protesta počiš na odgovorni gobec, bi se pa ta članek v spominsko obeležje kopiral. Tako je pa samo še en bežen spomin na slovenceljstvo…
Oskar Sever: da te vidim moneto uporabljat na T2 Mobilu, Telemach Mobilu, Izimobilu,
Da bodo s Telekomom vred prodane tudi Sečoveljske soline, pa ne omenjamo?
@resonan – Kje pa ti skrivaš, da te ne ukradejo?
Za začetek boš moral začeti ločevati med koncesijo za upravljanje in lastništvom…
@ spam:) Enostavneje je bilo tako povedati. Saj vsi vemo, da je Mobitel upravljal s solinami. Zato se pa skrivam, da me ne lovijo na takšnih obrobnostih:)
@ Chef
Tudi mene zanima s čim upravičuješ “nadiranje” zaposlene iz klicnega centra, če veš, da ni v celi zadevi nič kriva!?
Razumem, da si jezen na Telekom ampak svojo jezo sprostiti na nedolžno osebo se mi res zdi povsem neprimerno. Celo primitivno.
Chef Izbira ponudnikov je res velika in če si pri po tvoje: “najslabšem” , “najdražjem” in “najbolj neprijaznem” si si pač sam kriv in ne tle jokat zdej…..
@zmago1 – WTF??? Zakaj pa ne bi smel tuki jokat?
@novak: Uau, no shit! Hvala, da si mi povedal, čestitam. Sem pa gospe čisto prijazno razložil, da se opravičujem, ker res ni nič kriva. Iz izkušenj pa vem, da moraš pri naših teleokunikacijskih podnudnikih najprej znoret, sicer nič ne dosežeš. S Simobilom sem se svoj čas ribal na prijazen način, dokler nisem popenil in dosegel svojega. Menda so me potem že poznali po imenu. Pri T-2 so mi enkrat rekli, naj crknjeni modem pripeljem k njim ali pa da bodo prišli v roku enega tedna. Ko sem znorel, sem pa dosegel, da je prišel že naslednji dan.
Če misliš, da sredi dneva z veseljem izgubljam čas, ker me skuša nekdo nategnit, se pač motiš. Samo slovenski komentator, ki se tipično piše Novak, se pa potem vedno postavi na stran nategunske firme samo zato, ker se mu smili neka uboga referentka, ki mora, verjemi, prenašat še marsikaj hujšega od mojega izpada, ki seveda sploh ni bil uperjen proti njej osebno, kar ji je bilo tudi jasno.
@zmago1: Ob vsakem drugem tvojem komentarju se vprašam, zakaj včasih preprosto ne držiš prstov stran od tipkovnice? Kaj si zdaj dosegel? Si mi razložil, da sem kreten, ker opozarjam na nategovanje? Hvala lepa, enako.
CHEF: Ne nisi kreten kje sem to rekel?
Trdim pa da operaterja hitreje zamenjaš kot napišeš tak tekst,…zato sem prepričan da ti kar prav pride da te nategujejo da lah pol napišeš članek 3 strani dolg o pohlepu in napuhu in odiranju, še posebno ker tak članek berem pri tebi skor vsak drug mesec 🙂
Moneta je plačljiva pri vseh operaterjih. Menjava torej ne pomaga…
Ko sem zvedel, da bo plačljiva sem se skoraj odločil, da je ne bom več uporabljal. So sem zvedel, da te ob morebitni odjavi čaka znesek 15 EUR sem se spoznal, da jo že iz principa ne bom uporabljal.
@Metej
Na začetku seem Urbano porabljal izključno za Bicikelj. Ko sem spoznal, da lahko vstopam in izstopam na parkirišča MOL-a brez obiska blagajne sem jo začel polniti. Je pa skoraj nujna za plačilo parkirnine na parkomatih. Odkar je Musarjeva zakuhala, da lahko plačuješ na Parkomatih samo točno – brez skoraj ne gre. Imaš kovanec za 1 EUR v žepu. Rad bi plačal za 2 ure. Cena na uro je 40 centov. Plačuješ pa lahko samo urni interval…
@zmago1: Prvič, tekst sem napisal v približno 45 minutah in v tem času operaterja niti pod razno ne morem zamenjat. In drugič, pri katerem drugem operaterju ni nič bolje.
@Spam: mene ne moti, da je zadeva plačljiva, moti me način, kako podmuklo so brezplačno storitev na lepem zaračunali, potem me pa babnica še napizdvea, ja, saj smo vas pa obveščali. To, da avtobusa ali parkirnine ne morem normalno plačevat z gotovino ali kreditno kartico, je svinjarija brez primere, to je rihtanje posla državni firmi, tukaj pa komentatorji razlagajo, ja, kaj se pa razburjaš?
Za nekim šankom seveda isti ljudje pizdijo, kako je v tej državi vse narobe. Preziram jih, ozkoglede hinavce.
@Chef
1. Se mi zdi neumno napizdit usluzbenko, za katero ves da nic kriva, nato pa se ji kao opraviciti.
2. Se strinjam, da se veckrat splaca biti odlocen (tecen, agresiven) v svojem nastopu do raznih usluzbencih ker na trd nacin pogosto dosezes vec. Vendar v primeru Monete ves, da je odlocitev sprejela uprava in ti na klicnem centru na noben nacin ne morejo ustreci drugace kot le z dodatnimi informacijami o Moneti. Pa ce se tako popizdevas.
3. Se v komentarju nisem postavil na stran Telekoma ampak na stran usluzbenke.
Se opravicujem za neuporabo sumnikov!
Jah to pa je Telekom Slovenije ( Mobitel ) In kar se tiče Monete in članarine je edini Telekom ki je to začel zaračunavat..
Ostali pa samo če je uspešno opravljena transakcija.. To govorim za Si.mobil.. 😉