»Dober večer, do Gas Stationa, prosim.«
»Nikjer nobenega, pizda … kaj pa ti delaš, jebemtimater, pa kaj delaš,« je rjul v taksiju potem, ko se je skoraj zaletel v tistega, ki ga je pravilno prehiteval. »Ljubljana je prazna, pizda, nikjer nobenega.«
»Aha, je slab biznis danes?«
»Nobenega ni, stari, pizd, Rekli so mi, da bodo študenti, da bo polno. A nič. Kaj je to, jebemti.«
»Aha.«
»Vsi se z avtomobili vozijo. Danes sem imel enega sredi dneva, stari. Gužva, pol ure je trajalo, da sem prišel čez.«
»Ja, tukaj je čez dan vedno gneča.«
»Vsak ima avto, pizda. Mi govorijo, da ni denarja. Kaj ni denarja, vsi imajo Mercedese in Porscheje.«
»Vsi.«
»Ja, vsi, stari. In zdaj bo še ta zima, spet nobenega. Samo decembra nekaj, kurac. Ljudje nimajo denarja, vse so zapravili na Hrvaškem. Mi se delamo norca iz Hrvatov, a oni so pametnejši od nas. Turizem, stari, na polno. Slovenec tam pusti vsako leto par tisoč evrov.«
»Par tisoč evrov.«
»Ja in potem kurac nimajo denarja za zapravljat v Sloveniji.«
»Aha.«
Končno smo prispeli.
»Dva osemdeset. In zdaj še ta Uber pride stari, A si slišal?«
»Ja, grozno.«
»V celi Evropi so prepovedali so Uber, a pri nas ne, ministru so dali par milijonov in bomo imeli to edini.«
»Par milijonov.«
Dal sem mu okrogle tri evre, samo zato, ker butca po nekaj minutah začetne zabave res nisem mogel več poslušati. Točno zaradi takšnih zmenetov potrebujemo sistem, ki ne obstaja zato, da ščiti službe popolnih imbecilov, ampak zato, da ljudem ponuja kakovostno storitev in jim omogoča izločanje šoferja, ki bi mu dal oceno dve samo zato, ker se vmes ni zaletel.
Do sistemov kakršna sta Airbnb in Uber, sem sicer nekoliko skeptičen, seveda pa mi na kraj pameti ne pade, da bi takšnim platformam vnaprej in načelno nasprotoval, ker verjamem, da lahko prispevajo k izboljšanju okorelih in dragih tradicionalnih storitev transporta in oddajanja namestitev. Dejstvo, da taksist na Letališču Jožeta Pučnika ob skoraj enkrat višji ceni od najcenejšega ponudnika dodatno zaračuna prtljago, je več kot nesramnost, to je legalizirana kraja. Alternative taksistom na relaciji Brnik–Ljubljana so bedne in ker ne moremo pričakovati železnice, je Uber verjetno edina resna možnost. Verjetno ne bo bistveno cenejši ali dražji kot taksisti, ki sicer ne morejo parkirati neposredno ob letališki zgradbi, a zaradi tega prihranim petnajst evrov. Hoteli in taksisti zaradi novih sistemov ne bodo propadli, bodo pa morali poiskati konkurenčne prednosti.
Čez dve uri sem spet klical na dispečerski center: »Dober večer, prosim za taksi pri Gas Stationu in prosim, da ne pride tisti s Peugeotom 408, ker je kreten. Hvala.«
8 komentarjev
Komaj čakam Uber! Uporabljal ga verjetno ne bom, ker se s taksijem načeloma vozim le ko sem preveč pijan, da bi lahko uporabljal aplikacijo na telefonu, vseeno pa upam na (korenito) izboljšanje taksi storitev.
Ja vprasanje je, kaj je prav in kaj ne. In odgovora naceloma se sam nimam. Npr. Airbnb. Airbnb konkurira z malimi hoteli z nekaj sobami. Mali hoteli obsegajo 90% (ne me drzat za ta procent, ampak pretezno vecino) vseh hotelov. Taki hoteli morajo imeti vse licence in zagotavljati vsem standardom, kot je pozarna varnost, itd. Skratka, to pomeni stroske. Potem imas pa Airbnb, kjer nekdo oddaja 5 sob v svoji bajti in mu ni treba izpolnjevati prakticno nobenim zakonskim standardom.
Ali npr. Uber. Nek taksist mora imeti licenco, itd. da lahko vozi. Uber taksist pa ne.
Na to lahko gledas iz dveh zornih kotov:
– vsaka nastanitvena enota mora zagotavljati varnostne in kakovostne standarde / vsak taksist more imeti licenco, ki je dokaz, da lahko upravlja ta posel.
– ce pri meni v dodatni spalnici lahko prenocujejo prijatelji ali druzina na obisku, zakaj ne bi mogli tud tujci? / ce lahko v avtu vozim prijatelja ali druzinskega clana, zakaj ne bi mogel tudi tujca?
Razlika je le v tem, da bi seveda tujcu zaracunal.
Kakor si ze napisal, zakaj pa naj ne bi obstajala oba sistema? Manjsi hotel si verjetno lahko odloci da se spremeni v Airbnb. Prav tako lahko taksist zacne voziti za Uber. Povprasevanje po taksistih je verjetno vec ali manj stalno. V primeru cenejsega Uberja se bo verjetno povprasevanje malce dvignilo, ampak ne prevec. Ob “posel” verjetno nihce ne bo, je pa problem, ce so ljudje oholi in se ne znajo prilagoditi in zato raje jamrajo in simfajo cez vsako novost na trgu. Raje raji prepovejmo konkurenco, da bomo mi preziveli na racun tega, da bo raja preplacevala nase, sicer bedne storitve (kot primer tvojega taksija).
V zadnjem letu v tujini sem Uber uporabil več kot stokrat. Morda je bolje, če nikoli točno ne izvem, koliko sem zanj zapravil, vendar pa je bila izkušnja na splošno, z izjemo morda dveh ali treh voženj, zelo pozitivna. Ocenjevanje z 1 do 5 po vsaki storitvi ima res močan učinek, ker so avti čisti, vozniki pa pozorni na vse mogoče, od tega ali izgleda kot da si razpoložen za pogovor, ali bi morda želel drugo radijsko postajo ali pa polnilec za mobitel, do obnašanja do ostalih udeležencev v prometu. Seveda ocene same po sebi ne bi imele nobene teže, če ne bi bil podporni center organizacije res učinkovit v primeru pritožb; prvič, ko sem jih kontaktiral potem, ko je voznik izbral neobičajno dolgo pot, sem dobil odgovor v nekaj minutah – glede na relacijo je bila cena še vedno v pričakovanih mejah, vendar pa me je že naslednji voznik, takoj prihodnji dan, na začetku vprašal, katero pot želim. Ne bi bil presenečen, če so vseh voznikom v okolici posredovali obvestilo, da naj stranke vprašajo za morebitna navodila v izogib prihodnjim zapletom. Po drugi strani sem marsikateremu vozniku pustil pozitiven komentar; če se ne motim, jih oni sami ne vidijo, zabeleženi pa ostanejo za sám Uber, ki občasno podeljuje denarne nagrade. Me prav zanima, kako bodo primitivni taksisti odreagirali po Ljubljani, najbrž z metanjem opek in luknjanjem gum.
Eni taksisti pač niso “normalni”.
Se spomnim, ko sem se enkrat peljal s taksijem in je imel audia pa se je moral kao pokazati s tem avtom in je po rožni dolini vozil najmanj 80km/h (omejitev je 40).
Skratka najbolj me je zmotil sledeči stavek:
»Dober večer, do Gas Stationa, prosim.«
Zakaj?
Zato, ker je lastnik organizator tistega “slavnega” festivala piva. Bistvo je v tem, da ta lastnik nikoli ne plača pivovarnam za njihovo prodajo pivo (tako nekako ukrade denar). Poznam nekaj pričevanje teh pivovarje, ki jim je dolžen za vsaj 2 taka festivala za nazaj.
Tako, da osebno ga bojkotiram in tudi drugim priporočam druge destinacije, ki so primerjalno boljše.
Ja, taksiji nasploh so postali kar “fast food” opcija prevoza. In temu primerna je tudi kvaliteta. Ne dolgo nazaj sem se v Celju peljal s taksijem, ki ni imel druge prestave :D.
Pa, saj tukaj so podobni komentarji vernikov. Ko Matej reče, da mu gre na živce hohštaplerstvo, jih deset začne kimat in podpisujejo vsak njegov stavek. Ko Matej napiše, da je revščina, spet istih deset kima in podpisuje. Ko Matej napiše, da bi bilo potrebno malo zategnit pas, ker smo od kapitalističnega preobilja vsi nezdravi in zavaljeni, dežurna deseterica znova vse podpisuje in se z vsem strinja …
In ko Matej napise karkoli, se ti pritozujes 😉
@Boki: Po mojem sploh ni vprašanje kaj je prav in kaj ni. Od taksi službe pričakujem kakovostno storitev in če jo bom dobil za dogledno ceno, se bom vozil s taksijem. Po izkušnji s kretenom iz zgornjega sestavka sem se – s taksisti iste firme – vozil še dvakrat, obakrat z zelo pozitivno izkušnjo.
Čemu bi moral taksist v 21. stoletju za izvajanje svoje dejavnosti pridobiti nekakšno licenco, mi seveda nikakor ni jasno, razen zaradi očitnega: zaščite ceha in občinskih dajatev. Od obojega potročnik nima nič, ampak kvečjemu obratno: višje stroške. Vsak drugi taksist mi bo tarnal, da nič ne zasluži. Verjamem. Od Uberja naprej bo imel še drugo možnost.
Lahko seveda verjamemo, da licenciranje taksistov pomeni tudi boljšo storitev – kar je neumnost. Boljšo storitev prinaša demokratičen način ocenjevanja, kot v primeru Uberja. Prav nobenega razloga nimam, da včerajšnjega taksista ne bi ocenil z oceno pet, a te možnosti nisem imel, tako da tudi nisem imel možnosti, da bi zmeneta v peugeotu ocenil z dve.
Osebno sem malo manj naklonjen sistemu Airbnb, je pa res, da ga sploh še nisem preskusil – preprosto zaradi šibkega zaupanja. Zadnjič so neznancu iz stanovanja Airbnb nekaj ukradli. Lastnik trdiu, da ima samo dva ključa, enega svojega in enega za goste. Zavarovanja za krajo Airbnb ne nudi. Kaj zdaj? Nič. Seveda, telefon ti lahko ukradejo tudi v hotelku, a se mi zdi to mnogo manj verjetno.
@Simon: Ta mi je všeč – denar jim je dolžan za dva festivala nazaj … in bodo prišli še tretjič? Na tem mestu se mi nujno postavi vprašanje, kdo je pravzaprav nor. Sem pa tudi jaz že slišal, da je lastnik z vsemi žavbami namazan. Če sem vabljen tja, se pač odzovem vabilu. Ta bife je sicer med boljšimi.
@Igor: Pred nekaj leti je imel Metro najbolj razjahane avtomobile, zdaj pa so povsem korektni in večinoma so tudi taksisti OK.