Kolesarstvo seveda nikdar ne bo tako odmeven šport kot nogomet, zato nima smisla resno jemati za lase privlečenih primerjav o naporih, ki jih vlagajo eni in drugi profesionalni športniki, kot se tudi nima smisla razburjati,ker kolesarstvo v medijih zaseda vsaj desetkrat manj prostora. Ljudi pač devetdeset minut brcanja žoge zanima mnogo bolj kot 500 minut dirkanja s kolesi, ki ga velika večina pripadnikov dvomilijonskega naroda sploh ne razume.
Seveda pa kolesarstvo in kolesarjenje zanima mnogo več ljudi, ki po svetu med drugim potujejo tudi zato, da lahko kolesarijo. Vladimir Miholjević, organizator kolesarske dirke Tour of Croatia je v intervjuju za revijo Bicikel povedal: »V Evropi je 64 milijonov turističnih kolesarjev, ki na leto potrošijo 44 milijard evrov. Na dopust gredo s ciljem, da s športom raziskujejo destinacijo in uživajo v njej. Ni športa, ki bi lahko konkuriral tem številkam aktivnih rekreativcev.«
Na Hrvaškem, ki je kolesarsko bistveno manj razvita dežela, so to dobro razumeli, zato je država podprla projekt prenosa dirke po Hrvaški na Eurosportu, ki je po Miholjevićevih besedah skupaj s produkcijo stal 900.000 evrov. To je veliko denarja, a ob tem so dobili tudi pravico do oglasnega prostora (10.000 sekund), ki so ga izkoristili za promocijo Hrvaške kot turistične destinacije, in posnetke, ki jih lahko kadarkoli in kjerkoli porabijo za nadaljnjo promocijo. Ob tem ni zanemarljiv podatek, da so kolesarski turisti dobri gostje, ki zapravijo več: »Kolesarski turist na dan zapravi 62 evrov, običajen turist pa samo 32. Zato so tudi v Dolomitih in v Avstriji že ugotovili, da lahko poleti s kolesarskim turizmom zaslužijo več kot z zimskim.«
Tudi Slovenija ima svojo dirko, na kateri nastopi še več ekip najvišjega ranga in je s tega vidika celo atraktivnejša. Manjka še vsaj ena etapa, ki bi dirko odprla, tako da je ne bi odločil že en zaključni klanec. Toda čemu bi se organizator trudil, če uradniki niso dovolj razumni, da bi razumeli potencial dirke, na kateri je med drugim nastopil nekdanji svetovni prvak Mark Cavendish? Pred startom dirke je na Instagramu objavil fotografijo Predjamskega gradu ki jo je všečkalo skoraj 10.000 sledilcev. Nisem eden tistih, ki bi onaniral ob vsaki omembi Slovenije na nekem marginalnem popotniškem blogu, toda dejstvo je, da Cavendish nekaj velja in da ga samo na Instagramu spremlja več kot 250.000 ljudi. Na Facebooku, kjer ima več kot 552.000 sledilcev, pa je objavo všečkalo 15.000 ljudi, 450 jih je objavo delilo in več kot 300 komentiralo.
Cavendish jih seveda ne bo pripeljal na slovenske ceste in tega ne bo naredil niti organizator slovenskega Toura. Njegova naloga je organizirati dirko in to dela tako dobro, da na slovenskih cestah nastopajo zmagovalci največjih dirk. Če bo dirka še naprej rasla, jih bo prišlo še več in takšno prireditev bo želelo gledati več ljudi. Ker jo bo želelo gledati več ljudi, bodo nastopili še boljši kolesarji. In potem bo prenose gledalo še več ljudi.
In to so ljudje, ki potujejo po svetu, ker želijo kolesariti na istih cestah kot njihovi idoli. Zato smo letos tri dni kolesarili v italijanskih Dolomitih. Tam turističnim delavcem ni treba nakladati o kolesarskem turizmu, ker kolesarji prihajajo sami od sebe. To se ni zgodilo čez noč in niti ni bilo brezplačno. Kdor si bo vzel pol ure časa za spremljanje ene izmed etap Toura, bo videl, da je prenos pravzaprav ena sama dolga reklama za turistične destinacije, z vrhunskimi panoramskimi posnetki in kratkimi opisi naravnih in kulturnih znamenitosti. V Sloveniji seveda nikdar ne bo toliko kolesarskih turistov kot v Franciji, Italiji, Španiji, Belgiji … ali na Hrvaškem. Ampak noro je, da naredimo vse za to, da bi se nam turisti na široko izognili, pa naj gre za zakonodajo, ki prepoveduje gorsko kolesarjenje ali za izogibanje najcenejšemu načinu promocije.
Na Hrvaškem so se zadeve lotili profesionalno … v Sloveniji, deželi amaterizma, pa za največjo kolesarsko prireditev velja rekreativni Maraton Franja.
21 Komentarjev
Sem te videl na Celjski, na tistem lepem klancu. Poleg enega zelo energičnega in zabavnega gospoda. Sploh ne deluješ nergač
Ne dleujem, ampak sem 🙂
Ko sem videl naslov, sem takoj pomislil na Tour of Croatia… ker sem takrat ob prenosu na enem od najbolj gledanih športnih programov (da ne bo reklame) sedel v ambulanti, čakajoč in takrat pomisli – evo, Hrvati so nas SPET prehiteli.
Pri nas pa se nadaljuje obdelava lastnih mini vrtičkov, ki sproducirajo nekaj gnilobe in tri paradajze za lastno uporabo….
Hrvaška kot kolesarska manj razvita drževa si verjetno mislil glede na število rekreativcev, ki kolesarijo.
Po mojem zelo površnem gledanju so (glede ponudbe) bolj razviti in to pomoje predvsem ker jim je država v veliko pomoč. In ja, od nas se oddaljujejo s svetlobno hitrostjo. Kar nekaj družin poznam, ki sedaj hodijo za podaljšan vikend kolesarit v Istro in Kvarner (za še daljšega pa v Avstrijo).
Tudi na področju gorskih dirk sem imel priložnost eno spoznati, pa so njihove ekipe predvsem pa sponzorji bolj agresivni (spet…), kot pri nas. Je pa res, da jih še precej j**be njihova mentaliteta, ker pri kolesarjenju se je potrebno tudi matrati.
https://www.facebook.com/OfficialMarkCavendish/photos/a.253730034663802.52256.123161697720637/1032025516834246/?type=3&theater
z objavo na facebook-u kjer ima 552.391 prijateljev, je imela objava 15.000 všečkov, 450 delitev in 303 komentarje.
@Anonimno: In bohnedaj da bi kdo izmed vrtnarjev, ki razpolagajo z orodjem, pogledal čez ograjo in poskušal razumeti karkoli drugega kot običajne turističnogospodarske floskule o povezovanju.
@Seamus: Točno tako. Hrvaške kolesarske dirke so bile bolje organizirane že pred petnajstimi leti.
@BosS: Hvala za dodatek. Brutalne cifre.
Zakaj se vedno reče, da so nas Hrvati prehiteli? Mar naj bi to pomenilo, da smo vse ideje že imeli v glavah, a so nas za las prehiteli ali kako? Ne razumem.
Po moje so se enostavno boljše in hitreje zorganizirali tako kot veliko krat doslej in izpeljali res pohval vredne projekte.
Mi je pa zelo zanimivo kako se vsako leto tik pred začetkom turistične sezone nenadoma najde toliko novinarjev, ki nas prepričujejo, da je na hrvaškem drago, nevarno, itd. A vsako leto več in več ljudi hodi na njihovo obalo. Zakaj je temu tako? Zakaj prvo in zakaj drugo? Pozna kdo odgovor?
Hvala.
Odličen prispevek, ki ga popolnoma podpiram.
To, in kandidatura planice….
Se strinjam z vsem zapisanim. Hkrati pa res žalostno, da se tegane znajo ali nočejo zavedati tudi ostali.
Dober dan g. Zalar,
ne maram ločevati goste na dobre in slabe po kriteriju, koliko denarja kdo zapravi na dan. Raje bi ločeval goste po vljudnosti – so vljudni gosti, ki spoštujejo gostitelje in deželo kjer so in so packi, ki mečejo smeti vsevprek in nadirajo gostitelje, če se ne priklonijo dovolj globoko njihovi denarnici.
Jaz kot kolesar ne porabim veliko, enostavno nimam potrebe. Kamp, vsakdanja prehrana, kosilo v restavraciji včasih mi zadostuje. Obisk kake znamenitosti, rafting….to je v glavnem vse.
Slovenija je prijetna za kolesarjenje. Res ni ne vem koliko kolesarskih stez, se pa da skoraj povsod peljat po običajnih cestah. Kampov je kar nekaj, hotelov tudi, gostiln tudi. Ni vse najbolj urejeno, pa saj tudi drugod ni. Kolesarski turisti zaidejo tudi k nam, jih vidim.
Hrvaška je v redu, osebno pa rad zavijem v BiH. Je ceneje, kraji so lepi, ljudje do mene normalni. Raje kot Dubrovnik imam Sarajevo, kljub žalostni bližnji zgodovini. V Sarajevu se počutim domače. In to me vleče tja dol.
Pozdrav Stane.
@Tjaša: Ideje pri nas so, tudi veliko se govori, piše strategije, a je – z nekaj izjemami – vse samemu sebi namen. Na hrvaško obalo ljudje hodijo zato, ker je a) res lepo in b) ker tja hodijo že celo življenje in jih nič ne more presenetiti.
@Primoz: Temu nisem najbolj sledil … je tisti video dejansko resničen? Mislil sem, da se nekdo zajebava.
@Bor: Tega se zavedajo posamezniki pa organizator dirke, ki je za vse sam – žal vsega sam ne zmore, niti ne zna. Kolesarska zveza Slovenije pa medtem ogromno vlaaga v rekreacijo (ne vem, če katera kolesarska zveza na svetu toliko vlaga v amatersko tekmovalno kolesarstvo) in bore malo v tekmovalni šport , čeprav (in to sem izvedel šele lani, ker me prej ni zanimalo) dobesedno živi od rezultatov vrhunskih kolesarjev. Skratka: družba amaterizma.
@Stane: Če bi oddajal sobe, bi te seveda zelo zanimalo, koliko bo gost pustil pri tebi. Velja pa še ena zanimivost, ki ti jo bo zaupal skoraj vsak slovenski turistični ponudnik: slovenski gostje so med slabšimi. Ne samo zato, ker malo zapravijo.
Se strinjam, za posameznike in tudi za organizatorja dirke po slo. Za KZS pa ne poznam situacije, vsekakor pa zanimiva informacija glede financiranja, ki bi jo bilo koristno jim povedati oziroma jim osveziti zavest 🙂 me pa tudi zanima kaksno je stanje KZS pri komunikaciji z drzavo, turisticnimi uradi v slo, glede urejanja kolesarskih stez in problematike že urejenih kolesarskih stez, ki so po vecini v slo grozne oziroma za kolesarja, ki se ne pelje ravno v sluzbo nefunkcionalne in neuporabne za rekreacijo.
Ta komunikacija ne obstaja.
Se popolnoma strinjam z zgoraj napisanim. Sam pa še vedno upam, da bodo pri nas enkrat čudežno spregledali in se začeli zavedati kakšen turističen potencial imamo, sploh pa kolesarski turizem. lahko ponudimo praktično vse. Hvala bogu za vsaj nekaj posameznikov, ki se trudijo.
Na sliki je Pibernik?
Tako.
Šušlja se, da naj bi Ulissi popravil Vrečerjev rekord na Celjsko s 16:23 na 14 minut in nekaj… Imaš ti kako informacijo?
Nimam informacije, lahko pa povem, da je bil na strmem delu klaso boljši od ostalih. Tako nekako, na oko, so bili vsi ostali videti tako, kot da bi jih lahko držal kakšno minuto … njega pa niti petnajst sekund. Je pa res, da sem najboljših petnajst gledal nekoliko nižje na klancu. Ampak zelo očitno je šel bistveno hitreje od ostalih tudi po času.
Če prav vem, pa Vrečer tudi nikdar ni šel do daske in si je enkrat celo privoščil neko vijuganje pred ciljno črto 🙂
Sam sem bil višje na klancu in lahko potrdim, da sta bila Ulissi in Tarramäe klasa zase – kot dva vesoljca. In resnično prava lekcija ponižnosti za nas rekreativne kolesarje 🙂 Klanec je brutalen in če pomisliš, da so imeli za sabo že Golte prejšnjega dne… Vsa čast!
Vrečer pa takrat kot Bubka… Si je pred ciljno črto dovolil narediti tri kroge, da si pusti manevrski prostor za prihodnjič (nagrada za rekord je (bila) 1.000 EUR, če se prav spomnem), a mislim, da ga nikoli več ni bilo na vzpon. Pa tudi cilj je bil bližje, kot ta na kronometru, vsaj kakih 10 sekund.
No, saj jaz sem šel prejšnji dan tudi na Golte 😀