Smetišče je v glavah

Trditev, da živimo v najlepšem mestu na svetu, je nekaj med ceneno politično floskulo in ljudsko sprejetim mitom. Ni najlepše na svetu in vprašanje je tudi, ali je sploh mesto, vsaj če sodimo po urbani zagovednosti, ki ga odražajo fascinacija nad preživljanjem prostega časa v trgovskih centrih, petstometrske migracije z avtomobili, nošenje trenirk za vsako priložnost, da ne omenjam dolgočasnega večernega in nočnega dogajanja, ki sicer navdušuje turiste, a dolgočasi vse, ki v Ljubljani prenočijo več kot 1,8-krat.

Seveda krivde za to ne pripisujem (samo) županu, kot tudi krivde za nezavidljivo situacijo Slovenije v primerjavi z razvitim svetom ne pripisujem le peščici politikov in višjih državnih funkcionarjev. Težava je v družbi, ki, verjetno ne čisto slučajno, izrodi vso to nesposobno, kradljivo in lažnivo bando, potem pa pripadniki te družbe to zablodo le pasivno opazujejo in bentijo kvečjemu tam, kjer jih nihče ne sliši, ker jih ne more slišati, ali celo zmerjajo tiste, ki izbirajo bolj opazne kanale, ali po izletu v tretjem svetu razlagajo, da moramo biti veseli, ker živimo na tako prijetnem koščku planeta, kjer naj bi bili dokaz za blaginjo potrošnikov polni trgovski centri in dejstvo, da prav vam le ne gre tako zelo slabo.

Dokaz za to, da vam ne gre tako slabo, je morda lahko tudi količina smeti. Po fotografiji sodeč pridelamo toliko smeti, da jih Snaga ne more odpeljati. A problem ni tako preprost, kot tudi ne obstaja preprosta rešitev, ki bi Slovenijo spet umestila med države, ki ostalim vsaj sledijo, če jih že ne morejo dohitevati.

Najprej je arhitekt, verjetno na podlagi slabih predpisov,načrtoval odločno premajhne prostore za smetnjake. Zato ekološki otok stoji na prostem, izpostavljen vremenskim neprilikam in objestnim telebanom, ki na eni glavnih tranzitnih poti skozi predor pod železniško progo mimogrede še malo razbijajo. Odločen korak k izboljšanju te infrastrukture se je sicer zgodil, ko so etažni lastniki ad hoc ekološki otok zalili z betonom – prej so namreč zabojniki stali na pesku.

Del problema je seveda komunalna služba, ki storitev odvoza smeti vztrajno draži, a smeti paradoksalno odvaža čedalje redkeje, tako da v najlepšem mestu na svetu občasno nastaja pravo malo divje odlagališče, s katerim se potem ukvarjajo bodisi stanovalci bodisi zasebni čistilni servis, ki ga plačujejo stanovalci.

Seveda je vse to samo odraz funkcionalno nepismenih in življenju v skupnosti neprilagojenih bebcev, ki kosovni material redno odlagajo med smetnjake. O tem sem pisal že večkrat in seveda so se našli komentatorji, ki težave niso vedeli v zmenetu, ki po obnovi stanovanja staro kramo odloži na cesto, ampak v tistem, ki na težavo opozori, a ne naredi ničesar za to, da bi jo rešil. Kaj pa naj naredim? Če bi človeka zasačil na delu, bi ga seveda nahrulil, tako pa se lahko samo smejem naivnemu obvestilu.

Morda smo stanovalci s pomočjo detektivske službe res ugotovili, kdo je pred nekaj meseci med smetnjake odložil star modroc, a vseeno si ne znam predstavljati, kako bomo dosegli odvoz na njegove stroške, četudi bi po sodni poti dokazali, da je storilec res prav on. To pa že sodi v kategorijo Butalcev, ki so turške vpade prepovedali z obvestilom »Turkom najstrožje prepovedana pot!«

Ob tej svinjariji mi je skoraj žal, da ne sodim med uspešneže, ki v Rožni dolini gradijo betonske vile, ki so spredaj enake kot zadaj, z visokimi betonskimi zidovi okoli dvorišča.

Smetnjake bi seveda postavil na ulico.

Prejšnja objava Naslednja objava

34 komentarjev

  • Odgovori Seamus 27. 2. 2017 at 19:10

    Sem ravno dobro nazaj iz Srbije čez Bosno. Ni da bi govoril – neskončna količina belih, modrih in rožnatih vrečk. Ravno sedaj, ko še ni nikakršne rasti in ni snega je stanje še bolj obupno, sploh če piha veter. Tako, da se ob tem lahko samo nasmehnem – smeti so največ 2m okrog smetnjakov. Saj vem, da ni OK, samo vseeno je napredek.
    25 let nazaj sem bil v enem prvem ekološkem društvu tam naokoli, kjer sem tedaj bival in čistilne akcije so bile nadvse uspešne – samo zapodil si se za prvo brežino in si nabral dva ta velika kontejnerja smeti, šel 200m od vasi do reke in si dobil še en kontejner. In ko se je uvajalo ločeno zbiranje odpadkov sem bil ultra skeptičen, da bo to kdaj uspelo.
    Danes je stanje neprimerljivo boljše – tako pod brežino, kot pri ločenem zbiranju odpadkov. Svinjarije ob cestah praktično ni, veje ob rekah niso več okrašene z vrečkami.

    • Odgovori Boki 27. 2. 2017 at 21:16

      Slovenci se zelo radi takrat, ko nekaj pocnemo narobe in nam je to jasno, primerjamo z balkanom, ces da je tam se slabse. Ko nam pa kdo naprej vrze da je v svici vse bolje ga pa nahrulimo da naj ne pametuje in da to sploh ni res:)

      Skratka strinjam se da smo zelo zgledni sortirci smeti ampak to ni nikakrsno opravicilo za to svinjarijo na zgornjih slikah. To je odraz druzbe.

      • Odgovori Seamus 28. 2. 2017 at 19:27

        Saj ni opravičilo, samo 25 let nazaj smo bili malo boljši, sedaj pa OBČUTNO! Napredek je očiten in sem mnenja, da se še ni nehal. To vidiš že po okolici hiš, kjer je povečini zelo zgledno pospravljeno kar ti daje upanje, da bo še bolje. Namreč okolica hiš na jugu je ogabna in enostavno potem ne more biti bolje, če so ljudje s tem zadovoljeni.

  • Odgovori Spam 28. 2. 2017 at 3:32

    Iz slik je razvidno, da imate premajhno kapaciteto smetnjakov za frekvenco odvoza. Pač raje živite v svinjaku, kot da plačate kakšnih 30 centov več po glavi mesečno.

  • Odgovori Simon 28. 2. 2017 at 7:50

    Glede na to, da snaga vedno samo draži tudi primerno temu pričakuješ povečanje število odvozov smeti.

    @Spam: tebi pa ki tega ne razumeš je sledeč primer: vedno kupuješ isto vrsto kruha katerega potem podražijo za 0,30€ in hkrati uporabijo manj surovin, kar je posledica luknje v tem kruhu. AMPAK hkrati imaš možnost da to isto vrsto kruha kupiš takega kot je bil včasih za še dodatnih 0.5€ na že povečano ceno.

    Potem nastaneta dve opciji:
    1. po tvoje pač ostaneš na slabšem kruhu z povečano ceno za 0.3€
    2. ali po tvoje se na to povečano ceno plača ŠE 0.5€

  • Odgovori Simon 28. 2. 2017 at 7:51

    Skratka nismo v Butalah, razen če si ti.
    Jaz samo čakam, da se bodo še ostale stvari, ki spadajo pod lastništvo NAJlepšega mesta podražile.

    • Odgovori Q 28. 2. 2017 at 17:00

      Zakaj RS po tvoje ni Butale?
      Aja, pa se to….pojem in beseda Slovenija obstaja samo se zaradi lepsega in boljsega obcutka 2 Mio ljudi. RS lastnisko obvladuje nekaj skladov in postnih nabiralnikov…vse ostalo so pravljice za prvo triado osnovne sole.

  • Odgovori Matej Zalar 28. 2. 2017 at 8:10

    @Seamus: OK, med čistilno akcijo ste želi sadove 50-letne žetve s plastiko, bomo videli, kako bo naprej.
    V Keniji sem recimo opazil, da tamkajšnja plemena s plastični vrečkami okolico okrašujejo. Vrečke recimo ne ležijo na tleh, ampak jih nataknejo na grmovje. V arabskem svetu so smetišča kar v puščavi pred mesti, izpostavljene vetru (seveda pa so zasvinjane tudi ulice). Vprašanje kulturnih vzorcev je, ali nas to moti ali ne. Mene ne moti, če pridem za teden dni v Carigrad. Težko bi me pa prepričal, da bi se tja preselil.

    @Spam: To je seveda jasno razvidno. Zelo jasno pa se tudi vidi, da počasi zmanjkuje prostora za kontejnerje. Včasih sicer te težave niso bile pogoste, a odvoz smeti je bil cenejši. Skratka: Snaga zaračunava več, odvaža manj, od občanov pa se pričakuje, da bodo plačevali več denarja za več kontejnerjev, za katere ni prostora oziroma so razmetani po ulicah in parkiriščih najlepšega mesta na svetu.

  • Odgovori Mateus Fuerta 28. 2. 2017 at 13:41

    Važno da je ZASTOJN

  • Odgovori Tristan 28. 2. 2017 at 13:52

    Matej, najbrž, da tako ni samo v najlepšem mestu na svetu, ampak tudi drugod po Sloveniji. Mentaliteta se vidi že pred vrati stanovanj. Živim v manjšem slovenskem mestu z okoli deset tisoč prebivalci, v bloku s 50 stanovanji, v najvišjem nadstropju. Moji trije sosedje imajo na hodniku pred vrati pravcato odlagališče – vrečke smeti, kosovni odpad, na ograji visijo dežniki, dva sta si omislila tudi omare za čevlje itd. Si pač mislijo, saj tukaj mimo nihče ne hodi, razen nas. Sorodniki z Dunaja se vsakič zgrozijo, ko vidijo vso to kramo pred vrati, in mi vsakič zatrdijo, da v Avstriji ne bi kaj takega nikomur niti na kraj pameti padlo. Me je že imelo, da bi iz čiste hudobije komu iz omare odnesel par škarpetov v smeti, da bi se malce zamislili nad vso to navlako.
    Zunaj pred bloki je situacija za odtenek boljša, pa še to samo zato, ker smo eni in isti etažni lastniki na sestankih kar naprej sitnarili, da moramo urediti zbiranje in odvažanje smeti, ker se mi zdi totalno idiotsko, da smo lahko za energetsko sanacijo in obnovo fasade bloka mesece in mesece prej plačevali tudi po 100 € višje položnice, zunaj pred blokom je pa takšno kot na tvojih slikah. Tako je zdaj ekološki otok s kontejnerji za steklo, plastiko in kovine ter papir za tri bloke na posebnem mestu, ostali zabojniki pa so tako kot pri vas v ograjenem prostoru, čeprav je ograja čisto brezveze, ker ključavnice ni že kar nekaj let – sem že prej vedel, da bo trajala samo toliko časa, dokler nekdo od stanovalcev ne bo založil ključa.
    Dosegli smo vsaj to, da se kosovni odpad več ne valja med kontejnerji ali pa na cesti. Ne spomnim se, da bi kdaj na sestankih sploh kdaj govorili o odvozu kosovnih odpadkov, odkar se vsak individualno dogovarja s komunalo, zato sem sam, ko sem prenavljal sobo, staro sedežno garnituro odnesel kar v skupne prostore pred zadnjim vhodom v blok, s komunalci pa sem se zmenil, da me bodo poklicali, ko pridejo. Že naslednji dan sem fasal obvestilo na oglasni deski, naj tisti, ki je pustil kavče in fotelje v skupnem delu, te odstrani, zaradi požarne varnosti. Ko sem vprašal “vrhovno poglavarko” v bloku, ki je predsednica hišnega odbora, kam naj po njeno potem odpeljem kramo, je rekla, da kar ven pred vhodna vrata na zadnjem dvorišču – k sreči so še kar hitro prišli in odpeljali, včasih pa stojijo omare in kavči na dežju tudi po nekaj dni.

  • Odgovori Tilen 28. 2. 2017 at 13:53

    Pa se zavedas, da tale urbani mit o najlepsem mestu na svetu, ki je bil politicna floskula v nekem trenutku precej casa nazaj, pri zivljenju ohranjas prav sam? Ce ne bi bral tebe, bi na to ze zdavnaj pozabil.
    Kar pa se tice cene in frekvence odvoza: drazi se vse in vedno se je. Celo pokojnine se! Ce bi frekvenco ohranili, bi se verjetno podrazila storitev se bolj, tako pa pac krmarijo med “se zadovoljivo” storitvijo in prav tako ceno. Razen, ce je obcutek, da je frekvenca zmanjsana, pravzaprav lazen in posledica povecane kolicine smeti, ki jo od sebe date stanovalci?

    • Odgovori Anonimno 28. 2. 2017 at 16:14

      Ta “ljudsko priznani mit” o Ljubljani kot najlepšem mestu je samo mit župana in Nergača. Očitno ta dva tvorita tisto ljudstvo. Jaz ne poznam nobenega Ljubljančana, ki bi resno jemal to parolo.

  • Odgovori Spam 28. 2. 2017 at 15:00

    @Matej
    Skupno število odvozov ni manj. So pa na račun postavljenih dodatnih 60.000 zabojnikov, na področju mesta selektivni.
    Za povečanje cen leta 2013 pa je kriva reciklaža. Včasih se je vse metalo v zemljo. Do leta 2020 pa mora biti 50% smeti recikliranih.

    Splošna kultura pri odpadkih je slaba. Recimo, da bomo dosegli čez kakšnih 10-20 let nivo, ki so ga imeli pred 30 leti Švica. Žal bo pa to samo mogoče po uvedbi visokih kazni.

  • Odgovori Roman Černigoj 28. 2. 2017 at 15:30

    Včasih (kaj pa vem, 3 ali 4 leta nazaj) so odvažali vsak teden. Zdaj pa na 3 tedne. Zabojniki so ostali enaki.
    1+1=????

  • Odgovori Anonimno 28. 2. 2017 at 17:11

    Na tejle betonski plošči je čisto dovolj prostora za zabojnike. Pobudo dajte, da se naredi ograda in streha, da bo notri razporejeno lepše. Saj je veliko stanovanj, upravnika imate pa tudi. Z nerganjem ne boš rešil ničesar :). Drugače pa hop hop, v hišo, kjer bo vse po tvoje. Ampak za to pa običajno blokovci niste, ker je treba kaj naredit, da je lepo :).

  • Odgovori Ajda Adelajda 28. 2. 2017 at 19:05

    Živim ravno v tem bloku in pozor, že večkrat se je čez NOČ pojavilo veliko smeti odvrženih poleg smetnjakov. Prideš ob polnoči že vse ok, ob šestih pa že kupi in to ob vremenu močnega nalivja. Torej problem je, da smeti odlagajo po tudi ljudje, ki imajo doma manjše kante (beri hiša!) in nato pridejo odvreči svoje v blokovska naselja. Pa še ločevati mu ni treba ,ker je preveč LEN!. Upravnika bloka sem lani obvestila, da naj obesi, da je kosovni odpad ZASTOJN na enoto gospodinjstva enkrat na leto, zato sem SAMA prilepila spodnji list, da bodo ljudje/stanovalci seznanjeni, da ni nič za plačat, le izpolniš preko neta naročilo!Ampak lažje je vreči jogi in greš naprej. Vsi ostali pa živimo kot cigani med smetmi!Lani sem minogrede, ko sem sama naročila kosovni odpat naročila še za dva jogija, ki sta se prav tako svaljkala kar nekaj časa in nisi mogel do zadnje kante. 🙂

  • Odgovori Ajda Adelajda 28. 2. 2017 at 19:11

    A btw, da se je uredil beton, je bila ravno moja pobuda upravniku, ker si prej stopil v luže, ko si šel ločevat smeti. Še to, ta prostor ni last bloka. Je last lastnika sosednje zgradbe in kot kaže se je dalo naprej preko upravnika spogajalo, da se je na račun parkirnih prostorov/gradnje financiral beton pri kantah.

  • Odgovori Matej Zalar 28. 2. 2017 at 19:17

    @Tilen: O, ne! Pri življenju ga, znova in znova, ob vsakem jebenem novinarsko-piarovskem vprašanju, pri življenju ohranja kar najboljši župan na svetu. Bi si pa skoraj upal trditi, da se komunala draži neproporcionalno glede na pokojnine. Kot pišem, pa je to seveda le del problema. Drugi del problema so ljudje, ki smeti vržejo kamor pač padejo, ob tem pa še po Facebooku pizdijo nad begunci, ki za seboj niso pospravili šotorov ali, kaj vem, niso pojedli svinjske paštete.

    @Tristan: Seveda je tako povsod, ampak druga slovenska mesta niso najlepša na svetu 🙂

    @Spam: Ja in taj reciklaža je videti tako, da firma, ki bi morala reciklirati, zdaj noče reciklirati. Samo v Butalah. Poglej, meni ne bi bil problem plačati evra več na mesec, na kurec mi pa gre, če se nekaj podraži za XX %, storitev pa je slabša. Raje naj potem podražijo za XX+1 %, pa bomo pizdili samo zaradi visoke cene in ne tudi zaradi tega, ker pridejo po smeti samo še na vsake kvatre.

    @Anonimno: Meni je prekleto vseeno ali imam svinjak pred svojim blokom ali pred sosednjim ali pred blokom, ki stoji zraven moje hiše z dva metra visoko betonsko ograjo, ki si je ne bi zgradil niti, če bi imel za to denar. Ne gre za smetnjake in smeti in svinjarijo pred točno mojim blokom, ampak mi gre na živce stanje duha na splošno, zaradi česar sploh pride do teh fenomenov.

    @Ajda: Seveda ne razumem v čem je razlika med tem, da modroc odpelješ, pozor, odpelješ, ker na hrbtu ga verjetno ni nosil, pred sosednji blok in ne recimo na deponijo, ki je pet minut vožnje stran. Za kaj takega moraš biti popolnoma zahojen bebec. Ampak to je opis mnogih med nami živečih anonimnežev. Eni anonimno serjejo po internetu, drugi pa anonimno tlačijo modroce za smetnjake. So pa ista golazen, ki si normalnim ljudem ne upa pogledati v oči.

  • Odgovori Anonimno 28. 2. 2017 at 19:53

    S tem, ko boste smeti ogradili, mogoče celo dali pod ključ, bodo smeti notri nosili tisti, ki imajo dostop. Stanje duha ljudstva s svojim neskončnim jamranjem ne boš rešil, z ograditvijo bi pa omejil smetenje. In ne nabijaj spet o anonimnežih, kaj imaš tak problem s tem. Pritožuješ se čez smeti pred blokom, pritožuješ se nad lastniki betonskih vil, vse te moti. Preseli se v ugledno sosesko, kjer so le nove hiše, tam bo vse urejeno. Tam, kjer so blokovska naselja, bo vedno govedo, ampak ne pritožuj se nad vsem, če ne narediš nič, da bi bilo bolje. Prodaj stanovanje, če je sploh tvoje, naredi hišo, ne pa nad vsem samo bentit. Dovolj si star, da si že kaj ustvariš.

    • Odgovori kren 28. 2. 2017 at 20:35

      Mah ja,iz izkušenj lastnika hiše v zahojeni slovenski vasi, v kateri je tudi precej vikendašev iz najlepšega mesta – nam se pojavljajo modroci na koncu ulice PRED ograjenim iz zaklenjenim prostorom z kontejnerji za ločene odpadke. Nekaj mora biti na tem “stanju duha”, pa če se še tako buniš čez nergača….

  • Odgovori Anonimno 28. 2. 2017 at 20:55

    Pri nas ima vsaka hiša svoje zabojnike, otok je pa tudi urejen. Betonske vile in to :). Je pa ugledna soseska, kjer pač ne jamramo. To smo pa že ugotovili, da za marsikoga na teh blogih ni. Radi bi bili, se silijo v operi, pa neko duvanje s konjaki…ampak pač ne gre. Še 20 let bodo jamrali.

  • Odgovori filmoljub 1. 3. 2017 at 6:46

    Jasno, da je (edini) problem v glavah Butalcev, natančneje v dojemanju ter odgovornosti do zasebnega in javnega. Moje stanovanje ali hišica (ali neka neuporabna zelenica) je pač nedotakljiva svetinja, dočim moj drek in smeti postanejo “javna last” v trenutku, ko jih odložim, zato koga briga, bo že kdo pospravil (saj so smetarji plačani prav za to, a ne). Daleč od oči, daleč od srca. Je pa tudi res, da konkretno to najverjetneje niti ni izključno butalski fenomen. Ali pač — glede na to, da tako okorelih in nemoralnih individualistov (ki jim dol visi za vse drugo razen zase in svojo družino) zlepa ne najdeš med “razvitimi” narodi.

  • Odgovori Matej Zalar 1. 3. 2017 at 7:35

    Glede tega me begajo predvsem razlage, da je bilo v čudovitem socializmu pred tridesetimi leti drugače, da so ljudje gojili odgovornost do skupnosti, imeli so blokovske delovne in čistilne akcije, skupaj so malali hodnike v blokih, obračali čevapčiče na skupnih druženjih ipd. Meni se take stvari sicer zdijo trapaste. Ne želim čistiti okolice in ne želim malati hodnika in ne želim obračati čevapčičev s sosedi, s katerimi mi je skupno samo dejstvo, da sem sosed (in da ne bo pomote, sem med tistimi, ki se sicer pogosto družijo s sosedi).

    Ampak ne razumem kako je mogoče, da je šel čut za skupnost v tako zelo kratkem času tako zelo v maloro, da človek niti več nima občutka za to, kam sodijo smeti in da če je smetnjak pač poln, slabo zaprte vreče ne bo odvrgel na pokrov kante, ampak, kaj vem, zaradi mene v javni smetnjak na bližnjem kandelabru.

    Razen, če so te nostalgične buče nič drugega kot buče.

  • Odgovori Spam 1. 3. 2017 at 7:44

    Sedaj si mi dal misliti. Kolega živi v starem bloku, kjer je vse urejeno oz. Od postopnih obnov do čistoče. Uredili so tudi igrišče. Živijo pa tako, da se vsi med sabo dobro poznajo in parkrat na leto tudi pečejo čvape pred blokom. Sam pravi, da ne živi v bloku temveč v “skupnosti”.

    Morda pa je v tem ključ?

  • Odgovori Matej Zalar 1. 3. 2017 at 8:41

    Seveda. Prijatelju ne boš vrgel modroca med kontejnerje, nekomu, ki ga sploh ne spoznaš, pač z lažjim srcem. Ampak vseeno mi ni do tega, da bi sklenil prijateljstvo s sto ali dvesto novimi ljudmi in se šel potem neke skupne sobotne akcije, ker za to preprosto nimam niti časa niti živcev. Je pa res, da vsaj vsakega pozdravim in da določena pravila seveda spoštujem. Popolnoma normalno je, da kosovnega odpada ne odlagaš v skupne prostore za nedoločen čas, popolnoma nenormalna je po drugi strani prepoved gibanja psom po neki trati, ki je sploh nihče ne uporablja, če se navežem na malo starejšo temo, je pa seveda po drugi strani normalno, da za psom drek pospraviš inb ga ne vodiš na otroško igrišče.

    In ta zdrava pamet ljudem manjka.

    V kontejnerju za papir recimo ne bi zmanjkalo prostora, če nek butec ne bi vanj vrgel sestavljene škatle za mikrovalovko, drugi sestavljene škatle 60-palčnega televizorja, tretji pa notri zabaše škatlo omare mer 250×200×80, pri čemer jo zloži le toliko, da jo približno stlači med ostalo šaro.

    To so življenju v skupnosti neprilagojeni ljudje, ki jim ni pomoči. Težava je v tem, da se parijo.

  • Odgovori Aleš 1. 3. 2017 at 10:10

    @Anonimno: Če ti gre mudel tako v nos in njegovo pisanje na penis, pa ne prebiraj njegovega bloga. V tem primeru bi lahko prebiranje blogov, ki me nervirajo, primerjal z namernim uživanjem hrane po kateri mi je konstantno slabo; le zakaj bi to počel? Lepo si odpri svoj blog v katerem boš lepo pisal o ljubezni, o tem kako je življenje lepo, koko čudoviti so ljudje in njihovo početje. lp

    • Odgovori Anonimno 1. 3. 2017 at 22:32

      Takšnim samovšečnim prepotentnežem je treba povedati, kam zares sodijo. Mislijo, da so nad večino, a večina jih pohodi. In potem se še hvalisajo, kako pomembne članke pišejo in kako hud blog imajo. A v bistvu so luzerji, ki samo jamrajo in imajo prioritete v izletih in v drugih stvareh, jezijo jih pa ljudje z ograjenimi vilami. Nekdo si rad nekaj ustvari, drug bo pa celo življenje jamral.

  • Odgovori filmoljub 1. 3. 2017 at 11:24

    Čut za skupnost je gotovo bil v preteklosti boljši, z vsemi dobrimi in slabimi platmi tega, kar je to pomenilo. Če se kdo recimo ni udeležil čistilne akcije, so ga sosedje poslej grdo gledali ali ignorirali ali celo šikanirali. Če je mulec fuknil smeti sosedu pred avto namesto v kanto, ga je skozi okno oprezajoča babica zatožila frendici, ki je to povedala prijateljici v sosednjem stanovanju, ki je to sporočila mulčevemu fotru, ki je mulca nabil po riti, da mu kaj takega ni več prišlo na pamet. Več so se prepirali, ampak tudi več in bolj pristno komunicirali. Skupni čevapi in druženje in kavice so bili bolj ali manj fakultativna stvar in ne povsod tako pogosta. Občasna pomoč sosedu je bila nekaj samoumevnega oz. vsakdanjega in ne dejanje zveličavne humanitarne samopromocije. Danes pa recimo sploh veš ne, kdo — če sploh kdo — živi v stanovanju zraven tvojega.

  • Odgovori jazsembog 1. 3. 2017 at 16:17

    Težko je kaj s slovenci sploh urediti, ali se ne moreš “zmeniti” s sosedi, če se pa že, se pa ne moreš z županom. Mam apartma v bloku, kjer se jih večina strinja, da so potrebna dodatna parkirišča, tudi plac je med dvema bloka,kjer prosto po prešerno raster trave.Toda nikakor se ne zabetonira teh par metrov. Verjetno folk hče meti zastonj, župan pa pri šeftu ne bi dovolj dnarja opral, da se bi splačalo. Torej stoji.
    Am ja, neki mali parkirplac je postrani, kakih 50 metrov od mojega vhoda.vmes pa blato. Toliko nas ni skupaj, da bi si zbetonirali potko. Zaj če bi bil pravi ded, bi sam fuknil ta beton gor. Fora je, da tisti čas k sem doma, se mi sploh ne da z nobenim upadati in sem vglavnem na off
    Nea verjamem, da je bil občutek za skupnost kdaj boljši, sploh v komunizmu, kjer je 3000 ludi v ustvarilo manj kot danes 200 v isti fabriki. Ni bilo odgovornosti, niti ambicij. In danes je isto

    • Odgovori Anonimno 1. 3. 2017 at 19:20

      Hmm … Praviš, da se je produktivnost povečala za 1500% na zaposlenega, v primerjavi s socialističnimi časi, in to pod vladavino bolj ali manj istih komunistov, pa še vedno se ti zdi premalo odgovornosti in ambicij? Kaj bi pa ti še rad? Me pa čudi, da pri vsej tej postsocialistični proizvodni produktivnosti in učinkovitosti danes skoraj ne najdeš slovenskega proizvoda v štacuni. V času socialističnega zabušavanja je bil pa na trgovskih policah sam Made in YU.

  • Odgovori Seamus 1. 3. 2017 at 21:42

    @matej – mogoče je kavelj v denarju. Včasih ga ni bilo (govorim za moje bloke) zato ni bilo hišnika (oziroma je bil eden za 15 blokov), ni bilo čistilke, ni bilo malarjev. Imel si pa šiht od 6-14h, potem pa možgane na off in si šel delat. Vsak je čistil blok, skupaj so malali in popravljali manjše zadeve ali pa naredili skupne garaže. Vsak, ki je delal je dobil eno. Če si imel nekaj denarja, jo nisi delal, ker si kupil zidano. Vsak je prinesel kar je na šihtu lahko sunil ali si sposodil in se je naredilo. Trajalo je en mesec, samo te garaže še sedaj stojijo in so danes lastniške od tistih stanovanj, ki so jo takrat zgradila. Vmes so jih skoraj podrli, samo potem so se dejansko razdelile, ker zemlja je bila občinska.
    Enako se je tudi skidalo okrog blokov in pokosilo. Se je pa kasneje na prehodu v kapitalizem že dalo kosit enemu brezposelnemu stanovalcu, ki je nato začel tudi pomivati po hodniku. In je šla skupnost po gobe.
    Denar smo raje zapravili za nakupe čez mejo.
    Danes pomoje to ni več možno, ker ni več takšnih šihtov in povečini živimo predobro.

  • Odgovori jazsembog 2. 3. 2017 at 8:30

    Ano: Seveda se je, mehanizacija in tuji lastnik. Je pa ogromno sosedov, starejših, ali na soci ali pa v penzionu in temu primeren je tudi odnos. Tisti, ki so ostali zaposleni, imajo danes hiše in živijo v boljšem predelu.

    Glej čisto vseeno mi je, če imamo slovenske izdelke na policah ali ne. Konec koncev je to itak vseeno. Imamo kr nekaj izvoznih podjetij, ki so dobra in mednarodno konkurečna. Želel bi si, da bi bli malo bolj produktni, in manj nerodni, ampak kak je je. In to je bistveno za standard naroda. IZVOZ, cash flow iz tujine. Gorenka, čokolino, tomos motos al karkoli je že blo in ostalo sranje naj bi bli ponos Slovenije? Ne se hecati. Seveda slovenci razumejo nacionalno ekonomsko uspešnost po merilu socializma, samo da so “naši” izdelki, pa magari da so za kurac, samo da ma folk šiht, pa magari nič na šihtu ne ustvari. Imamo ogromno ljudi v zahodnem svetu, ki prinašaja denar domov. Tudi jaz pošiljam denar domov starim. Kako to, če so bli časi v socializmu tako zlati?
    Spomnem se devetdesetih, ko sem bil mulc in je sosed mel trgovino v svoji garaži. Groza. Dok niso prišle tuje multinacionalke pri nas sploh ni bilo prave izbire. Razen na kmetih, kjer še danes dobiš kvaliteto, če znaš iskati.

  • Odgovori Rado 3. 3. 2017 at 8:22

    Neprijetno je videti takšno smetišče, se strinjam. A za oceno mesta je važno znotraj kakšnega odstotka je takšnih smetišč.
    in
    Zdaj bi veljalo opozoriti pristojne in opazovati, kako hitro se bodo stvari premikale. Če se bodo hitro, potem je samohvala mestnih oblasti, “na mestu”!

  • Odgovori Matej Zalar 3. 3. 2017 at 8:55

    Trdim, da bi lahko mestna oblast delala tiptop, a mesto še vedno ne bi bilo najlepše na svetu. Ne zaradi župana, ampak zaradi meščanov.

    Recimo, OK, kakovost sistema javnega prevoza v Ljubljani je pod vsako kritiko in normalno je, da se ljudje na tak način ne želijo premikati po mestu. Vprašanje pa je, ali bi bili pripravljeni na drug konec mesta odpotovati z javnim prevozom, namesto z avtom, če bi javni prevoz dejansko funkcioniral kot recimo na Dunaju. Bojim se, da niti ne.

    Po mojem pristojni naredijo v tem primeru točno toliko, kolikor plačamo. Če bi ljudje zmanjšali volumen odpadkov, bi bilo prostora verjetno precej več, ampak tega ne bodo naredili, ker “saj imamo Snago”. Servis torej ni prilagojen ljudem, ki niso prilagojeni urejenemu življenju v skupnosti. Po drugi strani se mi zdi že kar nadstandard, da lahko Snaga pride po kosovni odpad samo pred naš blok … 50-krat na leto.

  • Komentiraj