Skozi leta sem uničil toliko telefonov, da bi me lahko izpostavili kot enega glavnih povzročiteljev onesnaženja z nevarnimi odpadki, res pa je, da so se večinoma pokvarilii sami od sebe. Z eno izmed predpotopnih izvedenk sem se kakšne pol ure kopal v slani vodi, eden je pristal v mešanici alkoholne in energijske pijače, enega pa sem razbil v jezi, a šele potem, ko je že nehal opravljati večino funkcij. V Maroku pa je zaradi spleta nesrečnih okoliščin trd pristanek doživel Huawei. Posledice udarca so se začele kazati šele naslednji dan potem pa je bilo čedalje huje, dokler mi ni crknil v najbolj neprimernem trenutku.
Najbolj me zjezilo, da razvijalec ni pomislil na možnost, da telefon z okvarjenim zaslonom brez vsake pameti samodejno kliče naokoli ne da bi lastnik to sploh opazil. Napravo je namreč mogoče ugasniti samo s potrditvijo prek ikone na zaslonu, baterije ni mogoče odstraniti, kartico SIM pa samo z ustreznim orodjem. Tako je, če elektronske naprave načrtujejo odrasli nedonošenčki.
Ob prvem klicu na uradni servis, to je Teleray, sem izvedel, da nov zaslon stane 95 evrov in da popravilo, če je del na zalogi, traja en do dva delovna dneva. Po ugotovitvi, da je na zalogi, sem izvedel, da v resnici stane 110 evrov. Prišel sem se še isti dan, v petek, 22. aprila popoldne. Strošek je bil po novem 115 ali 116 evrov, popravilo pa naj bi bilo izvedeno po praznikih. »Torej v četrtek, 28. aprila?« (dva do trije delovni dnevi). »Oh, to pa ne, gospod, po prvomajskih praznikih.« Na vztrajanje, da je to pet delovnih dni in ne največ dva, kot mi je bilo obljubljeno, je odgovoril, da so žal prazniki, ko so serviserji na dopustih.
Ocenjujem, da menjava zaslona izkušenemu serviserju ne more vzeti več kot pol ure časa, ampak kaj mi je bilo storiti, razen če bi poiskal fušarja, kar se mi ne ljubi, ali telefon s pomočjo Youtuba popravil sam, kar se mi ljubi še manj.
V torek, 3. maja sem dobro uro pred zaprtjem servisa, tik preden bi jih poklical, dobil SMS obvestilo o strošku popravila 117,07 EUR s prošnjo za potrditev po telefonu ali elektronski pošti. Čeprav sem zelo dobro pismen, tega obvestila nisem natančno razumel in nisem vedel kaj naj bi potrdil. Po telefonu sem izvedel, da Kitajec sploh še ni popravljen in da so pet celih delovnih dni potrebovali samo za identifikacijo že znane težave, od mene pa želijo dobiti samo potrditev tistega, za kar smo se dogovorili že davno pred prazniki. Ob tem sogovornik sploh ni razumel, zakaj sem po enajstih dneh težav z domačimi rezervnimi, le pogojno funkcionalnimi telefoni nekoliko siten.
Telefon naj bi bil popravljen čez en ali dva dni – če je rezervni del na zalogi. »Informacijo, da je na zalogi, sem dobil že 22. aprila.« Spet je preverjal zalogo in ugotovil, da imam prav. »Torej lahko aparat prevzamem jutri?« Da o tem ni prepričan, da se bo morda izšlo popoldne in da bom o tem obveščen. »Prosim, poskrbite, da ne bom razočaran.«
Cena vključuje tudi pol delovne ure, ki stane 25 evrov, da si ta čas nekdo vzame, pa do identifikacije problema mine pet dni in potem še šest ur delovnega časa, da zaslon dejansko zamenja. Ker se jim to zdi povsem normalno, se resno nagibam, da bi v posmeh garanciji naslednjič raje poiskal šušmarja.
Glede na količino materiala se mi cena popravila vseeno ne zdi tako visoka. Zaslon namreč vključuje večino delov, tudi baterijo, in tehta okroglih 100 gramov – cel telefon pa samo 48 gramov več.
8 komentarjev
Ti drugič men povej. Sm obupal že pred leti in jih šušmarim sam. Youtube in forum pa je. Namesto 25€ pa prinesi mal viskija za po opravljenem delu in sva zmenjena.
Kje pa si nabavil orodje in rezervne dele? Aliexpress?
Dve leti kasnej…
Rabim nekoga da mi pomaga pri HuaweiMate8
Imam svoje geslo za odklenit zaslon… ima 14 znakov… zaslon odklene pri 10. znaku..
Ce zelim spremeniti geslo, ga ne prime… kljub temu da imam geslo, mi napise, da ni pravilno… kljub you tubu sem obupala
Ha ha, pravkar si opisal način dela in miselnost večine servisnih (ali katerihkoli drugih) storitev v Butalah. 😆 Nekaj mi je dalo misliti, da so novejši telefoni zaradi varnosti tako izdelani. Prav včeraj smo namreč našli enega LGja na pločniku pred blokom, počakali da kdo pokliče (poklicala je mamica mladega osebka, ki je telefon izgubil na poti iz šole) in potem smo ga kajpak vrnili lastniku. Ampak takole hipotetično, če bi si recimo manj pošten najditelj želel napravico prisvojiti, vtakniti noter svojo kartico in tako pridobiti hud nov pameten telefon — niti slučajno. Telefon je zaklenjen, opremljen z gesli in kombinacijami, razdreti se ga ne da (pa tudi če bi ga, se nastavitve ne bi resetirale), jaz se recimo sprva nisem znali niti oglasiti na klic (moral si nekaj narediti z ikonico, pa ne zgolj pritisniti, temveč nekako povleči vstran, ampak zdajle mi je izraz ušel iz spomina). Skratka: če kdo najde telefon, je aparat za kogarkoli drugega razen lastnika popolnoma neuporaben in ga lahko mirno vrže stran (če ga ne namerava pošteno vrniti).
Kot zanimivost: sem lastnik nekaj let starega, nepametnega Samsunga N500. Ampak ima odlično baterijo.
Filmoljub, verjemi, če pade telefon v prave roke, ga takoj shekajo.
kaj si pa pricako od Teleray…že ko so bli zastopnik za Nokio je bilo vrh glave problemov….edini servis ki je zdaj vsaj zame TOP je Vamatrade, ki je uradni serviser za LG telefone…že zarad njih bom spet kupil LG….
LG,… ti povem štorijo z novim LG jem ki ga je kupila moja mama kaki dve leti nazaj. Res je bil poceni, ampak NOV, z računom garancijo in vezavo. Dva tedna po nakupu (14 dni!) ko ga je lih uspela prižgat in par klicev naredit je telefon zmrznil. Da ga je vzela iz škatle šele en teden po nakupu ker je čakala sim kartico in da ga je imela potem skoz v torbici ne bom niti omenjal,… Telekom ni hotel nič slišat o zamenjavi, ….na servisu pa so ugotovili da je padel v vodo in bil notri več ur ker je čist zarostal, poslali so slike zarostane in oksidirane notranjosti?! Vglavnem garancije niso priznali niti pod razno. potrebna menjava osnovne plošče.
Potem sem pooguglal, in rezultat je bil da je ena večja pošiljka LG jev bila pod vodo v nekem neurju, baje so telefone pokupili razni distributerji brez garancije (mogoče celo vednosti LG-ja?!) mimo uradne mreže ,…zato niti pod razno za tak telefon niso priznavali garancije ker bi šla iz njihovega žepa,….tolk o LG-jih.
n, plošče
Kaj ti je tukaj kriv LG? Kar nekaj let nazaj sem delal na podobnem servisu in prav nikoli za težave telefona ni bila kriva stranka, temveč proizvajalec. Zanimivo.