Samopodoba na primeru kozolca

Šele ko se ob njej znajdeš peš, ti je jasno, kakšno degradacijo okolja pomeni ena brezvezna avtocestica. In kako jo morajo preklinjat živali, ki na lepem ne morejo več na drug konec travnika. Da ne govorim o hrupu. Ampak ceste pač potrebujemo.

Nikakor pa ne potrebujemo preobilice oglasnih plakatov. To oglaševalsko svinjarijo večkrat opazujem na Tržaški cesti in neverjetno je, s kakšnim veseljem očitno ljudje odstopajo prostor na svojih fasadah. Vesel bi bil podatka, koliko zaslužijo, ampak če meni oglaševalci ne bi dali vsaj jurja + DDV na mesec, se jaz take svinjarije ne bi šel.

Kozolci so ena naših najzanimivejših etnoloških posebnosti, v Šentrupertu na Dolenjskem recimo nastaja muzej kozolcev, ki naj bi ga odprli letos septembra. Zdaj izgubljajo svojo funkcijo. Prav pride kvečjemu še kakšen topler, pod katerim lahko kmet hrani nekaj modrih plastičnih sodov, dva ducata starih gum, star traktor in nevozno škodo forman, ki bo mogoče še kdaj prav prišla. Kaj bi počeli s stegnjenimi kozolci, večinoma ne vejo. Ampak z nekaj sreče imajo zemljišča ob glavnih cestah. In tako so kozolci dobili novo funkcijo!

Dvesto metrov od Merkurjeve reklame še McDonald’s!

In nasproti na obronku gozda reklama za Leclerc, resda ne na kozolcu, ampak je prosto stoječa.

Po mojem bi morali to prepovedati, podobno kot bi morali prepovedati fasade v kričečih barvah. Si predstavljate, da bi tako svinjarijo tolerirali v Toskani ali v Provansi? OK, avtocesto še razumem, ampak pri nas se grejo to oglaševalsko onesnaževanje vsepovsod in danes sploh ne moreš več fotografirati krajine ne da bi se ti iz fotografije režala punca v korzetu in šnelfukrcah ali bognedaj, ZoranDELA. Verjetno je v Bolgariji ljudem za bivanjsko okolje še manj mar kot pri nas, kjer smo vsaj ekologi in vse vasi onesnažimo z ekološkimi otoki, ki niso nič drugega kot urejene mini deponije.

Klasično slovensko. Za samopodobo nam je malo mar.

Prejšnja objava Naslednja objava

18 komentarjev

  • Odgovori seamus 22. 1. 2012 at 18:53

    Sj so prepovedani – do oddaljenosti 50m od avtoceste (vplino podpročje ipd, tole je prosto po prešernu, za natančne podatke poglej v zakon). Vendar na zgoraj prikazan način ljudje pretentajo zakon – postavijo reklame bolj stran a seveda ustrezno večje.

  • Odgovori chef 22. 1. 2012 at 19:37

    Kaj je lažjega kot nategnit državo?

  • Odgovori Zmrda 22. 1. 2012 at 22:19

    Da država nategne tebe 🙂

  • Odgovori Franci 23. 1. 2012 at 8:13

    Potrebno je dodati da ti kozolci nikoli niso opravljali osnovne funkcije ampak so bili postavljeni izključno za reklamiranje.

  • Odgovori Željko 23. 1. 2012 at 9:21

    Takšno in podobno reklamiranje bi jaz prepovedal ne samo 50m, ampak popolnoma! To ni samo na meji dobrega okusa, ampak je prav navzgravžno, grdo, povrhu pa ima kontraproduktiven učinek – vsaj meni.
    Kar precej potujem po svetu in takšnega neokusnega reklamenga onesnaževanja kot je pri nas, nisem videl nikjer!

  • Odgovori ŠE EN 23. 1. 2012 at 9:57

    AVTOR CLANKA IN KOMENTATORJI POGLEJTE VENDAR MALO OKROG SEBE, POGLEJTE PO MESTU, POSLUSAJTE RADIO, GLEJTE TV, POGLEJTE SI WEB , POGLEJTE V VAS POSTNI NABIRALNIK !!!…IN VAS MOTI 150 KOZOLCEV V SLOVENIJI ???!!!!….MALCE HIPOKRITSKO DVOLICNO,SE VAM NE ZDI ?! ….VSI OSTALI PANOJI, VES OSTALI ADV. JUNK VAS PA NE MOTI….POLEG TEGA NE STOJIJO OB AVTOCESTI SAMO KOZOLCI, KAJ JUMBO PANOJI IN GIGA PANOJI VAS PA NE MOTIJO ? ZANIMIVO !

  • Odgovori ŠE EN 23. 1. 2012 at 9:58

    PREPOVEJMO SE VOŽNJO Z AVTOMOBILI IN UPORABO ELEKTRIKE, JUHEJ !!

  • Odgovori filmoljub 23. 1. 2012 at 10:12

    No, jaz bi še prej prepovedal VPITJE na internetu. 😆
    Osebno sem — ali pa se mi tako vsaj zdi — že popolnoma otopel, katatoničen in neobčutljiv za vsakršno reklamiranje in oglaševanje; zdi se mi, da reklamo preprosto prezrem, preslišim in ne zaznam — razen če, tako kot pravi oglaševalska teorija, ta reklamna pizdarija s svojim ponavljanjem ad nauseam in redundanco deluje na nezavednem, psihosomatskem ali že-kakšnem nivoju. Naslednjič na obisku pri Najboljšem sosedu tako kupiš neko precenjeno sranje z nalepko Premium, pa se sploh ne spomniš, zakaj.

  • Odgovori arabella 23. 1. 2012 at 10:14

    Nekdo je danes pozabil vzeti tableto.

  • Odgovori Željko 23. 1. 2012 at 10:34

    Gospod ŠE EN, ki se tako rad dere na internetu (ker so ga reklame tako vzgojile), daj prosim svoj naslov. Rad bi vse te kilograme reklam, ki bi mi jih naj poštar prinesel vsak dan, preusmeril k tebi. Pa če si prebral moj prejšnji post, mene osebno motijo vse reklame, predvsem pa zunaj v naravi!!

  • Odgovori chef 23. 1. 2012 at 11:09

    @Zmrda: V državi, kakršno imamo, ves čas poteka borba med oblastjo in državljani. K sreči oblast predstavljajo bebasti posranci, tako da jih ni težko nadmudrit. Problem je samo v tem, da imajo ogromno časa in denarja, tako da si lahko izmišljujejo nove in nove neumnosti.

    @Franci: Še toliko bolj debilno. V tem primeru enostavno en bni dal gradbenega dovoljenja in čao.

    @Željko: Seveda, povsod drugje ljudje še imajo dostojanstvo, pri nas pa za 50 evrov mesečno folk naredi kar koli.

    @filmoljub: seveda, te stvari učinkujejo na podzavestnem nivoju, sploh na labilne osebnosti. Recimo jaz sem se prepričal, da teh oglasov sploh ne opazim, pa magar če je gor naga baba. Ni pa izključeno, da delujejo podzavestno.

    Ampak, recimo, Merkur me s svojo zavarovalnico nikoli ne bo prepričal, me pa McDonald’s z reklamo ob avtocesti brez težav. ENostavno si rečem: bi pa res nekaj požrl.

  • Odgovori Maj 23. 1. 2012 at 11:32

    V tako zblojeni državi kot je naša, so tile plakati še daleč najmanjši problem.

  • Odgovori seamus 23. 1. 2012 at 12:16

    @maj – samo po sebi to drži, je pa to odraz splošnega stanja v Sloveniji in vsi ti primeri tujcu kažejo naš braz. Kamorkoli se obrneš eno samo nategovanje (tile kozolci) in kreganje (poglej samo trenutno stanje dvoboja smučarske zveze proti team to aMaze). Vse skupaj za fičnke medtem, ko veliki denarji letijo skozi okno brez prevelikega zanimanja javnosti (TEŠ 6 je bila že finančno zaključena zgodba še preden je javnost uspela reagirati na afere, cene stanovanja, ki jih umetno gor drži država, da ne propade v tem trenutku, ipd).

    Ljudem je važno samo za tistih svojih 50€, to da jih je država zapufala za 1000€ jih ne zanima.

  • Odgovori Maj 23. 1. 2012 at 12:52

    Jaz pa kmetom čisto privoščim tistih 50 evrov mesečno-to je 600 evrov letno.

    Ni travnika, kaj šele kozolca, ki bi bil tako zelo donosen.

    Že tako imajo cel kup problemov zaradi avtoceste mimo njihovih travnikov/gozdov pa naj vsaj tu nekaj dobijo povrnjenega.

    Pri toliko problemih, ki jih v tej državi imamo se je s tem primerom sploh škoda ukvarjati.

    Tujcem gre pa tisočkrat bolj na ku.ac nakup vinjete za par kilometrov vožnje, kot pa te reklame.

  • Odgovori darja 23. 1. 2012 at 17:07

    Uf, tukaj je vedno zanimivo. Vsak po svoje ima prav, res.

    Meni so všeč jumbo plakati (na enem sem pozirala še Ijo, ko slastno zagrizem v čiken bedrce) na raznih sivih, protihrupnih betonskih ograjah, recimo ob Celovški cesti. Ali na fasadi stare bajte, ki imajo eno celo steno brez oken.

    Prav tako so mi všeč kričeče barve fasad. Najbolj v starih mestih. Od temno rdeče, ultramarin modre, petrolej zelene in citron rumene. Plus tega še okrašene z ornamenti, poslikavami (J Afrika, Bergen na Norveškem, Švedska…) in naša Ljubljana ob Ljubljanici.

    In tudi na podeželju so mi všeč hiše -pritlične, v močnih, zemeljskih barvah.

  • Odgovori Urskhan 9. 2. 2012 at 0:14

    @chef Hvala za ta post, podpišem. Vsaj nekje zabeleženo, opaženo. Vizualno onesnaževanje v Slo je katastrofa. Razumem, da nekdo zaradi finančne stiske (in/ali zaradi vsega ostalega podjebavanja) odda prostor za 50 eur, tega človeka sploh ne krivim. Tovrstno smetenje bi se moralo reševati drugje.
    @Maj Nikakor ni res, da tujce zmotijo samo vinjete. Tiste tuje turiste, ki jih potrebujemo, jumbo bloody trashy plakati sredi idilične pokrajine še kako zmotijo in jim dajo zelo konkretno sliko o celotni ljepi naši.

  • Odgovori chef 9. 2. 2012 at 11:12

    Taka svinjarija ne zmoti turistov, ki jih pri nas niti ne potrebujemo. Tiste, ki pridejo uživat v lepotah Slovenije in so pripravljeni plačat nekaj več, to seveda moti. Tudi mene bi motilo.

    Albanija, recimo, kjer je še huje kot pri nas, mi ni všeč.

  • Odgovori Nergač » Antioglaševalska gverila 26. 12. 2013 at 18:01

    […] samo v mestih, temveč, kar je še bolj strašljivo, tudi na podeželju, kjer kmetje oglaševalcem odstopajo celo prostor slovenskega narodnega simbola, kozolca. Zaskrbljujoč je že estetski moment tovrstne onesnaženosti, še bolj problematičen pa širši […]

  • Komentiraj