V podebiljeni družbi 21. stoletja, v zeleni deželi, kjer vlada prepričanja, da je treba riniti z avtom vsepovsod tudi v najslabših razmerah, kljub temu, da večina ne obvlada vožnje avtomobila, in v državi in mestu z obupno prometno politiko bi bilo na dan sneženja noro pričakovati, karkoli drugega, kot prometni kolaps. Verjetno me ne bi smelo presenetiti, da se je v petek vse ustavilo že ob pol dveh popoldne. Ampak me je. Z Viča sem se za Bežigrad napotil z LPP.
Pešec je hitrejši – ne nujno samo v snegu
Odkar so za promet zaprli Slovensko cesto, sta Aškerčeva in Tržaška redno zabasani, kar je logično. Mestna oblast ljudi, ki se skozi mesto vozijo z avtomobili, od tega ne bo odvrnila s samo in izključno kaznovalno prometno politiko. Ljudje najdejo nove poti in se okoli zaprte Slovenske vozijo po stranskih ulicah – recimo po Šubičevi in Beethovnovi – ali z izpušnimi plini onesnažujejo mesto med cijazenjem v kolonah po okoliških cestah. Ob tem opažam, da vožnja po Slovenski cesti z avtobusom ni nič hitrejša kot nekoč. Ali samo minimalno hitrejša. Če vzamemo v ozir gnečo do Slovenske, pa po mojem vožnja v vsakem primeru traja dlje.
Do Bavarskega dvora smo popotovali 44 minut in potem tam obtičali še za nekaj minut.
Seveda ne moremo pričakovati, da bo vožnja z javnim prevozom nujno hitrejša kot z avtomobilom ali s kolesom. Ampak avtobus se je na tri kilometre dolgi poti pomikal s tempom 15 minut na kilometer! Najboljši maratonci pretečejo 42 kilometrov v tempu tri minute na kilometer, pešec pa kilometer prehodi v dvanajstih do petnajstih minutah. Prej bi bil peš, tudi če bi šel po isti poti! Kar pa se lahko zgodi tudi v idealnih prometnih razmerah.
Prometni kolaps združuje
K sreči se je promet na Dunajski sprostil, tako da smo se potem dejansko vozili kot ljudje, in ker sem nekaj sto metrov do cilja pretekel, navsezadnje nisem zamudil več kot petnajst minut.
Ampak to odisejado, ki je, kot rečeno, posledica več dejavnikov, bi še prebavil. Navsezadnje sem se peljal brezplačno, ker je imel validator Urbane spet težave z zaznavanjem telefonoma. Poleg tega sva imela s Pavličem dobre pol ure časa za pomenkovanje o tem in ónem. Škoda samo, da nama nihče ni postregel s pivom.
Najbolj me je v tem kaosu spet navdušil voznik.
Na postaji na Viču mu je uspelo ustaviti tako genialno daleč od pločnika, da smo morali vsi vsaj dvakrat stopiti v plundro, tisti bolj betežni pa trikrat. Morda jih teh plemenitih veščin res učijo, tako kot zabodenih pogledov ali skrajno nevljudnega vpitja na potnike, naj se vendar pomaknejo nazaj.
15 komentarjev
Glede tega zadnjega, vpitja na potnike, pa jaz mislim, da ne bi škodilo, če bi se zgodilo večkrat. Nekateri sanjači se ustavijo še pred prvimi izhodnimi vrati in potem bulijo kot zmedeni telički kaj za vraga se dogaja, pred avtobusom pa na vstop čaka še npr. 15 ljudi. Čeprav se meni osebno takšno vpitje še ni zgodilo, se je pa ravno v petkovem kolapsu zgodilo, da je voznik spustil po zvočniku glasovno sporočilo za pomik proti zadnjemu delu avtobusa vsaj 20-30x, pa misliš da je bilo kaj efekta? Ja, bile so izbuljene oči kaj za vraga se dogaja. Jaz kot voznik bi pomojem izgubil živce.
V tem imaš pa seveda čisto prav in morda ne bi bilo čisto nič narobe, če bi imel šofer pravico uporabiti korobač. Ljudje se navsezadnje niti ne bi pritoževali, ker so vajeni palice, red bi bil pa tudi.
Seveda pa je mogoče stvari rešiti tudi elegantno, tako, da potekajo celo hitreje. Recimo uvesti možnost vstopa in izstopa pri katerihko.i vratih. LPP bi moral verjetno za tak ukrep, ki velja povsod, najprej izvesti analizo, ampak doslej se, mislim, niso lotili niti tega.
ta idiotizem vstopa so pri vozniku je meni nekaj povsem nerazumljivega
Ta idiotizem je bil povsem smiseln, dokler si moral vožnjo plačevati z gotovino, žetoni, ali pokazati mesečno vozovnico. Vse to je opravljal voznik. Odkar pa so uvedli Urbano/Moneto (in tega je pomoje že 10 let), pa je voznik samo še voznik (za kontrolo so kontrolorji) in to res nima več smisla.
V petek sem šel v službo ob 9h in zaključil ob pol dveh. Nazaj grede sem bil po snegu praktično enako hiter, kot če snega ne bi bilo. Cesta je bila nesplužena, samo dobro posuta in zvožena.
Pri vozniku je pomojem potrebno vstopati, ker mora Slovence še vedno nekdo kontrolirati, sicer bi se večina po balkansko švercala, đeki pa to, se znajdejo. V urejenih državah pa ne samo, da se lahko marsikje vstopa svobodno, ampak so celo korak naprej in se ni potrebno “štemplat” ker je samoumevno, da se plača.
Hahaha.
Tega pa od Ljubljane res ne pogrešam.
Hvala za slikovit opis in lp iz edinega območja Slovenije poleg Primorske, ki ni zasnežen.
Kot je napisal @Jan: Urbana je dobra vsaj za to, da naj ne bi bilo več nujno vstopati samo pri sprednjih vratih. Seveda bi morali avtobuse opremiti še z dodatnima dvema ali tremi validatorji (kar bi bil verjetno večmilijonski posel).
Je pa vprašanje kako bi to sprejeli ljudje, ki, kot lucidno ugotavlja @Mojster Miha, recimo ne morejo razumeti pravila, da se je – v sistemu, kakršen je – smiselno pomikati proti zadnjemu delu avtobusa, ne pa egoistično zavzeti položajev takoj, ko se enkrat prebijejo na krov. Že zdaj opažam, da velik del uporabnikov sploh ne dojame, da sta na avtobusu dva validatorja, ampak raje vsi potrjujejo kartico takoj pri vhodu. In bolj ko ima s seboj velik kovček ali plačuje s telefonom ali je neroden bolj sigurno se bo nastavil na vhod tako, da nihče ne more mimo in vkrcavanje traja dvakrat dlje že zaradi tega.
To je pa ta opravilna nesposobnost, zaradi katere res ne bomo nikoli ujeli razvitega sveta. Kajti kako naj pričakujemo visoko storilnost od ljudi, ki se ne znajo niti voziti z avtobusom?
@Seamus: Saj to je tisto, če bi startal pet minut kasneje, bi pa mogoče trajalo uro in pol 🙂
Zanimivo, jaz sem se pa psihično pripravil na kolaps v Ljubljani, na koncu so bile pa ulice v petek okrog 8 zjutraj in pol četrte popoldne bolj prazne, ko sicer. Celovška, Goriška, Drenikova, Dunajska, Baragova … je pa res, da je severna in zahodna obvoznica stala pri miru 🙂
Ja, ker nihče do tja sploh ni prišel. Vsi so stali na notranjem in zunanjem obroču 🙂
Ja, vstop pri vozniku…se strinjam, bi bilo potrebno. Kolikor vem, so to možnost že preverjali in se odločili, da je prenevarna. Zakaj, sicer vem, pa vseeno ne razumem. Ker, če lahko nekoga voznik pripre in potegne s seboj pri vstopu, ga lahko tudi pri izstopu.
Zanimivo, da v zadnjih dveh temah ni nihče omenil integrirane vozovnice. Še en projekt, ki se vleče že 10 let pa ga (za vse uporabnike) še kar ni, pa bi bil dobrodošel. Ga pa vsaj študentje in dijaki s pridom koristijo kolikor vidim.
Zanimivo, da za jutri ze sedaj opozarjajo da bo kolaps. Pa grem stavit da tudi res bo. Krivi bodo pa cestarji….
@Paternina: Vidiš, to je nerazumljivo. To, da nekaj funkcionira povsod oziroma marsikje, v Ljubljani je pa prenevarno. Ne vem pa ali imajo za hujše idiote šoferje ali potnike. Če niti tega ne morejo rešiti, potem je res nerealno pričakovati integrirane vozovnice.
Moja izkušnja z LPP izpred nekaj dni. Kartica mi ni potegnila, 4x kličem za moneto, dva različna avtomata, nič. Nazadnje mi v petem poskusu potegne kartica, tik preden me naveličan voznik skoraj vrže z avtobusa….
No, jaz zadnje čase plačujem samo z Moneto in uspešnost plačila je po mojem komaj med 50- in 66-odstotna. Šoferju razložim, da spet ne deluje, on skomigne z rameni, in se peljem brezplačno.