Na Motovun, Oprtalj, Vižinado in Limski kanal so se verjetno spet valile kolone biciklistov, midva pa sva šla preverit vzhodno stran Istre, kjer nisva srečala niti enega kolesarja s specialko. Ker je Rabac precej od rok za enodnevni izlet je to razumljivo, a za večdnevno kolesarjenje je severovzhodni del Istre kar simpatična destinacija. Tudi zato, ker je nekomu kristalno jasno, kaj potrebujejo kolesarji. Ne samo informativnih prospektov (ki obstajajo), interaktivnih zemljevidov (ki obstajajo) in .gpx datotek (ki tudi obstajajo), ampak tudi dobro vidne in razumljive smerokaze! Vidite, spoštovani obiskovalci konferenc o kolesarskem in trajnostnem turizmu, porabniki nepovratnih sredstev, prijavitelji na evropske razpise, in teoretiki sodelovanja med različnimi subjekti: to je kolesarjem prijazna ponudba!
Če bi imela gravel bicikle, bi se lahko podala tudi po trasi, ki jo nonšalantno imenujejo Teran, tako pa sva naredila pentljo, najprej po skrajšani poti Istrskega razvoda in potem še po poti Bistrooke Lucije. Ker je Garminu zmanjkalo energije, sva se zanesla na analogno orientacijo.
Na začetku sezone je manj zabavna značilnost teh koncev razgiban relief. Iz Rabca se je treba najprej vzpeti več kot 200 metrov do Labina. Najprej sva odpeljala dobrih dvajset kilometrov dolg, ravninski, in nekoliko dolgočasen, a zelo malo prometen severni del pentlje in se vrnila v Labin, kjer sva zavila na polotok med Raškim zalivom in Rabcem. Zložnemu vzponu sledi spust na južni del polotoka, na katerem človek kljub nedvoumnim smerokazom in kolesarskim oznakam zlahka zgreši odcep levo v Brovinje in Skitačo in se spusti naravnost do morja. Na Googlovem zemljevidu je cesta naravnost narisana kot tanka, skoraj nevidna linija, cesta levo pa je na tem zemljevidu videti kot regionalka. V resnici je neugledna, kot vojaška povezava za težko mašinerijo, hudičevo strma in poleti zagotovo peklensko vroča. Ampak razgled na cementarno je vrhunski.
Znašla sva se več kot štiristo metrov visoko nad morjem. Sredi Skitače imajo … planinsko kočo.
Z grebena se odpre pogled na Cres. Te dni vozim Ridley Noaha SL Disc z Ultegro Di2, takega kot je tale, samo, da ima diske. Letos, ko Ridleye prodaja Extreme Vital, bomo na cestah bržkone videli precej več teh krasnih belgijskih koles.
Na grozljivo strmem spustu sem spet že pomislil, da na specialki dejansko potrebujem kolutne zavore.
Tudi na teh cestah praktično ni prometa. Človek verjetno sreča več oslov.
Če bi pri tej mini kapelici zavila naravnost, bi si življenje precej olajšala, a sva šla na kokakolo in se po desni cesti spustila kakšnih dvesto metrov nižje v vas Sveta Marina. Panorama je krasna, a kokakole nisva dobila, ker bifeja ni. Pravzaprav ni ničesar.
Kot vidim, sva se iz Svete Marine spet dvignila skoraj 300 metrov visoko.
Rabac se je zdel blizu, a tukaj sva bila šele na dveh tretjinah vzpona.
Boštjan je še pred glavno cesto, koder bi se pripeljala, če bi pri kapelici nadaljevala naravnost, dobil defekt in me poslal po avto, ampak že čez sto metrov sem ugotovil, da dušo izgublja tudi moja prednja zračnica. Predvideval sem, da se lahko z enim pumpanjem privlečem do cilja, tako da se v Labinu sploh nisem ustavil v Velo Kafeju.
Kljub temu sem moral malo nižje na veselje vseh prisotnih drkati na avtobusni postaji. Misterij je v tem, da je zračnica nehala puščati in odkar smo jo v ponedeljek spet napumpali, zrak zadržuje tako, kot se od nje pričakuje. Hecne stvari.
Števec je pokazal pičlih 72 kilometrov, a sva menda naredila kakih 1500 metrov višinske razlike. Več lepih besed o izletu pa boste lahko prebrali v naslednjem Biciklu!
Trasa: Rabac–Labin–Marići–Sveti Martin–Nedeščina–Dubrova–Labin–Kapelica–Brovinje–Skitača–Sveta Marina–Labin–Rabac
Potem, ko sem v sredo na Črnem Kalu treniral z Borutom Božičem, sem tako skoraj že pripravljen za Majorko!
14 komentarjev
Sam tale brada bog pomagi….
🙂 🙂 🙂
El Pistolero Zalar.
Brada je že skoraj Grizli Adams. Koga briga?
Matej, zelo všečna trasa, še bolj všečni kraji na poti.
Če se boš kdaj poleti potikal tam okoli, kopanje v morju na tistem koncu je bomba, tudi v neposredni bližini cementarne je voda kristalno čista. Ne bi verjel, če ne bi stestiral.
Imaš, prav, poleti je klanec nad Koromačnim adijo pamet. Sploh če si na kolesu v samih kopalkah in crocsih. Raje ne sprašuj 🙂
Okolica cementarne je skrbela tudi mene … tam je nekaj apartmajev, ampak kdo bi hotel dopustovati zraven cementarne? Ampak ja, tam je konec sveta in verjetno ni kaj dosti gneče niti poleti.
Ufff, ne dopustovanje tam odpade. Za kak dan ali dva pa z veseljem.
Poletno dopustovanje na morju itak odpade. Crknem od dolgčasa po dveh dneh.
“Poletno dopustovanje na morju itak odpade. Crknem od dolgčasa po dveh dneh.”
To je stvar dobre organizacije. Med šesto in deveto zjutraj, medtem, ko tvoja partnerka še malo poleži, lahko napraviš en Giro. Preostali čas pa poglabljaš medsebojne odnose. Popoldan lahko še odplavaš kakšno urico. Med 18 in dvajseto postaneš mojster žara. Popoln dopust!
To je služba, ne pa dopust 🙂
Moji znanci, triatlonci hodijo vsakega februarja na Kanarske (zimske priprave). Ne morejo prehvalit!
Uh, triatlonci — že kolesarji s(m)o nori, za triatlonce bom pa zelo diplomatsko rekel, da “zelo spoštujem njihovo predanost temu športu”.
Ne vem, ali bom čez tri mesece lahko rekel, da sem tudi jaz triatlonc? 🙂
Za maja planiram triatlon šprint. 750 plavanja, 20 km kolo in 5 km tek.
Ciljani čas 1:20:00
To je zdravo. Dokler se ne prijaviš na Ironman, si še med nami 🙂
Eh Matej,
ti si že zdaj ekstremist /le, da tega ne veš – ali pa morebiti veš?/. Ne rabiš triatlona.