Pasti z avtocestnih nadvozov

Ni nenavadno, da se striženje ovac največkrat dogaja v prometu, ki ga organi pregona najlažje preverjajo. Dovolj je, da se postavijo na frekventno točko, kjer skoraj ne gre drugače, kot da vozniki z zdravo pametjo delajo prekrške, in že jih lahko strižejo. Obenem policijski piarovci, komandirji in načelniki v izjavah za javnost nakladajo, da so na cesti zaradi zagotavljanja varnosti v cestnem prometu, in nikakor zaradi polnjenja proračunske malhe. Morda je res, da so pridobljena sredstva iz naslova prometnih glob kaplja v morje, v to me je nekoč prepričeval nekdo, ki naj bi se na to spoznal, ampak to ni bistveno. Srž problema je občutek javnosti, da so policisti na cesti zato, da zajebavajo. Na primer tiste, ki zavijajo levo tam, kjer je to zdravorazumsko, vendar nesposobni aparatčiki niso poskrbeli za to, da bi bilo to dejansko mogoče v skladu s predpisi. Namesto, da bi zadevo rešili v dobro davkoplačevalcev, na to mesto raje postavijo policijsko kontrolo iz petsto metrov oddaljene policijske postaje.

Kavelj 22 postavljanja pravil v cestnem prometu je v tem, da imajo pristojni na vsak ugovor civilne družbe priročen odgovor o poslanstvu zagotavljanja varnosti, kar podkrepijo s statističnimi podatki o čedalje manj mrtvih na cestah – pri čemer seveda pozabljajo na izboljšanje varnosti avtomobilov in na pogostejšo uporabo avtocest zaradi cenejšega vinjetnega sistema. Slovenski mainstream žurnalizem seveda ne seže dlje od prepisovanja podatkov iz PR sporočil in pretipkavanja izjav odgovornih oseb, ki verjetno ne verjamejo niti same sebi. Dober primer takšnega ničvrednega članka najdete tukaj – objavljam izsek, ki mu v nadaljevanju sledijo obvezni statistični podatki, ki naj bi dokazovali domnevno uspešnost Policije:

Robert Vehovec iz sektorja prometne policije v Generalni policijski upravi je zato na predstavitvi merilnika pojasnil, da policija išče nove možnosti in novo opremo, s katero bi lahko izvajali ustrezen nadzor, saj želijo zagotavljati varnost na avtocestah in optimalno pretočnost prometa.

Govora je o novi pridobitvi Policije, to je laserski merilnik, ki meri razdalje med vozili. Premajhna varnostna razdalja je pač vzrok za toliko in toliko nesreč. S tem se seveda vsi strinjamo, kot se verjetno strinjamo s tem, da je nadzor nad varnostno razdaljo potemtakem potreben in koristen.

Ampak zaplete se, če s to napravo upravljajo inkasanti, ki ob delu ne smejo razmišljati.

Ustrezna varnostna razdalja naj bi bila enaka razdalji, ki jo vozilo do vozila pred seboj prevozi v dveh sekundah. Vse lepo in prav, a tega seveda ni mogoče preprosto oceniti, razen, če se vam med vožnjo ljubi iskati oporne točke in štopati koliko sekund za avtomobilom pred seboj ste jo dosegli. Trdim, da večina pojma nima, da se varnostno razdaljo izračuna po načelu dveh sekund, tako kot večina pojma nima, koliko metrov pri določeni hitrosti to znaša v praksi. Zato se pač zanašamo na občutek.

Pustimo ob strani dejstvo, da imajo vozniki različne reakcijske čase. Reakcijski čas na vožnjo skoncentriranih in psihofizično sposobnejših voznikov je lahko tudi krajši od ene sekunde. Trdim, da je moj reakcijski čas v idealnih razmerah bistveno boljši. V primeru, da šarim po radiu, telefoniram (čeprav prostoročno) ali se pogovarjam s sovoznikom – kar se dogaja zelo pogosto –, pa je lahko seveda bistveno daljši, zato je temu dobro prilagoditi tudi hitrost.

Vse lepo in prav, neka oporna točka mora obstajati, in če sta to dve sekundi, pa naj bo. Problem se pojavi, ko policisti z novimi merilci ravnajo brez uporabe zdrave pameti, ampak očitno samo kasirajo in ustrahujejo voznike. Dober primer slabe prakse je opisan tukaj, na to problematiko pa sem bil pozoren tudi danes. Med vožnjo v Tržič in nazaj sem se za hec štopal in ugotovil, da načeloma držim približno ustrezno varnostno razdaljo.

Načeloma. Približno.

Med vožnjo iz Tržiča se mi je večkrat zgodilo, da sem vozil na premajhni varnostni razdalji.

Dvakrat zato, ker sta me rahlo izsilila voznika, ki sta pred menoj zavila na prehitevalni pas (vsaj za enega vem, da ni vklopil smernika). Poudarjam, da sem vozil po omejitvi, oba omenjena pa približno 100 km/h po števcu. Kot vozniku, ki se na prehitevalnem pasu zaveda naleta od zadaj, mi seveda niti na misel ne pride, da bi ob takih pacientih zabremzal samo zato, da slučajno ne bi prišel na 5 metrov premajhno varnostno razdaljo (kar policisti, sodeč po zgornjem primeru, že oglobijo). To pri hitrosti 100 km/h namesto zahtevanih 55,6 metrov znaša 50 metrov.

Kdo mi – sodeč po zgoraj povezanem prispevku – garantira, da me z nadvoza ne bo izmeril policist, ki noče razmišljati, in da domov ne bom dobil položnice z globo 200 evrov, 100 evrov, če plačam takoj. Pri tem niti ni nujno, da je nekdo zapeljal predme! Pri hitrosti 100 km/h oceniti, ali za nekom vozim 50 ali 55 metrov daleč, je absolutno nemogoče, za tako natančne meritve namreč pri tej hitrosti nimam časa, ampak raje gledam na cesto in sem pozoren na to, da bom v primeru težav reakcijski čas zmanjšal na minimum – in če mi to uspe, pet metrov ni več tako pomembna razdalja!

Če že merijo varnostno razdaljo, me zanima, ali potekajo tudi aktivnosti v smeri uradnega discipliniranja voznikov, ki s hitrostjo 110 km/h vztrajno vozijo po prehitevalnem pasu.Danes se mi je nareč zgodilo tudi to. S prehitevalnega pasu se ni spravil niti potem, ko sem mu z vklopljenim levim smernikom pripeljal na bistveno prekratko varnostno razdaljo in vijugal levo in desno po prehitevalnem pasu (110 km/h po števcu!). Tja, kjer mu je mesto, se  je speljal šele potem, ko sem mu v skrajnem obupu, potem, ko je po levi vozil že vsaj en kilometer in imel za seboj že tri avtomobile, nekajkrat poblendal.1

Kaj naj bi torej naredil? Seveda, dolžan sem bil voziti 61,1 meter (za vsak slučaj raje malo več, da se slučajno ne bi ujel v past) za tem kršiteljem cestno prometnega predpisa, kar je razdalja, na kateri me v vzvratnem ogledalu sploh ne opazi, levemu smerniku navkljub. Če te že opazi, mu pa na kraj leve pameti ne pade, da ga skušaš prehitet, ampak da si pač linksfahrer njegovega kova. Moja strpnost se nekje pač konča, saj za razliko od tega človeka enostavno nimam časa mečkati v koloni. Seveda pa bi se lahko zgodilo, da bi me na prazni avtocesti med mojim nevarnim načinom vožnje z nadvoza izmeril policist in me oglobil zaradi premajhne varnostne razdalje, medtem ko povzročitelj incidenta, ki je prav tako kršil prometni predpis in za sabo že zadrževal kolono vozil, pač ne bi bil kaznovan.

Ko sem za merilnike razdalje slišal prvič, sem naivno predvideval, da bodo policisti globili samo v čistih primerih, ko so stvari jasne, na primer zaradi očitno premajhne varnostne razdalje. Ampak takšnih kršiteljev je seveda razmeroma malo, še manj pa je merilnikov in nadvozov. Zato so se očitno raje odločili za ustrahovanje vseh. Bolje trideset metrov varnostne razdalje več, kot pet premalo! To je sicer res. Kaj pa pretočnost prometa? Kaj pa linskfahrerji? Kaj pa primeri vključevanja na desni pas? Kaj pa primer, ko nekdo po prehitevanju zapelje tik predme?

Po novem pač ne pazim več samo na linksfahrerje, zaspane Romune, na svoj hrbet in na varnostno razdaljo, ampak tudi na zasede z nadvozov. Hvala vam za to, nespoštovani policisti.

  1. Sam blendanja ne razumem kot nevljudno gesto in če mi kdo – upravičeno – poblenda, tega nikakor ne zamerim, ampak se raje zamislim sam nad seboj. []
Prejšnja objava Naslednja objava

21 komentarjev

  • Odgovori Seamus 7. 11. 2013 at 18:18

    Enako. In zgornji članek je tudi meni dvignil kapo. Da jih ni sram, da tako zafrkavajo. Potem pa bodo zopet jamrali, da je premalo policajev in da nimajo časa srbeti za manj pomebna opravila – kot so recimo parkirani avtomobili na pločniku ali na invalidskih mestih. Ali pa za opozarjanje voznikov v krožiščih, katerim se vidi, da nimajo pojma kaj naj tam počnejo in kako naj se obnašajo (sploh, ker je krožišč in kvazi krožišč že kar veliko). Ali pa naj se recimo postavijo za semaforje in naj ustavljajo ljudi, ki vozijo skozi rdečo …

  • Odgovori zmago1 7. 11. 2013 at 18:44

    Ja evo s prve roke kazen je dobila moja žena, slikali z nadvoza, varnostne razdalje za 1s namesto 2s. Pravi da je vozila za enim kombijem čist normalno okol 130, nakar je kombi zabremzal ko je videl policijo na nadvozu in hopa, slikali so njo . Kazen 200€, polovička 100. potem ko sem že preiskal internet za morebitno pritožbo in ko se je približal 18 dnevni rok polovičke sem j isvetoval naj plača raje kot da mogoče nekje nekdo ugotovi da mogoče pa res ni ona kriva ampak v bistvu kombi ker kolikor vem se brez razloga ne sme bremzati! in smo plačal in kot praviš sedaj raje 50m večja kot 2 m premala razdalja,…

  • Odgovori chef 7. 11. 2013 at 18:53

    Haha, ja, evo, to je to. Novinarji so pa ob javni predstavitvi smao pridno kimali, nihče pa ni vprašal bistvenega, kar bi na primer jaz: “Kakšna bo toleranca?”, “Na podlagi česa se bodo policisti odločali, ali je šlo za dejansko prekratko varnostno razdaljo ali za trenutno zmanjšano varnostno razdaljo?”, “Kakšne so možnosti za pritožbo?” in navsezadnje: “A se vi zajebavate?”

    Podobno je s prekletimi radarji, ki jih mojstrsko postavljajo na dno klancev, kjer avto sam od sebe leti 150 km/h po števcu (kokamesra sploh še ne slika). Kaj se zgodi? Kakšen paničar iz 140 km/h na prehitevalnem pasu skoraj na črto zabremza na 100 km/h, drugi ga malo spregleda, tretji spi za volanom in četrti komaj še reši situacijo naleta zaradi paničnega bremzanja, ki je absolutno nepotrebno. Manjka samo še policaj na nadvozu, ki te v tem trenutku slika na varnostni razdalji 15 metrov in BUM!

  • Odgovori en odvec 7. 11. 2013 at 19:00

    Z napisanim se strinjam, razen s tem, da se ljudi ne sme kaznovati, ker ne poznajo pravilne varnostne razdalje.
    Nevednost ni izgovor, ker se poznavanje varnostne razdalje zahteva pri CPP. Po isti logiki tudi linksfahrerji niso nič krivi, ker ne vejo, da je to narobe, a ne?

    Jasno pa je, da varnostne razdalje ni mogoče oceniti natančno. Recimo smiselno bi bilo kaznovati pod 1s. To so pa že razdalje pri katerih bi moral voznik takoj ukrepati. Seveda, ne naglo zavirati.

    O nesposobnih novinarjih: Izračun za Tomca je seveda napačen. Po podatkih (0.79s – 25m, 2s – 30m) znaša njegova hitrost manj kot 15km/h. Najbrž je pravilno 2s:60m.

    Razdalja Tompca pa že spada pod predprejšnji odstavek. Vendar bi moral policist oz. merilec na podlagi meritve, ki traja 1.13s (ČMM?) oceniti, če se varnostna razdalja monotono povečuje in posledično ne kaznuje. Poleg tega bi morala naprava tudi meriti, da voznik ne zmanjšuje hitrosti prehitro.

    Porazno je, da policija v kazni ne razloži kratic (ČMV, ČMM, RMV) in metode merjenja.

  • Odgovori chef 7. 11. 2013 at 19:31

    @en odvec: Seveda, narobe so izračunali, že na fotki se vidi, da je razdalja dosti premajhna, kar pa še ne pomeni, da je bila meritev v tem primeru čista, saj se je, kot je s fotografije lepo vidno, dogajalo vse sorte. Kako si jo lahko razlagam?

    1.) Tomc je verjetno prehitel tri vozila, ki so na fotografiji za njim.
    2.) Za njim vozi avto, morda z višjo hitrostjo. Tomc se mu je umaknil. Avtomobilom za seboj je pustil več prostora in se pač zrinil za tistega spredaj, jaz bi naredil isto in ob tem seveda pazil, da sprednji ne zabremza.
    3.) Ali so globili tudi kombi za tretjim avtomobilom na desni špuri, ki je na predhodnega dobesedno naliman?

    V situaicjah gneče na uvozih in izvozih, sploh na obvoznici, kjer imaš hkrati uvoz in izvoz, včasih pač enostavno ne moreš vozit na primerni varnostni razdalji, ker se avtomobili križajo kot da so na plesišču. Tam si dobesedno prislijen v to, da se zavedno zrineš v luknjo med dva avtomobila, ki sicer vozita na primerni varnostni razdalji – v trenutku, ko se zrineš vmes, pa sta teoretično že dva v prekršku.

    In kako naj se vključim na avtocesto, če po desni špuri drug za drugim vozita tovornjaka z ustrezno varnostno razdaljo približno 60 metrov (praviloma pa manj)? Ne gre drugače, kot da se zrinem mednju! Pri tem seveda ne morem pričakovat, da bo drugi tovornjakar hitrost 40-tonskega vozila zmanjšal, lahko kvečjemu jaz zabremzam in si prislužim hupanje, blendanje in podobno posiljevanje teh tovornjakarskih kretenov – na prehitevalni pas pa seveda ne morem, ker je poln.

    Skratka, teh situacij je ogromno. In če je človek pri stvari, včasih zadostuje tudi 1,1 sekunda varnostne razdalje – če piše SMS, pa včasih ni dovolj niti 5 sekund.

    Seveda se strinjava, da je treba voznike, ki ne spoštujejo varnostne razdalje, primerno kaznovati, to sem tudi napisal. Način pa je, kot večinoma v tej državi, porazen.

  • Odgovori Tjasa 7. 11. 2013 at 19:47

    En odveč: saj res, zakaj imamo pa v avtih vgrajene merilce hitrosti. Sori, tole je ista kategorija. Jaz recimo zase v svojem avtu v določenem voznem okolju, ki ga poznam, dokaj točno vem, kako hitro vozim (to vem po tem, kako hitro gre mimo mene okolje, po prestavi v kateri vozim in po zvoku motorja). Ampak še vedno MORAM vsake toliko preveriti merilnik hitrosti. Nobene težave nimam s tem, da se me oglobi, ko predpisano hitrost prekoračim, ker so me z napravo tako izmerili.

    In zdaj mi bo nekdo povedal, da moram v gneči, gostem prometu, izbezumljenimi menjevalci (ali nemenjevalci for that matter) voznih pasov, tekmovati z napravo v določanju varnostne razdalje?

    Sori človek, 22 let imam šoferski izpit, razen ene začetniške na parkirišču nisem povzročila nobene prometne nesreče, nimam omembe vredne zgodovine kaznovanja, ampak PRIZNAM, ne ZNAM določiti na meter, ali sem dovolj daleč od vozila pred sabo, predvsem pa NE ZNAM VOZIT tako, da čisto nikoli ne bi bila preblizu vozilu pred sabo (primere je Chef čisto lepo nanizal). Medtem ko dam roko pa še nogo stran, da mi varnostne razdalje ne bo problem ANALNO držati v gostoti prometa na HC Razdrto – Vrtojba, pa sem popolnoma prepričana, da me lahko na premajhno varnostno na tak način na ljubljanski obvoznici dobijo čisto vsak dan. Večkrat.

  • Odgovori Jeln 7. 11. 2013 at 20:53

    Odličen zapis. Ti bi se mogu ukvarjat z raziskovalnim novinarstvom in bit dosadan na novinarskinh konferencah tok da bi vsi z očmi zavijal k bi se sam pokazu tm:)

    Drugač pa ni hujšga k 110 drekači na levem pasu. Včas si želim met en orjaški SUV z unimi bullbari spredi in bi sam rinu….

  • Odgovori chef 7. 11. 2013 at 20:57

    @Jeln: Takega kot sem jaz, nihče noče vzet v službo. SPloh pa, eč pri nas postavljaš neprijetna vprašanja, te hitro naterajo z novinarske konference. Sploh kakšen Zoran Janković.

    SUV-ji so dejansko dobri samo za puncanje mečkačev z levega pasu. Zanimivo je, kako hitro se preslikajo na desno špuro, če jim poblenda nekdo v visokem avtomobilu. To je ta problem majhnih ljudi – šele grda beseda lepo mesto najde.

  • Odgovori Penny 7. 11. 2013 at 21:49

    Tole je cist zrelo za pritozbo v Strasbourgh ze zato, ker pac ne mores tekmovat z merilno napravo in v vsakem trenutku preracunavat razdaljo z natancnostjo, ki jo ocitno zahtevajo. Ko bodo imeli avtomobili stevec, ki ti bo meril razdaljo, bo cas da se razmisli se o situacijah, ki ste jih opisali zgoraj, pa sele potem,mogoce, za kazni. Upam, da so kaksnega pravnika tako razjezili, da bo spisal tako pritozbo…

  • Odgovori Mirko 7. 11. 2013 at 22:38

    To da te za blendanje tudi lahko oglobijo si pozabil pripisat. 70. člen – 40,00 EUR

  • Odgovori Tjasa 7. 11. 2013 at 22:41

    Glede mečkačev na prehitevalnem pasu sem imam menda še bolj pasivno-agresivno metodo kot je njihova. Postaviš se na vozni pas in jim voziš “za ritjo”. Po zakonu. Veliko večino to tolk znervira, da se hitro umaknejo.

  • Odgovori Mirko 8. 11. 2013 at 0:25

    Tjasa: en ti bo enkrat zabremzal (na avtocesti se sicer ne bremza, se pa lahko ekstremno upočasni) pa boš videla rit od blizu. Tistega zadaj tolk ‘znervira’ da mu navadno nekaj tednov ne pride na pamet vozit za ritjo. Jaz sem to sicer naredil samo enkrat s 17 let starim avtom, ki ga ni bilo škoda.

  • Odgovori en odvec 8. 11. 2013 at 2:08

    Evo, potem pa še sam naredim napako v izračunu. Hitrost za 2s:30m je seveda 54km/h oziroma 15m/s. Jbg, fiziki zmeraj delamo v m/s. Sedaj pa upam, da je pravilno.

    @tjasa: Saj točno to mislim!
    Dejansko med vožnjo vsi ocenjujemo varnostno razdaljo in jo prilagajamo glede na hitrost in razmere. Enako velja za hitrost.
    Vendar ravno zato, ker nimamo merilnika varnostne razdalje mora biti toleranca višja, ne pa popolna! Tudi pri hitrosti se večinoma tolerira do 5km/h.
    Sposoben voznik mora razločiti med 1s in 2s varnostne razdalje! In čisto možno, da imamo kot narod za 0.3s premajhno varnostno razdaljo, tako kot vsi vozimo 4km/h čez omejitev kot se rado reče.

    Kot si pa ugotovila in je @chef lepo napisal, je pa to v praksi težko dokazat.

    @chef: Je to z SUViji mogoče preprosto povezano samo s tem, da višje postavljene luči svetijo direktno v vzratno ogledalo?

  • Odgovori Tjasa 8. 11. 2013 at 7:45

    Mirko, čisto fajn bi bilo, če bi bil funkcionalno pismen in bi prebral, kaj sem napisala.

  • Odgovori Tjasa 8. 11. 2013 at 7:46

    Mirko, čisto fajn bi bilo, če bi bil funkcionalno pismen in bi razumel, kar si prebral.

  • Odgovori dasa 8. 11. 2013 at 9:17

    @tjaša – uporabljam isto tehniko 😉 še bolj efektivna je, ko mi do konca požre živce, potem se zapeljem vštric z njim, ga pogledam v obraz in zmanjšam. Deluje vsakič. Čeprav mi redko kdo požre živce, hvalabogu.

    Drugače me pa zanima, kaj bodo storili v mojem primeru. Dnevno se pripeljem na avtocesto, kjer je blizu uvoza nadvoz. Skoraj dnevno nekdo pelje pred mano, ki se vključi na avtocesto s 40-60 km/h. Po naši zakonodaji imam tri možnosti, vse so prekrški:
    1.) sprednjega prehitim po desni, ko pospešujem do normalne hitrosti za vključitev
    2.) s 60 km/h se izstrelim na prehitevalni pas in pospešujem tam. Poleg prekrška tvegam tudi življenje
    3.) posešim, ga dohitim v prvih 15 metrih in se mu postavim za rit. Spet prekršek.
    Oni pred mano seveda ne bo kaznovan, dokler ga s 90-100 km/h ne bo nasadil kakšen Romun s 40 tonami na kamionu.

  • Odgovori chef 8. 11. 2013 at 9:19

    @Penny: Še takrat se pojavi problem v vseh navedenih primerih, ko enostavno MORAM zavedno voziti na premajhni varnostni razdalji med vključevanjem ali izključevanjem. Drugače ne gre, razen, če bi do trenutka, ko imam dovolj prostora, vozil po odstavnem pasu. Ali pač večno obtičal na prehitevalnem.

    @Tjasa: Lepa. Koliko časa pa traja v povprečju? Ker problem je po navadi to, da model slej ko prej dohiti nekoga, ki je še počasnejši, kar pomeni, da moraš spet upočasnit, se prerinit nazaj na levo, po moćnosti je temu tipu na rit že pribremzal nekdo drug in si pečena 🙂

    @enodvec: Seveda, s kombijem in SUV-jem mu zablendaš naravnost v špegu. Ampak preimum SUV-ji so boljši, ker linksfahrer predvideva, da ga vozi totalen kreten, ki mu je pripravljen razbit gobec. Pač, mali slovenski ljudje. Moraš ga strašit, sicer dela slabo.

  • Odgovori chef 8. 11. 2013 at 9:24

    @dasa: Jaz vedno pospešim po pospeševalnem pasu in zapeljem predenj. V bistvu ne vem, če je to sploh prepovedano, ampak mislim, da ni… Je pa definitivno najbolj varno.

  • Odgovori dasa 8. 11. 2013 at 9:36

    Ja res je, dejansko moraš človeka prestrašit, da se skida s prehitevalnega pasu. Večkrat deluje tudi kombinacija ledic, xenona in velike hitrosti približevanja. Me je včasih kar strah, ko koga tako dohitim, da se boi začel sukat, tako hitro skačejo na vozni pas. Prej je pa pol ure spal na prehitevalnem, videno dnevno na relaciji LJ-Trojane.

  • Odgovori kruhinleko 8. 11. 2013 at 21:10

    lahko samo nekaj vprašam.. glede na moj slab spomin je bilo v avtošoli omenjeno, da se primerna razdalja izračuna po načelu 2s ali pa km/h / 10 * 3 .. torej za 130km/h je razdalja 39m??

    Ker me rahlo bega podatek od kje njim 60m..

  • Odgovori bandibje 9. 11. 2013 at 18:37

    Bravo chef. Ne bom tukaj izračunaval ,ker praksa je pač nekaj drugega, kot teorija. Verjemi skoraj vsak dan sem na cesti ,oziroma na avtocesti in tvoj zapis je natančno tak, kot je stanje na naših prometnicah. In normalnemu človeku pač ni čisto jasno, kako strokovnjaki pogruntajo pravo hitrost in pravo razdaljo. Teoretično se izračuna prav vse, ampak tu pa nekaj smrdi. In prav tukaj so hakljci ali hakeljci. Kavelj 22 oziroma Catch 22 deluje vedno in povsod. Mimogrede že dolgo je tega, kar sem ga bral, zelo, zelo priporočljivo branje. Da nadaljujem. Razne izjave nadrejenih uniformiranih gospodov so samo lari fari floskule. Največji problem pa je, ker namesto, da bi pri vožnji gledal na vozila pred seboj, za seboj, zraven sebe, gledaš navzgor na nadvoze kot pes na veverice in je najbrž vse skupaj veliko bolj nevarno. V glavnem polnjenje spodaj odrezane malhe. Lep pozdrav.

  • Komentiraj