Panoramska vožnja je nevarna vožnja

Medtem ko slovenske organizacije in agencije, ki se ukvarajo z varnostjo v cestnem prometu, kot glavno težavo kar naprej omenjajo samo pijance in prehitre voznike, se sam že dolgo čudim, da ni nesreč še več. Nakazovanje spremembe smeri, na primer, postaja čedalje manj pomembno. In verjetno ni naključje, da se večina teh prekrškarjev, ki jih nihče ne lovi, med vožnjo ukvarja tudi z drugimi opravili, na primer s telefoniranjem, prepevanjem ob hkratnem poskakovanju po sedežu, ličenjem, basanjem s sendviči in podobno. Čedalje bolj družbeno sprejemljiva je tudi vožnja skozi rdeče luči, še posebej tam, kjer so semaforji nameščeni samo zaradi prehodov za pešce, ne pa tudi zaradi križišč z drugo cesto. Obstajajo točke, kjer se te kršitve dogajajo non-stop, a policija se tam ne pojavi niti, če to prosijo zaskrbljeni občani. Enkrat smo v Kamniku na Ljubljanski sedeli v slaščičarni in v pol ure videli nekaj primerov vožnje v temno rdečo luč, na primer pet ali deset.

Krožišč raje ne omenjam – tam se mi redno dogaja, da me skušajo vozniki najprej izsiliti, ko jim tega ne pustim in se pravilno izključim, se pa še razburjajo, trobezljajo in krilijo z rokami. Doma potem verjetno še razlagajo, kakšnega kretena da so srečali, ki da je v rondoju vozil kar po notranjem pasu in se potem, pomislite, še izključil na desni pas.

Dopust v Trenti bi minil povsem brez stresa, če mi ne bi bilo treba šofirat. Tako pa sem se po dolini v koloni vsakič znova tudi po deset kilometrov skupaj redno fijakal s hitrostjo od 40 do 60 km/h tam, kjer je bila omejitev 90 km/h. So me mirili, da so ljudje pač na dopustu in da si ogledujejo okolico.

Čakajte malo, oprostite …

Voznik v tono in pol težkem avtomobilu si med vožnjo pri hitrosti 40 km/h ogleduje okolico? Kaj sledi? Me bo nekdo skušal prepričati, da je ta panoramski voznik manj nevaren od nekoga, ki skoncentrirano vozi 50 km/h hitreje – po omejitvi? Za ogledovanje okolice priporočam manj nevarne dejavnosti, na primer kolesarjenje ali, še bolje, pohodništvo.

Od voznika, ki si ogleduje okolico, seveda ne moremo pričakovati, da bo vozil naravnost oziroma po svojem voznem pasu. Še posebej težko to pričakujemo od tistih, ki se očitno bojijo ozkih cest in za vsak slučaj, da avtomobila slučajno ne bi podrgnili ob skale, raje vozijo pol metra čez sredinsko črto, včasih tudi v nepreglednih ovinkih. In ko nekdo okoli ovinka pripelje po tvoji strani s hitrostjo 40 km/h, seveda ne more niti hitro odviti, po možnosti pa se kar ustavi in počaka, da boš problem nekako rešil sam. In potem se še razburja zaradi voznikov, ki da ne prilagodijo hitrosti. Skratka, zdaj naj bi se vsi fijakali samo zato, ker si nekateri iz turističnih vzgibov ali bojazni zaradi ozke ceste uzurpirajo še dobršen del nasprotnega voznega pasu.

Vrhunec je bil Anglež – z volanom na desni strani -, ki je med Sočo in Bovcem skoraj povzročil več nesreč, od tega je šlo dvakrat ali trikrat tako blizu, da sem že skoraj prešteval mrtvece. Drugi vrhunec sem doživel, ko se mi je ravno ponudila priložnost, da bi enega izmed počasnetov na prazni cesti prehitel, in ko sem bil ravno vzporedno, ga je zaneslo vame. K sreči sem to vzel v račun že prej, tako da smo se na milimetre nekako izvlekli. Tresti sem se začel šele čez minuto ali dve.

In zdaj bo kdo spet pameten, da sem norec, ker prehitevam na ozkih cestah. No, prehitevanje na pregledni cesti pri prekinjeni črti pač ni prepovedano.

Še hujšega pacienta sem zadnjič srečal z Jezerskega dol grede. Ta je bil drugačen tič, ne počasne, ampak dirkač, ki je očitno iskal idealno linijo. Medtem ko sem se mu izogibal na zunanjo stran ovinka, je še imel čas, da je potrobil – ali poblendal, se ne spomnim več, ker sem imel preveč dela, najprej z izogibanjem, potem pa še z umirjanjem živcev, da ne bi slučajno obrnil in ga poiskal.

Prejšnja objava Naslednja objava

30 komentarjev

  • Odgovori Brane 5. 9. 2013 at 19:22

    Nabavi avto kamero…..

  • Odgovori blitz 5. 9. 2013 at 20:09

    Oh, ta naša vozniška kultura. Seveda je katastrofa, tako, kot vse pri nas, kar je odvisno od človeške kulture.
    Oni dan smo se peljali proti Zasavju in v dolgem levem ovinku tik pred Litijo nam je nasproti kot sneta sekira priletel motorist, ki ga je zaradi previsoke hitrosti očitno zaneslo na nasprotni vozni pas. Na srečo je ovinek res dolg in sem imel dovolj časa, da skoraj ustavim, ponoreli motorist pa je komaj še uspel zlesti na svojo stran, morda 10 metrov, prede bi se razmazal na našem avtu.
    Drugače pa zadnje čase opažam še en pogost pojav na naših cestah, ki se mi zdi, da včasih ni bil tako pogost. In sicer, ko prečkam cesto na prehodu, vozniki, ki se bližajo prehodu, pogosto ne ustavijo, ampak švignejo mimo mene tik za mojim hrbtom, včasih pri tem celo zapeljejo na nasprotni vozni pas. Kot bi jim odpovedale zavore.
    Da o levakih ne govorim. Recimo tistih, ki se nalimajo na prehitevalni pas. Modeli, ki se že v Trzinu postavijo na prehitevalni pas, ker bodo v tomačevskem krožišču zavili proti Novim jaršam. In kar je še huje, obstajajo celo taki modeli, ki vso pot od Trzina do Tomačevega mencajo po prehitevalnem pasu, potem pa tik pred krožiščem zapeljejo na desni pas in zavijejo proti Bežigradu.
    Sorry za tole, ampak večkrat sem že hotel blog na to temo napisati, pa se mi ni dalo in sem si zdaj pri tebi dal malo duška.

  • Odgovori blitz 5. 9. 2013 at 20:11

    BTW, WTF me čisto vedno da pri tebi v moderacijo? Se mi kar malo zamalo zdi, da imam pri tebi status potencialnega pacienta, za katerega nikoli ne veš, kaj bo napisal.

  • Odgovori virenque 5. 9. 2013 at 20:35

    No, ampak resnici na ljubo, tisti ki se tam fijakajo 30 km/h so en ekstrem, medtem ko ti chef si pa včasih blizu drugega ekstrema. Prileteti v ovinek s preveliko hitrostjo pomeni, da je možno, da je kolesar ali katerikoli drugi počasen udeleženec v prometu lahko takrat le malo za ovinkom in ga kratkomalo napičiš, ker se pač ne moreš ustavit ali pa moraš odvit na drugi pas in je spet lahko velika p*****. Skratka, nevarno.

    Se pa preveliko norenje nikoli ne izplača, mogoče le, če se voziš čez celo Nemčijo, kjer dejansko lahko nekaj nadoknadiš. Za 30 km pot čez soške ovinke pa boš pri 50 km/h potreboval 36 minut, če ti bo uspelo voziti tistih 70 km/h pa boš prispel v 25 minutah. Je pa res, da je voziti v počasni koloni pač tečno.

  • Odgovori chef 5. 9. 2013 at 20:38

    Žal imate do nadaljnjega vsi enak status. Drugače očitno ne gre. Kultura, pač 🙂

  • Odgovori blitz 5. 9. 2013 at 20:38

    “Oh, nice,” prosto po Onslowu 🙁

  • Odgovori chef 5. 9. 2013 at 20:39

    @virenque: “Prileteti v ovinek s preveliko hitrostjo?” Kje je bilo pa to? Mislim, da se kolesarjem kar dobro izogibam. SPloh tistim, ki niso čez celo cesto.

  • Odgovori virenque 5. 9. 2013 at 20:43

    Prevelika hitrost ni samo hitrost preko omejitve. Tudi čez Vršič pač velja default omejitev 90 km/h pa tistih ovinkov pač z 90 km/h še rally vozniki ne spelejo. Hitrost se pač prilagaja razmeram. In v kolikor obstaja nevarnost da je za ovinkom kolesar, počasen kamijon, pešec, itd. kar v Trenti ni redek pojav, je pač treba hitrost prilagodit tudi temu.

  • Odgovori Anonimno 5. 9. 2013 at 21:06

    Posledica take vožnje je pa potem tole.

    http://bambi.a2u.si/NewsInfo.aspx?news_id=524

    RIP

  • Odgovori chef 5. 9. 2013 at 21:18

    @virenque: Še enkrat: “Prileteti v ovinek s preveliko hitrostjo?” Kje se je to zgodilo?

  • Odgovori Seamus 5. 9. 2013 at 22:55

    @blitz – nekaj je potrebno razčistiti – cesta od Trzina in do križišča z Brnčičevo cesto je čisto navadna dvopasovna cesta. Od Brnčičeve do križišča je pa hitzra cesta.

    Zakaj?

    Zato, ker na navadni ni prehitevalnega in voznega pasu, temveč samo dva vozna, ki sta enakovredna. Kar seveda pomeni, da ti ni potrebno voziti po levem amapk po kateremn koli. Enako kot Dunajska, Celovška in ostale.

    Zadnji konec je pa hitra cesta, ki pa ima, enako kot avtocesta, vozni in prehitevalni pas.

    Ker tudi sam opažam debile, ki ne vedo tega in ti blendajo, češ umakni se.

  • Odgovori spookymulder 6. 9. 2013 at 1:38

    @blitz:
    Nekaj na temo ceste med Trzinom in Tomačevim je povedal že Seamus, jaz pa bi dodal še to, da je omejitev na tej cesti med Trzinom pa do Črnuč 70 km/h … verjetno predvsem zaradi velike frekvence vključevanja vozil na cesto iz Trzinske industrijske cone in samega Trzina … vendar pa je problem, ker se ogromno ljudi te omejitve ne drži, kar vozniku, ki bi rad zavil na levi (prehitevalni pas) zato, da bi npr. v križišču pri Črnučah ali na Brnčičevi zavil levo, onemogoči spremembo voznega pasu, ker bi s tem izsilil vse tiste, ki brzijo 90 ali celo 110 km/h in bi povzročil nesrečo … zato sem tudi sam med tistimi, ki že najmanj pri trzinski industrijski coni zavijem na levi pas in potem pač peljem toliko, kot je omejitev (70 km/h), ne glede na to, da potem za mano trobijo in žmigajo vsi tisti, ki očitno ne znajo brati cestnih omejitev oziroma imajo dovolj globok žep, da tvegajo morebitno kazen.

  • Odgovori kekec 6. 9. 2013 at 7:28

    @Anonimnež: ne nabijaj. Posledice kakšne vožnje? V tem primeru je nekdo na ravni, odprti, zelo široki in pregledni cesti prehiteval in na nasprotnem robu ceste pobral kolesarja. Za pogum pa jih je pred tem še par zvrnil.

    Primer ima s chefovim zgornjim opisom toliko skupnega kot prehitevanje počasnejših ob teku na Grintovec.

  • Odgovori Aleš 6. 9. 2013 at 8:10

    Seveda, večina jih sploh nič ne razmišlja, no, nekaj jih pa ima za svoje levopasništvo še celo “argumente”. Zadnjič se je našel nek tip, ki se je razburjal glede divjakov, ki ga na avtocesti prehitevajo po desni strani, medtem ko on drži varnostno razdaljo na levem pasu. Ali pa to, da je desni pas uničen zaradi kamionov in da on pa že ne bo svojega avta uničeval na njem. Če pa en kilometer pred sabo vidiš kamion na desnem pasu, boš seveda ostal na levem, ker je umik na desnega očitno cel projekt, pa še težko se je nazaj na levega vključit, kar na njem vozijo vozniki z občutno preveliko hitrostjo…

  • Odgovori Seamus 6. 9. 2013 at 8:19

    @spookymulder – evo ti si pa v drugo stran. Celotna trzinska obvoznica do znaka za mesto Ljubljana ima omejitev hitrosti 90km/h. Razen samih križišč, kjer je dejansko 70km/h. Ker ljudje ne vedo, da križišče razveljavi omejitev postavljeno pred križišče se potem celotno obvoznico cijazijo 70km/h. Od table za mesto Ljubljana dalje pa je res omejitev 70km/h.

  • Odgovori Bojan 6. 9. 2013 at 8:28

    @blitz Po 25 letih sem bil spet v avtošoli. Sicer za A, pa vseeno. Precej pravil je svežih in marsikdo bi bil zelo presenečen! Pri prehodu za pešce (po novem) velja: “Ne vabi pešca ne cestišče !”. Torej ni več ustavljanja, le vožnja z prilagojeno hitrostjo mimo, če se le ta odloči stopiti pred avto, da se lahko varno ustaviš. Tudi sam sem bil močno presenečen! Dvojnega ustavljanja pri STOP znaku IN črti ni več, rondo (!) vstop brez smernika, če le ne greš na prvem izvozu ven, sicer notranji pas smernik pred izvozom in ČE je mogoč (!) prehod na zunanji pas izvoz, prednosti pred vozilom ki vozi po zunanjem pasu nimamo, zato lahko sledi še en ali celo več krogov…

    Kljub vsem pravilom igre pa je dejstvo, da je praktično na vsaki cesti za dva pametna vedno dovolj prostora !
    Problem nastane, ko je (vsaj) en prepameten ali premalo pameten…

    Zanimiv test “pameti” je relacija od savskega mostu v Tacnu, pod Šmarno Goro, skozi Pirniče do Medvod.
    Upoštevajte vse prometne znake in bodite iskreni !

  • Odgovori blitz 6. 9. 2013 at 9:03

    Seamus, ali to torej pomeni, da je na trzinski obvoznici dovoljeno iti mimo spredaj vozečega počasneža (ki ne ve, da je dovoljeno voziti 90km/h :wink:) po desni? Sicer pa jaz nikoli ne blendam.

    spookymulder, ti je že seamus odgovoril glede omejitve. Res je bila nekoč 70km/h, a je že kakšni dve leti spremenjena na 90 km/h. Točnega podatka, kdaj so to spremenili, ne vem, ker sem tudi sam najbrž spremembo opazil šele čez nekaj mesecev.

    S tistim delom o vključevanju se pa nikakor ne strinjam. Sam vozim po tej cesti vsak dan, zjutraj ven iz Ljubljane ob špici in takrat je tako ali tako samo en pas uporaben zaradi zamaška na levem pasu, ki nastane zaradi zavijanja v trzinsko industrijsko cono. Popoldan pa se vračam, običajno po peti uri, in ni nikoli tak gost promet, kot ga opisuješ, pa se vedno najde kak levičar. Se pa strinjam s Seamusom, da to ni tak problem, če se sme po desnem pasu voziti hitreje od vozila na levem. In še enkrat, ne trobim in ne blendam.

    In kadar se razburjaš na druge, se moraš vedno vprašati, kdo je tisti, ki ne zna brati cestnih omejitev. 😉 Imam znanca, ki je nekoč zapel v enosmerni z nasproti vozečim vozilom in se idiotu ni hotel umakniti. Na naslednjem križišču pa je ugotovil, kdo je idiot.

    Je pa res, da tudi naši cestarji včasih znake postavljajo čisto nelogično. Zdaj cesta mimo Trzina štima, pred spremembo pa je bilo nekaj popolnih nesmislov. Denimo pri odcepu za Mengeš, kjer je bila v smeri proti Domžalam takoj za križiščem najprej tabla za omejitev na 70km/h, 30 metrov kasneje pa je bila tabla za konec naselja Trzin.

    Bojan, jaz sem bil v avtošoli pred 27 leti in že takrat smo se učili, da pred prehodom ustaviš le, če pešec nakaže, da bo stopil nanj. Kar je, če mene vprašaš, bedarija, ker mora voznik očitno biti tudi psiholog. Ampak to je čisto v našem slogu. V normalnem svetu je tako, da ustaviš pred prehodom, če obstaja možnost, da bo nekdo stopil nanj. In še nisem nikoli videl, da bi to koga jezilo, ali da bi bil promet v nemških ali avstrijskih mestih zaradi tega kaj manj tekoč, kot pri nas.

    S “pametjo” je tako, da ima vsak drugačno, zato bi bilo edino normalno, da bi upoštevali predpise, pa ne bi bilo težav. Vseeno pa sem mnenja, da je osnovni vozni pas desni. Jaz tudi po Dunajski v osnovi vozim po desni. Morda pa je spet problem, da uporabljam svojo “pamet” namesto predpisov. 😉

  • Odgovori cile 6. 9. 2013 at 10:22

    “Krožišč raje ne omenjam – tam se mi redno dogaja, da me skušajo vozniki najprej izsiliti, ko jim tega ne pustim in se pravilno izključim, se pa še razburjajo, trobezljajo in krilijo z rokami.” – čakaj malo, kako te pa lahko v križišču kdo izsili pri izključevanju?

  • Odgovori štulič 6. 9. 2013 at 10:35

    “S “pametjo” je tako, da ima vsak drugačno, zato bi bilo edino normalno, da bi upoštevali predpise, pa ne bi bilo težav.”

    @Ubogi Ljubljančani, kako hitite! 🙄
    (V Kranju se zjutraj komaj 40 vozimo, če ne trideset pa se nič ne pritožujemo… blitz_blitz)

  • Odgovori chef 6. 9. 2013 at 11:30

    @Anonimnež: Mogoče ne bo odveč povedati, da sem tudi jaz po slovenskih cestah prekolesaril nekaj deset tisoč kilometrov in se soočil z vsemi mogočimi neprijetnimi situacijami – zato sem na kolesarjev na cesti še posebej pozoren.

    Vem pa tudi, da se kolesarji na cesti ne pojavijo kar na lepem, razen če za ovinkom stojijo pri miru. Tistega, ki pozorno spremlja dogajanje na cesti in gleda dovolj daleč naprej, kolesar pač ne more presenetiti.

    @Bojan: Kot vidim, zakonodajalec na področju prometa še naprej sprejema idiotske zakone. Grozovito.

    Če sem torej v rondoju – pravilno – moram čakati na celo vrsto bedakov, ki vozijo neprevilno po zunanji strani? Ne rečem, da se zakoljem in sem prepozen, tudi to se lahko zgodi. Govorim o tem, da vozim po predpisih, a seveda ne morem ven, ker se nekdo pač vozi ob meni na zunanji strani, in to že dva izvoza zaporedoma.

    Ne razumem pa niti tega o zebri. Skratka, nekdo stoji pred prehodom in jaz se lahko peljem mimo s prilagojeno hitrostjo, ob tem pa ves čas računam na to, da bo skočil predme? In kaj je to prilagojena hitrost?

    Jaz si na prehodih za pešce seveda vedno vzamem prednost, ki mi pripada. V odgovor dobim cviljenje gum, včasih pa še trobezljanje in mahanje izza volana. Čakam, da bo zakonodajalec raje uzakonil prednost avtomobilov.

  • Odgovori chef 6. 9. 2013 at 11:36

    Če se prav spomnim, so me v avtošoli pred desetimi leti učili, da moram ustavit, če pešec na zebri gleda v mojo smer. ALi, seveda, če je že na zebri.

    Zdaj pa, kot je pravilno ugotovil @blitz, mnogi ne ustavijo niti, ko si že na cesti. Pri takih jaz sicer nalašč upošasnim korak. Vedno bremzajo. Če bi to počeli vsi, bi jih pa počasi naučili. Tako pa tričetrt Slovencev vdano čaka in odskakuje.

  • Odgovori Bojan 6. 9. 2013 at 12:09

    Če sem torej v rondoju – pravilno – moram čakati na celo vrsto bedakov, ki vozijo neprevilno po zunanji strani…
    Sam zadevo primerjam z AC. S prehitevalnega pasu pač ne prečkaš voznega pasu pred vozilom na njem, da “ujameš” izvoz… ? Ja, v rondoju je lahko bedak ali pa samo neuk. Osnovno pravilo v AŠ je še vedno preprečiti.*
    Ne razumem pa niti tega o zebri. Skratka, nekdo stoji pred prehodom in jaz se lahko peljem mimo s prilagojeno hitrostjo, ob tem pa ves čas računam na to, da bo skočil predme? In kaj je to prilagojena hitrost?
    Ja, lahko računaš. Ker ne veš kaj se komu mu plete v glavi. In koliko je “high”. Zato prilagojena ali če hočeš zmanjšana. Če nekoga vidiš, in gume cvilijo, hitrost verjetno ni bila prilagojena. V sodstvu in zavarovalništvu poznajo tudi termin “nenadoma”. In potem…*
    Jaz si na prehodih za pešce seveda vedno vzamem prednost, ki mi pripada.
    Ni pametno.* Tudi vozniki znajo bit “high”, 😉 oz. niso “fit2drive”.

    In osebno verjamem, da je promet tudi odraz omike v običajnem življenju…

  • Odgovori chef 6. 9. 2013 at 12:31

    Ti bom enkrat povedal kaj se je zgodilo nekomu, ki je bil “high”. Definitivno je imel tudi high cost in po mojem je naslednjič pred izsiljevanjem pešca in posledično vožnjo po levi strani (čez prehod) dvakrat razmislil.

    Dokler se ta narod priklanja najhujšim idiotom, ker so ga od malega učili, da je najbolj varno biti ponižen, bo pač tako, kot je. Med vlečnim konjem nekega pristanišča in povprečnim izsiljevalcem pešcev je razlika le v načinu, osnova pa je ista – to so budale.

    Brez skrbi, tudi mene so učili, naj bom ponižen, ampak jim ni uspelo. Žal sem očitno med redkimi. Se pa strinjam, da je najbolj varno biti ponižen in potem to opravičevati s kretenskim slovenskim pregovorom, da namreč pametnejši odneha. Seveda, in potem se po gostilnah razburja.

  • Odgovori francinabalanci 6. 9. 2013 at 12:55

    ker sem veliko na kolesu, opažam, da je vedno več idiotov, ki te- meni nič, tebi nič- prehitevajo na ovinkih, pa v primeru, ko tudi sami vidijo nasproti vozeče vozilo.
    kar se ljudje obveščaju o stanju radarjev na cesti, ni nobenih ovir več. Ljudje vozijo- kljub omejitvam- kot snete sekire, saj vedo, da če imajo prižgan radio- bodi slišali, kje stojijo barabw, ki jih bodo ustavile in zaračunale prekoračitve hitrosti.

  • Odgovori Simon 6. 9. 2013 at 14:57

    “Brez skrbi, tudi mene so učili, naj bom ponižen, ampak jim ni uspelo. Žal sem očitno med redkimi. Se pa strinjam, da je najbolj varno biti ponižen in potem to opravičevati s kretenskim slovenskim pregovorom, da namreč pametnejši odneha. Seveda, in potem se po gostilnah razburja.”

    Evo, zato pa jaz Italijanom ne dovolim zaračanavanja raznih postrežnin, dodatkov,… 😉 Če se le da seveda. 😉

    Tudi jaz, ko sem bral tvoj prispevek, sem se začudil temu, da ne veš da imajo tisti na zunanjem pasu v rondoju prednost. Kot pač vsaka večpasovna cesta, le da je ta pač zvita v krog. In ja, jaz sem eden tistih idiotov, ki ravno zaradi tega peljejo skoraj izključno po zunanjem pasu.

    Mene so v AŠ tudi še učili, da je treba nakazati v rondoju pri vstopu. Pa sem prvič, ko sem šel v tujino kmalu povzročil nesrečo, ker je pač voznica na sosednjem uvozu mislila, da bom šel ven in me ‘izsilila’. Kriv bi bil jaz seveda. Še danes sem se komaj navadil da ne. In vseli me, da je to našim prometnim ‘strokovnjakom’ kapnilo. Če jim že ni to, da se njihov izum ‘pametnih’ rondojev pojavlja samo pri nas in nikjer drugje po Evropi. Še v Italiji, kjer so kaka križišča še bolj nerodno zgrajena kot v Sloveniji, ne.

    Spotoma bi tu omenil, še tiste idiote, ki recimo nakažejo da bodo zavili iz prednostne na neprednostno(na njihovo desno) medtem ko čakaš in si potem gladko premislijo, ugasnejo smernik in peljejo naprej. Kdo bi bil kriv za nesrečo? Jah oni bi rekel, da pač ni nič nakazoval… Zato počasi postajam tudi eden tistih idiotov, ki se za take ne zmenijo in kljub temu, da za mano na neprednostni stoji cela kolona avtomobilov, čakam, da bo prednostna popolnoma frej.

    In sedaj pešci! Mene so pred 15-20 leti v AŠ učili takole: če pešec samo stoji pred prehodom, peljemo previdno mimo. Ustavimo pa v naslednjih primerih: če stopi na cestišče, če z roko nakazuje, da bo stopil, če teče proti prehodu, če je starejša oseba, otrok ali invalid, slep,… Vsa ostala nepotrebna ustavljanja so vabljenje pešca v smrt. Mi mu ustavimo, oni na nasprotnem pasu pa mu morda ne bo oz. ga bo spregledal. Situacija je lahko še nevarnejša na npr. štiripasovnici. Mi na desnem pasu mu ustavimo, pešec veselo mimo nas iz sosednjega pasu pa pripelje na prehod voznik, ki ga za našim avtomobilom ne vidi in … To je sicer še posebej pomembno za tovornjake, no z B kategorijo se da voziti tudi kombije, manjše tovornjake do 3,5 ton in podobno… Tukaj se ne gre ‘jaz nisem kriv’ – pripomoreš pa, brez tega morda nesreče ne bi bilo.

    In @chef, tvoje ravnanje morda res ni modro. Medtem ko jaz reskiram da me bo kak italijanski gostilničar kvečjemu nadrl, če si bom kavo nesel k mizi(pa me ne bo, kvečjemu me bo opozoril, še posebej če bo videl da sem tujec) se ti pač igraš z življenjem ko takole skačeš pred avte čeprav imaš prednost. Sem se spomnil na tisto ko je nekomu na nagrobniku pisalo: Imel je prednost! 😉

    Jaz ponavadi tudi stopim odločno na prehod a če vidim, da obstaja možnost da ne bo šlo, se ustavim. Ne grem na nož ampak se ustavim toliko da ima on še prostor iti naprej. O brez skrbi, se tudi dogajajo cviljenja in bremzanja. Pa preklinjanja in psovanja voznikov tudi. 😉

    O kolesarjih ne bi. Tudi sam sem kolesar. Največja štala je seveda v mestu na stezah, o tem je bilo na raznoraznih straneh po netu, od novičarskih, do blogov, komentarjev,… prelitega že toliko, da…res ne bi 😉

  • Odgovori chef 6. 9. 2013 at 15:22

    @Simon: Čedalje bolj si mi všeč. Ostajaj ti kar doma, tam je najlepše, sploh za Butalce.

    Zdaj sem malo pobrskal o rondojih in našel zanimiv članek na <a href=”http://www.motorevija.si/si/347/1373/Voznjavkroznihkriziscihnovember_2011.aspx>AMZS

    Opozarjam na ta del: “Zaradi takšne ureditve, ki ne zagotavlja prednosti tistemu, ki je na notranjem prometnem pasu pred tistim, ki je na zunanjem prometnem pasu, se zelo često dogaja, da se večina vozi po zunanjem prometnem pasu, čeprav krožišča ne namerava zapustiti pri prvem izvozu. Zaradi tega prihaja do gneče na krožišču: na zunanjem prometnem pasu je veliko vozil, notranji pas pa je prazen. Zaradi takšnega ravnanja je pretok prometa počasnejši, kot bi lahko bil. Vse te težave bi lahko enostavno rešili s tem, da bi imela vozila na notranjem pasu prednost pred tistimi na zunanjem pasu, kar pomeni, da bi vozila na zunanjem pasu morala spustiti predse vozila, ki so na notranjem prometnem pasu, ko bi ta izrazila takšno namero z vklopom smernika.”

    Zdaj pa stric iz prakse: Kako naj ga razumem, če se mirno pelje po zunanji strani, ko vklopim desni smernik in se z notranje umikam na zunanjo stran, ker pač zapuščam križišče, pa pohodi po gasu, nalašč, da me zajebe, ker se kao vrivam.

    Odličen primer slabe prakse slovenskih voznikov je mogoče opazovati v seriji krožišč na obvoznici v Mengšu. Tam so, kaj vem, štiri krožišča, in večina bo vse štiri prevozila po zunanji špuri. Namesto da bi to prepovedali in potem tudi izvajali poostren nadzor v krožiščih. Ne, kje pa, pri nas bolje skozi pridejo @Simoni in podobni moteči faktorji.

    Vožnja po zunanji strani je očitno postala nekaj normalnega, podobno kot tudi vožnja po prehitevalnem pasu.

    Skratka, v krožiščih nikogar ne zanima, da tisti, ki vozijo po zunanjem pasu dlje kot do prvega izvoza, dejansko kršijo cestno prometni predpis, potem se pa s tem še hvalijo, češ, ne bom se jaz zajebaval z menjavo pasov, ostali udeleženi pa ne bodite živčni in mirno prebavljajte kretene, ki vas obkrožajo. Od političnega vrha navzdol.

  • Odgovori spam 6. 9. 2013 at 18:52

    @chef

    Ha ha! Ta z “izključevanjem” na zunanji pas je vrhunska. Pravzaprav zavidanja vreden dosežek, da se noben ni počil vate. Oz. iz tega dobimo mi, ki uporabljamo notranje pasove odličen podatek. Lahko se vklučujemo nazaj na pas za seronje tudi manj nežno.

    @Seamus

    Ta je skoraj še boljša (vsaj v bizarnosti zmaga). Praviš, da ti debili blendajo, ker ne vejo da ima cesta dva vozna, ki sta enakovredna.

    “Debili”, ki jih ti označuješ verjetno blendajo zato, ker imajo pred seboj debila, ki ne pozna CPP-ja in bivakira na levem pasu. CPP pravi, da se moraš v tvojem primeru voziti po desnem pasu.

    V zadnjih letih se je vožnja v krožiščih malo izboljšala. Je pa še vedno noro veliko posrancev, ki vozijo po zunanjem in ne upajo zamenjati pasu. Da o dinamiki speljevanja in vožnje ne govorim… imamo takšno, kot bi povprečen voznik bil 85 let star, pol gluh in slep + na tripu s parimi piri v riti.

    Ponavadi v tujini preklinjam Italjane, ki ne znajo voziti po svoji strani, ko je cesta ozka. Rešil sem že veliko nesreč (bremzanje na nulo, vožnja po bankinah – tudi neurejenih…).

    Zadnjič na Vršiču sem srečal veliko vozil in motoristov. Večina voznikov je vozila po sredini (tudi nekaj motoristov) jaz pa bremzal in se umikal… skratka prihajam do zaključka, da bo počasi res potrebno namestiti kamero v avto.

  • Odgovori chef 6. 9. 2013 at 20:14

    @spam: Mene cel del zakona o krožiščih zelo čudi. Namreč, če nimam prostora, da bi z notranjega pasu med izključevanjem iz rondoja zavil na zunanji pas, potem to fizično dejansko ni mogoče, torej ta odstavek v zakoniku stoji čisto brezveze.

    V skrajnem primeru se lahko v teoriji, kot opažam, pa kaj lahko tudi v praksi, dejansko zgodi, da, čim si enkrat na notranji strani, sploh nimaš možnosti priti ven iz krožišča – to pa zato, ker je zunanji pas tako rekoč vedno poln.

    Za Vršič seveda velja enako kot za Trento. Ljudje se bojijo voziti po svoji strani ceste, ni jih pa strah vozit po sredini. Narobe svet.

    Kar se pa dinamike tiče – za to so po mojem deloma krivi inštruktorji varne in varčne vožnje, s katerimi se moram delno sicer strinjati. Zadnjič pa preberem, da je najbolj varčno, če pri dizlu prestavo zamenjamo nekje pri 1500 obratih. Strinjam se, da je to morda varčno, z vidika pretočnosti pa seveda popolnoma zgrešeno.

  • Odgovori Janko 6. 9. 2013 at 20:28

    Z varno vožnjo je tako kot z dobrim zakonom. Ni važno, da imaš prav. Važno je, da prideš do cilja.

  • Odgovori Francl 6. 9. 2013 at 21:17

    Težka je šoferska. In nikoli ne zmanjka tem 🙂

    Sicer pa policisti tudi takole zbirajo ideje: http://www.policija.si/apps/predlogi_obcanov/zemljevid.php

    Obljubljajo, da bodo predloge najmanj skrbno pretehtali.

  • Komentiraj