Kako se med norci na cesti počuti kolesar?

Tovornjakarski obračun je bil nevaren hec, toda glede na naš promet ni bil nič posebnega, razen, da sem ga uspel fotografirat. Debata se je potem razvila v smeri, da so prestrašeni vozniki osebnih avtomobilov pozivali k prepovedi vožnje za tovornjake ali vsaj k prepovedi prehitevanja, pošiljali so jih na vlake, marsikdo tudi v 3pm. Seveda je vsak drugi razložil, da gre za primitivce najhujše vrste. Tovornjakarji jim niso ostali dolžni in seveda so odreagirali točno tako, kot so avtomobilisti pričakovali. Arogantno, nesramno, z grožnjami kdo bo koga, skratka, primitivno in živalsko. S kakšno izjemo, kajpada. Miroljubna reportaža, s katero sem želel pri bralcih izzvati nekaj smeha, se je razvila v verbalni spopad, meni pa so se zdeli trapasti skoraj vsi komentarji. Zelo vesel sem bil Rotorjevega:

Jokavci…točno tako, kot se vi počutite ogrožene napram tovornjakom, se mi kolesarji napram vam z osebnimi vozili. Razmislite…

Pod avto
(Vir)1

Točno tako. Tovornjakarji brez opozoril iznenada zavijajo na prehitevalni pas, avtomobilisti pa presrano zavirajo, tolčejo po volanu in kolnejo tovornjakarje. Da morajo v svojih konzervah malo zavirati, jih vrže tako iz tira, da bi kar vsem po vrsti prepovedovali vožnjo. Meni tovornjakarski štosi ne predstavljajo prevelike težave, saj konec koncev poklicni vozniki niso edini, ki to počno. Je pa najbrž res, da samo oni (nekateri od njih, da ne bo spet kdo cvilil) to počno nalašč, ker so pač večji in manj ranljivi. Pač malo zaviraš, če si kolikor toliko sposoben in iznajdljiv, ne bo nobene panike, saj tovornjakar točno ve, koliko prostora mora pustiti.

Pa poglejmo, kaj se mi dnevno dogaja na kolesu, in to bolj pogosto kot v avtu:

  • prehitevanja v škarje,
  • prehitevanja na tesno, da me voznik zrine na bankino,
  • izsiljevanje pri zavijanju na desno (ponavadi ponesreči, marsikdaj nalašč – takrat jih faše z roko po plehu),
  • odpiranje vrat na kolesarsko stezo (dvakrat sem zaradi tega padel).

Pa še nekaj fint, ki niso smrtno nevarne, dokazujejo pa, da avtomobilisti niste nič boljši od tovornjakarjev:

  • primitivno trobljenje,
  • enkrat me je en pijanec skozi okno polil s pivom,
  • v glavo sem dobil zamašek.

Ko je že govora o primitivnem obnašanju tovornjakarjev, naj povem anekdoto, ki se mi je pripetila med potjo skozi Črno vas, kjer je sicer omejitev 50 km/h. S hitrostjo krepko prek 100 km/h me je prehitel osebni avto in me ob tem stisnil na bankino. Posral sem se od strahu in mu iz jeze pokazal oba sredinca. Neverjetno (ali pa tudi ne), kretenu se na lepem ni več mudilo, ampak je zažlajfal na črto, tako, da ga je po cesti postavilo postrani. Mirno sem se pripeljal mimo po desni strani in mu povedal, da je kreten. Ponorel je. Pet minut se je z odprtim oknom vozil ob meni in mi razložil, da ko me naslednjič vidi, da se ne vozim ob robu (pa sem se vozil pravilno), me bo kar nabasal od zadaj in da sploh ne bo zaviral, zaradi česar policaji ne bodo vedeli, da je vozil prehitro. Kriv da naj bi bil jaz, ker naj bi “nenadoma zavil na levo”.

Vas ta primitiven izbruh spominja na tale komentar?

“…ko bo naslednji letel 230 mimo mene, bom samo narahlo trznil z volanom, samo da ga malo taknem, pa da ga odbije v ograjo in naj si vsak sam predstavlja kako naprej…”

Kasneje je takole razložil svoj izpad:

“kot prvo, očitno zelo slabo poznaš zakone, da bi mi sodli za naklepni umor, bi mi morali najprej kaj dokazat, jst bom trdil, da sem trznil, ker sem se ustrašil, ko je kreten pridivjal mimo, in maksimalno kar se mi lahko zgodi je, da fašem deljeno krivdo, se pravi da bom tisto utrgano utripalko sam plačal, pa tudi če bi trdil, da sem se pač spravil prehitevat, in niti pod razno nisem pričakoval, da tip , ki sem ga sicer videl v špeglu drvi z dvojno dovoljeno hitrostjo, celo v tem primeru bi dobil samo pogojno kazen, ker pač bi to bil moj prvi prekršek v 18 letih in cca 3 milijonih prevoženih kilometrov…”

Zdaj pa vsi lepo razmislite, v čem je finta! Z biciklom vred imam sedemdeset do osemdeset kilogramov, edina zaščita je čelada, vi pa sedite v tono in več težkih mrcinah z vsemi mogočimi varnostnimi pripomočki. Kako se počutite, ko vas tovornjakar zajebe? je kolesarjem kaj laže? Pozimi se je zgodilo tole. Uroš Murn še zdaj ne ve, ali bo lahko še kdaj tekmoval na najvišji ravni. On si s tem služi kruh!

Lahko pa kolesarji napišemo nekaj komentarjev v smislu: “Avtomobile na vlak, prepovejmo vožnjo avtomobilom, brigajo nas vaša potovanja in služba, raje izberite kolo.”

Zanima me, če so pametnjakoviči, ki bi tovornjakarjem vse mogoče prepovedovali, isti ljudje, ki bi najraje prepovedali tudi kolesarjenje po cestah. Hej, vozniki, cesta je za vse!

  1. Zgodilo se je na eni kitajski dirki, prav lahko pa bi se tudi sleherniku na rekreativni vožnji. Malo poklikajte naprej in nazaj za več grozljivih fotk. Fant jo je čudežno odnesel brez hujših poškodb. []
Prejšnja objava Naslednja objava

64 komentarjev

  • Odgovori ninamalina 27. 3. 2007 at 7:56

    sicer nisem navdušena kolesarka, me je pa ta objava navdušila. 😉

  • Odgovori kalbo 27. 3. 2007 at 8:01

    Se popolnoma strinjam. Ko si s kolesom na cesti se točno vidi, kdaj te obvozi z avtom kolesar, al pa oseba, ki od vrtca naprej ni sedela na kolesu. Ljudem ni jasno, da imamo kolesarji na voljo meter vozišča, kje to je za njih barvna TV.
    No eno leto na maratonu Metlika plezamo v Čermošnjice (zate Chef samo manjši klanec, za nas amaterje pa na začetku sezone kar hud zalogaj), ko se najde budalo z BMWjem trobit pa rinit kolesarje na stran, skratka tipu se je totalno odbilo. Idiot pa ni računal, da se je znašel v gruči nadvse tečnih kolesarjev, ki smo grizli v klanec. Naenkrat je slišal toliko kletvic, da je ratal bled ko stena, zaprl je šipo in niti enkrat več potrobil.
    V glavnem, cesta je kurba, predvsem za kolesarje.

  • Odgovori nada 27. 3. 2007 at 8:55

    Vsemu je kriva nebrzdana nestrpno-arogantna narava posameznika.Zato je tudi čedalje več terencev ( z dnevno sobo) samo da je višji, večji in bolj strašen.
    Torej, vsi se strinjamo da je vozniški kodeks vljudnega voznika porušen. Kaj storiti ?Če želimo vsakega voznika kultivirat, bo potrebna vzgojna sankcija in učne ure učenja lepega vedenja.
    Jaz bi predlagala za vsakega voznika letno opravljanje testa ki vsebuje 20 ur vožnje pod očesom komisije po Ljubljani in njeni okolici.Po opravljenem testu z praktično vožnjo, bi pridobil podaljšanje vozniškega dovoljenja, v katerega bi beležili vse prekrške.Kazen- odvzem vozila,dražba.

  • Odgovori tameer 27. 3. 2007 at 8:56

    Chef, sam sem po srcu gorski kolesar in čeprav na žalost zadnja leta skoraj ne kolesarim več, se, če se na kolo že odpravim, vedno skušam čimbolj izogniti prometnim cestam in čimprej zapeljati na teren. Vozniška kultura Slovencev je na psu in to občutim že kot voznik avtomobila, še bolj pa kot kolesar. Poleg tega pa so tudi ceste v veliki večini nevarne, slabo vzdrževane in neprimerne za kolesarjenje. In kar je najhujše, pri snovanju novih cestnih odsekov in obnavljanju starih nihče ne razmišlja, da bi zraven sodila tudi kolesarska steza, vsaj v urbanih središčih, pa verjetno tudi širše. Žal.

  • Odgovori buba švabe 27. 3. 2007 at 9:00

    @nada: Ja, ti že veš, kaj je to nestrpnost in aroganca.

  • Odgovori Pi.Roman 27. 3. 2007 at 9:48

    Po mojem bi morali biti kolesarji zaščitena vrsta, pa nam ne kaže nič bolje kakor rjavemu medvedu.

  • Odgovori ervinator 27. 3. 2007 at 10:11

    Najbolj kretensko se mi zdi, da me kak avto prehiti in ob tem veselo trobi. Izvedel sem, da nekateri trobijo zato, ker tudi sami kolesarijo, in te na tak način pozdravijo. ROFL

  • Odgovori Fetalij W. Tyschew 27. 3. 2007 at 10:26

    ja kolesarji so res ogrožena vrsta… ranljivi as hell. sicer pa je pri meni situacija taka – imamo dve križišči v tem našem mestecu in ko grem na fuzbal plac ali kaj takega… je vedno PROMETNA KONICA. VEDNO!!! Pa če grem tja ob 22h zvečer! ko gledam skozi okno je vse mirno in kul, nikjer nikogar, ko se na cesto spravim jaz, motherfucking 40 avtomobilov na cesti in vsi grejo v isto smer kot jaz. pa se jim umikam v pm, ampak ko se nimaš več kam umaknit, si najebal.

    skratka, bedno. kolesarske steze za celo slovenijo 😀

  • Odgovori shyam 27. 3. 2007 at 13:21

    se strinjam z čisto vsem napisanim, problem je predvsem v tem, da so na veliko cestah bankine slabo vzdrževane, tako da nekdo s specijalko niti ne more voziti tik ob cestišču, ker je prenevarno. Slišal sem že, da naj bi nekateri kolesarji vozili po sredini cestišča, ker naj bi bili tako bolje opaženi in bi avto moral zavirati, da bi jih lahko prehitel in ne bi kar švignil mimo njih.

  • Odgovori barbiblond 27. 3. 2007 at 13:36

    Ko se bodo politiki vlačili v parlament z bicikli, bomo pa dobili še kolesarski križ.

  • Odgovori buba švabe 27. 3. 2007 at 13:43

    A čem jaz enkrat napisat članek o tem, kako se pešci počutimo napram kolesarjem?

    • Odgovori Kr En 22. 6. 2016 at 0:13

      Pešci se najprej naučite hoditi po pravilni strani ceste (tam, kjer ni površin za vas). Zadnja leta namreč opažam, da skoraj vsi hodijo po cestah tako, da so s hrbtom obrnjeni prihajajočemu prometu. Prvakinje v tem so seveda novopečene mamice z otroškimi vozički na sprehodu…

  • Odgovori heros 27. 3. 2007 at 13:49

    @Fetalij W. Tyschew: 😆

    zadnjič sem šel prvič letos na specjalko in me je v 2 urah najprej ogrožal bel clio, potem pa še šleper in avtobus… za znoret… od zdej naprej samo še na gorca, pa čim manj asfalta!

  • Odgovori tomo 27. 3. 2007 at 15:37

    Moram povedati, da v desetih letih kolesarjenja na cesti (večinoma dolgi, zimski treningi) niti nisem imel toliko problemov, kot jih omenjaš. Izogibal sem se prometnih cest, tako da je bila še najbolj prometna, po kateri sem se dnevno vozil s cestnim kolesom, tista med Šk. Loko in Kranjem – prepričan sem, da jo poznaš.

    Smo pa tudi že doživeli primitivce, ki so se drli na nas, ustavljali, grozili,… vendar je to bil vedno en velik hec, o katerem se je še dolgo govorilo.

    Zaradi problemov, ki jih omenjaš, je gorsko kolesarjenje veliko varneje od cestnega. Pač drevo (skala, korenina,…) je na miru in nikomur nič noče, od tebe je odvisno ali se boš ognil ali izognil oviri. Na cesti je veliko več spremenljivih parametrov. No, pa se gorska razlilčica kolesarjenja smatra za ekstremno, po cesti pa ne – narobe svet.

    Dober blog! Srečno.

  • Odgovori tomo 27. 3. 2007 at 15:39

    … napaka: “ognil ali zaletel v oviro.”

  • Odgovori virenque 27. 3. 2007 at 16:45

    Se strinjam z večino tega kar ste napisal, a vseen mislm, da vozniškla kultura v SLO le ni tako slaba kot jo nekateri opisujete. V primerjavi z zahodno Evropo je verjetno v spodnji polovici, s celotno Evropo pa verjetno višje. V dosedanjih cca. 40 000 – 50 000 km, kolikor sem jih prevozil s kolesom po naših cestah, nisem prav pogosto naletel na kakega resničnega kretena za volanom. Se pa na vsake toliko časa zgodi tudi to. Nekateri preprosto ne razumejo, da imajo pešci in kolesarji prednost in da je vsekakor manjši problem v avtu zabremzat iz 80 na 30 in nato nazaj kot pa s kolesom zapelat iz ceste. Toda tako z nekaterimi je..še vedno imajo v sebi nekaj tiste balkanske krvi, ki zna bit včasih čist v redu, zna pa tudi povzročiti marsikatero nevšečnost. Nočem ponovno razviti starih neskončnih debat, toda egoistične voznike v odnosu do kolesarjev in pešcev rad primerjam s kadilci v odnosu do nekadilcev..

  • Odgovori marelca 27. 3. 2007 at 16:58

    Dobro in resnično spisano. Ali se je zamašek vsaj dobro odbil? 😉

  • Odgovori chef 27. 3. 2007 at 17:14

    @ninamalina: škoda, radi vidimo punce na biciklu 😉

    @nada: tale varianta z vsakoletnimi testin je pa kar malo huda, kajne?

    @shyam: nikoli ne vozim tik ob cestišču, ker je to smrtno nevarno. Če sem v družbi, vozimo po dva vštric, to je 1.) zaradi kratkočasja in 2.) tudi zaradi varnosti. Druge točke večina ne razume, če bi se malo vozili z bicikli, bi pa skapirali.

    @buba švabe: dej! Sem že tudi jaz kakšnega pešca zjebal, a se mu vedno topolo opravičim! Je pa tudi že meni marsikakšen pešec skočil pred bicikel, ali pa kakšen čapac zanalašč ni zmigal riti s kolesarske steze.

    @tomo: 100% se strinjam. Na MTB se polomiš zaradi lastne napake, na cesti zaradi tretje osebe.

    @virenque: treba se je zgledovat po boljših, ne pa govorit “obstajajo pa tudi slabši od nas”

    @marelca: odbil se je bolj švoh, ker me ni zadel v čelado. Me je pa ranil po licu. Da mu jeb… mamo.

    P.S.: če smo že pri idiotih, prej sem z avtom butnil ob pločnik, krivec pa je bil nihče drug kot jebeni Rajko Hrvatič v svojem jebenem (a pregrešno hudem) Bentleyju. Kreten zarukan se pelje čisto prehitro celo tam, kjer jaz vozim počasi. Butelj.

  • Odgovori Andrej 27. 3. 2007 at 17:29

    Chef,

    vsaka čast za tale post. Sam se sicer prav zaradi tega najraje ogibam prometnih cest in s kolesom raje vozim po hribih in gozdovih. Do nivoja kulture, kakršna do kolesarjev vlada na severu, je pri nas žal še daleč. JE pa stvar popolnoma drugačna v mestih, kjer se priložnostni kolesarji, niso opremljeni kot mi, nimajo čelad, odsevnikov, ponoči tudi ne uporabljajo luči, vozijo kot da so sami na cesti. Dobesedno samomorilsko vijuganje, ko je na desni strani vozišča, nakar pa kar naebkrat zavije levo in se odpelje čez prehod, hkrati pa žuga divjaškim voznikom, je prav tako obsojanja vredno. Po mojem, da največ gneva s strani voznikov kolesarji doživijo (mo) zaradi takšnih brezvestnih cepcev na 20 let starih Ponyjih, ki so jim predpisi zadnja briga in dejansko kljub svojim 70 kilam in pomanjkanju čelade mislijo, da imajo povsod absolutno prednost. Policija naj takšne kolesarje za nepravilno ravnanje kaznuje enako kot avtomobiliste, pa ne bo nobenih težav – prav tako pa bi za namerno stiskanje kolesarjev na bankino kazen odvzema izpita za kak mesec marsikateremu vozniku ohladila glavo.

  • Odgovori buba švabe 27. 3. 2007 at 18:05

    Nergač briše mnenja drugače mislečih, pfej, pfej!

    Sem prebral zbrisan post, pa se mi je zdel v redu napisan. Mislim, če je šlo za zajebancijo. Če blo pa resno mišljeno, potem pa ne vem… :-/

  • Odgovori Grampy 27. 3. 2007 at 18:07

    Seveda je šlo za zajebancijo, vendar pa sem prav gotovo povzel mnenje na tako majhnega števila voznikov. To, da jaz tako ne mislim, je nepomembno.

  • Odgovori buba švabe 27. 3. 2007 at 18:14

    Eve, sem shranil mnenje ne tako malega ševila voznikov:

    Biciklisti nimajo na cestah kaj iskat! Že tako so preveč nevarne, potem pa še s svojim špeciajalkami in sončnimi očali pa rokavičkami po njih šminkirate! Promet je resna zadeva in ceste so narejene za nas, avtomobiliste, ne pa za cigane s konjskimi vpregami in kolesarje. Pejte u gmajno, na kolovoze, tam se vozite! Sam ne, tam vas nihče ne vidi kako lepa svetleča kolesa imate a ne? Dejte, nehejte že enkrat cvilt! Zmerej trobim, kadar vidim kakšnega tazga važiča! Pa čimbolj na knap ga prehitevam! Tako je tudi treba z vami! Naučiti vas je treba pameti!

  • Odgovori virenque 27. 3. 2007 at 18:29

    Tega cepca bi samo prašal zakaj potem na glavnih cestah vidiš precej manj kolesarjev kot na stranskih! Pozirat gremo lahko v staro Ljubljano na kafe če hočmo..na cesti pa poziranje sigurno ni primarni razlog. Žal take kot je tale izšola šele, ko kakega kolesarja zbijejo in močno poškodujejo, če ne celo ubijejo..žal..

  • Odgovori Grampy 27. 3. 2007 at 18:35

    virenque, to sem jaz napisal. Sam veš, da ne mislim tako. Sem bil že deležen stroge kritike lastnika bloga in se kesam, da sem kaj takega napisal v trenutku slabosti (in v enem tistih redkih trenutkov, ko me še sreča nagajivost) Žal mi je, iskreno mi je žal.

  • Odgovori buba švabe 27. 3. 2007 at 18:36

    Ja, ampak morte pa priznat, da vsi po vrsti zgledate tko fensi v teh vaših majčkah, pa pajkicah, pa očalih. Ne bi se čudil, če marsikaterega “pravega deca”, ki vozi z odprtim oknom in ven štrlečnim komolcem, s vojim izgledom frustrirate do te mere, da vas zanalašč jebe u mozak. Mislim na tak način, kot če sediš v parku na klopci in se delaš norca iz pedrčkov, ki hodijo mimo…

  • Odgovori Grampy 27. 3. 2007 at 18:40

    Enkrat sva šla z ženo v Londonu mimo gay bara. Toliko dobrih, fejst, postavnih moških na kupu še nisem videl. Prav vesel sem bil, da so bili tam. Zakaj torej pravi deci za volanom niso veseli, če vidijo kolesarje v pajkicah?

  • Odgovori chef 27. 3. 2007 at 18:43

    Grampy si je privoščil rahlo bedast štos, zato sem komentar tudi pobrisal, brez kakršnihkoli zamer, seveda 😀

    @buba švabe: pa kako sem občutljiv, kar se biciklistične opreme tiče 😆 Pravi narcisek, hehe. Ja, so se mi že tudi drli, da sem pederu jedan ipd.

    Se mi je pa npr. tudi zgodilo, da kakšen avto ni hotel prehitet, ko sem pogledal nazaj, sem pa videl, da me babnica v rit gleda. Potem sem kar malo ponosen, hehehe.

  • Odgovori virenque 27. 3. 2007 at 18:44

    @Grampy: s cepcem sem mislil tistega, ki je to resno mislil..tudi taki se najdejo, sem prepričan! Zate verjamem, da si to napisal kot provokacijo..tudi sam rad napišem kakšno! 😀
    @buba Švabe: mislim da frajerje v avtu lahko edino frustriraš s sexy postavo v oprijetem dresu, na opremo se pa požvižgajo..sej veš..on ma avto in je večji frajer kot nekdo na biciklu!

  • Odgovori Tadej 27. 3. 2007 at 20:03

    ja ma hondo 1.6 twin can letnik 92 pa najbl je pametn pa dobr- k bi ga kr s pumpo po grbi…

  • Odgovori laufar 28. 3. 2007 at 0:03

    Daleč najboljši komentar: “Ko si na kolesu razmišljaj kot šofer in ko si v avtomobilu razmišljaj kot kolesar!”
    Drgač pa, Grampy, Grampy, ti, ti, lumpi, ccc!

  • Odgovori seamus 28. 3. 2007 at 15:40

    presenetlivo malo komentarjev, če se primerja une kamionske kretene …

  • Odgovori virenque 28. 3. 2007 at 16:33

    Zgleda da so trenutno kamionđije bolj “in”

  • Odgovori Grampy 28. 3. 2007 at 18:46

    Pa saj bi še kaj napisal, pa se bojim…lastnik bloga je seriozen možakar.

    No, si bom zgolj drznil pritrditi laufarju “Ko si na kolesu razmišljaj kot šofer in ko si v avtomobilu razmišljaj kot kolesar!”

    To je tako dober izrek, kot da bi ga jaz pogruntal!

  • Odgovori chef 28. 3. 2007 at 23:53

    @Andrej: tvoj velik problem je, da misliš in učiš, da bi morali vsi udeleženci v prometu vozit absolutno po predpisih, med tem ko ti nonšalantno brez vsake slabe vesti po AC divjaš 250 km/h.

    Oprosti, izpadeš neresno ali celo idiotsko. Ne uči tovornjakarjev ali kolesarjev kako naj vozijo, ne uči jih prometnih predpisov, če si ti popolnoma isti lump!

    Enako nevaren si kot vsi ostali, zato bodi lepo tiho in se raje zamisli nad samim sabo!

  • Odgovori virenque 29. 3. 2007 at 0:05

    @Andrej: še tole…poznam vveč takih k jih je polcija ustavla na biciklu kot pa takih k jih je ustavla v avtu! Glede na to da je naša polcija daleč od striktne, ki bi mela vse poštiman, nej najprej poskrbijo za tiste ki vozjo pjani al 120 po mestu. Ko bojo mel vse take pod kontrolo se pa čist strinjam da se spravjo tut na kolesarje ki se vozjo po pločnikih, po kolesarski na levi strani, itd.
    Morš tut upoštevat da mestni kolesar lahko fenta samo sebe, v najslabšem primeru še kakega otroka in da če ga boš ti z avtom napiču teb nebo nč..

  • Odgovori Cath 29. 3. 2007 at 0:10

    @chef: enkraten post, ni kaj… vsaka čast! V komentiranje komentarjev pa se enkrat za spremembo:D ne bom spuščala, nimam časa, grem raj kej produktivnega delat (beri: šibam delat za faks).

  • Odgovori Andrej 29. 3. 2007 at 13:59

    Chef, kot prvo, 250 km/h NI divjanje, saj tega ob malo bolj gostem prometu normalen človek ne počne (če poizkuša, potem to JE divjanje). Čas in prostor je za vse, vendar je povprečem Slovenec preveč zadrt, tako da hitra vožnja je divjanje, uporaba mobitela celo ob najgostejšem prometu pa ne. Ostale lahko še kako učim predpisov, ker sem tudi sam kolesar in moram tudi jaz prenašat nekulturne avtomobiliste, ko se peljem kam na turo. Kolesarje obravnavam tako, kot bi sam želel, da me na kolesu obravnavajo ostali avtomobilisti. Se pa malce zapelji po Ljubljani, pa boš, še posebno zvečer in ponoči, bentil nad kolesarjem, ki ti naenkrat popolnoma neosvetljen zapelje pred avto ter se vozi malo po pločniku, malo počez čez zebro kot pešec (in ti naj bi to noro početje predvidel?), nato pa se na semaforju pelje med stoječimi vozili. Brilijantno. Sam na leto na kolesu naredim nekaj tisoč kilometrov, pa mi početi kaj podobnega ne pade na pamet.

    vireniqe: se strinjam. Naj uredijo kolesarske steze (ki so mestoma res popolnoma zanič) in naj s pajki odpeljejo vozila, ki blokirajo pločnike. Mi je popolnoma jasno, da bosta moji dve toni pleha kolesarja ubili, medtem ko meni ne bo nič, vendar ne mislim imeti na vesti nekega cepca, pa čeprav si je za to kriv popolnoma sam.

    Chef, ugani koliko sem malo prej peljal po avtocesti 🙂 [/teasing].

  • Odgovori virenque 29. 3. 2007 at 14:24

    Dam jajca stran če si šou mn k 200!

  • Odgovori Andrej 29. 3. 2007 at 14:47

    Jajca lahko obdržiš :). Še vedno vztrajam, da se da tudi pri nas peljati zelo hitro, odvisno je samo kje se to odločiš izvajat. Razna naskakovanja počasnejših in blendanje, ko si revežu 20 cm za zadnjo tablico, je žal to, kar si vsak normalen voznik interpretira kot hitro vožnjo – in sicer ne neupravičeno. Osebno me jezi, ko sem na koncu kolone (nekdo mečka spredaj, pa kaj mu moremo) in se od zadaj divje pripelje kak BMW serije 3, zavira v zadnjem trenutku, nato pa ti pokaže, da mu ksenonke delujejo tudi kot dolge luči… Meni nikoli nihče ne sveti, tobi ali žuga, pa čeprav ponavadi peljem precej hitro. Če da človek smernik in bo menjal pas, mu pač ne blendaš in plina tiščiš naprej, temveč spustiš plin, zaviraš in nato na primerbi razdalji počakaš, da konča prehitevanje, nato pa nadaljuješ naprej, ne da bi se pri tem rinil za vsako ceno – tudi defenzivna vožnja je lahko zelo hitra. Sicer pa sem zašel malce preveč v off-topic… 😉

  • Odgovori piskot 29. 3. 2007 at 17:18

    “Jokavci…točno tako, kot se vi počutite ogrožene napram tovornjakom, se mi kolesarji napram vam z osebnimi vozili. Razmislite…”

    Tak komentar bi jaz pričakoval od moje babice …

    heh, nevem kdo je kle jokovc.

  • Odgovori laufar 29. 3. 2007 at 17:29

    Piskot, ti pa mau pred Vilija Resnika zapel z avto, pa boš imel vse kar ti je všeč!

  • Odgovori leiiichii 31. 3. 2007 at 20:38

    me veseli da je nekdo to napisal ker se čisto strinjam s tem… sama imam izkušenje s tem… šofer, ki je pelav čez vas 120 km/h me je dobesedno odnesel s ceste in sm imela hude poškodbe zaradi tega… pa da povem še en primer…. peljala sem se po cesti ko je šofer pripelav tik ob mene sovoznik pa me je udaril po riti 😀 seveda sm izgubila ravnotežje in padla… na srečo je voznik, za nami peljal počasi da je lahko ustavil čene bi me čist zgazu! mislim hallooo… :@

  • Odgovori virenque 31. 3. 2007 at 20:48

    Iz napisanega sklepam, da imaš dobro rit! 😀

  • Odgovori chef 31. 3. 2007 at 20:58

    Jaz to sklepam že iz dejstva, da rada kolesari 😛

  • Odgovori leiiichii 31. 3. 2007 at 21:53

    tudi če nebi rada bi morala… 😀 hihi če mam pa dobro rit bi morali drugi povedati! 😀

  • Odgovori laufar 1. 4. 2007 at 8:17

    Packi, resno temo takoj obrnete v sex smer! Da vas ni sram!
    Btw, leiiichii, v kerem koncu že ti kolesariš?

  • Odgovori crnamamba 2. 4. 2007 at 11:32

    sploh nism prebrau useh komentarjew…
    dokaj iskren članek samo po tem sodeč bi človek dobil občutek da ste kolesarji pravi angelčki v belih pajkicah… Ni čisto tako! Vedno po predpisih… Ne bom našteval primerov ko se mi je kolesar zapeljal pred haubo avtomobila na prehodu kolesrske proge čez cesto pa čeprav je gorela rdeča ne semaforju že kar nekaj sekund! Še dobro da si nočem mazati haube s temi primerki kolesarjev… Pa niso bili to samo amaterji s torbami in vrečkami iz trgovine, so bili tudi taki v dresih in pajkicah! Bom povedal za primere ko se kolesarji (to uni tapravi z 200 pulza) vozijo vštric po regionalkah! Tega je bilo ogromno… Pa dobr zabremzaš auto počakaš da se postroijo v račjo vrsto, leva utripalka, prazn nasprotni vozni pas in se odpelješ mimo… Pač oni to lahko ker so kolesarji in so itak ogroženi… No se mi je pa pripetilo da sm se pripeljal za te “wštricarje” (bili so 3!!!) ki so se lepo peljali po glavji cesti in se pogovarjali med seboj kot da so na neki zabavni prireditvi! Bilo je okoli konca maja na izredno lep sončen sobotni dan, ko že itak trume avtomobilov prplavijo cesto proti in iz logarske doline! No vendar ti nedotkljiveži še kar eden obdrugim meni nič tebi nič! In sm POTROBIL. Da vidite njihove reakcije???? Bi me dali iz kože da me dobijo (hvala bogu sm peljal BMW) No po kakšni minuti se je nasprotni vozni pas le toliko izpraznil da sem lahko odpeljal mimo… Vendar sledili so dvignjeni mezinci in podobne zadeve, tudi stisnjene pesti (ne one v čast zmage, one, ki nazorno pokažejo da dobiš batine)! Takrat je pa tud meni že kar pošteno prekipelo, in sm tudi jaz zaprmzu “na črto” rukno šalthebl u rikwerc in gasa… da bi lahko posnel njihove izraze na facah in kako so se vsi kar naenkrat oprimili belanc in zapeljali proti robu cestišča…:))) je bilo wredno tega vratolomnega manevra… ni bilo več časa za uzdignjene mezince… No epilog tega je biu da sm izreku sam pr seb par krepkih in se odpeljal naprej proti Celju. Poskušam bit tolerantn sam kar je preveč je pa preveč! In za moje pojme je kolesarjev že itak preveč na cestah da se ti pa še vštric vozjo in potem niti ne umaknejo… Presodite sami
    lp

  • Odgovori Zvone 2. 4. 2007 at 11:45

    S tem, da voziš BMW, si vse povedal.

  • Odgovori crnamamba 2. 4. 2007 at 12:15

    torej da vozim renault laguna grand tour bi se mi pa verjetno umaknali oziroma bi bil upravičen do tega da se odpeljem mimo njih… se pravi da morm zamenjat avto da bom lahko prehiteval kolesarje… hm… zanimivo mnenje. hvala za nasvet

  • Odgovori Grampy 2. 4. 2007 at 12:19

    Če je kdo mislil, da sem ponovno “udaril”, tokrat z nickom crnamamba, vam povem, da NISEM. Je pa podoben stil, to pa!

  • Odgovori crnamamba 2. 4. 2007 at 12:35

    to je moj nick in ga ne dam

  • Odgovori chef 2. 4. 2007 at 15:27

    Aha, vidim, da tudi tu pizduliraš, crnamamba.

    Ne, kolesarjev ni preveč na cesti, je pa preveč avtomobilov, vsaj v mestu.

  • Odgovori virenque 2. 4. 2007 at 21:56

    @crnamamba: se moram kar strinjat s tabo. Tudi kolesarji nismo popolni in dostkrat kršmo prometne predpise. Sam je pa res da jih mi velik laži k pa avtomobilisti, ker smo 20x mn široki k avto (ok nekateri ne..ane Chef? 😀 ), manj če koga zbijemo, lažje odreagiramo, smo počasnejši, itd.

    Vrjamem pa da te ob živce sprau če so trije v štric vozil in se niso hotl umaknt. Če sta skupaj dva al pa trije kolesarji, potem se bomo (tisti, ki se znamo vozt s kolesom), avtom tud umikal v vrsto ena po ena, ko ns bo pa 4 ali več bomo pa pač ostal in vozil vzštric, če cesta nebo prometna. Takrat nas pač morate smatrati kot traktor, voz z vprego ali kot staro mamo v jugiču…žal! Morš upoštevat da ti v avtu sediš, poslušaš musko, če ti paše tut kadiš, ješ big mac, piješ cocacolo, pritiskanje stopalk ter šaltanje ti ne prestavlja kake precejšne ovire, pospešiš iz 30 nazaj na 90 brez problemov in podobno. Mi večine tega sploh ne moremo početi. Lahko pa začnemo tudi o varstvu okolja in podobnem, a mislim, da nima smisla..

  • Odgovori virenque 2. 4. 2007 at 21:59

    Z vožnjo vštric mislim 2 po 2. Pa tm gor neki manka: “manje NEVARNI če koga zbijemo”…

  • Odgovori virenque 2. 4. 2007 at 22:25

    Hvala, jst sm itak vedno objektivn in realn! To je pač dejstvo! 😀

    O okolju bi lahko povedu to, da mamo kolesarji neko moralno prednost, ker ga ne onesnažujemo, avtomobili pa ga..tudi zato bi bili lahko na cesti malo bolj spoštovani..

  • Odgovori chico 2. 4. 2007 at 23:28

    Pri toliko kolesarjih na cesti boš verjetno kdaj naletel tudi na takšnega, ki misli, da je cela cesta njegova in se ti ne bo umaknil, čeprav se že nekaj časa voziš z njegovo hitrostjo. Vseeno mislim, da to ni prav gost pojav.

    Takšni nekulturni kolesarji motijo tudi mene, saj mečejo slabo luč na vse kolesarje.

    Kar se pa tiče vožnje večje skupine kolesarjev (na raznih rundah) pa se mi zdi, da bi v nekaterih primerih vseeno lahko naredili več za lažje prehitevanje avtomobilov. Včasih, ko se ustavi cela skupina, bi se lahko malo bolj umaknili s ceste (če je le prostor).

    Pri vožnji večje skupine kolesarjev v parih se včasih res zgodi, da so štirje v štric. To je takrat, ko se kolesarja spredaj zapeljeta na stran, zmanjšata hitrost in se priključita na koncu dvokolone.

    Glede neupoštevanja pravil pri vožnji po mestu. Teh je sigurno veliko.
    Jaz nekako ločim primere, ko kolesar izrabi svojo večjo fleksibilnost na kolesu in naredi prekršek, ki je brez večje nevarnosti za kogarkoli. In primere, ko se očitno vidi, da se nekomu jebe, če bo nekoga izsilil, zaradi njega zavirati ali pa zavijati vstran. Je pa seveda oboje prekršek.

    Tudi vožnja/prečkanje ceste pri rdeči sredi prometa ali pa ponoči, ko daleč na okoli ni nikogar je nekaj drugega. Je različno nevarno. Čeprav tudi ponoči se lahko najde nekdo, ki bo pripeljal 150 na uro …

    No, malo sem zašel.
    Res je, velikokrat bi pomagalo že, če bi se avtomobilist/kolesar postavil v nasportno vlogo. Nekaterim pa pač samo operacija možganov.

  • Odgovori chico 2. 4. 2007 at 23:38

    Mislim, da ni dvoma kaj bolj onesnažuje okolje, kolo ali avto. Tudi, če upoštevaš osnaževanje enega in drugega. Sigurno kolesar in avtomobili onesnažujeta tudi na druge načine, ampak zato je razlika med kolesom in avtom (gled onesnaževanja) še vedno enaka.

    Tudi je takšno razmišljanje napačno: dokler boš ti onesnaževal (pa čeprav na en sam način in čisto malo), jaz ne bom tudi s prostom mignil, da bi bil bolj okoljevarstven.

    Sicer pa to ni bistvo. Oboje avto in kolo ima svoje mestu, tudi jaz uporabljam oboje. Vseeno cenim tiste, ki uporabljajo kolo kot prevozno sredstvo (recimo za v službo).

  • Odgovori chef 3. 4. 2007 at 6:50

    @crnamamba: o pizduliranju govorim zaradi tega, ker smetiš s svojim komentarjem v dveh različnih temah. V drugi temi sem ti linkal prispevek, kjer je razloženo, zakaj je bolj varna vožnja vštric. Napisal sem tudi, da je nesprejemljivo, če se vozijo vštric trije.

    To, da napališ v rikverc in kao strašiš bicikliste, je pa višek primitivnosti in od tega ne odstopam. Kot tudi ne od tvojega traapastega stavka, da je kolesarjev že tako preveč. Podn.

  • Odgovori chef 3. 4. 2007 at 11:58

    Brezvezen provokator, ne pa pridigar.

  • Odgovori pridigar 3. 4. 2007 at 22:00

    hm

  • Odgovori leiichii 27. 5. 2007 at 19:06

    @laufar

    s trebnjega sm tako da me najdeš v naših koncih…

  • Odgovori gorazd galin 9. 9. 2017 at 22:47

    To pa sploh ni res kolesarska je po pisanem zakonu pol metra po desni.Ne me jebat pol ste pa res same budale na cest,ker ne vem kaj počnete.Sem kolesar že več kot 20 let pa nisem niti enemu pokazal sredinca—ste pač navadni kreteni,ki mislite,da je ves prostor vaš.To leti na vse budale,ki mislijo,da imajo prav.Vsem ostalim,ki oa razumejo pa kako vedo za kaj se gre.Kolesarske kretene pa dol z ceste-še več bo smrtnih žrtev

  • Odgovori gorazd galin 9. 9. 2017 at 22:57

    Dva na vštric sploh ni res,da je bolj varno.Si navaden kreten,ki nima pojma pa se nekaj delaš.Trije kolesarji vštric na cesti delajo prekršek.Štirje kolesarji zasedejo eno stran vozišča in jih obravnavamo in me kot vozilo.Vendar JEBI ZAKONE ni vse pisano.P=ač moraš poskrbeti zase in za svojo rit.Pa ne mi rečt,da ko si v avtu,daimaš vedno prosto pot in prav.Pol si pa izpit kupu ,al pa si navaden prasec

    .

  • Odgovori Simon 10. 9. 2017 at 18:13

    Vsi smo krvavi pod kožo. Kolesarjem (tudi sam vem med njimi čeprav v glavnem v službo in nazaj) bi pa lahko spet pešci rekli: a vidite kako se počutimo mi. Ko nam npr. vozite po pločnikih in vijugate med nami, včasih prav objestno na tesno, nas izsiljujete na prehodih oz. kot da za vas prehod ne velja, nas v peš conah ogrožate …

    “prehitevanja v škarje” – meni se to redno dogaja kot kolesarju ampak od kolesarjev samih npr. na tisti stezi v tivoliju. sploh ne moreš verjeti kako se kar zrine vmes v dva tri metre prostora med mano in nasproti vozečim

    “takrat jih faše z roko po plehu” – ne glede na to, da se s tem spravljaš na isto primitivno raven kot tisti, ki jih naštevaš v naslednjih alinejah pa sem se vedno spraševal kako ima nek kolesar v tistem smrtnem strahu, ko si rešuje kožo oz. je za povrhu najprej še presenečen predno sploh lahko trezno odreagira, še čas za lupanje po plehu.

  • Komentiraj