Z morostom je težko, najsibo to Beneška laguna, kjer imajo kar naprej težave z aquo alto, ali Ljubljansko barje, na katerega robu sem preživel svojo mladost, seveda v hiši, ki stoji na pilotih. Pri Livadi z odvodnjavanjem ni bilo nikoli težav, v Črni vasi in v Lipah, ki ležijo v osrčju močvare, se pa često srečujejo s povodnijo, sploh v spomladanskih mesecih. Takrat je barje tudi najlepše, seveda za tiste, ki to gledamo od daleč.
Ljubljansko barje je bilo sicer dolga stoletja nenaseljeno. Mostiščarji nimam pojma, kam so poniknili, stari Rimljani pa so na Ljubljanskem barju bolj ali manj samo kopali podpeški marmor, ki so ga po Ljubljanici pritovorili do emonskih vil. Potem je bil na morostu nekaj stoletij mir, dokler se Marija Terezija v drugi polovici 18. stoletja ni domislila, da bi na prostrani ravnici južno od Laibacha ustvarili habsburško žitnico. To je bila šele prva v seriji napačnih odločitev. Ko so uravnali struge večjih rek, izkopali izsuševalne jarke in ljubljanski Gruberjev prekop ter postavili prve koče na pilotih in dogradili Ižanko, so sčasoma ugotovili, da je barjanska zemlja izrazito nerodovitna in da nekaj koruze ali kaj vem česa, zraste kvečjemu na nekoliko dvignjenih obronkih ob robu močvirja. Kazalo je, da so se naseljenci, ki so zemljo od ljubljanskega župana Hradeckega resda dobili razmeroma poceni, preprosto … zajebali.
Potem so našli alternativo žitu: šoto. To je nekakšna mešanica odmrlih rastlin, ki se nalagajo ena na drugo in nimajo pomena, vsaj tako so mislili barjanski pionirji. Iznajdljivi, kakršni so morali biti, da so na morostu sploh preživeli, so ugotovili, da šota dobro gori. Na veliko so jo začeli v blokih rezati in skladovnice voziti v Ljubljano, kjer je šota poganjala dobršen del parnih strojev, pa tudi lokomotive širom Avstrijskega cesarstva. Kolikor so bili Barjani iznajdljivi, so bili tudi slabi v matematiki oziroma, bolje rečeno, v naravoslovju. Izračunali so, da količina šote zadostuje za nadaljnih 650 let, niso pa vedeli, da z vrha načeta šota hitro sprhni in se sesede v nič. Ne samo, da je šote, ki jo danes najdemo samo še v Kozlerjevi gošči in na Malem placu pri Bevkah, zmanjkalo. Posledično se je znižalo barjansko dno, voda pa dvignila in predhodno izsuševanje se je izkazalo za klavrn projekt.
V zgodovini človekovega boja z Ljubljanskim barjem je bilo torej kar nekaj napak, zadnja, ki se je spomnim, so ceste v industrijski coni Rudnik, ki so še najbolj podobne terenu na Počku. Skupna lastnost pametnjakovičem, ki so skušali ukrotiti Ljubljansko barje, dosegli pa le uničevanje edinstvenega ekosistema in razširitev človekovega bivalnega prostora, ki je poln komarjev in blata, je torej nesposobnost in stalne usodne pomote. Tako je danes Ljubljansko barje krajinski park in vrhunska rekreativna površina. Še vedno pa se najdejo pametnjakoviči. Eden izmed njih je župan Janković s svojimi strokovnjaki.
Do včeraj sem županu zaupal glede garaže pod Tržnico, češ, da stari avtokrat že ve, kaj dela, saj mu vendar svetujejo strokovnjaki. Od dogodka na Peruzzijevi ulici, ki povezuje Dolenjsko in Ižansko cesto in torej poteka po barjanski zemlji, pa Jankoviću in njegovim strokovnjakom ne zaupam več.
Peruzzijeva cesta je bila vedno preozka in posedala se je, tako da je bil avto vedno nagnjen v desno za nekaj stopinj. Nič posebnega za plavajoče barjanske ceste. Na obeh straneh Peruzzijeve je vzporedno tekel jarek za odvodnjavanje v reko Iščico in širši kanal ob Jurčkovi cesti. Peruzzijevo naj bi obnovili že pred leti, a se je projekta lotil šele sedanji župan, seveda na njemu lasten način. Janković je, kot smo lahko brali v včerajšnjem Delu, s svojimi strokovnjaki v posmeh večstoletnim poskusom izsuševanja barja trdil, da jarki niso več potrebni in da bodo problem odvodnjavanja rešili z drenažo.
Že prvi močnejši dež od obnove, ki sicer še ni končana, je Jankovića in njegove strokovnjake postavil na laž. Še jaz, ki nimam pojma o gradbeništvu, vem, da voda na močvirju nima kam ponikniti, če je stran ne speljemo umetno, torej z jarki. Točno to je v strahu pred poplavo, kot lahko še preberemo v torkovem Delu, na lastne stroške še zadnjih hip naredil eden od prebivalcev ob Peruzzijevi. Občini se medtem menda kratkomalo jebe. Delavci, ki so zasuli jarek, zaradi česar je voda grozila, da bo vdrla v bližnjo oštarijo, so interventno improvizirali tako, da so razkopali cesto (!), v nov jarek položili cev, ki vodi do še nezasutega jarka na drugi strani ceste, in cesto nazaj nasuli. Šalabajzarstvo brez primere!
In temu samovšečnemu lumpu naj verjamem, da bo previden tudi pri gradnji garaže? Do zdaj je še z vsemi svojimi megalomanskimi projekti zamudil oziroma zamuja – štadion, Kino Šiška… in kje so garažne hiše za evro na uro? Ta norec se z državo bode celo tako, da bo ukinil subvencionirane vozovnice LPP za dijake in upokojence! Z državo se gre skregati na račun socialno ogroženih! Marija Terezija je zasrala na barju tako, kot bo očitno zasral tudi Janković. Oba veljata za avtokrata in reformatorja. S to razliko, da se Janković obnaša čefursko. Sicer pa, poglejte si, kako je aroganten na novinarskih konferencah.
Brez komentarjev
nekaj “obljub” tega solatnega preprodajalca je tukaj 🙁
http://libertarec.blogspot.com/
🙂
Pa Matej, kaj sem jaz teb naredo, lepo prosim, a ne??!
U fajn prispevek 😀
Super ekskurzija po Barju!
Glede cest pa tkole – ceste niso problematične, če so pravilno narejne – poglej avtocesto, sicer se poseda samo za moje pojme presenetljivo dobro ohranja lastnosti avtoceste že pomoje 25 let. Če pa samo položiš asfalt, pa to tudi na normalni podlagi ne deluje. Za kar je precej primerov v bližnji okolici LJ, že če se samo v Kamnik pelješ čez Vodice, si takoj ko z avtoceste zapelješ soočen s to realnostjo.
Nič hudega za Peruzzijevo, tudi če bo 5m pod vodo. Bo pa zato urejena TITOVA cesta:
http://www.dnevnik.si/novice/slovenija/1042255962
@ElQ: Hvala za link, dobro se vklaplja poleg moje objave.
@seamus: Ižanka je plavajoča cesta – dobesedno so asfalt položili na lesene butare in pesek. Mislim, da je bil podoben sistem uveden tudi na Peruzzijevi. V okolici Leclerca so pa asfalt kar položili, zato je cesto razsulo v letu ali dveh. Ampak to za moje pojme sploh ni tak problem. Svinjarija je, da Janković s svojim ravnanjem ljudi dobesedno ogroža. Tip o katerem govorim, se je pred poplavami rešil s 500 evrov težkim vložkom – jarek je izkopal na lastne stroške.
Ne znam si predstavljat, kdo in kako bi povrnil prebivalcem Peruzzijeve stroške, nastale zaradi poplav, ki so očitna posledica šalabajzarskega načrtovanja. Skoraj prepričan sem, da bi oškodovanci dobili prst v rit, razen, če so seveda zavarovani za primer poplav. Ampak, čemu zavarovanje, če je bilo 50 ali 100 let vse v redu? Kakšne poplave neki, saj imamo urejene jarke! Ja, do Jankovića.
Kar se tiče ekskurzije, sem jo pa napravil za aprilsko številko Avto-Doma. Notri najdeš obširno reportažo z barja.
@Alkoholik: Seveda, to je najbolj pomembno. Problem ni samo v tem, da se bo ulico poimenovalo po diktatorju in zločincu, ampak predvsem v dejstvu, da bo Janković skregal stare prdce in diskurz Ljubljančanov zreduciral na stare prepire o partizanih in domobrancih. Medtem pa bo zasral še kakšen projekt več.
jej jej, seveda je za stanje ceste kriv sam gospod zupan, sploh ne recimo projektantje ceste, za projektante se itak ve, da niti ne vejo kje se jih glava in rit drzita, kaj sele da bi znali projektirati, torej je ocitno zupan kriv za salabajzerski projekt, in ker je itak zupan kriv, se potem nadalje sploh ne splaca razmisljati, ce so res projektanjte zajebali, ali je morda projekt bil ok, in je bil samo salabajzersko narejen, v katerm primeru bi se bilo za pogovarjati z izvajalci, kajne? zupan itak kar se projektiranja cest ve to, kar so mu povedali projektantje cest, malo abotno bi bilo pricakovati da ve kaj vec.
zdaj ne trdim da je cesta prav narejena, ali pa da mi je zupan vsec, samo da takole zolcno in relativno primitivno udrihanje vsevprek pa tudi presega meje dobrega okusa…
da se cesto narediti cez barje tudi brez jarka, kot ti je ze nekdo omenil, avtocesta kar dobro gvira, ceprav plava naokoli kot nora. globok jarek pa tudi ni najbolj genialna stvar za imeti tik ob cesti, s katere kdaj pa kdaj kdo tudi zleti, in ce bi se po ravnem odpeljal bi pac koncal sredi travnika, tako se pa zakanta direkt v rob jarka, a ne. ze stoletja tudi gradijo hise brez izolacije, pa to ne pomeni, da je fajn hiso pustiti neizolirano in neometano. oz. da najdemo primer, ki je tebi blizje, glede na veckratno modrovanje tudi v to smer, vec sto let je cisto dobro funkcioniralo na cestah, tudi ce so se ljudje vozili veliko manj kot 60km/h, zakaj bi torej zdaj, samo zato ker imamo tehnologijo in znanje, ki to dopuscata, puscali ljudem, da gonijo svoje jeklene konjicke hitreje od recimo 40km/h.
samo zato, ker se nekaj dela ze od vedno se ne pomeni, da se je treba tega drzati kot pijanec plota, ajprou?
pa ceprav se ti zdi zupan cefurski. 😛
Anonimnež, a si ti sploh kliknil na povezavo in prebral članek v Delu? A razumeš za kaj je odgovorna MOL in njen župan? A si že bil kdaj na Peruzzijevi cesti? Se zavedaš, da se na tistem ozkem odseku človek težko zajebava tako kot so se zajebavali pri gradnji avtoceste? A slučajno veš, kje je tam občinska zemlja in kje se začnejo privatna zemljišča, v katera MOL pač ne sme posegat? Ti bi pa gradil avtocesto! Ampak, prepričan sem, da si strokovnjak!
Odgovori mi še na tole! Janković, seveda podprt z mnenji projektantov, trdi, da podzemna garaža na Tržnici ne bo vplivala na Plečnikove arkade. Med gradnjo se ugotovi, da se vse skupaj ruši. Kdo bo tedaj kriv? Spet projektanti? Torej naj Janković s svojo aroganco ruši vse pred seboj in se navsezadnje izgovarja na nesposobne statike?
glej, chef, nisem rekel, da bi gradil avtocesto sploh ne, samo ti pa tudi vsevprek mahas s frazami, ne da bi dobro razumel o cemu govoris. je jarek kaj drugega kot drenaza? jarek poln vode vodo sam od sebe kar tako tudi nikamor ne odpelje sredi barja, po isti logiki kot jarek sredi jezera ne bo jezera spraznil kar tako. hocem ti le dopovedati, da jarek ni nujno edina resitev.
in ja, tocno to, ko in ce se sesujejo plecnikove trznice, je za to kriv projektant. oprosti, ampak ce je projekt in izvedba prav narejena ni nobenega razloga da bi sesule, prav tako ne, kot pri gradnji kateregakoli drugega objekta, seveda ob predpostavki, da ljudje, ki to zganjajo vedo kaj pocnejo. po tvoji logiki bi bilo treba ustaviti vse gradnje, ker, joj prejoj, kaj bomo pa ce se med gradnjo ne vem, te hise, one hise, treje hise, mostu, ceste,… kaj podre, sesuje…? kdo bo potem kriv? ja projektanti in izvajalci, a ne. prav tako kot pri trznicah. 🙂
ce jih niso uspeli podreti medtem ko so jih prenavljali ee, kaj pa vem, kakih 15 let nazaj bo tega, in je bila luknja med arkadami, mimo njih, pod njimi itd tudi krepko globja od samih arkad… 🙂
ampak ne, po chefovo se pac ne bo gradilo nikoli nic vec, ker obstaja moznost, vecja od nic, da gre kaj narobe, in ker takrat chefu ne bo dovolj da bi lahko za jajca obesili statike, je bolje, da ne naredimo nic, oz. za vsak slucaj, dajmo narediti tako kot pred 500 leti, saj so znali takrat.
bemti, chef, sej si nergac, in da se razumemo, vecinoma se celo strinjam s kritikami zupana, samo klinc, ko se vecina kritik na njegov racun, da zreducirati na “preklet prasec, kar graditi hoce nekaj, vse bo fental, mar bi pustil pri miru, tako kot vsi zupani do zdaj” 😀
To da je žušan kriv se močno strinjam. Zakaj?
Zato, ker izbira projektante ne po stopnji kvalitete, temveč po stopnji povezanosti z njegovo familijo 😉
In po tej logiki je lohk še tako šelebajzarsk pa bo vedno prišel zravn. Tudi k največjim in najbolj zahtevnim projektom, kljub temu, da je njegovo znanje svetlobna leta stran od zahtevnosti.
To se ne odraža samo pri grasnji cest temveč se je odražalo že tudi pri gradnji Mercator centrov in še kje.
Tip pač ravna po čefursko! In izdelki o temu primerni.
Takle mate 😆
za razumevanje …
š=p
s=d
o temu = so temu
🙂 mercator je imel kar svoj projektivni biro, ki je vecinoma projektiral mercator centre kadar jih nista ravno sadar/vuga ali medvescek… in pravzaprav ko smo pri mercator centrih, se vam res zdijo mercator centri slabsi od tusevih/sparovih/leclerc/hofer/…?
Anonimnež, preberi članek “Strokovno začivanje hiš”, do takrat se pa ne oglašaj!
In ne podtikaj mi tistega, česar nisem rekel! Obnova ceste na Peruzzijevi je bila pač nujna. Pika. Tudi z garažami pod tržnico se strinjam oziroma sem se strinjal, dokler sem županu še verjel. Se pa zdaj enostavno bojim, da se bo ponovila zgodba s Peruzzijeve in da se bo izkazalo, da so imele spet prav civilne iniciative.
Če je biti župan tako preprosto, da samo verjameš kr enim projektantom (ali ekonomistom ali pravnikom ali kateremukoli svetovalcu) in podpisuješ vse povprek, odgovornosti pa za svojo župansko plačo (ki si jo Janković, resnici na ljubo, izplačuje glede na zadovoljstvo občanov) ne prevzameš, potem bi si tudi jaz želel biti župan, ker sem za to delo absolutno dovolj usposobljen.
Tu ima seamus absolutno prav. Očitno gradijo prijatelji. Dejstvo pa je, da je MOL zapravila ogromno denarja za eno navadno sranje, ki je ljudem skoraj poplavilo hiše. Za to je v končni fazi odgovoren župan.
Kot da bi rekel, da za propad Istrabenza ni kriv Bavčar, ampak tisti, ki so mu svetovali. Bulšit. Z anonimneži se pa itak ne mislim prerekat.
@anonimnež – sj ma še zj svoj biro 😉 Ampak kaj ti pomaga še tak arhitekt, če ne narediš tako, kot bi moral ampak kot je nekomu, ki je Zokiju blizu bolj všeč …
alkoholik, hvala za link. Me zanima, če je bil datum za tisto sejo mestnega sveta izbran naključno. Prav ustrezna simbolika je, da bo Ljubljana dobila Titovo ulico na Hitlerjev rojstni dan. Sieg Zoki! Heil Voščenka!
chef, pa zakaj si ti šel na FDV, ko pa se na toliko zadev spoznaš. Nergača za župana! Sicer pa ni nujno, da županovi velmožje ne obvladajo svojega posla – čisto dovolj je, da imajo ukrivljeno hrbtenico, ta pa je močnejša od vsake stroke, ne?
@Anonimnež: Predlagam da ne postaš več, ker z usakim postom dokazuješ, da se ti sploh ne sanja, kakšno odgovornost nosi Janković pri “sanaciji” in kaj bi bilo sploh potrebno sanirati. Ali pa pokliči gospoda Strgarja na Peruzzijevo. Ti bo z veseljem razložil da drenaža ne deluje in da je moral sam plačat izkop nekaj kubikov materiala, da ga ni zalilo.
Janković je bil ves čas dogovorov pameten, kako da ne bo nobenih poplav. Najbrž je jasno vsakomur, ki se je kdaj igral v peskovniku, da če zamenjaš cevi premera 1m za polovico manjše in ob enem ZASUJEŠ jarke(ki so do takrat delovali), stanja ne moreš obdržati, kaj šele da bi ga izboljšal?? In na to so ljudje na Peruzzijevi opozarjali še pred sanacijo! Konec koncev, tam živijo že toliko let, da najbrž že vedo kako se voda obnaša. Janković se je pa muzal, kot vselej, češ, tukaj ne bo nikogar zalilo! Zdaj ko je ulica na robu poplave pa se na MOL ne oglašajo na telefon. Šarlatanstvo par par excellence, kot na balkanu.
In kaj se bo zgodilo ob prvem obilnem in daljšem deževju??
@blitz: Ko gledam, kakšne neumnosti počnejo strokovnjaki, se mi včasih zdi, da bi dejansko marsikaj počel bolje od njih. Bi pa verjetno malo dlje trajalo, hehe.
Sicer pa, kot pravi Alkoholik. Janković se vedno trapasto reži vsaki civilni inciativi. Jaz verjamem, da jih je večina bezveze in so pač posledica dejstva, da imajo penzionisti preveč časa. Ampak vsakega predloga spet ne moreš zavrnit z bedastim hahljanjem in nerazločnim momljanjem na tiskovnih konferencah.
Marsikdo pa itak ve, da sem se z Jankovićem prvič skregal še preden so ga izvolili, takrat, ko je za cel dan uzurpiral mizo pri Mačku, češ, ja imam preko puta pisarno. In potem je bila miza dve uri prazna, folk pa ni imel kje sedet.
chef, si prav fejst za brat. smisel za humor je res pristen. ampak že nekajkrat opažam, da ko se ti dvigne kurac postaneš ravno tak kot tisti, ki jih psuješ oziroma šinfaš. pred nekaj posti bi ti reku, paz, da te ne zanese. zdej pa ugotavljam, da te je že…
Kritiko vzamem na znanje, ampak ne vem čisto dobro, kaj si hotel povedat.
[…] so isto sranje naredili na prenovljeni Peruzzijevi, ki je zdaj res že skoraj fertik. Na prvi pogled čudovito urejena ulica je seveda opremljena s […]
[…] Ki je kasneje izginil in ga zdaj ni. Po svoje k sreči, po drugi strani pa to dokazuje, da so Jankovićevi strokovnjaki res cepci. Kakor koli, semafor je tam popolnoma nepotreben, tako da po novem vsako drugo jutro čakam na […]