Iz Hrastnika v Radeče čez Kum (1220 m)

Zasavski Triglav je praktičen kucelj, saj se praktično vse poti začnejo tako rekoč na železniški postaji. V Zasavje se je tako najbolje potegniti z vlakom, zato da se lahko vračaš po drugi poti. Tako sem si lani za izhodišče izbral Trbovlje, se na vrh vzpel po Čebulovi dolini in se spustil na burek v Zidani Most. Tokrat sem štartal v Hrastniku, spustil pa sem se v Radeče. Že zdaj povem, da je to verjetno najodvratnejša pot – pa še s cicko se ne moreš peljati – ampak enkrat jo je pač treba prehoditi. Pa še to, preden spet kdo vpraša kako se Pippa pelje z vlakom. Preprosto. Plača polovično karto, natakne nagobčnik, očara sopotnike in se zlekne pod sedež.

V soboto sem gor rinil kljub slabi vremenski napovedi in začelo se je res slabo, v megli. Toda že po prvih sto ali dvesto pasje strmih višinskih metrih je postalo jasno, da se bodo vremena Zasavcem zjasnila – seveda samo tistim, ki živijo dovolj visoko. Tukaj sva prvič postala.

Prvi postanek

V Matici se pobočje nekoliko poravna in skozi Župo se pot vzpenja zmerno, nekaj malega tudi po cesti, dokler pod vrhom ne pripelje do makadama, ki na vrh čez Dobovec vodi iz Trbovelj. Sledi samo še kratek zadnji ruker in po uri in pol sem bil že gor, vesel, ker nisem ubogal meteorologov. Vidljivost res ni bila taka kot lani …

Razgled s Kuma

… ampak Ojstrico, Planjavo, Brano, Tursko goro, Skuto, Grintovec in Kočno se je vendarle videlo.

Razgled nad meglo

V dolini se je zadrževala megla, očitno vse do Ljubljane.

Megla

Zato sem sončno fotografijo z vrha z veseljem delil z zavistnimi bolnicami, delavci in užaljenimi, ki so ostali doma.

Kum

V bajti so me presenetili s kavo iz džezve.

Kava na Kumu

Ob pol desetih mi žganci po tako kratkem izletu še niso prijali, zato sem kar hitro obrnil na vzhod. Na Ključevico (1067 m) s cerkvico sv. Marije se mi tudi tokrat ni ljubilo.

Ključevica

Malo naprej se začne asfaltna muka. Samo na spustu sem naračunal za najmanj šest kilometrov asfalta, če seveda ne štejem še poldrugega kilometra čez Radeče do železniške postaje. Malo mi je žal, da nisem šel čez Nebeško goro, s čimer bi se kakšnemu kilometru asfalta izognil. Skratka, pot po Škratovi dolini v Zidani Most je bistveno lepša, je pa res, da sem bil lani prikrajšan za pogled na tromostovje na sotočju Save in Savinje.

tromostovje na sotočju Save in Savinje

Od tam do Radeč ni več daleč. Mimogrede sem skočil še na Svinjski rt (497 m), razgledišče nad Radečami.

Radeče

In potem mimo ruševin starega gradu nazaj v dolino.

Stari grad nad Radečami

Pot po ozki strmi uličici pripelje točno do cerkve v središču Radeč. Kraj deluje žalostno, ampak važno je, da imajo picerijo. Kot sem videl kasneje, ni edina.

Cerkev v Radečah

Diskont je žal doživel podobno usodo kot papirnica.

Diskont

Dolina.

Dolina Save

Dobro uro časa do odhoda vlaka sem izkoristil za kosilo.

Pečenica

Prehodila sva slabih dvajset kilometrov in še dodatne štiri v Ljubljani, ker se mi na Bavarcu ni ljubilo šestnajst minut čakati na šestko. Do Viča sva prej prišla peš.

Prejšnja objava Naslednja objava

12 komentarjev

  • Odgovori Aleš Čerin 15. 1. 2014 at 18:42

    Odlično. Boš šel morda še to zimo. Sam vam priporočam tole: http://www.edusatis.si/preprostost/z-vlakom-na-treking-zasavska-sveta-gora-dolsko

  • Odgovori Branko Gaber 15. 1. 2014 at 19:41

    Tole sem ti pa kar fovš. Takšni pohodi so fantastičen odklop.

  • Odgovori Matej Zalar 15. 1. 2014 at 19:48

    @Branko: Boš šel enkrat zraven.

    @Aleš: Tud o Zasavski Sveti gori sem pred časom razmišljal, a mi ni prišlo na pamet, da bi šel od tam nazaj v Dolsko. Zdaj sem na zemljevidu gledal, da pešpot pravzaprav vodi vse do Domžal… Koliko % je ceste (magar makadamske)?

  • Odgovori miran 15. 1. 2014 at 19:48

    Tudi ta je fajn varianta kljub asfaltu, ampak čez Kum je ni boljše od tiste kombinacije Čebulove in Škratove doline, v eno ali drugo smer. Ampak ja, probat je vse treba. Me pa čudi, da še nisi obupal nad vlakom. 😮

    Mimogrede, še en podoben z vlakom podprt pohod ti priporočam. Iz Zidanega mosta na Veliko Kozje, čez Lovrenc na Lisco in nato na Breg ali v Sevnico nazaj na vlak. Pride podobno število kilometrov, pa nekaj več višinskih metrov.

  • Odgovori miran 15. 1. 2014 at 19:52

    Aja, pa še ena taka v teh koncih mi pride na pamet. Iz Hrastnika čez Gore in Kopitnik v Rimske toplice.

  • Odgovori Matej Zalar 15. 1. 2014 at 19:55

    @miran: Na vlaku sem vsakič slabe volje. Čim grem skupaj s psico, niti pod razno ni več ceneje, kot z avtom. Ampak če se vračaš na drug konec in že laziš na vlak, je verjetno bolje, d agreš kar od doma.

  • Odgovori Branko Gaber 15. 1. 2014 at 20:19

    Matej. Z veseljem. Hvala za vabilo.

  • Odgovori Aleš Čerin 15. 1. 2014 at 22:21

    @Matej: Ja, jo kar je nekaj. Od teh 34 km (glej GPS zapis), kar sem prehodil gotovo kakih 15, a je večinoma makadamska. Asfalta je mogoče kakih 5 km. Tako na “uč” sem ocenil.

  • Odgovori Mavricna 15. 1. 2014 at 22:59

    Hehe, zadnje čase sem redna “vračalka” v Zasavje, Zidani most in Hrastnik me vidita vse pogosteje. Je pa sodeč po tvojih slikah višje, stran od železniških postaj res bolj sončno in barvito kot pa v kotlini 😉

  • Odgovori Matej Zalar 15. 1. 2014 at 23:26

    @Aleš: Aha, super. Da le ni preveč asfalta. Od tele ture me je še dva dni vse bolelo – ne musklfibr, bohnedaj, ampak kot da bi mi mišice skupaj nabilo. Hvala za info.

    @Mavricna: Tudi ljudje so gor bolj v redu (pa ne da bi imel kaj proti Zasavcem).

  • Odgovori Ana Kos 16. 1. 2014 at 7:45

    Jaz bi tudi šla na kakšen takle pohod … magari blogerski! 😉
    Pa še našega psa radi luftamo na takih poteh 🙂

    Lepe fotke, posebno tiste panoramske! 🙂 Kar impresionistične!

  • Odgovori en odvec 17. 1. 2014 at 11:29

    Zgleda, da markirana pot do Domžal obstaja:
    http://geopedia.si/#T184_x473640_y108916_s14_b5
    Iz Domžal do Zagorja je kar dolga pot, na hitro sem nameril čez 40km.
    Bi pa opozoril, da zna priti med Krumperkom in Sveto Trojico do orientacijskih težav. Po karti sodeč enako velja med Kilovcem in Zgornjo Slivno

  • Komentiraj