Letošnja Corsa Rosa bi bila še posebej imenitna dirka, četudi je tako ali drugače ne bi krojili slovenski kolesarji. Letos smo videli vse: obilo sprintov, uspešni pobegi, veliko posnete kože, dopinška afera, skoki, presenečenja, diskvalifikacija, porivanje kolesarja, napad tekmovalca na navijača, verbalni napad tekmovalca na navijača, napihnjeni Anglež nasproti užaljenemu Italijanu, užaljeni Italijan nasproti resigniranemu Slovencu, preklinjanje novega prestavnega sistema … To je to! Zato gledamo Giro!
Dober načrt, še boljša improvizacija
Marsikomu je bilo žal, da je prezgodaj odstopil Tom Dumoulin, ampak tako je v tem neizprosnem športu: kakšen favorit odpade že pred dirko, kot Egan Bernal, kakšen med dirko, kot Dumoulin, kakšen pa tudi nepričakovano zamoči, kot Simon Yates. Dumoulin bi kot preudaren mož prišel prav, ker potem Carapazu morda ne bi pustili, da se je odpeljal. Ne vem pa kako bi se za Dumoulina izšlo, glede na to, da so do cilja na koncu pripeljali samo štirje kolesarji Sunweba in jih je pred polomom rešil le Chad Haga v zaključnem kronometru.
Movistar je končno pripeljal ekipo z jasno nalogo in enim kapetanom, a so si vseeno pustili prostor za improvizacijo in s Carapazem uspešno zaigrali na karto presenečenja. Preden so ostali ugotovili kaj jih je doletelo, je bilo že prepozno. Pri tem pa Ekvadorčevi zmagi ne moremo gledati v zobe, ker je bil dejansko tudi najmočnejši kolesar … mogoče je bil Landa na klancih boljši, a kdor je zanič v vožnji na čas, bo težko zmagal takšno dirko. Mimogrede: do cilja je prišlo celo Movistarjevo moštvo.
Največji poraženec je bil spet Simon Yates, ki je začetek dirke popestril z dolgim gobcem potem pa zatrobil in do konca dirka trošil energijo za vsega osmo mesto. Yates včasih v aerodresu dirka tudi v gorskih etapah … in tak človek si res ne zasluži generalne zmage. Dirko je avstralski ekipi rešil Esteban Chaves, ki ga je bilo lepo spet videti v poskočnem slogu.
Dvoboj za vijolično
Všeč mi je bil tudi prvi teden dirkanja. Rad gledam sprinte, skrajni dolgčas prvih nekaj ur pa me niti ne moti. Tritedenske dirke trajajo tri tedne in sama sreča je, da včasih ničesar ne zamudimo, če si ogledamo le zadnje pol ure dirke.
Tokrat so ekipe so pripeljale najboljše: UAE Team Emirates Fernanda Gavirio, Deceuninck-Quick Step Elio Vivianija, Groupama-FDJ Arnauda Demarja in Bora-Hansgrohe Pascala Ackermana. Sprinti niso razočarali, škoda pa je Vivianija, ki so mu zmago vzeli po eni strani neupravičeno, po drugi strani pa razumem, da sodniki s takimi odločitvami umirjajo sprinterje. Če bi Moschetti zaradi Vivianijevega manevra padel, bi se verjetno vsi strinjali s kaznijo. Vsekakor pa je bila preveč rigorozna in je pretirano vplivala na razplet boja za vijolično majico, ker so Vivianija iz njega praktično izločili. Dobil sem občutek, da je Viviani kratko malo obupal, še preden je odšel po enajsti etapi domov.
Caleb Ewan je bil odličen, a je tudi odšel domov, lepo pa je bilo videti ogorčen boj za ciclamino med Demarom in Ackermannom do zadnjega sprinta … sploh zaradi komične situacije, ker so ubežniki sprinterjem speljali veselico in je Damiano Cima dosegel eno bolj simpatičnih zmag na letošnji dirki.
Ciccone najatraktivnejši
Z bojevitostjo sta navdušila Fausto Masnada in predvsem Giulio Ciccone. V dresu prokontinentalne CSF Bardiani je bil lani v točkovanju za modro majico drugi, prehitel ga je le Chris Froome, letos pa niti ni bilo boja, ker je Ciccone vse nadziral že od prve etape. Taktika na kronometru v prvi etapi – počasi do vzpona, kjer je presedlal na cestno kolo – je bila genialna in lahko bi rekli, da tudi nekoliko smešna … če ne bi potem majice držal celo dirko, z izjemo dne, ko jo je posodil ekipnemu tovarišu Brambilli. In kako jo je Ciccone vozil!
Prvi je bil tudi na Mortirolu in za nameček v tej etapi zmagal, kljub temu, da je na spustu zmrznil. Ali pa prav zato, iz gole jeze. Napadal pa je tudi potem, ko je bilo praktično že vse odločeno. Res izjemen borec, ki je bil na koncu visoko, na 16. mestu, uvrščen tudi v skupnem seštevku, med mladimi do 25 let pa je bil peti. Pozor, do te uvrstitve je res prišel praktično sam.
Manj zabaven je bil boj za belo majico, čeprav je na koncu Miguela Angela Lopeza – tudi zaradi slovenskega vložka – ločila od Pavla Sivakova le poldruga minuta. Z manj smole bi bil Kolumbijec še mnogo više, a to ne pomeni, da je Sivakov slab – navsezadnje je le leto dni starejši kot Tadej Pogačar. No, kako bo Mednarodna kolesarska zveza rešila primer kršitve pravila 22.2, bomo očitno videli šele v prihodnjih dneh, ampak vsaj zame je zmagovalec jasen: Miguel Angel Lopez.
67 slovenskih podpisov
Jan Polanc nas s svojimi rezultati ne preseneča več, a ob tem, da je vozil vrhunsko, je treba omeniti, da se na Giro sploh ni posebej pripravljal, ampak je celo pomlad uspešno dirkal. V 30 tekmovalnih dneh je prevozil več kot 4.600 kilometrov. Roglič je na primer v 20 dneh na dirkah prevozil skoraj 1000 kilometrov manj, na Giro pa se je pripravljal tudi na višini.
Poleg tega se je Polančeva vloga skozi dirko spreminjala: najprej je delal za Gavirio, potem za Contija, potem je v begu na poti do rožnate majice opravil večino dela in jo še branil v dveh zahtevnih etapah. Pokazal je, da je iz pravega materiala za deseterico, tudi peterico. Kaj vse se mora poklopiti za uvrstitev med prve tri, kaj šele za zmago, pa smo spremljali letos.
Grega Bole je tip kolesarja, ki bi bil precej bolj opazen v ekipi s sprinterjem, tako pa je za Nibalija delo opravil, ko se prenos še ni začel oziroma ga še nismo začeli spremljati. Tako je to v kolesarstvu. Tudi v Jumbo-Vismi so bili poleg hribolazcev v ekipi močnejši kolesarji, ki so skrbeli za Primoža v začetni fazi vsake etape … in to je peklensko delo, kot vam bo znal povedati vsak, ki je opravljal vlogo vodonoše. Bole jo je opravil dobro in je dirko tudi končal.
67 podpisov? Kristijan Koren se je žal podpisal samo štirikrat.
Kaj sledi?
Težko si predstavljam, da bi lahko tako zanimivo dirko za skupno zmago spremljali tudi na Touru, ampak to je pač prekletstvo največje dirke. Po mojem mnenju bi bilo bolje, da Primož ostane doma in se, če že, pripravi na Vuelto. Španska dirka se letos začne z ekipnim kronometrom in vsebuje še eno dolgo, individualno vožnjo na čas. Kot rečeno, Roglič še ni rekel zadnje besede.
In mogoče bi bilo prav, da z ekipo dostojno opravi delo v Lombardiji.
Preberi še: Primož Roglič rekel šele prvo besedo
20 komentarjev
Odlično, kot vedno. Pravi balzam po vsem hojladriju od poročanja z dirke letos, s katere so oglašali mediji, kateri kolesarstva ne povohajo drugače kot ob doping aferah.
Eju Chef a je tebe sklofutal Lopez, ni se dobro videlo? 🙂
Z veseljem berem tvoje komentarje, ki so precej na visjem nivoju kot vsa slovenska mainstreem druscina, pa tudi bolj polni razumevanja kot nemski in angleski eurosport. Za prve itak obstaja le ekipa bora- hanssgrohe (zaradi trenutnega bivalisca gledam pac nemce) – pri drugih pa samo yates gor in dol in oh kak car je bil wigo in sky – ko so bli v glory days.
Ni mi samo jasno (sej se ne pritozujem, a ce ze za eurosport player placujem) kako to, da imas tako kvalitetno vsebino zastonj. Vsaj kak link na patreon prilimaj. Lp. Rok
No ja, kaj je narobe z nemskim Eurosportom pa ne vem. Ne enaci vseh s Kirbijem.
Se strinjam ja, super povzetek. Bi si želel tudi komentarja po vsaki etapi pa verjamem, da čas tega ne dopušča.
Mah, jest pa mislim … glede na to da se cele dneve ukvarja sam s kolesarstvom…
On bi moral vedet več. Tolk premočrten je…
(Clarkson press inc.)
🙂
Ponekod je bilo seveda jasno, da novinarji nimajo pojma o kolesarstvu, sam pa se smpremljal Delo, Dnevnik ter MMC RTV Slovenija in se mi ni zdelo slabo, seveda v okvirih tega, kar dojame tudi slošna publika. Drugo vprašanje je kako to pokrivajo specializirani mediji, kjer pa se vse ustavi pri €€€, času in kadrih.đ
Jaz bi se recimo z veseljem cele dneve ukvarjal s kolesarstvom, a nazadnje to za zdaj enostavno ni mogoče, ker se lahko s tem ukvarjam samo polovico svojega časa ali pa še to ne. Taka je žal realnost, kot tudi to, da bo Slovenec kurcal tudi tisto, kar je slučajno vmes narejeno, ne le korektno, ampak celo zelo dobro.
Eurosport je pa res težko spremljati, ampak enako bi bilo, če bi kdo spremljal slovenski prenos, kjer bi se pač več govorilo o Slovencih. Sicer pa mislim, da so prenose kar lepo popestrili z Wigginsom, Smithom in Richardsonom.
–
@Rok: Ker sem nepodjeten kreten.
In Flečo.. na najgršem kolesu kar ga je imel ever… 🙂
In v najbolj dolgocasnem dresu. Rapho in Le Passione (s katerim me cel cas posiljuje FB) bi jaz prepovedal. Kvazi retro stil, ki ni nic drugega kot kolesarska hipsterija. Dolgocasno za znoret. V to oblecene si predstavljam samo angleze tipa Froome in Wiggins, kateri izgledajo tako, da jih ne bi na kolo posadil nikol in namesto kafeta po treningu v caj namakajo piskote.
Samo res. Rapha in Le Passione so meni tako dolgočasni & overpriced, da sem samo tiho, ko kdo na njih onanira…
https://www.google.com/amp/s/cyclingtips.com/2014/02/gokiso-climber-hubs-review/amp/
Boki..
Verjetno so te motile tudi take felge ki jih je imel nekoč Fleča na Passoniju…
Ampak ti oprostim, ker se ti po zapisu sodeč tudi sanja ne… kaj pomenijo ta rebrca na nabah…
4000eu… 🙂
Ne kritiziraj ce ne razumeš
.. Bob Dylan davno opozarjal.
Heh, poslušaj…požvižgam se jaz na to koliko kaj stane. Če je grdo je pač grdo in ta vijolična pesta so pač grda. Kritiziral bom pa točno tisto, kar mi pase in ne tisto kar mi boš ti ali Bob Dylan povedal da lahko.
—–
Flechinega kolesa pa ubistvu sploh nisem kritiziral saj nimam v spominu kako izgleda. In ne tudi ne zanima.
Boki… mal drkam.. Bi včasih rekel Fausto 🙂
To je bila prva tritedenska dirka po zelo dolgem casu, katero sem spremljal za moje standarde zelo povrsno. Ampak vsakic, ko sem jo, sem videl Masnado in/ali Cattanea in/ali Cicconeja. Se zlasti Cicconeja je res potrebno omenit. Majici najboljsega hribolazca je konco dal tisti pravi pomen in to upostevsi, da ima ta majica nek resen pomen samo na Touru. Vsem ja jasno, da ni bil najboljsi hribolazec ampak to, kar je uprizoril, je bilo zares epsko. Vse pohvale vredno!
—-
Ne vem ali sem, kako dirka na Mortirolo izgleda, v zadnjih dveh letih ze pozabil, ampak letos mi zaradi hitrosti, s katero so ga premagovali, sploh ni zdel ekstra strm klanec. Neverjetno, kako so sli gor!
—–
Upam pa, da gre Roglic dejansko na Vuelto in izpusti Tour. In da se nanjo tudi dobro pripravi. Na Vuelti pridejo mocne ekipe manj do izraza in to je izvrstna priloznost zanj, da koncno osvoji svojo prvo tritedensko dirko. Ritem skozi sezono bi bil tudi optimalen. Sedaj je utrujen od pomladanskega dela, na koncu poletja bi pa lahko spet blestel kot odlicno pripravljen. In to bi bila sijajna popotnica za Tour naslednje leto.
No ja, meni sta Rapha in La Passione čisto všeč – s tem da zadnji niti ni tako pregrešno drag. Me pa moti, ker so to zapakirali v nek oh in sploh dizajn, ki pa to v bistvu sploh ni. Vsak klinc se že hvali, da je dizajner in da dela lepe majice, samo zato, ker, kaj vem, niso gnusno kičaste? In ker so ustvarili klub, ki ni nič drugega kot malo manj cenen princip Mercatorjeve Pika kartice?
Vesel sem, da so ljudje veseli, ker nosijo Rapho, mene pa v tem ne bodo videli, razen če mi kdo šenka. Dobesedno šenka, ne poceni proda.
–
Kar se tiče pest, je pa nekdo v komentarjih lepo napisal, da point ni v tem, da se vrhunski izdelek naredi za brutalno visoko ceno, ampak kakovosten izdelek za dostopno ceno. Prav to je sicer velika težava masovne proizvodnje, ampak rešitev ni v pregrešno dragih izdelkih. Rezerva je pa povsod in tako mi na primer ni jasno, zakaj konvencionalni pulleyji nimajo ležajev in se to potem prodaja brutalno drago naknadno, če že hočeš prihraniti 0,01 vat. No, saj vemo zakaj. Ker bi bilo predrago.
Mislm, Matej al se ti mal hecaš, al se bojiš da ti bodo sledilci zaverovani v mediokriteto ušli??
Na bruhanje mi gr,e ko ugotovim da so bili cestni kolesarji pred 30 leti lepši,boljši kolesarji kot so danes.
Zej zakaj se je to zgodilo? Razlag je ogromno, ena glavnih, pomoje, je ta, da novodobni ne dojamejo in tudi nočejo dojeti bistva….Bistvo rekreativnega kolesarja je to da je urejen in vozi primerno kolo… zdrav in vesel da lahko razmišlja… na žalost za 90% ljudi NI specialka, ker jih presega. Kot svinje v buče se zaganjajo v nekaj kar nikoli ne bodo obvladali, ker se tega v mladosti niso naučili. Na smeh mi gre ko se kak tak “bučar” prijavi …na kakšno dirko…zakaj pa ne kar na DP.
No, in potem vidiš kaj se v kolesarstvu ne sme zgodit… reševalci p aitak polne roke dela. To so Franja Lunatiki v moji zbirki oznak.
Rafa je edina ki se je drugačne lotila marketinga in posredno izobraževanja neukih kolesarjev, ki pa imajo veselje, da se kaj naučijo ( tu smo slovečki u handikepu). Predstavitve so se lotili na profi nivoju, seveda če ti lahko Ridley Scott prod. kaj pove. In to je to…itak enim ja, večini pa ne, vsaj opažam tako .
U bistvu se mi niti ne da flancat naprej, zato bom svojo razlago zaključil na način, ki verjetno ne bo požel aplavza, tu sedaj… men je pa top…evo..
G.Mahler no.1
https://vimeo.com/47165882
Ajde!
“Bistvo rekreativnega kolesarja je to da je urejen in vozi primerno kolo… zdrav in vesel da lahko razmišlja… na žalost za 90% ljudi NI specialka, ker jih presega. Kot svinje v buče se zaganjajo v nekaj kar nikoli ne bodo obvladali, ker se tega v mladosti niso naučili. Na smeh mi gre ko se kak tak “bučar” prijavi …na kakšno dirko…zakaj pa ne kar na DP.”
Takim, kot si ti, privoščim, da bi te za sabo pustil osebek na prevelikem kolesu, oblečen v krpe, pisane kot kurji drek, obut v Tevke z nogavicami, namesto bidona pa ima v nosilcu bidona iz ’90-ih steklenico oranžade!
Na bruhanje mi gre, ko gledam, kakšno snobovstvo puhti iz vseh por današnjega vsakdana!
Če se ti dres ne ujema z okrasnim pokrovčkom na fajfi in če se čevlji ne ujemajo z grafiko na okvirju in če se črta na nogavicah ne ujema s črto na hlačah, potem si ne drzni na cesto, kajne?
In če nisi pred 45 leti s fiksijem tiščal v klanec, potem si bogokletnik, ker si danes drzneš kupiti cestaka!
Pa zakaj se toliko ukvarjate z drugimi, no?
Če misliš, da si fizično sposobnejši, utihni, pohodi in prehiti reveža, ki je v tvojih očeh zaradi opreme in obleke manjvreden. Če ti zaradi powermetra, ki ga tiščiš, stoji in če orgazmiraš, ker si za oblačila dal jurja in pol, potem bodi srečen, da si si srečo lahko kupil z denarjem, tiste, ki si tega nočejo, ali ne morejo, pa pusti, naj kolesarijo, kot si želijo, naj vozijo, kar si želijo in naj bodo oblečeni, kot si želijo, ker jim gredo snobi na jetra in si želijo, da bi jih pustili pri miru.
In malce zašel od teme… ampak
Rafa pa še vedno fura roza barvo ki je tako prepoznavna na Giru…
Pr nas si zato najmanj.. pederčina.
Zanimiva razprava … Pred desetimi leti sem tudi jaz trdil, da si moraš možnost kolesarjenja s specialko prigarati skozi kolesarsko šolo. Da specialka ni specialka, če nima klasike (gonilka, balanca), da pod najmanj 12 centimetrov dolgo fajfo ne sme biti spacerja, da je 25 milimetrov širok plašč več kot dovolj … starejši od mene so trdili tudi, da je brezveze voziti z 11-redno kaseto in da je povsem dovolj kaseta 11-23 in da so se prav dobro vozili tudi na 21-milimetrskih tubularjih. Pa da človek s trebuhom ne sodi na specialko. Pa da mora imeti skladne hlače in majico. Pa samo pollitrske bidone in, jasno, enaka bidonhalterja.
.
Potem sem ugotovil, da je to brezveze. Zakaj bi bilo cestno kolesarjenje elitna rekreacija za peščico najspretnejših, najbolj vitkih, najmočnejših in najpremožnejših, ki si lahko privoščijo Rapho in ne nabirajo opreme tu in tam, ko pač imajo par deset evrov v žepu in je kaj v akciji? Zakaj ne bi nosili reklamnih majic, ki jih dobijo na maratonu? Zakaj ne bi montirali pod sedež bizarno velike torbice, v katero pospravijo hudiča in pol za dveurno turo, medtem ko sam tudi na osemurni vse spravim v žepe.
.
Po mojih izkušnjah niso na maratonih moteči partizani s čeladami s šildom in prevelikimi majicami, ampak zagnani tipi, ki gazijo vse pred seboj, neglede na to ali se rinejo v prvi štartni boks ali parkirajo na pločnikih ali pa drkajo podrejene z norimi zahtevami in z lastnim zgledom kako biti priifuknjen, Dodaj torej brutalno resen pristop k dirkanju, ki mu dejansko niso kos … in potem res pride do problema. Vozijo pa bicikel za 10 jurjev in nosijo Rapho, a z njimi ne bi šel niti na tako imenovani trening.
.
Hočem povedati, da poza nima prav dosti opraviti s pristopom. Se pa strinjava … ljudje, ki jih nikoli ni nihče drkal kaj pomeni skupinska vožnja, tega očitno ne bodo nikoli razumeli, zato pa se z mnogimi raje sploh ne vozim, ker ne razumejo, da point skupinske vožnje ni v tem, da na smeni ruknejo s 45 km/h na 52 km/h, pri tem da so v ozadju takšni, ki se pri tej hitrosti sploh ne počutijo sigurne. Še sma pa ne vem zakaj se sploh trudim držati za kakšnim takim, verjetno zato, ker imam še vedno nekaj tekmovalnosti v krvi. Vskaič si rečem, da bom gladko spustil to norijo naprej, ne pa da potegnem, ko se vrnem nazaj, pa ugotovim, da smo samo še trije, s tem da je tisti za mano že naredil tri metre luknje in zmajuje z glavo 🙂
.
Seveda pa nikoli ne bomo nehali ljudi učiti, da se ne spodobi nositi majic svetovnih prvakov in majic ekip, kaj šele majico ene ekipe in hlače druge ekipe 🙂
Trmast pa si….