Zaradi ugodnega jutranjega termina si vsako leto ogledam vsaj prvo dirko Formule 1. Toliko da vidim, kakšna so razmerja moči in kakšna nova bizarna pravila so si izmislili za naslednjo sezono. Formula 1 je verjetno edina institucija, kjer pravila spreminjajo hitreje kot v Sloveniji zakone. Podobnost med Slovenijo in Formulo 1 je tudi v tem, da so pravila/zakoni čedalje bolj skregana z logiko, nerazumljiva in neživljenjska. Z VN Avstralije 2014 se spomnim samo štirih razburljivih dogodkov – sicer je res, da sem se zaradi dolgčasa ukvarjal še s prebiranjem novic –, in sicer odličnega Rosbergovega in Ricciardovega štarta ter Kobayashijeve neumnosti, dveh Bottasovih prehitevanj in defekta, ki ga je isti dirkač dobil ob lahnem trčenju v zid – česar najboljši komentator Formule 1 v Sloveniji ni opazil.
Enako kot lanske VN Avstralije, se bom tudi letošnje spomnil predvsem zaradi bizarnih dogodkov: Vettel in Hamilton sta brez boja odstopila že po nekaj krogih, ker sta jima crknila motorja. Včasih smo se vsaj veselili Ališičevega vpitja ob vsaki eksploziji motorja, danes pa se to očitno sploh ne bo več dogajalo, ker so fantje do svojih dirkalnikov bolj prizanesljivi, kot mi do naših osebnih avtomobilov. Zakaj? Ker jih morajo šparat! Morda se kdo s tem strinja, ampak za moje pojme je varčevanje v Formuli 1 kot zelo slab štos. Velika moštva imajo tako ali tako dovolj denarja, majhna pa od Formule 1 nimajo nič drugega kot sodelovanje in finančno izgubo. Da bi bilo pomembno sodelovati? V avtomobilskem športu je ogromno cenejših dirkaških serij, ki bodo finančno vzdržnejše ne glede na to, kaj si bodo v F1 še izmislili.
Odvraten dizajn dirkalnikov in bolj zamolkel (moški) zvok šestvaljnika, ki mi je po svoje bolj všeč od (ženskega) rezkega vreščanja osemvaljnika, sta letos najmanjša težava. Glavna bizarka letošnje sezone je, da morajo dirkači po novem med vožnjo varčevati z gorivom! S tem je Formula 1 postala najbolj špekulativen šport na svetu. Da dirkaču brez sramu kar iz boksov sporočijo, naj vozi bolj počasi, je žalitev za gledalce, ki izgubljajo čas – in denar – z najbolj brezveznim športom na svetu.
Sicer se strinjam z zahtevami po nižji porabi, vendar ne s pretiranim omejevanjem zmogljivosti agregatov ali celo na račun ubijanja športa v smeri netekmovalnega dirkanja. Zgodilo pa se je točno to. Si predstavljate, da bi dolgoprogaša opremili z merilcem porabe kalorij in mu postavili omejitev, koliko energije lahko porabi na uro? Seveda so nekateri človeški motorji bolj potratni od drugih, vsi pa se strinjamo, da nas pri vrhunskem maratonskem dosežku zanima izključno končni čas.
Nekaj ur po tekmovanju tako berem, da so Ricciarda diskvalificirali, ker je presegel dovoljeni pretok goriva 100 kilogramov na uro!
Praktično je človek kaznovan, ker je bil hiter!
Šport v Formuli 1 je s tem dokončno umrl, s tem pa tudi moje– v zadnjih letih že tako površno – zanimanje.
Sicer pa, zakaj bi Formulo 1 gledali celo sezono, če pa bo razplet bolj ali manj odvisen samo od zadnje dirke? Tam bodo namreč podelili dvojne točke. Tako nelogično in neumno pravilo si lahko izmisli samo popoln idiot, ki nima pojma o športu.
8 komentarjev
Kakorkoli smešen je bil ta post. In verjemi mi, bil je zelo smešen (v pozitivnem smislu)-nakrohotal sem se. Imaš popolnoma prav. WRC je čist šport, zato ga tudi spremljam. Da ne omenjam kaj morš met v hlačah da 240km/h letiš okol skal, prepadov, brez izletnih con. Maš na Šport1 pokrito vsak rally.
F1 je taka (oprosti besedi) kurbarija, da sem jo nehal gledat 10 let nazaj. Navdušen sem nad WRC-jem, ker ni politike, avtomobili so resda vredni cca. 500.000€ ampak. In to je zelo velik ampak: Šport je čist. Ni kalkuliranja. Je čas in drama. Ni pa politike. V športu ne bi smelo biti politike. Če boš mel čas ujem nasledn rally, vidu boš o čemu govorim
Uh, F1 že kakih 10 let spremljam precej površno. Zadnja vožnja,v kateri sem užival, je bila zadnja Schumacherjeva dirka (ko je prvič nehal dirkati), ko je takoj na štartu, če se ne motim, trčil, menjal nos, in potem iz ozadja žgal, kot obseden. ne spomnim se več, do katerega mesta je prišel na koncu. Tole, kar pišeš, je pa totalen debilizem. Sploh z dvojnimi točkami na zadnji dirki. To je samo zato, da bi še zadnjo dirko naredili zanimivo, ubijajo pa šport.
Glede najboljšega komentatorja F1 na svetu pa tole – meni je vedno šel neznansko na živce. ker se je drl kot obseden ob vsaki figi, po drugi strani, pa mu je zelo pogosto ušlo kakšno prehitevanje in je potreboval ves krog, da je ugotovil, da se je nekaj pomembnega zgodilo. Po drugi strani pa ve ves tisti rumen rubish o dirkaških soprogah in njih flirtih, ki me popolnoma nič ne zanima.
“….. Tako nelogično in neumno pravilo si lahko izmisli samo popoln idiot, ki nima pojma o športu. ….. “
Ta popolni idiot je Bernard Charles »Bernie« Ecclestone, nekdaj za hobi tudi dirkač, sicer pa prodajalec rabljenih avtomobilov.
Na kratko: fosil tipa J. Kocjančiča v slovenskem športu.
Se strinjam, reli je zakon. Bil dvakrat v Nemčiji. Formula je sprehod v parku proti tem norcem, ki dirkajo v naravi, kjer ni prostora za napake.
Primerjave z relijem poznam, pa tudi z MotoGP. Se strinjam, ampak F1 je še vedno najhitrejši avtomobilistični šport na svetu, zato tudi zanimiv. Žal čedalje manj.
Sem videl na youtubu primerjavo s prve dirke lani in letos – tale zvok je grozen problem. Kot bi šel gledat dirke Audijev in Toyot.
Primerjati WRC z F1 je kot primerjati jabolka z hruškami. Pa vendar: Medtem ko gre WRC v korak s časom (downsizing, turbo polnjenje) F1 gre vedno bolj v pozabo. Zelo specifičen dirkač mora biti za vsako disciplino, kar je navsezadnje dokazal tudi Kimmi Raikonnen, Robert Kubica z svojimi (ne)uspehi v rally-u. Nikogar ne podcenjujem, resda pa sem morda pristranski: Rally je 10 000 krat bolj razburljiv, pa bržkone tudi bolj nevaren