Avto za vse?!?

Vsakodnevni promet se mi zdi skoraj najbolj fascinanten pojav sodobne družbe. Opazujem dogajanje okoli sebe; bolj ali manj uspešno se razvrščamo, ustavljamo, ponovno speljujemo in zavijamo, vse po uzakonjenih predpisih, ki se jih bolj ali manj držimo. Cinik bo rekel, da gre v vsakdanjem prometu zaradi nesposobnih voznikov za vse kaj drugega kot pravilno delujoč sistem. Toda zunanji opazovalec, oziroma nekdo, ki bi gledal od daleč, bi se lahko samo čudil, da stvar kljub vsemu deluje. V vsej tej zmedi bi se moral vsak udeleženec prometa zaleteti nekajkrat dnevno, sploh ob upoštevanju dejstva, da večina voznikov danes nima pojma o zakonih fizike ali vsaj o delovanju avtomobila.

Pa se kar vozimo in praviloma do točke B pridemo živi, avtomobili pa nepoškodovani. Zanimiva in seveda povsem logična je Fotrova ugotovitev, da nesreč sploh ne bi bilo, če bi se vsi, ampak res vsi, držali vseh, ampak res vseh predpisov. Tako pa se večina predpisov ne drži, zaletavamo pa se v tiste, ki se jih držijo kot pijanec plota, brez kakršnekoli iznajdljivosti.

Zanimiv primer je križišče Litostrojske in Korotanske v Stegnah. Tam odpovedo vsi cestno-prometni predpisi, saj bi ob njih upoštevanju najbrž vsi obtičali na mestu do večera. Zanimivo je, da se nihče od voznikov, ki se tam vsak dan vozimo, ne razburja zaradi stalnega izsiljevanja in puščanja prednosti. To križišče je v Ljubljani skoraj edinstveno. Drugače je v državah južneje od nas, kjer promet po tem principu deluje povsod, število nesreč pa niti ni bistveno večje. Govorim o manjših trkih z izključno gmotno škodo.

Rad šofiram, moje navdušenje pa se stopnjuje z zmedo v prometu. Več ko je akcije in improvizacije in manj ko je strogega sledenja predpisom, bolj uživam. V Črni gori sem po dveh dneh navdušeno nehal uporabljati žmigovce. Neverjetno, kako je kljub temu vse potekalo brez težav. V primeru nesporazuma je edino orodje troblja, a ne na način, primitivnih nestrpnežev, ki jo kar pohodijo. Zatrobi se na kratko, malo pomaha skozi odprto okno in gremo naprej!

Ni mi čisto jasno, zakaj vsi mislijo, da so sposobni voziti avto, oziroma zakaj praktično vsem izdajo vozniško dovoljenje. Če je nesposoben, pač plača nekaj več ur in opravlja izpit petkrat ali desetkrat. So tisti, ki so ga opravili šele v petem poizkusu dovolj sposobni za vožnjo? Po mojem ne, v petič so imeli pač srečo. Kako si taki sploh upajo na cesto? Pa saj vedo, da ne znajo vozit! Ali pač ne?

In to piše tisti, ki je naredil izpit šele v tretje! Evo, anekdota: pred izpitno vožnjo se je damica pogovarjala z inštruktorjem in ga vprašala, če mora ob speljevanju s parkirišča ob cesti najprej malo zapeljat vzvratno, da bo ven prišla. Skratka, pojma ni imela. Po koncu vožnje sva se spet srečala, jaz sem pogrnil, ker sem obračal vzvratno v prevelikem križišču (kjer sicer ni bilo žive duše), ona je opravila!

Kdor danes ne vozi, je čudak, skorajda tarča posmeha! Kar je skregano s pametjo. Vsi namreč nismo za vse in na vseh področjih življenja nam je to bolj jasno kot pri šofiranju! Aja, danes življenje brez avta ni več mogoče, pravijo. Najbrž res ne, ker imamo javni prevoz tako zanič, da s kolesom razdaljo od Kamnika do Ljubljane premagam v istem času kot z vlakom! Ampak če bi se več ljudi vozilo z vlaki, bi se tudi to sčasoma uredilo.

Prejšnja objava Naslednja objava

Brez komentarjev

  • Odgovori Ime (obvezno) 22. 3. 2007 at 8:10

    Hupanje je najbolj domače v Ljubljani, se pravi največ nestrpnežev je tam. Pa človek malo počaka, pa se premakne, ne pa, bum, takoj po trobli.

  • Odgovori KrEnTam 22. 3. 2007 at 8:20

    Če ljudje nebi bli tolk pod stresom se to v taki meri nebi dogajalo … sicer pa vedno se najde nekdo, ki je malo znerviran in se hitro razpizdi … hehe … takšnim je najbolje pomahat in se nasmejat …

  • Odgovori irena 22. 3. 2007 at 8:31

    no evo, jst nimam izpita in tudi nimam želje po njem, ker si sploh ne želim šofirati. 🙂

  • Odgovori chef 22. 3. 2007 at 8:32

    @irena: vidiš, take spoštujem! Čestitam.

    Sicer pa nisem hotel, da bi se debata razvila v smeri hupati ali ne 😉

  • Odgovori buba švabe 22. 3. 2007 at 8:35

    Moj prag tolerance je 2 sekundi. Če se tip ali ženska pred mano ne premakne v roku dveh sekund potem ko se prižge zelena, potrobim. Če mi kdo reče, da sem nestrpen, ga bom pa na gobec. Ti bom že dal nestrpen… 🙂

  • Odgovori kruhinmleko 22. 3. 2007 at 8:53

    švaba ma prov.. v Lj si nimaš kej časa uzemat, ko se voziš, pač preveč ljudi na cesti…

    drgač pa, jz avtomatsko nebi dal človeku izpita, če bi ga opravljal več kot 4x oz. bi ga poslal, da še enkrat opravi celoten postopek izobraževanja. Pač, če opravljaš izpit tolikokrat si ga niti ne zaslužiš..

  • Odgovori karolina 22. 3. 2007 at 9:03

    @kruhinmleko: ja, ampak saj veš – vozit se naučiš šele, ko si sam na cesti, in ne v avtošoli…

    en poseben problem pa so tudi kakšne starejše gospe, ki se pri 45-tih ali več spravijo prvič v življenju delati izpit (ko sem ga delala jaz, je takrat delala tudi ena starejša gospa, ki bi mi lahko bila babica…) … Vem za nekaj primerov, ko so kandidati imeli tido po 200 ur vožnje v avtošoli…

    @chef: jaz tudi naredila v tretje. Prvi padec sem si zaslužila, drugič sploh ne vem kaj je bilo narobe, razen tega, da sem imela v komisiji nekega dedka, ki ima očitno svojo terijo o vožnji in ženskah, v tretje, ko sem naredila, pa sem sploh peljala najgrše in se mi je zdelo da delam veliko napak…

  • Odgovori chef 22. 3. 2007 at 9:07

    Če mi kdo potrobi, me je malo sram, čeprav vem, da se vsakemu zgodi, da zaspi na semaforju. Zdi se mi povsem logično, da v tem primeru zaspanca opozorimo, seveda ne s pretiranim razburjanjem.

    @karolina: prvič ni bilo zasluženo, drugič sem pa res nekoga izsilil… čeprav ne preveč, to delam zdaj kar naprej, pa tudi drugi meni in ni nobene pene.

  • Odgovori urška 22. 3. 2007 at 9:17

    Pred kratkim sem bila v koloni pred smenaforjem (mislim, da četrta v koloni). Rdeča luč. Čakamo. Se prižge zelena in čakamo in čakamo in še kr čakamo in smo dočakali rdečo! Nekje sred intervala sem že trobila – žal ni zaleglo. 🙁 Tist, ki je bil prvi, je potem speljal, drugi smo ostali!!! Tako da ja – jaz tudi trobim in bom trobla (pa nisem iz lj, živim pa tu)! 😛 Nekatere je pač treba mal spomniti, daje zelena. 😉

  • Odgovori Al 22. 3. 2007 at 9:37

    Vsak se ne zaleti nekajkrat dnevno iz preprostega razloga, ker je na cesti tudi nekaj dobrih voznikov, ki odlično predvidevajo možno situacijo. Je pa res da večina ljudi, nima pojma o CPP, zato bi morali uvesti obvezno opravljanje CPP vsakih 5 let za vse voznike. Me prav zanima koliko nas je takih, super sposobnih voznikov, ki obvladamo vsako situacijo, ki ne bi gladko odleteli na CPP.

  • Odgovori chef 22. 3. 2007 at 11:09

    @Al: strinjam se v točki, da dober voznik predvidi vse situacije.

    Govorenje o CPPju na 5 let je pa nakladanje… mi pa povej, koliko cm čez avto lahko štrli naložen tovor! Ali pa koliko pred križiščem mora biti postavljen kakšen znak…
    Skratka, vprašanja, ki s ssposobnostjo voznikov nimajo nobene zveze.
    Prepričan sem, da tisti najmanj sposobni še najbolj poznajo CPP!

  • Odgovori Biba 22. 3. 2007 at 12:11

    Kamniška proga ni prava za primerjavo. Od Ljubljane do Kamnika je toliko postaj, da vlak ob speljevanju že začne zavirati za nasledno postajo…

  • Odgovori Al 22. 3. 2007 at 13:10

    Ja sej določene stvari so res brez veze sam, da pa človek misli, da ma avtomatsko prednost, če se pelje čez križišče naravnost, čeprav znak o poteku prednostne ceste kaže, da ta zvija levo je pa resen problem. V tem primeru obvladovanje vožnje ne igra nobene vloge.

    Strinjal bi se, da tisti njamanj sposobi morda najbolj obvladajo CPP, ne morm se pa strijat, da tisti, ki mislijo, da so sposobni to tudi dejansko so.

  • Odgovori Tadej 22. 3. 2007 at 15:38

    bubašvabe- takih jz ne maram, k je prec živčen pa nestrpen. Pa ne zato k bi se mi to dostkrat dogajal al pa k bi biv nesposoben… sploh ne. Sam ponavad bi mev tak osebek marsikej pr seb za razčistit. ne poznam te zato ne morem rečt. Ampak najbl me razpizdijo uni k trobjo če en ne pohod tist trenutek k se zelena pržge, k pa ravn ta osebek stoji 1 dožino avta (ali več) za 1. v koloni pa s tem nardi še večji zaostanke je pa v redu…

    In to se ne odraža pol sam na zeleno pa da un ne spele, pomoje si enak alergičen na vse ostale osebke v prometu (pešce, kolesarje)…

    Mal tolerance al se pa pobijmo. Ne zagovarjam nesposobnežev sam zdi se mi da je dostkrat preveč takih “hudih” oz k misljo da so hudi pa obvladajo kar se posledično odraža v njihovem vedenju na cesti in so pametni tut v situacijah kadar ni potrebno. LP

  • Odgovori Legendaris 22. 3. 2007 at 16:56

    Ko že ravno omenjaš križišče med Korotansko in n Litostrojsko, naj povem da se tudi jaz dnevno vozim tam. Dejansko je tam tako, kot si napisal. Nič ni oklevanja in čakanja. Ko imaš malenkost prostora spelješ. Vsi ki se tam dnevno vozimo, vozimo na enak način, saj točno vemo kako stvar poteka. Ko pa nekdo za zavijanje iz Korotanske levo na Litostrojsko porabi 5 minut, veš da je v tem križišču prvič.

  • Odgovori chef 22. 3. 2007 at 16:59

    @Legendaris: zdaj pa povej, če ni to zabavno 😀 En tak mali izziv 😉
    (da se ne bova na koncu enkrat ravno midva počila, haha)

  • Odgovori blitz 22. 3. 2007 at 17:41

    ej, chef, jaz sem se danes vrnil iz Bombaya. Pravzaprav Mumbaia. Moraš videti promet tam. Kaos totalni. Jaz sem vozil že marsikje, ampak v Indiji si pa ne upam.

    Tipi vozijo brez kakršnihkoli pravil. Iščejo proste linije, eden ob drugem in mimo drugega pa vozijo na razdalji nekaj centimetrov. Jasno, trobijo – za razliko od Evrope vsaj veš, zakaj imajo avti troblje. In kar je najbolj fascinantno, nesreč je izredno malo in imajo le redko hujše posledice.

    Mi je sodelavec iz Indije povedal zanimivost, ko sem ga vprašal, če ni nevarno voziti z varnostno razdaljo 20cm. Pa mi je povedal, da imajo pri njih namesto minimalne razdalje maksimalno. Če bi pustil 1/2 metra prostora, bi namreč takoj vskočil kak drug avto ali pa avtorikša.

    Še ena zanimivost – ko sem pred leti delal na Dunaju, smo imeli sodelavca iz Indije. Najprej so mu priznali indijsko vozniško, a že po nekaj tednih so mu jo vzeli in je moral ponovno delati izpit v Avstriji.

    Nam pa vsekakor ne bi škodilo malo več umirjenosti v prometu. Saj se jaz tudi hitro razjezim zaradi mečkačev, ampak se mi to vseeno zdi narobe. Za razliko od nekaterih komentatorjev tukaj, ki očitno cesto jemljejo kot poligon, kjer manj “sposobni” nimajo kaj iskati. Mimo. Totalno mimo.

  • Odgovori blabe 22. 3. 2007 at 18:47

    ej šefe pa ti maš skos ene prometne:) že zadnjič sm ti hotu neki napisat k si neki če Logačane govoru:) ( k sm lih iz Logatca) In zj si s to objavo povedu, da v bistvu sploh ni pomebno od kod je voznik ampak njegova predvidevanja in iznajdlivost. V Logatcu je namreč nesreč povzročeno od avtov-ugani s katero registracijo? S tem ne mislm nč slabga, da ne bo pomote!
    Res pa tud jst hupam vsm k ne speljejo takoj ob zeleni, saj je zaradi takih frikov “gužva” in priznam, da sm živčn voznik!
    Srečno in iznajdlivo vsem na cesti:)

  • Odgovori Fotr 22. 3. 2007 at 19:28

    Če že morate hupat, hupajte na kratko.
    Za spodbudo počasnežem, ne za sproščanje besa.

  • Odgovori chef 22. 3. 2007 at 19:39

    @blitz: obstaja en filmček o prometu v Indiji. Sem ga hotel dodat, ampak 1.) se mi ni ljubilo iskat po YouTube-u in 2.) do blogerjev, ki objavljajo filmčke, ki smo jih videli že (skoraj) vsi čutim tak dnev, da tega nisem storil.

    @blabe: jutri pride še ena prometna, ampak bolj tako, humor 😀

  • Odgovori šuši 22. 3. 2007 at 21:02

    ja in potem ga jaz naredim v drugo, kolegica pa v prvo. In jaz sedim za volanom enkrat na mesec (ker me ni doma in nimam svojega avta) ona pa vsak dan…in potem sprašuje, kako naj z ročno spelje!!!! Ven bi jo postavla in jo povozla…2x.
    Veš kaj mi je še všeč, ko tip godrnja nad ženskami in njihovo vožnjo, potem pa me moramo njegov avto vzvratno vozit, ker on ne zna! 😀

  • Odgovori blabe 22. 3. 2007 at 23:05

    chef se že veselim:) sej je smeh vs promet in kar je okrog njega razn seveda težjih nesreč!

  • Odgovori barbiblond 23. 3. 2007 at 17:31

    Da ne pišem o tem,ko sem jaz delala izpit, se je še fajn podmazovalo…
    No, križišče med Litostrojsko in Korotansko pa že lepo spominja na italijansko vožnjo! Še je upanje…

  • Odgovori agent 24. 3. 2007 at 22:11

    Tudi jaz sem eden izmed tistih, ki so trikrat delali izpit. Prvič sem pogrnil že pet minut po tistem, ko sem speljal z Roške in sem v križišču, kjer sta dva pasova za levo, zavil levo, pa sem zamenjal pas, ne da bi to sploh opazil. Drugič pa sem imel izpit tako rekoč že v žepu, pa sem imel smolo ravno na koncu, ko sem v velikem križišču pri hotelu Lev peljal po Tivolski cesti proti Viču in pri tem prečkal Celovško-Gosposvetsko. No, in s Celovške je zavijala desno na Tivolsko (proti Viču) ena ženska, ki ni imela prednosti, pa si jo je hotela vzeti. Ampak ji nisem pustil, ampak sem peljal naprej. Na koncu mi je ocenjevalec razložil, da sem se obnašal kot divjak, če sem raje divjal naprej in tvegal nesrečo, kot da bi ustavil. In jasno je bilo, da sem ostal praznih rok. Šele v tretje mi je ratalo, tretji ocenjevalec pa ni čisto nič komentiral, samo rekel je “Opravljeno”, pa čao ´miki.
    Rekel pa bi tole: niso samo divjaki tisti, ki povzročajo nesreče, ampak tudi cincarji. Inštruktor me je večkrat podučil, naj se pazim tistih, ki cincajo, ker bodo naredili sranje takrat, ko boš najmanj pričakoval. In še kako je imel prav. Recimo peljem po Celovški mimo bencinske črpalke ob obvoznici, pa tam čaka en tip z R 19, da bo šel s pumpe na Celovško. Najprej sem mislil, da bo počakal, da bom šel mimo, ker pred mano ni bilo nobenega avtomobila, ker je bilo videti, da cinca. In ko sem prišel skoraj do njega, se je tip enostavno odločil, da bo speljal – tik pred mano seveda. No, sem tudi jaz kakšno neumnost naredil, pa tudi eno manjše trčenje imam na vesti. K sreči brez hujših posledic. Bilo je pred leti v totalnem dežju, ko sem vozil od Poljan proti Škofji Loki, pri Zmincu se pa cesta močno zoži, poleg tega pa je precej “hribovita”. Tako pripeljem do vrha “hribčka” in zagledam, da nekdo na dnu kotanje na cesti čaka, da bo šel levo. Nisem imel velike hitrosti, sem pa pohodil “bremzo” in letel kot sneta skira in se zabil onemu, ki je čakal, v zadek. Ni šlo drugače. Bila sta dva zakonca, ki sta bila z mano zelo razumevajoča. In to mi je dalo misliti, da se splača biti s tistimi, ki trčijo vate, dokaj razumevajoč (vse v svojih mejah seveda). In sem kasneje ugotavljal, da če bi imel boljše gume, bi se morda še rešil, ker se gume praktično niso držale podlage. Tako da sem s Save šel na Pirelli 3000.
    Drugače pa sem precej temperamenten šofer (to imam po fotru). Težko prenašam razne “počasnele” in nedeljske šoferje. Če se pred semaforjem kakšen ne zmiga, mu sicer ne trobim, ampak mu pa z dolgo lučjo dam malo pospeška.

  • Odgovori piskot 25. 3. 2007 at 15:25

    …Kajti, če mene vprašate, bi se moral v vsej tej zmedi vsak udeleženec prometa zaletet nekajkrat dnevno…

    To sem jazst predvčerajšnjim razmišljal. Po 7 sekundah razmišljanja mi je bilo jasno, da imamo ljudje dovolj velik iq da do tega pride relativno malokrat (a še vedno prevečkrat). Konc debate.

    [ampak ker smo ljudje, mormo vsako stvar poglobiti in zafilozofirati, ker drugače nam ni več živeti… ne bi rad živel življenja, ki se ga opiše s temi besedami: človek se zbudi, kaka, lula, papa, dela,drka, gre spat] kajnede…hehehe- no pa sem spet tam.

  • Odgovori chef 25. 3. 2007 at 16:32

    Hm, pa imamo res vsi ljudje dovolj visok IQ? 😆

  • Odgovori mrki 26. 3. 2007 at 0:30

    Tukaj v Barceloni se mi zdi, da promet poteka kar tekoče. Veliko je enosmernih ulic, zaradi česar ni toliko zastojev. Všeč pa mi je tudi, da je na sredini sprehajalna pot, na obeh straneh poti pa poteka promet.
    Po mojem mnenju bi morala biti cela Slovenska zaprta za promet, še posebej pa me moti promet po Wolfovi in mimo Prešerca. V Ljubljani si tako ali tako v 20 minutah do centra iz skoraj vseh predelov, če pa si nabaviš kolo, si pa itak prej kot s trolo. Torej, ukinit promet v centru LJubljane!

  • Odgovori piskot 29. 3. 2007 at 17:26

    “Kajti, če mene vprašate, bi se moral v vsej tej zmedi vsak udeleženec prometa zaletet nekajkrat dnevno, sploh ob upoštevanju dejstva, da večina voznikov danes nima pojma o zakonih fizike ali vsaj o delovanju avtomobila.”

    Jah, gelde na to da se ne zaletimo nekajkrat dnevno (jaz se še nikoli nisem – knock knoc on the wooden doors) mamo že dovolj iq zgleda-heh.

    Zakaj bi voznik moral vedet, kako deluje avto? To je tko, kokr da bi mogu vedt, kako je zgrajen procesor v računalniku, da bi lahko napisal blog. Ali pa tako, kot da bi moral poznati delovanje TV-ja, da bi ga sploh lahko gledal… mah sj veš kva hočm povedat -heh.

  • Odgovori verbatim 5. 4. 2007 at 15:16

    Pozabljate faktor razvitosti. Z razvitostjo narašča kakovost cest. Vse hitrejše in bolj ravne so. Varne, večpasovne, križanja izven nivojska. In logično je, da pade spretnost šoferjem, če večino časa vozijo na takšnih avtocestah. Sam živim v hribih in mestni ljudje nimajo pojma, kako vozit po ozkih cestah. Sam tudi veliko potujem in obožujem države, kjer lahko divjam do onemoglosti, navkljub marsikje veliko gostejšemu prometu kot pri nas. In še veliko bolj varno se počutim kot na naših cestah. Pri nas je vse povezano z lenobo, iz tega tudi krožišča. Seveda je bilo prenaporno ustavit pri stop znaku in pogledat levo in desno…rajši malo zmanjšaš in pogledaš samo na eno stran v primeru krožišča. Potem so še tu pešci, ki vedno kar stopijo na prehod za pešce, brez da pogledajo.. Potem so leni vozniki, ki sem jim v danem trenutku ne da peljati 90, ampak vozijo 50. Tega v divjaških državah ni…vsak ima odgovornost, v primeru da ne more voziti tak kot večina, te takoj spustijo naprej… Pri nas pač rajši vleče 5 km kolono za sabo.

    Najbolj všeč pa mi je bilo v ZDA. V Sloveniji pri zeleni luči vedno daleč najhitreje speljem, če sem prvi v vrsti. Ampak v ZDA so me že v štartu pustili vsaj 20 metrov zadaj, navkljub močni mašini, ki sem jo imel. Potreboval sem 1 mesec, da sem speljal tako hitro kot oni. Pri nas pa se ponavadi zgubi vsaj 3 sekunde, ponavadi še več, ker si večina da avto iz brzine, ker je težko držati sklopko 1 minuto.

    Chef: ni šans, da predvidiš vse situacije v prometu. Pa če si še tak dober. Se spomnim nesreče na Lendavski obvnoznici (hitra cesta – pešci, bicikli in mopedi imajo prepovedano uporabo), kjer je nekdo povozil pešca v temi. In potem policija obkrivi voznika, da ni prilagodil hitrosti temu, da se lahko tam znajde tudi pešec. Dobesedno smešnica…

  • Odgovori chef 5. 4. 2007 at 20:37

    A ne, krožišča pa niso zaradi lenobe narejena, ampak zaradi večje pretočnosti! Tukaj si malo mimo usekal 😉

    Jasno, da vsake situacije ne moreš predvidet, zato pa prihaja do nesreč 😉

  • Odgovori Clark 7. 4. 2007 at 10:35

    buba švabe pravi:

    1. marec, 2007 ob 08:35
      Moj prag tolerance je 2 sekundi. Če se tip ali ženska pred mano ne premakne v roku dveh sekund potem ko se prižge zelena, potrobim. Če mi kdo reče, da sem nestrpen, ga bom pa na gobec. Ti bom že dal nestrpen…

    hihihihi 😉

  • Komentiraj