Eden od znakov družbene nerazvitosti je brez dvoma tudi grozljivo visoka koncentracija oglasnih panojev, ne samo v mestih, temveč, kar je še bolj strašljivo, tudi na podeželju, kjer kmetje oglaševalcem odstopajo celo prostor slovenskega narodnega simbola, kozolca. Zaskrbljujoč je že estetski moment tovrstne onesnaženosti, še bolj problematičen pa širši vidik oglaševanja na vsaki površini, ki to fizično omogoča. Tam, kjer so evri pomembnejši od kulture (estetike), je moralni propad nujen. Pri tem se ne omejujem na mestne oblasti, ampak so enako krivi vsi, ki oglase dovolijo na svojih zasebnih površinah, češ, v teh časih pride prav vsak evro. Odgovorna pa je seveda oblast, ki to dovoli – seveda zato, ker krvavo potrebuje denar za nasedle projekte, ki se ne bodo nikoli splačali. Narod je celo ploskal, ko je solzavi Županković zrihtal Bicikelj, v zameno pa je Europlakat dobil – še več oglaševalskega prostora!
Že nekaj časa zbiram energijo za fotoreportažo po Tržaški cesti od Kina Vič do Dolgega mostu in nazaj. Brez dvoma bi nastal najdaljši in najogabnejši blogerski zapis, s tem da sploh ne bi štel mini panojev na kandelabrih sredi ceste. Žal za ta miniprojekt še nisem našel časa ali zbral energije, je pa nekaj migala aktivistična skupina, ki se je trudila z inciativo Plakatopolis za Ljubljano z manj oglaševalskimi panoji. Če se prav spomnim, je internetni narod podpisoval nekakšno peticijo, kar je seveda kapitalna neumnost. Mislim, spletne peticije. To je bolj neuporabno kot mirni protesti samo do trenutka, ko se odstavi Janšo, potem pa vdanost v – nič bolj cvetočo – usodo. Za razliko od novodobne socialistične mladine, ki je demonstracije ukradla pametnim ljudem, pa pri iniciativi Plakatopolis še vedno vsaj malo migajo – čeprav rezultatov seveda ni in jih brez resnejše akcije niti ne more biti. In ja, kriv sem tudi jaz, ki se mi ne ljubi naredit niti jebene fotoreportaže, ki bi vzela pol sobote časa. Za video in nekaj strašljivih fotografij si oglejte plakatopolis.tumblr.com.
Bližje, kakor javna razprava ali podpisovanje spletnih peticij, so mi gverilske akcije. Oglaševalske panoje sicer ignoriram in name praktično nimajo učinka, sem pa pred blokom zadnjič opazil, da je punci, ki se smehlja z oglasa za zobno pasto, nekdo s črnim sprejem umetelno pobarval zob. Na to sem pozabil, potem pa danes na Tržaški opazil še en primer sabotaže, ki so jo izvedli na Telekomovem oglaševalskem panoju na Tržaški, ki je tudi daleč največji.
Ker me je Irena opozorila, da je nekdo očitno zagnal širšo akcijo sabotiranja oglaševalskih panojev, sem hotel fotografirati še tistega za zobno pasto – in ugotovil, da so ga vmes očitno zamenjali! Oglaševalcem torej grafiti pridejo do živega in jaz sem absolutno za ustanovitev podtalne grafitarske skupine, ki bi ciljno ustvarjala izključno na oglasnih panojih. Ali je moj zapis hujskanje? Seveda je. Drugo vprašanje pa je, ali grafitanje oglaševalskih panojev lahko smatramo za vandalizem? Po mojem mnenju nikakor! Posiljevanje z debilnimi oglasi na našem javnem prostoru je namreč bistveno hujša oblika onesnaževanja, ki ga ne more poslabšati noben grafit.
11 komentarjev
Sem pogledal linkano stran in se zgrozil ob posnetkih koliko je dejansko teh plakatov. Po Celovški se vozim vsak dan pa jih sploh ne opazim – smo jih očitno že tako navajeni?
Ampak za tujce mora biti pa to grozno.
Offtopic:
Se kdo spomni “oglaševalskega projekta”, ko si lahko najel oglasni prostor na tovorni prikolici, ki jo je po mestu vlačil osebni avto. To se mi je zdelo šele mega bizarno, da se nekdo spravi v rush hour na cesto z avtomobilom samo z namenom, da za sabo vleče prikolico z oglasom – če že drugega ne, res eko-friendly.
Upam, da vsaj to ne obstaja več.
Živi svobodno. Unovči dobre trgovske popuste, slabe pa vrži proč.
Se še kaj spomniš dragi Chef bložiča, če te zanima, ti lahko zasebno pošljem, kaj sem na to temo pred leti pisal.
Ne.
Pa se ob tem oglaševanju ne gre samo za estetski problem, mene mnogo bolj skrbi tudi glede varnosti,saj zaradi številnih reklam pogled uhaja drugam, še posebej v krožnih ali navadnih križiščih kjer sploh nimaš več pregleda na sovoznike. Škoda ker nimam slike, ampak ravno zadnjič sem se peljal skozi eno krožišče na gorenjskem, kjer sem zaradi reklamnih panojev moral skoraj ustaviti, da sem preveril kdo prihaja
V svobodni,
hm, kapitalistični ekonomiji se reklamam ni mogoče izogniti. Lahko jih odmisliš – jaz npr. jih sploh ne opazim več. Lahko pa se zaradi njih sekiraš in pišeš dolga pisma.
V državah s svobodno ekonomijo, kjer ljudje niso tako ubogega duha in kjer demokracijo tudi v resnici razumejo, ne tako kot ti, ki si okostenel izvržek prejšnjega sistema, verjetno obstajajo tudi direktive, ki oglaševanje na panojih dovolijo do določene mere. V nekaterih državah ljudje tudi ne barvajo hiš z živo zelenimi in oranžnimi barvami, a se zaradi tega ne počutijo nič manj svobodni.
Da drhal ne razume pojma svobode, je seveda logično.
@Tihi: Pri nas tudi parkirišča zarisujejo tik ob prehodu za pešce, kar je skrajno nevarno. Pač po načelu svobode, kot jo razume siromak @Rado, “lahko počnemo, kar hočemo, saj smo oblast”. Več tukaj: Parkirišča na račun varnosti Kaj potem ne bi na nevarna mesta postavljali še panoje! Da o nadstreških avtobusnih postaj (katerih glavni namen je, da so oglaševalski panoji!!!) splih ne govorimo.
Ampak, kaj hočemo živimo v svobodni državi, kot pametno ugotavlja @Rado, resda sarkastično, češ, bilo je že bolje, ko nismo imeli kapitalizma.
Naj mar
po tej analogiji zdaj jaz tebe obkladam, da si tipičen izvržek TEGA režima?
Ne.
To bi zgolj še eno razmišljanje z jajci.
Morda si res zrel zgolj še za gverilske akcije.
Probleme, ki te mučijo bodo očitno morali reševati drugi.
Probleme naše generacije, ki so nastali zaradi prejšnje generacije, bomo mi kar sami reševali. Manj, ko jih bodo reševali bukseljni, ki ne razumejo osnocnih principov svobode, demokracije in prostega trga, prej in bolj uspešno bodo rešeni.
Zato si pa silno želim, da bi starci vsaj ponižno držali gobce. Ob tvojih popopolnih kretenizmih pa seveda ni prostora niti za debato, ker bi bila ta bolj podobna pogovoru s kozli.
Ta tvoja ideja o grafitih preko reklam na panojih mi je kar simpatična. Upam da jo je prebral kakšen pravi grafitar.
Zdajle vrgla pogled na “Zadnji komentarji” in “Najbolj brano”. Petkrat Chef in enkrat Irena…
Predlagam sprememebo imena “Blogos” v “Chef’s”.
Ne bo več dolgo tako.