Pony crkne drugič

Pojma nimam kaj je bilo v ozadju poslovne odločitve, da BTC City in Gorenje v španoviji obudita ponyja, a že takrat je bilo jasno, da je projekt obsojen na propad. Pomagati mu ni mogla niti presenetljivo dobro sprejeta Red Bullova prireditev Goni Pony. Pred dirko je bojda povpraševanje po rabljenih ponyjih vsakokrat enormno … družba Gor kolesa pa je imela lani 863.000 evrov izgube.

Da je pony dober in lep bicikel?

Kdo je sploh verjel, da bi lahko bila prodaja teh grdih in slabih biciklov uspešna?

Želel sem si, da bi jim uspelo, res sem si želel. Zato nisem napisal sesuvajočega komentarja, ko sem videl, da jih nameravajo prodajati za od 329 do 789 evrov. Za toliko denarja je mogoče dobiti marsikatero spodobno, predvsem pa uporabno kolo. Ljudstvo je ob teh cenah norelo. Ne od navdušenja, seveda. Saj smo Slovenci. Proizvajalec pa se je menda hvalil, da je to vseeno bistveno manj kot stanejo konkurenčni izdelki, kot je Brompton.

Konkurenčni izdelki?

Klasičen slovenski narcisizem.

Kako lahko nekdo trdi, da je bil pony kadarkoli dober bicikel. Ali da je celo lep!

Od nostalgije živeti se ne da

V svoji kolesarski komjuterski karieri sem si lastil točno enega. Z razlogom nikoli nisem kupil drugega. Ker je bilo to, če že ne najbolj zanič, pa najbolj neuporabno kolo kar sem jih vozil. Primeren je le za razdalje, na katerih se čisto dobro znajde tudi skiro. Težek je kot svinja. Funkcije zložljivosti pa nikdar nisem razumel. Kdo je to kadarkoli zlagal?

Ljudem je pony všeč iz istega razloga, kot se s solzo sreče spominjajo SFRJ. Ker so kratkega spomina in ker ne razmišljajo racionalno. Noro se pa zdi, da je enako razmišljal tisti, ki je verjel – če je verjel – v projekt novega ponyja. Zakaj bi to prodajali to v času, ko trendi v komjutingu s kolesom narekujejo vse kaj drugega, na primer fiksijem podobne bolide s pisanimi feltnami, da o električnih kolesih ne govorim. Ah, seveda … saj so v Gor kolesih fantazirali o produkciji električnih koles, kot da lahko to naredi vsak amater.

Nočejo jih niti hipsterji

Morda bi jim uspelo, če bi novega ponyja prodajali za komaj kaj višjo ceno, kot jo držijo rabljeni. To bi bilo seveda nemogoče, tudi če bi jih opremili s kitajskimi komponentami. Morda bi jim uspelo tudi, če bi znali nagovoriti globalni trg. Slovani so v vsem svojem uboštvu za take finte preveč racionalni, na razvitem zahodu pa so pripravljeni kupovati celo še neobstoječe izdelke s Kickstarterja.

Pa vseeno: zakaj bi to kupovali Angleži ali Francozi? Hipsterji z zahoda vendar ne gojijo nostalgije po Jugoslaviji, jugoslovanskem industrijskem oblikovanju in po izdelkih, ki so bili od nekdaj preslabi za evropski trg. Hipsterji kupujejo fiksije in fiksijem podobne pozerske bicikle … hipsterji se s kolesi zares vozijo, recimo na drugi konec Stockholma ali New Yorka. Hipsterja generacije Y lahko nategneš z marsičim … ampak s ponyjem ga ne boš. Morda je nor, ni pa neumen.

Prejšnja objava Naslednja objava

16 komentarjev

  • Odgovori Seamus 30. 8. 2018 at 19:57

    Včasih se je poni zlagal, ker ni bilo placa. Prtljažnika za kolo ni bilo. Edina šansa je bila ali položen na streho:
    https://mmc.bolha.com/1/image/220414/220710/Prtljaznik-Zastava-101–Yugo-55–Ficko_5a591ace4e286.jpg
    ali zložen v prtljažnik. Večina je pa tisti zglob zašvasala, saje je delal preveč problemov in ni držal čisto dobro. Imel sem pa par ponijev. In takrat, ko sem jih imel se nisem spraševal o uporabnosti. Ko sem dobil bicikel s prestavami pa nisem imel več želje po poniju.
    V zgodbo pa nisem verjel, saj je cena čist previsoka. Poni je bil včasih poceni, zato jih je pa bilo toliko in čisto nič drugega ni razlog.

  • Odgovori Boki 30. 8. 2018 at 20:43

    To je res noro, za taksne cene 🙂 V Decathlonu sem za 150 EUR kupil cestno kolo, ki se vozi vrhunsko. Ne recem, da ga ne bo v dveh letih vrag vzel in seveda mi je jasno, da je narejen na kitajskem. Ampak vprasanje je, ce bi novi Poni za 500 EUR zdrzal kaj vec. Vcasih smo se vozili na rogovih kolesih, ki so bili od slehernega sraufa naprej izdelani v Sloveniji, pa je bilo tudi vedno nekaj narobe. Idiotsko se mi pa zdi tudi to, da se Gorenje v take akcije sploh spusca. Namesto da bi vlagali v razvoj njihovih osnovnih panog.

  • Odgovori Katarina 30. 8. 2018 at 20:49

    A nimajo v decathlonu ne pa zlozljiva jajca k so pol lazja in stanejo tretjino ponija?
    Od kje ljudjem ideja da se bi slabi nisni izdelki prodajali.

    Sicer pa vidim da so zlozljiva kolesa dost uporabna…za javbi prevoz, v metroju so kolesa ob konicah omejeno pomaga tega se pa zlozi in ga lahko v pisarno odvleces, da ne dobi nog čez dan…

  • Odgovori filmoljub 30. 8. 2018 at 22:06

    Ta jajca s trapasto majhnimi kolesi smo vozili zgolj zato, ker se je (v nekem času) težko dobilo kaj drugega ali boljšega. Je bil pa kul izključno poni z nožno zadnjo zavoro (beri: kontro), si lahko med vožnjo fino blokiral in drsel v ovinek ter tako risal črne sledi po gladkem asfaltu.

  • Odgovori Matej Zalar 31. 8. 2018 at 8:03

    @Seamus: Jasno je čemu služi možnost zlaganja, ampak ta rešitev je bila zanič.
    @Boki: Saj je Gorenje zagonilo samo 1,3 milijona 🙂
    @Katarina: Saj pravim, to je bila klasična zmota, da je bil pony dobro kolo, da so ga ljudje kupovali, ker je bil dober. Zložljivo kolo je pa morda v 21. stoletju uporabno v razvitem svetu, v Republiki Sloveniji pač ne. Rad bi videl kako bi pogledal šofer avtobusa, če bi ga privlekel s seboj … mene je enkrat tudi že vratar metal ven iz bajte, kjer smo imeli najet poslovni prostor.
    @Filmoljub: Tako. Ni bilo boljšega. Ampak ljudje mislijo, da se je živelo krasno. In da je bil pony dejansko dober bicikel, ker so lahko risali črte po asfaltu.

  • Odgovori Anonimno 31. 8. 2018 at 8:31

    Tole risanje črt je bila dejansko edina stvar, ki je bila top pri mojem zelenem ponyu. Ki je šel v zgodovino takoj, ko so pri Rogu naredili gorsko kolo.

  • Odgovori kren 31. 8. 2018 at 9:50

    Pri mojem poniju je bilo top to, da sem si pri skakanju z njim zlomil roko. Ker se je hudič pri pristanku zložil 🙂
    Seveda mi je foter potem našvasal štango.
    Lani sem ga spet kupil, lepo ohranjen primerek za 70 eur. Izključno zaradi nostalgije. Na prtljažnik sem namontiral košaro in ga uporabljam za špilanje jugoslovana. Z njim se peljem po špecerijo v 500m oddaljeno trgovino. To pa je tudi to.
    Da pa bi dal zanj par sto evrov pa nisem nor.

  • Odgovori Disguy 31. 8. 2018 at 12:54

    Kaj ti bosta Boscarol in Akrapovič, če lahko služiš od faking Ponyjev? 😀

  • Odgovori FV 31. 8. 2018 at 19:50

    Nimam ponija, imam pa neko nemško varianto, ki sem jo podedoval od družinskega kolega. Ta ga je vozil od garaže do stanovanja v peš coni zato mu je zlaganje koristilo. Men glih ne, ker imam dovolj veliko garažo, je pa uporaben za prevažanje otroka na sprednjem sedežu, ker ni moteče zgornje cevi. Za kaj več je pa kar mučno na teh mini kolesih. Imam pa starejša soseda, ki sta redno na identičnih naokrog po mestu. Pa tudi dvomim, da sta jih kdaj zložila.

  • Odgovori Kriza plačevanja rtv 1. 9. 2018 at 8:42

    Lastnost rogovih koles je tudi bila, da so pri obremenitvi odletele bremze. Meni že.

  • Odgovori Matej Zalar 2. 9. 2018 at 11:35

    Sedemdeset evrov za lepo ohranjen primerek je odlična cena. Dejansko bi to zadevo imel za prevažanje do najbližje trgovine … ampak če je tako blizu, grem raje peš, ker obenem sprehodim še psico.

  • Odgovori zmago1 2. 9. 2018 at 21:33

    Star pony res dober primerek te bo kostal cez 100 eur, ene 120-140 eur bo treba odstet,….
    Nov pony je pa dobro kolo ampak cena,..jaooooo,..tudi mi smo kupili za zeno kolo v Hervisu za 180 eur pa gre za orenk Kolo in ne za pony izvedbo ,….Pony bi po mojem mnenju šel v promet edino in samo z dobro ceno, opremijo naj jih s kitajsko opremo pošljejo na evropski trg in dajo ceno kajpavem 199 eur ali pa 179 eur,…. mogoče bi šlo mogoče ne,….tako pa ponije za 329 do 700 eur celo ne vem kdo je kupoval,…ene akcije so imel v merkatorju ampak se mi je zdej res bedno zbirat nalepke da bi ga dobil potem za 250 eur al kolk,….še vedno tumač.

  • Odgovori zmago1 2. 9. 2018 at 21:46

    Aja še to, zanimivo bi bilo videt koliko koles so sploh prodali za tako izgubo,…če so recimo prodali 3000 koles (kar močno dvomim) so na vsako kolo pridelali okoli 300 eur izgube ,…..

  • Odgovori Matej Zalar 3. 9. 2018 at 10:38

    Dvomim, da so jih prodali 1000. Ker že to je precej visoka številka. Toliko različnih ljudi si dnevno ogleda moj blog, ampak je dober blog, ki je na voljo zastonj, pony je pa zanič bicikel, ki je bil predrag. Tole se je pred časom prodajalo tudi na Slovenskem, pa je bilo očitno za ta trg predrago, čeprav za nižjo ceno, kot ponyja, dobimo šik in uporabno kolo, ki je menda tudi trpežno. Je pa res, da ni zložljivo … kot da je bila to dodana vrednost ponyja nove generacije.

  • Komentiraj