O problematiki izumiranja klasičnih bifejev bi bilo vredno odpreti širšo razpravo. Vsi bi odpirali neke lounge bare, pekli hamburgerje, ponujali 66 vrst piva, vrteli muziko, ki ji je nemogoče določiti žanr, zaračunali za vso to sranje vsaj četrtino preveč in za štiri evre na uro zaposlovali nadute, lene in nesposobne natakarice. Če jim to ne uspe, in večini ne, pa niso sposobni urediti niti korektne beznice, ki bi jo polnili lokalni posebneži neškodljive vrste, ne pa srednje dobro situirana čefurjad in vseh sort lopovska golazen.
Sem ter tja pa se še najde kak primerno zanikrn bife, ki ga še ni načel zob modernizacije. Strinjam se, da bi jih morali zaščititi kot del kulturne dediščine.
Fotografija mi je všeč zaradi kontrasta med prastaro tipografijo in najmodernejšim strojem na dveh kolesih. Zavzel sem klasično kolesarsko pozo iz sedemdesetih do začetka devetdesetih let prejšnjega stoletja.
Danes ni bilo prave volje, živeti moram športno, ker je jutri prvi vrhunec moje tekmovalne sezone. Enkrat bomo pa šli tja na kavo, travarico in Union.
27 komentarjev
Jebemti, obožujem take pajzlce. Prikliče mi spomine na čase, ko je fotr šel na kavo, meni pa naročil deci jabolčnika, v poznih osemdesetih. Tisti plehnati šanki in pepelniki na njih…
Fotka pa zmaga! Sploh poza iz sedemdesetih!
A tukaj je dejansko “zadaj” še obratujoč bife?
.
Se dnevno vozim po Celovški in gledam ta napis, pa sem vedno mislil, da je nekaj kar so pozabili odmontirati s pročelja, tam pred kakšnimi 25. leti :-).
A to maš kompakt spredi?
@Gregor: Tako. Točno tisti plehnati šanki! Pa kelnerce v borosankah.
@Robert: TO pozo moramo spet bolje spromovirat. Človek tako res izpade kot pravi dec.
@Aleš: Mislim, da nekaj funkcionira. Čez zimo si želim narediti par turnej po teh pajzlih … kar po becirkih. Vič, Šiška, Bežigrad, Fužine …
@Jani: Superkompakt. Če bi imel danes zadaj 11-30, bi bilo to še kar idealno. S kompaktom bi pa nekajkrat ostal na suhem.
Nisem čist prepričana, ampak mislim, da bifejev ni več; te so po novem nadometili … bari, okrepčevalnice. Tako da ne samo ponudba, tudi nazivi so zdaj bolj fensi – šmensi 🙂
Eh … saj o tem govorim, nazivi so nobel, fasada je tudi videti kot da je nekdo vložil vanjo precej denarja, špara se pa na osebju, da o ponudbi niti ne govorim … ne morejo mi vendar prodajati pira za 4 evre ali 5 evrov, ki ga postrežejo z napačnim kozarcem. Ali pa to,d a na pragu Italije kuhajo nagravžno kavo. To gre mogoče skozi na Švedskem, v Ljubljani pač ne. No, dobro, saj gre tudi v Ljubljani. Samo nekaj nas nerga zaradi tega, ostali pa zmerjajo … nergače.
@Matej, daj malo več podatkov o superkompaktu, no! Kakšno kaseto pa voziš zdaj? 11-32?
Kar se poze tiče … en tapravi volneni dres ti še manjka, pa tiste super fancy retro šprintarice Vittoria ’76 Evo!
Jest njega trenutno bl vidim na Red Hook critu..
Značaj in poza RedBullstar mu nebi bila tuja!
Sori, mi je bed ker je komentar off topic..
Kaj češ z bifejem, če pa je itak prepovedano kajenje v njem. To potem ni to. :/
Buffett je pisalo včasih nad vrati. In tako se je tudi izgovarjalo. Vsaj na Gorenjskem, bili pa so taki živilini buffetti na vseh avtobusnih postajah. Rostfrej šank, kelnarce v uniformah in bobi in čips v vitrini.
Bobi in čips. Pa Kokta. Ja, pa čiki od ta starih.
Seveda. Kokta, jupi in filter57.
Ti bifeji imajo tudi poseben in prijeten vonj. Ne vem kaj tocno je njegov vir a vsi taki lokali ga imajo.
Jo, jaz se tudi spomnem enega take bifeja pred bloki. Spomnem se kot otrok, da je jezni hribovc v nedeljo zjutraj, razbil vrata s sekiro, nato pa potegno rostfrej sank na dvorisce s traktorjem.
Na sliki zgledas kot pravi ded, ampak me nisi preprical, za rostfrej sank kolo ni dovolj, se vedno rabis traktor.
Bifeji … veste kaj je fajn pri bifejih? To, da v teh beznicah začutite resnično življenje. Da srečate tiste ljudi, ki v resnici volijo Janšo in so prepričani, da je smrtna kazen dobra rešitev. Ki bi Bavčarja zaprli dosmrtno. Ki so jim fajn tiste, pri katerih imaš kaj za prijet. Fajn je, da je kelnerca tam res glavna – a ji je obenem jasno zakaj je tam. Če ji nisi všeč, ne dobiš pijače.
Za pajzle je bil po mojem usoden Kebrov zakon, ne toliko prepoved kajenja.
@Robert: Ne vem kako naj komentiram super compact? V glavnem mi je kompakt premalo. Po dolini je proti Lučam sem pa tja letelo čez 60 km/h in to se težko drži s kompaktom, ki ga zmanjka tudi, ko moraš loviti na spustu 🙂
Super compact v kombinaciji z 11-28 pa včasih malo preveč. Idealna kombinacija je po mojem (in imam kar nekaj somišljenikov) super compact in 11-30 zadaj. Potem pa treniraj 🙂 Je pa res, da sem lani kakšnih 1.300 kilometrov prevozil tudi s klasiko in 11-28 … ugotovitev? Ravno tako sem prišel čez vse klance, samo hitreje 🙂 Še najbolj nadležno se je potem voziti z nekom šibkejšim, ki da na klancu lepo v prenos 34-28 in mlinčka, sam pa nimaš druge možnosti kot da se odpelješ, sicer bi lahko dol stopil.
@Jani: Red Hook Crit … to bi se šel, če bi bil zaposlen. in s pravico do bolniške odsotnosti od prvega dne 🙂
Matej, evo, ravno take podatke o super compactu, ki izvirajo iz izkušenj, rabimo!
Ne morem izluščiti, katero varianto super compacta voziš. 46-30, 46-36, ali 48-32?
Če sem te prav razumel, ti je compact 50-34 premalo, ker na 50-ici po klancu navzdol vrtiš v prazno? Če sem to prav razumel, potem ne razumem, kaj si hotel reči, da je – citiram: “Super compact v kombinaciji z 11-28 pa včasih malo preveč.”, ker ti pri super compactu po klancu navzdol zmanjka še prej, kot s compactom (50 proti 46, ali 48).
Meni, recimo, ki nimam nog, primerljivim tvojim, je compact 50-34 kar problem – na 50-ici po ravnem in na dolgih, rahlo vzpenjajočih trasah na 11-redni kaseti 11-32 lahko poganjam večinoma le 16-18-20 zobnike, včasih še 14, 11-12-13 ni šans, 22-25-28-32 pa itak ne smeš.
Se mi zdi, da bi mi namesto 50 že 48 naredil ogromno razliko, ampak vozil ga še nisem, na pamet pa itak ne morem vleči nobenih zaključkov, da bi lahko vedel, ali bi se menjava s compactom sploh izplačala oz. da bi s to menjavo bicikel dobil čisto drug karakter.
Celovška 103, a to še obratuje, ali je samo napis na tej garsonjer stolpnici?
Eh .. super kompakt … sorry, mišljen je maksi kompakt oziroma semi kompakt, torej 52/36. S super kompaktom pa res nimam prav nobenih izlušenj, žal.
Sicer pa ne razumem zakaj te moti kompakt. Na enajstredni kaseti brez težav voziš tudi 50-25. In če ne gre več, pač vržeš spredaj na mali zobniki. Zelo se bojim, da bi ti pri zobniku 48 hitro zmanjkalo, ko bi hotel pognati na spustu – niti ne tako strmem.
No, to pa že dobi ves smisel! Semi-compact 52/36 torej voziš! Hvala za razodetje!
Strinjam se, pri spustih je že 50 premalo in tvoja opazka o neprimernosti super- oz. tki. sub-compacta je čisto na mestu!
Praviš torej, da brez skrbi lahko vozim na 50-25? Na servisu so me poučili, da zadnji (največji) štirje zobniki pri vožnji na velikem verižniku ne pridejo v poštev, ker veriga preveč striže. In se pač trudim ne uporabljati jih. Evo, ob prvi vožnji, ko to deževje odide, ignoriram priporočilo serviserja!
@Robert: Naceloma kombinacija spredaj velika in zadaj najvecja dva zobnika ter obratno spredaj mala in zadaj najmanjsa dva je nekako kar naj se ne bi pocelo. Jaz do tretjega normalno grem, pri drugem najvecjem pa potem ze slisis da prevec praska. Malce po filingu, pa bo. Drugace pa lahko spredaj samo se saltas, se zlasti na slovenskem razgibanem terenu. Namesto, da bi lahko realno gledano uporabljal 18 prestav, si potem limitiran na 14. Potem pa ze res skoraj bolje, da bi si umislil tisto novo grdo varianto s samo enim zobnikom spredaj.:)
@Boki, saj točno to je svetoval Matej! 50-25 je sprejemljivo, na 50-28 in 50-32 se pa ne gre.
In enako pri tamalem – 34-11 in 34-12 ne, ostalo da.
Berem zapise, kjer gredo ljudje bolj v ekstreme – odsvetuje se le ‘big-big’ in ‘small-small’, ostalo je sprejemljivo.
Tisti, ki v žaru borbe ne mislijo na drugo, kot na rezultat, jim je tudi odsvetovani ‘big-big’ in ‘small-small’ sprejemljiv, ker se pri tem požvižgajo na sprejemljivost, estetiko in poškodbe opreme 🙂
@Robert: gre verjetno za tiste primerke, ki mislijo da so profiji in nato tudi vsako leto zamenjajo ne samo zadnjo kaseto in verigo ampak tudi sprednji sajbi. Ali pa kar bicikl, kaksen frajer pa si, ce se ne vozis z najnovejsim modelom!:)
@Boki, madona, a veš, da imam prav zaradi teh primerkov manjvrednostni kompleks! Ves pisan sem na kolesu – vozim Treka v Skyjevem dresu, mimo mene se pa odpelje v nulo uštiman model, ki ima s šprintaricami usklajen še celo headset cap, bicikel pa ravno iz salona vzet in ves bleščeč!
No, najprej vrzi Skyjev dres v smeti in se vozi z nečim nevtralnim 🙂
Mislim, da glede prenosov preveč kompliciraš. Težavo bi imel, če ne bi mogel obračati 34-32. Če imaš težavo na veliki šajbi, pač vrzi na manjšo. Mene kompakt sicer moti predvsem zato, ker ne morem ostati dlje na mali šajbi in potem se dogaja, da na valovitem terenu kar naprej šaltam spredaj.
Če pa navijam za Froomea, no 🙂 Hec 🙂
Pa ne želim komplicirat, ker sem se celo življenje vozil s triplo na srednjem verižniku in pri tem uporabljal celo kaseto, ne obremenjujoč se s tem, kakšno škodo bi lahko naredil. In je oprema nekako zdržala, še zdaj je vozna.
Zdajle, ko vozim novo kolo z Ultegro, bi pa vseeno rad malo pazil na opremo, če ne drugače, pa tako, da vsaj upoštevam pravila, kakršnakoli že so. Vsakdo nekaj govori drugače, tudi na webu je vse polno nasprotujočih informacij in na koncu se vprašaš, kako naj sploh ravnaš. Še najraje bi delal po starem občutku – vrtiš, dokler gre, potem pa prestaviš, ne glede na to, kam 🙂
Prestavljanje spredaj je tudi meni izjemno moteče. Kratke prste imam, levo roko pa precej švohotnejšo od desne in mi prestavljanje spredaj ni tako samoumevno, kot zadaj, z desnico.