Panika zaradi popolnega zaprtja ceste čez Vršič do konca junija in od začetka septembra do konca leta oziroma končanja del ter delnega zaprtja v juliju in avgustu se mi zdi nekoliko iracionalna, ne pa nenavadna. Obelodaniti precej neprijetno novico le pet dni pred dejanskim zaprtjem je birokratska nesramnost, ki si jo lahko privoščijo samo imbecilne institucije z zaposlenimi šibkega umskega dometa, ki ne razumejo, da so v službi državljanov in da tudi cesta ni sama sebi namen, ampak da prav tako služi državljanom. Ni nenavadno, da so Trentarji to razumeli preveč osebno, kot nekakšen smrtni udarec in sabotažo.
Vršiška cesta je v tako slabem stanju, da se ruski ujetniki, ki so jo gradili, verjetno pri Ruski kapelici obračajo v grobovih in svinjarija je že to, da bodo cesto obnovili šele letos. Že večkrat sem razmišljal, da je verjetno bolje in ceneje zapreti dolg odsek ceste naenkrat in povzročiti kaos samo enkrat, kakor peglati nekaj kilometrov po malem več mesecev. Potem sem izvedel, da ceste na Vršič ne bodo obnovili v celoti, ampak samo en kilometer ceste ter devet metrov visoki zid.
Seveda sem laik in o nizkih gradnjah v visokogorju nimam pojma, a to se mi vendarle zdi precej dolgo obdobje če vemo, da gre za pomembno cesto od katere živi vsa Trenta. Cesta na Vršič je z gorenjske strani dolga dvanajst kilometrov in v slabem ali katastrofalnem stanju je veliko več kot le kilometrski odsek. Lahko torej pričakujemo, da bodo s to dinamiko Rusko cesto popravljali naslednjih deset sezon? In cesta ni dosti boljša niti na primorski strani …
Ponavljam: kilometer visokogorske ceste in devetmetrsko škarpo bodo za dobrega pol milijona evrov obnavljali nekje do osem mesecev.
Vrnimo se dobrih sto let v preteklost, v leto 1915, ko so se za potrebe vojske odločili razširiti in utrditi gozdarsko cesto čez Vršič. Res je tedaj gradilo 10.000 vojnih ujetnikov brez sindikalnih pravic, v groznih razmerah in s tisočerimi smrtnimi žrtvami. Citiram iz Wikipedie: »Širili in utrjevali so že obstoječo cesto, gradili viadukte in mostove, klesali kamenje ter opravljali različna zemeljska dela.«Skupaj 24 kilometrov in 50 serpentin. Res so se zadeve lotili bolj po domače in cesta je bila tudi preveč izpostavljena plazovom, zato so jo kasneje še dodelovali in del trase prestavili drugam. Ampak.
Dela so se začela leta 1915, takoj ko je sneg skopnel.
Promet je stekel v novembru 1915.
Leta 2017 bodo v istem času obnovili en kilometer ceste in devetmetrski zid.
18 komentarjev
Najslabše je pa to, ko se boš peljal po novem asfaltu bo isto kot sredi piranskega zaliva z barčico (valovanje). Po dveh letih bo razpokan asfalt. Izgradnja nove ceste je 3cm peska potlačenega z lopato, 2cm grobega asfalta in 0,5 cm finega najslabšega asfalta. Raja vidi nov asfalt, pa že ploskajo, da zdrži leto al pa dve je totalno nepomembna stvar. Mi hočmo novo cesto.
Pa sneg je leta 1915 skopnel verjetno sele zacetek junija, ne konec februarja….
Ni osamljen primer, nasprotno, gre za STALNO prakso. Most čez Dravo pri Vuhredu so z namenom sanacije (ne npr. popolnega rušenja in izgradnje novega) zaprli novembra 2016, odprli ga bodo maja 2018. 13km obvoz je “urejen” po delno razsuti in občutno preozki cesti.
http://svet24.si/clanek/novice/slovenija/58206b7b2814c/zapora-mostu-razburja-krajane-vuhreda
Skratka, klošarija.
@Andreja: Ne vem pa kdaj je skopnel letos. Ampak če je že kopno pa še niso začeli delati, je že to zelo očitna svinjarija.
Del ljudstva, ki se s takimi neumnostmi strinja, češ “enkrat je pač treba popraviti cesto, kaj pa težite” je seveda pripravljen požreti marsikaj. Tudi 25 let ropanja, ki se nadaljuje z novimi infrastrukturnimi projekti in zdravstvenimi reformami. Tako mini popravilo je le malo bolj očiten primer nesposobnosti.
@Alkoholik: Seveda, ta primer je samo malo manj izpostavljen, ker se tja ne vozimo na rafting … Da bi kdo izračunal finančne učinke za državljane, ki bi jim morala ta država služiti … to pa ne. Nikdar se ne računa tega, koliko denarja gre v luft, ker se morajo ljudje voziti po obvozih, ampak ne samo za kilometrine, računati bi morali tudi stroške časa, to pa sploh nikogar ne zanima. Oni popravljajo cesto. Kaj pa težite? Cesto je pač treba popraviti.
Dobrodošel v sloveniji (namenoma z majhno začetnico).
Vsi ti birokrati so navadne opice, ki ne vidijo 5 minut naprej.
Avtocestni priključek Šmarje -Sap gradijo 1 leto.
Pa še to smo zaradi tega, ker ga je nek župan izsilil. Lokalci pa pizdijo, ko se morajo okrog vozit. TO, da istočasno urejajo tudi (edino) lokalno cesto, je pač samo naključje. Vosli.
Še to… Recimo, da si nič hudega sluteč izvajalec del, ker si zmagal kot najugodnejši ponudnik. To, da zmaga najugodnejši ponudnik, je sicer eden od razlogov za tako stanje cest, kot ga imamo danes, ampak o tem kdaj drugič. Dobesedno iz danes na jutri izveš, da censte pa vseeno ne bi zaprli. Kaj boš naredil z mehanizacijo in zaposlenimi v naslednje pol leta?
No, glede na to, da bi 1 km delali pol leta, je pa mogoče vse mislil gazda sam narediti s karjolo in sploh ne bo težav. hehe
Odličen komentar. To samo dokazuje, kako zelo je sistem zavožen od temeljev naprej.
Je pa res, da se lahko tudi midva prijaviva na razpis, čeprav o nizkih grandjih nimaav pojma, ampak sva samo nekje izvohala kakšna je cena drugega najcenejšega ponudnika. Ko zmagava, samo še najameva podizvajalce in jih samo še fino privijeva ali pa zaposliva Bosance, ki delajo v približno enakih pogojih kot pred sto leti vojaški ujetniki.
klasicno po slovensko. Luknje v cestah se ignorira toliko casa, da enostavna resitev ni vec mogoca. Tam kjer so ceste narejene in vzdrzevane tako kot je treba, se v teoriji menja samo povozna plast. Pri nas pa zadeve pustijo tako dalec da je potem treba zamenjat dobesedno vse .. ce karikiram … do trdne skalne podlage. To pa stane casa in denarja. Kar se pa tice birokratov, ki so tole spesnili pa vejo da imajo opravka s Slovenci in da kmeckega punta ne bo. Tisti, ki se jih tiče se bodo par dni malo bunili, potem pa bo sla karavana dalje. Ostalih slovencljev pa se vse kar je dlje kot dvoriscna ograja itak ne tice. In to je to ,da lahko recem da smo sami krivi da nas jebejo v mozak
Bravo Matej,
uspelo ti je. Po objavi tvojega bloga so sporočili, da rekonstrukcijo ceste prestavljajo za nedoločen čas.
Matej, ne moreš se kar tako prijaviti… Če je vsaj kolikor toliko zastavljen razpis.
@Rado: Vidiš, spet mi je uspelo zavreti napredek 🙂
@Beki: Ne, če poznam pripravljavca razpisa 🙂
Me prav zanima, koliko časa, bi se tole gradilo pri nas. Po mojem ne pred mojo penzijo. Pa še nisem tako zelo blizu 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=btOE0rcKDC0
@Bobi: Jaaaa, ampak tukaj ni bilo treba prenoviti 9-metrske škarpe na samo 5 metrov široki cesti!
Saj železniško progo do Kočevja tudi prenavljajo dalj časa kot jo je Marija Terezija zgradila iz nič na roke
@bobi – pri nas bi morali narediti hiter posnetek v kontra, da bi izgledalo da se sploh kaj dogaja…
A ni bila svoje čase, ko je bila zima še zima, ta cesta čez Vršič neprevozna tudi po par mesecev? Kako so pa takrat preživeli?
Naj zaverglajo stroje v jeseni, saj ni več snega. Ali zdaj, ta hip. Saj gobcajo že celo večnost. To tudi košta.
Čestitke Chefu, ker so čist spremenili načrte. Bojda bo zaprta samo pet dni.
Mislim, kakšne butnglavski faconarji so pri koritu!! 5 dni in bo narejen tahujši ruker?
A je kdo tako prijazen – ker mislim, da ste tukaj na nivoju – koga še spoštujete, mu verjamete, mu zaupte?
Ena samo ime, plizz!