Po treh letih so me v petek spet zvlekli v Kolosej. Vmes sem bil nekajkrat v Kinodvoru in v Komuni – brez pripomb. Pravzaprav sem užival, tudi v Komuni, čeprav je Kolosejev kinematograf. Drugače je seveda v Javnih skladiščih. Po treh letih je Kolosej še bolj zanikrn, predvsem pa bolj … prazen. Porazen je bil že prvi vtis: na pol skidano stopnišče pred glavnim vhodom, v notranjosti še vedno obupno smrdi. Ob torkih so vstopnice cenejše, kar me je rahlo skrbelo, saj sem pričakoval gnečo. Ampak, nasprotno! Ob osmih zvečer je bila dvorana tako rekoč prazna.
OK, sem si rekel, gneče k sreči ne bo – kar pa še ni bilo zagotovilo za miren spanec. Tako rekoč vsi so zobali popkorn, za menoj je nekdo prvo polovico predstave odpiral neke vrečke, v drugi polovici pa me je brcal v sedež in vmes je malo manjkalo, da bi izgubil dostojnost in naredil sceno. Hrustanje me pravzaprav ne bi smelo presenetiti – ob cenejših vstopnicah so nam namreč podarili nekakšne kupone za cenejši popkorn – s tem da beseda cenejši zveni kot zelo slab vic. Za ta denar v kakšni zakotni tovornjakarski gostilni dobiš celo malico.
Ampak pustimo to. Pravi šok sem doživel takoj, ko smo vstopili v dvorano.
Vem, da sem se že pred tremi leti razburjal zaradi raztrganih sedežev, ampak zdaj je to preseglo vse meje dobrega okusa. Na fotografijah namreč ni samo izbor najbolj poškodovanih sedežev, ampak je takšna večina! Komaj smo našli tri v vrsti, ki niso bili popolnoma raztrgani.
Seveda sem na službo za odnose z javnostmi naslovil vprašanje, kako komentirajo zanemarjenost Koloseja in dobil odgovor, ki ga v celoti objavljam spodaj:
Spoštovani g. Zalar,
Zahvaljujemo se za vašo pritožbo in mnenje, ki ste ga v njej podali.
Ljubljanski Kolosej je star že dobrih 11 let, skozi njegove dvorane pa je šlo že več kot 12-milijonov obiskovalcev. Nedvomno je tako razumljivo, da so posamezni deli opreme poškodovani ali celo uničeni in zato potrebni obnove. Slednjega se zavedamo, zato ravno te dni v Koloseju poteka menjava sedežev. V decembru so bili v celoti zamenjani sedeži v dvorani 1 in tapecirani oz. zamenjani najhuje poškodovani sedeži v dvoranah 2, 3, 4, 6 in 7, sedeži v vseh ostalih dvoranah pa bodo deležni temeljite obnove predvidoma do konca februarja.
Za neprijetno izkušnjo se vam vseeno opravičujemo in se zahvaljujemo za razumevanje.
Ja, absolutno je razumljivo, da 12 milijonov riti stole sčasoma poškoduje. Kar ni razumljivo je, da v Koloseju niso poskrbeli za to, da bi njihovi gostje sedeli na dostojnih sedežih. Jasno je, da se stoli niso naenkrat raztrgali v zadnjih nekaj mesecih. Ampak, konec dober, vse dobro. Redne goste Koloseja – no, njih zanemarjenost verjetno itak ne moti – lahko torej veseli, da bodo v roku meseca in pol obnovljeni vsi sedeži. To lahko veseli tudi družbo Kolosej, saj bodo spet imeli mir naslednjih enajst let, glede na katastrofalen obisk v zadnjem času pa verjetno še malo več. Zelo dobro je, da se zavedajo zanemarjenosti svojih dvoran. Da stole tapecirajo šele potem, ko so popolnoma uničeni, pa seveda kaže na podcenjujoč odnos do gostov. Si predstavljate, da ste lastnik lokala s tako zanemarjenim interierjem? Tako nemarnega bufeta sicer ne, poznam pa nekaj zanikrnih lukenj, ki životarijo samo še od redkih lokalnih pijančkov. Nekaj podobnega se verjetno dogaja tudi Koloseju, vsaj tako je bilo videti v torek.
Ne morem pa reči, da v Koloseju nisem dobil točno tistega, kar sem pričakoval – razen, da me je Hobit dolgočasil še bolj, kot sem si bil mislil. Hočem povedat, da nisem prebral nobene Tolkienove knjige, niti nisem gledal nobenega filma, posnetega po njegovih zgodbah. Te pravljice me dolgočasijo, še bolj pa me dolgočasijo digitalne filmske upodobitve. Že po petih minutah filma mi je postalo jasno, da me zgodba tako zelo ne zanima, da sem bil kar malo presenečen.
24 komentarjev
TUŠ-evi centri so dosti bolj urejeni. Že nekaj let se izogibam koloseja zaradi uničenih stolov, nepočiščenih ostankov prejšnje predstave in dragih vstopnic ter popcorna.
Nekak se mi zdi, da je v tušu (hodim predvsem v Kranj) tudi precej manj primitivnih gledalcev … pa še kokic dobiš za isto ceno točno dvakrat več =)
Jest sem bla nazadnje tam 1. novembra… pokvaril se jim je avtomat za kupljene karte (že tako je delal samo en od treh) in je minilo ene pol ure preden je nekdo prinesel kolut praznih vstopnic. Vrste se je nabralo ene 30 ljudi. Vrsta do blagajne je bila pa od blagajn samih pa okrog tistega kroga do vhodnih vrat in ven. ja, dejansko do ven. Tko da imo jim ravno slabo ne more it, razen če je bil to edini tak dan v letu, kar pa močno dvomim.
in tbh nisem nikoli gledala stolov, ker ponavadi pridem v dvorano nekje sredi predfilmov ko je že tema, ampak ja, še en razlog da me bodo videli še redkeje kot do zdej.
Noro. Amapk čisto v skladu s stanjem v Sloveniji. Imamo to kar si zaslužimo!
Da ne omenjam, da so projektorji še stari, taki na trak, Tuš ima recimo digitalne. Ali recimo, da je resolucija tam nekje 800×600, HD ima recimo 1920×1080. Da ne omenjam,da imajo boljše kondovorane zadeve pripravljene tudi že za višje resolucije…
Saj , kar se tiče Hobita in podobnih pravljic o tem ne bom. Vsak kolikor, toliko razgledan in intelektualno dozorel človek ima svoje mnenje in tako je, tudi prav. Kar se pa tiče pravljic in pripovedk, jih bomo, pa itak imeli do maja poln kufer, ko bodo spet naslednje predčasne volitve.
Kar pa se dogaja v omenjenem prostoru je seveda čista resnica. Da, ne govorimo o kulturi žvečenja razno raznih kokic in presrkavanju ocukranih pijač.Tudi brcanje v predhodnikov sedež je omiljen šport nekaterih posameznikov, največkrat v obliki moškega osebka, ki se raztegne po sedalu, kot kakšna pariška ku…..Glede čistoče in vseh zgoraj naštetih zadev, pa je itak vse res. In srčno upam, da bodo res prenovili vso stvar, če ne bodo izgubili še najbolj zveste obiskovalce. V glavnem se strinjam z napisanim in to je to.
Mene absolutno nič ne vleče v kino. Na lastno željo sem bil nazadnje tam pred več kot dvajsetimi leti. Film je bil Superman, eden izmed njih. Pač, kaj sem pa vedel, star sem bil kakih 10 ali 11. Rezultat tega je, da sem grozno neizobražen, kar se tiče filmov. Vse vidim z vsaj nekaj letno zamudo. 😐
Aja, glede tega brcanja. Imam odlično rešitev. Naslednjič začni brcača božat po nogi, potem se obrni in ga zapeljivo poglej. Upoštevajoč še brke lahko samo zmagaš. 😀
Škoda, da nisi šel gledat tega:
http://filmoljub.blogspot.com/2013/01/django-unchained-2012.html
Zabava zajamčena (tudi za morebitno spremljevalko). 😎
Hohohoho, tokrat si me pa do solz nasmejal… Res že dolgi nisem bil v Koloseju … Ali veš, kaj mi je pri tvojem pisanju res všeč – da striktno uporabljaš ime Javna skladišča, ker BTC je res simbol naše države – kapitalizma z možgani komunizma. Je izjemen primerek, kaj se zgodi, ko dobrin lačni raji naenkrat ponudiš vse.
@seamus kako lahko pri traku govoris o locljivosti? Analogni filmski trak ima pri 35 mm kar precej vec kot 750k “pikslov”. Digitalni kino projektorji imajo 2 ali 8 mio pikslov.
@rannt: Že večkrat so mi priporočili kranjski Tuš, ampak bizarno se mi zdi, da bi se vozil skoraj pol ure daleč zato, da bi spet obtičal v nekem megacentru, ki mi grejo organsko na jetra iz principa.
@Mašon: Jaz se spomnim, da se včasih v Koloseju ni dalo niti parkirat – da bi se tja pripeljal z busom, je pa praktično nemogoče, razen, če imaš res obupno preveč časa. Je pa res, da je januar, da so bile za pojme povprečnega Slovenca, kakršni derejo v Kolosej, praktično izredne vremenske razmere in da je pač januar.
@bandibje: Obnašanja gledalcev tokrat nalašč nisem na dolgo in široko komentiral, ker sem to že naredil – verjetno večkrat. Dejstvo je, ds s Kolosej publiko nimam tako rekoč nič skupnega.
@miran: In kaj če se mi nasmehne?
@filmoljub: Ja, v planu v naslednjih dneh – Kinodvor, seveda. Danes si bova pogledala pa Inglorious Basterds – drugič. Glede Tarantinovih filmov se morava strinjat in ja, tudi meni so Barabe med manj všečnimi.
@blitz: Javnih skladišč se nisem spomnil jaz, zato pa ime z veseljem uporabljam. Za moje pojme se stvar ni bistveno spremenila, razen, da ljudje zdaj tja hodijo z največjim veseljem. Tudi jutri jih bo verjetno veliko, ker bo lepo vreme. No, jaz bom šel raje na kakšen hrib.
Ogabno, res ogabno. Ampak tako kot pri vsem pri nas. Lahko si privoščijo prodajat do konca in čez znucane sedeže drhali, ker se večina nič ne pritožuje. Pridno plača in se nažre kokic do grla in čez.
Pritožba tvojega tipa je pač redkost. Piarovec ali piarovka pa napiše, kar v danih razmerah pač lahko. Tudi če se strinja s tabo in ostalimi vsaj na spodnjem nivoju človeškega kultiviranimi ljudmi, se tisti, ki je odgovoren za takšno stanje, pač praska po riti, ker si spet to pri nas lahko privošči. Direktor namreč.
In, zakaj, zaboga, res Hobit. Razumem dolgcajt. Saj igra The Impossible, Django, Cloud Atlas … Še kar nekaj vsaj relativno obetavne izbire, kar je za Kolosej nekaj neverjetnega.
Aja, je pa seveda super, da kot dobro obiskan blogar opozarjaš na take zadeve, da ni tako prekleto ljubega miru, kot je preko medijev. Ali sploh obstaja kje v kakšni tiskovini rubrika, kjer bi kdo malo ocenjeval storitve po Sloveniji? Mislim, v kakšnem obskurnem kotičku z naklado 20, ker sicer bi vedela.
da te ne bo na rit vrglo, ko boš šel prvič v LGL….skrbne mamice med predstavo pitajo potomce s piškoti, bonbončki, sokce je treba obvezno pit,slamice odpirat, z vrečkami šumet, da ne gvrim o dretju otrok, glasno spraševanje in potem glasni odgovori….:I….to je kultura ja, ki se začne že v zgodnjem otroštvu…..niti pod razno ne smeš gledat Zvezdice Zaspanke in Žogice Marogice, ker tam je pa vse skupaj še 1000X potencirano, saj to pa res pripelje že vsak bedak otroka na to predstavo, saj je kultna in klasična in jo mora videti prav vsak, predvsem pa tisti, ki gre v gledališče le enkrat v življenu – takrat….:D…bolj komentar na kulturo obiskovalcev kot na inventar……
Kaj je po novem Kolosejeva prioriteta, je nenazadnje postalo jasno, ko so se iz “Kolosej kinematografi” preimenovali v “Kolosej zabavni centri”. V času interneta pač očitno ni več dovolj, da si zgolj kinematograf (če ne kriješ polovice stroškov s pomočjo mestnih donacij, tako kot Kinodvor), temveč je potrebno zraven imeti še biljard, bowling, igralništvo itd. … problem je seveda, če slednje stvari postanejo prioriteta, ker se da z njimi bolje zaslužiti. Oziroma, če te stvari začnejo pokrivati izgubo kinematografije. In vsak, ki vsaj približno ve, kakšne so dejanske številke obiska kinematografov (ne samo Koloseja, temveč tudi Tuša), se zaveda, kako so se številke drastično zmanjšale v zadnjem desetletju, kar ima še eno negativno posledico, da tudi distribucija v naša kina prinese vedno manj filmov, še posebej manj bolj zahtevnih, ki si jih bi nor. ogledalo samo nekaj 1000 gledalcev, ker s tem ne morejo pokriti stroškov filmskih kopij in promocije. Manjši obisk pa se seveda pozna v vedno slabših standardih kinematografov, ki imajo vedno manj osebja, vedno slabšo opremo in, kar je iz stališča filmov še najslabše, tudi vedno slabšo opremo za predvajanje. V Sloveniji trenutno namreč že izredno zaostajamo z digitalizacijo kinematografov, saj se večino filmov še vedno vrti s pomočjo klasičnih projektorjev, filmske kopije pa so že sedaj skoraj v večini na digitalnih medijih.
Seveda je jasno, da so taki standardi, kot so trenutno v Kolosej, praktično nedopustni za nek normalen užitek ob ogledu filma. Vendar je to iz finančnega vidika začaran krog. Kako naj namreč držijo visoke standarde (oziroma sploh še predvajajo filme), če ljudje raje doma gledajo piratske kopije na računalniku, oziroma če se jim Kolosej že v principu zdi tako zelo izpod njihovega nivoja, da ga obiščejo enkrat v treh letih?
En način je seveda ta, da (pre)drago zaračunavaš karte, kokice in pijačo (in še vso drugo prehransko kramo) in da delaš reze pri obnovi ter osebju. Ampak tukaj se začaran krog znova sklene, ker s tem neizbežno še bolj zmanjšaš obisk.
Drugi način pa je seveda ta, da v kino privabiš več gledalcev. Vendar za to potrebuješ velik finančni vložek, da zvišaš standard, kar pa je v trenutnih razmerah razširjenosti internetnega piratstva zelo tvegana investicija.
Dejstvo je, da je kinematografiji v Sloveniji trenutno v veliki krizi. Po eni strani zato, ker odgovorni v vodstvih nimajo prave vizije oziroma jim kinematografija ni (več) prioriteta, po drugi strani pa je zagotovo del odgovornosti tudi na gledalcih, ki po eni strani ne hodijo (redno) v kino, po drugi strani pa zahtevajo visoke standarde.
Kolosej je itak poglavje zase:
http://zpokerznik.blog.siol.net/2012/12/26/kolosejev-tridimenzionalni-nateg/
Zgleda, da je treba iti v kino v Zagreb ali v Mursko Soboto! 🙂
http://www.blog.uporabnastran.si/2012/12/28/hobbit-48fps-film-sloveniji-ni-voljo-najblizji-zagrebu-cinestar-sramota-slovenski-kino/
“Največja slovenska kino centra Kolosej in Planet Tuš tako za Hrvaško zelo zelo zamujata. Kolosej Ljubljana korenite prenove ni doživel že celo večnost in to se pozna predvsem na stolih, ki so tako izrabljani, da imajo nekateri luknje. In tako zgolj za primerjavo Party Max kino center v Murski Soboti, ki sem ga čisto slučajno pred kratkim imel možnost preizkusiti pa je vsaj, kar se tiče udobja vreden pohvale.”
“Pri HFR tehnologiji pa uporabljajo Double Flash tehnologijo, kar pomeni 48 slik na oko z 2x multiplikacijo. Tako dobijo 192 slik v sekundi, kar pomeni, da je 3D slika precej kvalitetnejša.”
@Simona: Django takrat še ni igral in gremo gledat danes.
@aaaa: Katastrofa! Seveda, otroke ima zdaj moja generacija in jaz dobro vem, kako se je ta generacija na predstavah obnašala petnajst, dvajset let nazaj.
@spookymulder: Brez dvoma bi v kino hodil več, če se tam ne bi počutil kot popoln tujek. Danes, na primer, grem z veseljem v Kinodvor. Če pa vidim, da nek film ne igra ne v Dvoru ne v Komuni, ga pač enostavno ne gledam v kinu. In seveda nisem edini. Zaradi tega eno leto praktično nisem pogledal niti enega filma, ker se mi jih ne ljubi krasti, pred tem pa smo jih drago plačevali v videoteki – ki je potem propadla – in kasneje T-2.
@doknir: Ha! Zdaj vsaj ne predvajajo več tistega spota, ki je gledalce obveščal, da bodo lahko uživali v dolby surroundu, kot na začetku. In kot sem videl, tudi oglasov ne uspejo več prodat in tako vrtijo samo še predfilme – seveda bi raje videl, da ne bi bilo niti tega, ker mi trailerji vedno priskutijo film.
Dejstvo je, da Slovenija na nobenem področju ni razvita država. Zadnjič sem bral, da je tudi naš povprečni vozni park star in za časom, čeprav je še pred nekaj leti veljalo, da se vozimo z odličnimi avtomobili. Ampak dejstvo je, da to ni več res in da, če je že avto nov, je opremljen špartansko, kot bi rekli avtomobilistični novinarji, in z najslabšim možnim motorjem.
Slovenija je nekje na zadnjem mestu opremljenosti kinodvoran v Evropi. Čeprav imamo pri nas začetnike 3D revolucije (XPAND), je zaradi takšnih in drugačnih interesov vse klavrno končalo na smetišču zgodovine. Poleg tega ni nikakršne iniciative države, nobenega dogovora med prikazovalci ali ponudniki filmov, smo brez smernic o razvoju, skoraj nihče ne vlaga v opremo. Dokler bo stanje tako in se vsem, ki na tem področju služijo svoj kruh, enostavno j**e, bo vse ostalo na istem nivoju.
Samo ena glede ločljivost filmskega traku, je pa tako da filmski trak ločljivosti nima, vendar odvisno od tipa in zrnavosti ponavadi doseže med 6 in 11 milionov pikslov na sličico, torej nekje na ravni 4k digitalne projekcije. Te pa v Sloveniji še ni, oz. se bodo prve inštalacije zgodile spomladi.
Enkrat sem bil tudi v 3D kinu, točno! Obup.
http://db.tt/uFHrSFb2
Ocitno v še v Koloseju za licencni windows nimajo hahaha 😀
v koloseju deluks v kranju je ena dvorana res deluks. in če je možno grem tja.. povečini pa gledaš filme sam.. tuš v kranju pa podobno kot kolosej ljubljana (nekaj milijonov obiskovalcev nazaj)… je pa res, da ne v enem ne v drugem nisem imel kakšnih posebnih težav zaradi drugih glodalcev.. najbrž zato ker sem ponavadi 21h+..
Nevem, men je bil pa hobit kul. Najbrž zato ker sem tako al tako navdušenec nad gospodarjem prstanov. 🙂
[…] chef 12.11.2013 ob 18:00 ob 18:00 pod Fenomeni, miks S Kolosejem sem dokončno opravil v začetku letošnjega leta, ko sem videl, da se je od zadnjega obiska pred […]